לכל באי הפורום ואורחיו, שתהיה לנו שנה טובה, שנת שלווה,

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
לכל באי הפורום ואורחיו, שתהיה לנו שנה טובה, שנת שלווה, שנה בה ניפטר מנתניהו, שנה של יורה ומלקוש בעתם. שנת גשמים מספקים. שנה בה יהיה שלום בן כל אלה שכותבים פה. אפשר לכתוב כל דבר, אבל לא נגד הכותבים עצמם, נגד תבונתם או נגד הסיוטים שלהם. ויאללה להתפרע!
 

משתפרת

New member
שנה טובה
שנה שתביא אותנו להרבה פארקים יפהפיים בהם נוכל לשוטט בהם יחפים או בנעליים, כל אחד כרצונו, לנשום אויר נקי ולזכך את נשמותינו.
 
אני לוקח סיכון
אם השנה תהייה גשומה אז זה בגלל שהיו 2 התפרצויות וולקניות בגודל בינוני מינוס .
אם גם שנה זו תהייה שחונה אז טעיתי .
בשנת 1992 היה שלג בחיפה כי לפני זה הייתה תפרצות בדרגה 6 בהר פינטובו .
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
לא אתנגד למילים שאין בהן אמת. רק שמרו על תרבות כתיבה. תודה!
 
אני 180 מעלות ממה שכתבת . האמת ורק האמת . כי
בסופו של דבר תרבות הדיבור של כל יחיד נעלמת עם מותו אבל האמת נשארת .
נניח שהיית מגלה שאינשטיין היה גס רוח . נניח . האם זה מבטל את הישגו המדעי ?
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אני לא יודע למה דווקא אתה הגבת כאן על דבריי.
כי... אמנם דיברתי על דברי אמת, אבל לא התכוונתי דווקא לכך, שיש בכוונתי לשלול (או לקבל) את דבריך שלך. דיברתי בכללי על דברי אמת - מבלי להתייחס ל"מי אמר מה".
וזה בכלל, לא כולל את מה שנקרא "אמת יחסית", שכן, לא בכל נושא ניתן לפסוק מהי האמת הצרופה. כשאתה שומע אמן (או שאתה רואה יצירת אמן), הטעם האישי שלך ייקבע, האם המיצג הא לטעמך או שלא, וכאן אין שום אמת שתאשר או תשלול זאת. כן תוכל לומר, שהנגינה או השירה צרמה, כי הוא זייף, אבל אם ישיר מדויק? האם רק הדיוק יקבע את הניקוד?
וכשאתה רואה מבנה... האם תוכל לקבוע שהוא כן או לא יפה על פי אמות מידה של שקר או אמת?
ולגבי אנישטיין ומה שכתבת... נכון. הישגיו המדעיים לא ישתנו בהתאם לאורח הליכותיו גם אם "יזכרו לו את זה".

אבל... בוא ונחזור עוד רגע לאמנות?
היה מלחין בשם ריכרד וגנר. הוא היה אנטישמי ידוע, ועד היום, כמעט ולא מנגנים את יצירותיו בארץ. וכשמישהו רק "מעז" להופיע כאן עם יצירה שלו, הוא חוטף קיתון של "ברכות". [ https://www.safa-ivrit.org/spelling/kiton.php ]
ומה הדבר המגוחך ביותר בכל הסיפור הזה?
ריכרד וגנר היה גרמני בעל דעות אנטישמיות קשות.
וגנר כתב אופרות שנחשבו "פאר היצירה" בתחום, ויהודים רבים שעלו מגרמניה, הביאו עמם אוספי תקליטים (78) של האופרות שלו. כל אופרה, יש לציין, אורכה כ-3 שעות. אז כעת, צא וחשב, כמה תקליטי 78 הכילו אופרה אחת שלמה של וגנר)......

והנה קטע נוסף. המנצח והפסנתרן הנודע דניאל ברנבוים, סיפר על עצמו, שבגיל ארבע עשרה אביו דחה הזמנה שקיבל לבוא ולנגן בברלין, משום שלא יכול היה "להרשות לי כישראלי להופיע בגרמניה". ולמרות זאת.... הוא מכהן, החל משנת 1992, כמנהל המוזיקלי של האופרה של ברלין. אבל לא די בכך! [טוב. מנקודה זו, אלה שלא אוהבים לקרוא טקסט ארוך מוזמנים לפרוש] אז הנה:
השמעת המוזיקה של וגנר בישראל
ב-7 ביולי 2001 ניצח בארנבוים בפסטיבל ישראל בירושלים על התזמורת הממלכתית של ברלין שביצעה את הפרלוד לאופרה של ריכרד וגנר "טריסטן ואיזולדה". הביצוע עורר סערה בישראל, משום שהמוזיקה של וגנר נחשבת למוקצה בשל האנטישמיות של וגנר ואהדתם של הנאצים ליצירתו. בארנבוים היה אמור בתחילה לנצח על המערכה הראשונה של האופרה "הואלקירות" יחד עם שלושה סולנים, בהם הטנור פלאסידו דומינגו. מחאות מצד ניצולי השואה ומצד שרים בממשלת ישראל הביאו לכך שהנהלת הפסטיבל ביקשה שבארנבוים יעלה יצירה אחרת במקומה.
בארנבוים הסכים לבקשה והחליף את היצירה ביצירות מאת רוברט שומן ואיגור סטרווינסקי, אך הביע את צערו על הבקשה. בתום הקונצרט הצהיר בארנבוים שהקונצרט תם, וכי שני ההדרנים כבר נוגנו; הוא המשיך ואמר שברשות התזמורת ישנם התווים לפתיחה של "טריסטן ואיזולדה", אופרה מאת וגנר, וכי אם הקהל ירצה בכך, ינגנו את הפתיחה. הוא הציע שבשלב זה אלו שעלולים להיפגע יעזבו את האולם. חלק מהנוכחים הגיבו במחיאות כפיים בעוד אחרים הביעו את מחאתם. בארנבוים שוחח עם הקהל בעברית במשך כחצי שעה והסביר את עמדתו לגבי השמעת היצירה בישראל.
בארנבוים ציין גם שהחליט להתריס נגד החרם המוטל על וגנר בשל העובדה שבמסיבת עיתונאים שערך בשבוע שלפני ההופעה שמע צלצול של טלפון סלולרי שמנגינתו "דהרת הוואלקירות". "חשבתי שאם אפשר לשמוע אותה בצלצול טלפון, מדוע אי אפשר לנגן אותם באולם קונצרטים?".
בעקבות דבריו הכריזה עליו ועדת החינוך של הכנסת, בשנת 2001, כאישיות בלתי רצויה וקראה למארגני אירועי תרבות וחינוך בישראל שלא להזמינו יותר. אולם, ב-2004 הוענק לבארנבוים פרס וולף במשכן הכנסת
.

וכאן אעתיק קטע על הכנר הנודע יאשה חפץ.
בביקורו הרביעי בישראל, בשנת 1953, כלל חפץ ברסיטלים שלו את הסונאטה לכינור מאת ריכרד שטראוס. באותו זמן ראו רבים בשטראוס מלחין נאצי, ויצירותיו היו אסורות, באופן לא רשמי, להשמעה בישראל, יחד עם אלה של ריכרד וגנר. אם כי עברו אז פחות מעשר שנים מאז השואה ועל אף פנייה של הרגע האחרון מצד שר החינוך הישראלי, חפץ טען כי "המוזיקה עומדת מעל גורמים אלה... לא אשנה את התוכנית שלי. יש לי זכות לקבוע את הרפרטואר שלי." במשך מסע הופעותיו התקבלה הסונאטה של שטראוס בדממת מוות. חפץ הותקף אחרי הרסיטל שלו בירושלים ליד מלון המלך דוד שבו שהה, על ידי אדם שחבט בזרועו הימנית במוט ברזל. כשהתוקף החל לברוח, הזעיק חפץ את מלוויו, שהיו חמושים, "תירו באיש הזה, הוא ניסה להרוג אותי". התוקף נמלט ומעולם לא נמצא. התקרית הגיעה לכותרות העיתונים וחפץ הכריז שהוא לא יפסיק לנגן את שטראוס. איומים המשיכו להגיע, מכל מקום, והוא השמיט את שטראוס מן הרסיטל הבא ללא הסבר. הקונצרט הבא שלו בוטל לאחר שזרועו הימנית החלה לכאוב. הוא עזב את ישראל ולא חזר אליה עד 1970.
במאי 1970 בא חפץ לישראל בפעם האחרונה, ביחד עם הצ'לן גרגור פיאטיגורסקי. הם הופיעו במשותף עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית בביצוע הקונצ'רטו הכפול של ברהמס, ללא ניצוח
.
הקטעים המודגשים הועתקו מויקיפדיה.

אז היכן האמת בכל אלה?
ואם אני כבר מגיב אליך, "כל מילה", אז יש לי בקשה...
כתבת ל'חברך" תגובה שדיברה על סיוטים וכיו"ב. הוא נעלב מזה קשות, ובקש ממני למחוק את תגובתך.
אני כשלעצמי, לא ראיתי בתגובה זו כוונה לפגוע בו במישור האישי, ומשנסיתי להשיב לו בפרטי, גיליתי שאין לי אפשרות לעשות זאת (כנראה חסם אותי). אז פניתי אליו כאן, וביקשתי שיסיר ממני את חסימת הכתיבה האישית. הוא השיב, שאני רשאי להשיב לו כאן, והשבתי שלדעתי, דבריך אינם פוגעניים במישור האישי ואני לא מוצא לנכון למחוק את תגובתך. הוא השיב לי כאן בחוצפה, שאני מתיר את דמיו ו.... ועל כן דבריו נמחקו. אז תעשה נא עמדי חסד, והיה 'עדין' יותר למגיבים על דבריך.... תודה.
 
יש לי כמה בעיות עם התגובה שלך .
1 - ככל הידוע לי זה פורום פתוח ותקין להגיב גם כשלא הייתה פניה ישירה אלי .
2 - לא יידעתי שמישהוא נעלב מתגובתי . למה הוא נעלב ? הוא שונא אמת ?
3 - ציורים בדרך כלל אינם "אמת" . מוזיקה תמיד אינה "אמת" . ספרים , שירים ומחזות מכילים לפעמים "אמת" ולרוב לא .
4 - מה ענינו של וואגנר למה שגתבתי ?
5 - עמדותיו הפוליטיות של בארנבויים לפי דעתי מזיקות למדינת ישראל ואני לא רואה בו שותף גורל .
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
1. תגיב. תגיב. אין לי בעיה. פשוט תהיתי למה דווקא אתה.
2. כתבת משהו על חלומות מסוייטים וכאלה מול 0 ו-1.. לא אחפור כעת. הוא נעלב מזה כאילו "רצית" שחייו יהיו מסוייטים או משהו כזה. איני פרשן שלו...
3. אם מבקר כמו צדי צרפתי אומר "האמנתי לך" כשהוא שומע ביצוע טוב של שיר... אז כנראה שיש במוסיקה, באמנות ובביצוע סוג של אמת. זכותך לחלוק על זה... ולקבוע שצרפתי אינו דובר אמת...
4. וגנר.. שישרף. אבל היחס של ישראלים ויהודים יוצאי גרמניה אליו [או אל המוסיקה שלו בעצם, כשהוא זה שחיבר אותה... כן.
5. אז הנה.. אתה מדבר על "לפי דעתך" ודעתך זה בסדר. אבל זו רק דעתך שלך.
 
למעלה