מה זו השטות הזאת "לא מדיחים ראש ממשלה מכהן"?

shayCn

New member
מה זו השטות הזאת "לא מדיחים ראש ממשלה מכהן"?

וראש עיר מכהן אבל מושחת שנטל כספי ציבור לתועלתו האישית, מדיחים?
ומה עם פוליטיקאים ברמת שר,חבר כנסת ובכלל ראשי איגוד מכהנים שסרחו, אותם מדיחים?
האם החוק על שחיתות ציבורית נתון לכל המשק מלבד אחד? דווקא זה שבראש הפירמידה פטור מהדחה? אם כן, זו לא דמוקרטיה אמיתית שבה החוק מעל כולם.
תהיות שעולות לי אחרי עוד שידור של גדי נס ב107.5 FM. גדי נס, ימני על גבול הקיצוני. הביביות מדברת מתוכו, הוא אוהב בכל שידור לפתוח בהצהרה פופוליסטית ולדחוף אצבע לעין של השמאל, בלי קשר למציאות הקיימת. בכלל הליכוד איבד את זה עם ההתנכלות לשמאל.
השמאל כבר לא קיים ולא משפיע על הפוליטיקה ועל ההחלטות, אלא הימין. כבר עשור. אבל אין לימין בעיה להמשיך ולשפוך חמתו על השמאל, כדי לנסות להתחבב על בוחריו הנקמניים. להזכיר להם שיסתכלו סביבם ויבחנו אם זו המדינה הדמוקרטית שגדלו ממנה.
 
מה זה לא מדיחים ראש ממשלה מכהן? יש ר"מ לא מכהן ?

כלומר עצם הביטוי ראש ממשלה -לא מראש משמעותו שהוא ראש הממשלה בפועל, לא ראש ממשלה בעבר,מועמד לראשות הממשלה, הבן של ראש הממשלה ---
הרי אין ראש ממשלה לא מכהן.

ראש ממשלה שחשוד בפלילים (בהרבה פלילים ובמצטבר)- יכול להשעות את עצמו, יכול לצאת לנבצרות--- ואם לא טורח להרחיק את עצמו באופן זמני אפילו מכס השלטון--... אז מישהו אחר צריך כנראה להראות לו את הדרך.

זה לא קשור לימין או שמאל
זה קשור לטוהר המידות (מילה ישנה, התנהגות לא מוכרת במחוזותינו כיום).
 

shayCn

New member
נכון, גם המינוח לא הגיוני מעצם הגייתו

חשדות יש בלי סוף, אבל הליכוד כנראה כבר יודע שיורשע, אז פעיליו דוגמת חבר הכנסת ביטן כבר מכינים את הקרקע ליום שאחרי.
 

poseidon111

Active member
תורת המדינה על פי הימין (כל זמן שראש הממשלה ימני).

אני זוכר את ביבי בתקופת החקירות של אולמרט. הוא היה מאוד לוחמני בעניין תפקוד ראש ממשלה עם עננה על ראשו.
עכשיו מעל ראשו של ביבי יש סערה שלמה, לא עננה, ו"לא מדיחים ראש ממשלה מכהן".
רק חסר שסיסמת הבחירות של ביבי תהיה "תנו לי לסיים את העבודה, תנו לי ארבע שנים נוספות".
 

dory141

New member
יש לך טעות, לא לסיים את העבודה אלא לסיים את המדינה

לשם הנוכל הזה חותר. אני גם מסכים, שזו אמרה מטומטמת וחסרת פשר. אם ראש הממשלה מכהן והורס את המדינה, צריך להעיף אותו לכל הרוחות. לא משנה אם שמו בישראל ביבי, בוז'י,לפיד או כחלון. אתה מדבר על מדינה שלועגת לאינטליגנציה של בוחריה וכבר 2 קמפיינים של בחירות לא טורחת לפרסם מצע, ולו המתומצת ביותר. אין קשר לימין, גם שמיר, שרון ובגין היו ראשי ממשלת ימין. מישהו מהם הסב כ"כ הרבה נזק למדינה ולציונות כמו משפחת הפשע הזאת?
 

shayCn

New member
בצביעות הוא בהחלט תופס מקום של כבוד

מה עם "הערבים נוהרים בהמוניהם לקלפי", שיתכן מאוד שהמשפט העגום הזה הביא את ביבי לחזק אותו בחוק הלאום? ובכל אופן, לאחר האמירה האומללה הוא גייס את נציגי הקהילה הערבית למפגש סולחה והבעת התנצלות. כמה שינויי צורה עוד יש לו במלאי?
 

dory141

New member
עד שהוא אמר את המשפט האומלל הזה, עוד איכשהו סבלתי אותו

מאז ועד היום, הוא ממשיך במדיניות ההסתה שלו. אני מאחל לו שבקרוב יסיים את חייו הפוליטיים, בין אם בעקבות הרשעה או לאחר הפסד בבחירות.
 
הנה כמה מילים משמאלן ידוע - פרופסור זאב שטרנהל

ככל שהמחנה הליברלי יקדים להכיר בעובדה שסיכוייו להחליף את הימין בשלטון בבחירות הקרובות שואפים לאפס, כך ייטב. ככל שתחדור לתודעתנו ההכרה ששלטון הימין ברגע זה מובטח, יונח הבסיס להתארגנות למלחמת חפירות שהשמאל יצטרך לנהל בשנים הבאות בשדה החינוך, התרבות וההגנה על זכויות האדם.

בתיאוריה, האופוזיציה משתרעת מהאגף הסוציאל־דמוקרטי של מרצ, דרך מה שנותר ממפלגת העבודה ועד למצביעי יש עתיד, שבייאושם נותנים את קולם לחבורה האנמית של יאיר לפיד. על הנייר מדובר בפוטנציאל של כ–40 ח"כים, אך למעשה חלק מהפוליטיקאים האלה קרובים ללאומנים הרדיקלים ויסרבו לשתף פעולה עם הערבים, שבלעדיהם אין ולא יהיה רוב להחלפת השלטון.

מצב זה לא השתנה מהותית מאז 1967, כשלרוב אנשי מפלגת העבודה . . . . . לא היה פתרון למצב. גם אנשי אוסלו לא העזו לגעת בהתנחלות. כמו קודמיו, גם אבי גבאי משלה את עצמו שאם יתחנף לימין הוא ימשוך את קולות הפריפריה.

ואולם, כדי שהתארגנות אינטלקטואלית ואמוציונלית למאבק הצפוי תוכל לצאת לדרך, חייבים להתמודד עם שאלת יסוד. . . . . . הלוואי ויכולתי עוד להאמין שקיימות בחברה היהודית האנרגיה, הנחישות והביטחון העצמי הדרושים לפינוי, מוגבל ככל שיהיה, של השטחים. להלכה זה אפשרי, אך זה לא יקרה ללא משבר עמוק,
כי
מזה 50 שנה לא מצא השמאל הציוני את היכולת להשתנות ולהתאים עצמו לתנאים של מדינה מתוקנת.
 

dory141

New member
כולם שונאים את לפיד כי פוחדים ממנו

לכן הימנים משקרים ואומרים שהוא שמאל, השמאלנים משקרים ואומרים שהוא ימין. אגב, בשום שלב לא אמרתי שהוא מושלם, מבשר הבשורה או מפיץ הגאולה. עם זאת, בהשוואה לחומר האנושי הקיים בכנסת ומחוצה לו, בשבילי הוא ברירת מחדל לא רעה.
 

E טי

New member
באמת שטות

יש אפילו חוק פשוט וברור - ראש ממשלה שהורשע בפלילים מודח.
 

dory141

New member
הליכוד הוא כבר מזמן לא הליכוד של פעם

זה סניף של הבית היהודי. ישראל ביתנו יותר מתונה ממנה.
 

shayCn

New member
ביבי לא גומר רק את המדינה, הוא מחסל גם את הליכוד

לא רואה איך מועמד אחר יצליח להמשיך את משנתו המחוספסת של המלך הנוכחי שלהם.
 

dory141

New member
עם חיסול הליכוד אין לי בעיה, מצדי שימשיך

המדינה חשובה לי יותר מפוליטקאי זה או אחר, כנ"ל מפלגה. אם צריך לפרק מפלגה שאני בעדה (בשנים האחרונות יש עתיד) לטובת המדינה, שיהיה כך.
 

Ron W

New member
גפן במובן גפן

המציאות המנותקת של הממשלה והעומד בראשה שוברת שיא כל יום מחדש.
במצבו של ביבי הוא חייב להאחז בכסאו בכל מחיר כדי להמנע ממשפט והרשעה,
אבל כמו דנקנר שניסה בכח ונתפס - הוא יגמור על אי קטן לצווארון הלבן.
ושרה גם.

 
למעלה