היום הפגנת הלהטב'ים. אין הרבה הפגנות יותר מוצדקות ממנה.

SupermanZW

Well-known member
בהחלט צריך לווסת רצונות, אך אין מקום לפגוע בבחירה החופשית של

אנשים אשר אינם מפרים את חירותם של אחרים ואינם מפעילים כפיה או אלימות בדרך כלשהי.

העצה שלך במקומה, אך אין הצדקה לגבותה בחקיקה.
 

shayCn

New member
אולי למדינה צריכה להיות קצת אחריות ב'איך צריכה משפחה להיות'

לא חושב שזה משנה אם אלו שני גברים או שתי נשים, אבל לדעתי צריכים להיות שם שני הורים כדי שעל הקטין תהיה אחריות מלאה. הורה אחד זה לא מספיק ולא בטוח.
אנשים חיים את חייהם מתוך התלהבות לחיות ולפעמים גם הבחירות שלהם נעשות מתוך התלהבות ורגשות, חלקם תלויות בסובבים אותם וברצונות לא מודעים 'להיות כמו' ופחות מתוך הזדהות עם הילד, מה הוא צריך באמת כיוב'.
לטעמי, המקום של המדינה זה לשפר,לתקן עיוותים ובעיות. כן, גם בתוך המשפחה. בדיוק כמו שהוכנסו שירותי רווחה,פסיכולוגים ושירותים סוציאליים שונים לתוך חיי המשפחה המודרנית, אז גם שיקולים של להביא ילד, צריכות להתקבל עם המדינה.
 

SupermanZW

Well-known member
אם אתה סבור שהמדינה צריכה להתערב

במקרים של הורה אחד בלבד אתה נותן גושפנקה לקחת ילדים מאלמנים ואלמנות ומהורים יחידנים שכבר הביאו ילדים לעולם, זה מדרון חלקלק ומסוכן שעלול להמית אסון גם על הילדים וגם על ההורים.
&nbsp
כוונותיך טובות אך הדרכים שאתה מציע כדי ליישמן רעות ומסוכנות מאוד.
 

shayCn

New member
לא, ממש לא. גם הבהרתי את זה בדוגמא של הגרושים גרושות

יכול לקרות שבנאדם נקלע בחיים למצב שהוא הורה יחיד מתוקף גירושים,התאלמנות,סרבנות גט וכד', במצב כזה אין למדינה ברירה וצורך להתערב. הילדים ישארו עם ההורה או יתחלקו במשמורת.
המדינה צריכה להתערב כדי שלא יווצר מצב של הורה יחידני כלל. הורות זה לא 'בא לי עכשיו', אלא תהליך משמעותי שעובר זוג. אחד או אחת שחושבים שאפשר לבד לגדל, אולי יצליחו ואפילו מצויין, אבל זה לא תהליך שהמדינה צריכה להמליץ עליו או לאפשר. למה? כי הרצון של היחידני/ת הוא תמיד גדול ולא רואה בעיניים, כמו מהמר כפייתי שלא רואה את ההשלכות למעשים. המדינה יכולה לבוא כגוף שלישי שרואה את המציאות ופחות את הרגשות ולראות את התמונה כמו שהיא.
&nbsp
 

SupermanZW

Well-known member
איך לשיטתך המדינה תעניש הורה יחידני שהשיג/ה ילד ללא רשות?

איזה נימוק אפשר לתת ללקיחת הילד (הרי אין עונש הולם אחר ל"פשע" כזה) מהורה יחידני שהשיג/ה ילד ללא רשות מהמדינה אך לא מהורה יחידני שהשיג/ה ילד כאשר המדינה לא אסרה על כך?

מי יכול לשפוט האם הורה יחידני שהשיג/ה ילד ללא רשות מהמדינה טוב/ה או גרוע/ה מהורה יחידני שעשה/עשתה זאת כאשר המדינה לא מנעה זאת?

מי יכול לשפוט אם במקרה הפרטי הורה יחידני טוב/ה או גרוע/ה מזוג הורים?

מי יכול לשפוט האם לאלמן/ה מסוגלות הורית טובה או גרועה מהורה יחידני מלכתחילה?

האם לא ברור כאן המדרון החלקלק?
 

shayCn

New member
לשאלתך, זה תלוי אם השיג ללא רשות או ממצב שנקלע אליו

אם התגרשו ועכשיו כל אחד מהם גרוש עם ילדים, אז את הגלגל לא ניתן להשיב לאחור ובטח שלא להוסיף גם עונשים למדורה הזאת שנקראת גירושים, אבל אם הילד הושג ללא רשות אז נשאלת השאלה איך הושג? הרי אם המדינה מלכתחילה אוסרת על פונדקאות ליחידנים, אז איך היא יכולה להיות מושגת בכל זאת בתחומי המדינה?
אם הילד הושג מכוונה לצורת חיים של חד-הוריות, אז למדינה יש אפשרויות רבות לעונשים. קנסות כבדים, שלילת זכויות אחרות אולי אפילו העברת הילד למשפחת אומנה. בטוח שאחרי מקרה אחד של הענשה כזו, אחרים לא ינסו לקחת סיכונים.
לשאלותיך האחרות..
מי יכול לשפוט אם הורות יחידנית היא טובה או לא? סקרים. איך זה קורה עד היום. אם הסטטי' אומרת ש70% מהילדים לחד-הוריות/הוריים פחות מצליחים בלימודים או עם סיכויים גדולים יותר להיות חד הוריים בעצמם בעתיד, אז לא הייתי רוצה עולם עתידני כזה. אני חושב שעוד רבים אחרים לא היו מסכימים לזה.
לדעתי, כבר היום רואים הבדלים בשטח בין ילד לחד-הורית/הורה לבין ילד לזוג הורים,משפחה עם אחים. צריך להיות עיוור מאהבה כדי לא לראות את האמת והמציאות.
&nbsp
&nbsp
 

SupermanZW

Well-known member
שאלתי לגבי ללא רשות, לא שאלתי על מצב שנקלע אליו

שאלתי על תרחישי היום שאחרי החקיקה שאתה מבקש לקדם.

לגבי איך הושג אתן לך תרחיש אפשרי, גבר הציע לפונדקאית 200000 ש"ח כדי שתלד את ילדו (והם שכבו בהסכמה כי אף בית חולים לא הסכים לבצע את התהליך), למרות שהפונדקאות הפכה לבלתי חוקית, בתום ההריון מוסרת הפונדקאית את הילד לגבר ששילם. איך לשיטתך תעניש המדינה את הגבר ששילם לפונדקאית וקיבל ילד?

טענת שאפשר שהילד יועבר למשפחת אומנה, האם שאלת את השאלה האם משפחת אומנה עדיפה בהכרח לילד לעומת גבר יחידני (זה ששילם לפונדקאית) או אישה יחידנית (שקיבלה תרומת זרע)? מה אם יסתבר שלא? האם בשם החוק מותר להתעלם מטובת הילד אם יוכח במקרה הפרטי שמסוגלותו ההורית של ההורה היחידני טובה משל המשפחה האומנת?

שאלתי על מקרה פרטי ולא על ממוצע סטאטיסטי או מקרה כללי שניתן לנתח באמצעות סקרים, מכיוון שלא יכולת לענות על שאלת המקרה הפרטי בחרת לענות על שאלה שלא שאלתי והיא מקרה כללי. ניסחתי את שאלתי באופן ברור.

שלא יובן לא נכון, אני מתנגד לפונדקאות ותומך באימוץ אך סבור שחקיקה שאוסרת פונדקאות תהיה צעד הרסני שנזקיו יהיו גדולים לאין ערוך מתועלתו. יש דברים שמוטב שלא תהיה חקיקה לגביהם.
 

shayCn

New member
אוקיי, אז עניתי לך על שני התרחישים

לשאלות שהתעוררו..כן, כמובן שלעקוף את החוק תמיד אפשר. כמובן שהמדינה גם יכולה לתת היתרים למי שנמצאת כפונדקאית ולהחיל קנסות על מי שמתברר שהתחזתה.
גם גניבת זרע היא עבירה פלילית ויכולה לקיים מצב של חד-הורות.
כן, משפחת אומנה יכולה להחליף טוב יותר חד-הורות. אם יתברר שלא ולדוגמא, ההורים מתעללים, אז הילד יועבר לשירותי הרווחה ומשם למשפחה אחרת(זה המצב כיום, לא?) אבל בכל אופן, מבנה של זוג עדיף על יחידנות. למה? כי אפילו היחידני/ת לא יבין מה חסר בו או בה שיש לזוג. לדעתי זה המבנה הבסיסי למשפחה.
פונדקאות? לזוגות שלא הצליחו להכנס להריון בלבד.
 

SupermanZW

Well-known member
אתה מוכן להשליך מהמקרה הכללי אל המקרה הפרטי גם כאשר

הדבר פוגע בטובת הילד. לעיתים יכול הורה יחידני להיות טוב ממשפחה אומנת גם אם המשפחה האומנת אינה מתעללת.
 

shayCn

New member
למה אתה בטוח בזה?

במה הורות יחידנית עולה על כוח,אחריות,שיתוף פעולה וחלוקת משימות של זוג?
במקרה הזה, זוג = שהמדינה בדקה וקבעה על סמך המצב שלהם שהם הראויים לגדל את הילד ולא מדובר בזוג נרקומנים או דלפונים שנקלעו לפשיטת רגל.
יחידני = בכל מצב מדובר על הוא /היא עם בעיקר רצון כשהיכולת בספק. בהרבה מקרים, האמא של היחידני כנראה תשמש כדמות אמא גם לילד בנוסף להיותה סבתו.
 

SupermanZW

Well-known member
שוב הטענות שלך משליכות מהמקרה הכללי אל המקרה הפרטי

יכולה להיות אישה בעלת עסק מצליח שמעסיקה מנהלים מוכשרים ויש לה די פנאי לטפל בילד לבדה ולהעניק לו את המיטב, יכול להיות גבר באותו סטאטוס בדיוק. נכון שלרוב זה לא כך אך הכללות אינן מייצגות מקרים פרטיים אלא רק נתונים סטאטיסטיים.
 

shayCn

New member
לא, אין מצב במקרה כזה של יוצא דופן

הרעיון המרכזי בילד לזוג הורים, שהוא מקבל אהבה ונתינה חסרת גבולות ואת כל מה שהוא צריך. בכל מקרה של חד-הורות, הילד אף פעם לא יהיה שלם ולא משנה כמה אהבה קיבל מההורה(וגם אהבה זו תהיה מוגבלת לאדם אחד). זו עובדה.
האושר, הוא בעיקר של ההורה, כי כל מה שהוא רצה זה לגדל ילד והוא בא על סיפוקו. זה סיפוק אגואיסטי שאין לו גבולות.
 

SupermanZW

Well-known member
למה לא? אתן לך דוגמה

בוא נניח שיש זוג הורים קשי יום שגם הגבר וגם האישה עובדים בשתי עבודות ובקושי נמצאים עם הילד, ההורים דואגים שיהיה מי שיטפל בילד אבל רוב הזמן זה לא הם, האם במקרה כזה לא עדיף לילד לגדול אצל הורה יחידני שמסוגל להקדיש לו יותר זמן?
 

shayCn

New member
לא. בשום מצב - יחידני לא טוב, כבר הסברתי

מעצם היחידנות, הוא לא מסוגל לתת את כל מה שהילד צריך.
זה מעבר להשקעת כסף,זמן וכיוב'. ערך ריגשי חשוב אלף מונים להתפתחות תקינה של הילד.
 

SupermanZW

Well-known member
מכיר את הביטוי "רחוק מהעין רחוק מהלב"?

בין אם כן בין אם לא, הוא נכון, גם אם מעמידים פנים שלא כך הדבר. אני מדבר מהבחינה התחושתית (של הילד, לצורך העניין), לא מהבחינה האובייקטיבית. אין בחינה אובייקטיבית ברגשות
 

shayCn

New member
אז אתה אומר " מה שאתה לא יודע לא פוגע בך", כן?

הילד לא יודע מה הוא מפסיד כשיש שני הורים, אבל טוב לו עם אחד, אז זה מספיק טוב והוא מאושר.
אתה יודע, יש הרבה אנשים שגם לא יצאו ממפתן בן גוריון לחו"ל מימיהם, אז אולי אלו כל אלה שחושבים שישראל זה גן עדן עלי אדמות וחו"ל זה רק אנטישמים וערבים.
 
הורות יחידנית מול זוגית או תמיכה במה שאינו באזור הנוחות שלי?

יש הבדל בין הטיעון- זו אינה הבעיה שלי (או קבוצת ההשתייכות שלי) ולכן אני לא אזוז מכיסא הנוחות שלי, עבור יוצאי אתיופיה, נכים, נפגעות תקיפה מינית, הומוסקסואלים, או אחר.
לבין הטיעון- שהורות הומוסקסואלית היא הורות יחידנית (?) ולכן על פי גישתך מראש הורות לקויה.
שאלות:
מה ההבדל בין זוג חד מיני ,לזוג דו מיני ביכולת הרגשית לספק לילד את צרכיו?
האם לדעתך יש צורך במבחני הורות להורים עתידיים?
גם להורים ביולוגיים גנטים?
האם לדעתך המסוגלות הרגשית ההורית היא פונקציה של זוגיות דו הורית?
האם המדינה צריכה להחליט מראש מי ראוי להיות הורה?
(עוד לפני שמדברים על טכניקה, סטטיסטיקה, ענישה)

או---שלא הבנתי את הלוגיקה של הפוסטים שלך.
 

shayCn

New member
אין הבדל בין זוג הומוסקסואלים לזוג סטרייטים מבחינת הורות

יכול להיות שבמקרים מסוימים יהיה הבדל ריגשי בגיל מאוחר יותר, בהתפתחות בגיל ההתבגרות אבל בגדול, אין הבדל בינהם.
את כנראה לא הבנת או לא קראת את כל ההודעות, כ יאז היית שמה לב שאני מבדיל בין זוג לחד הורי ולא בין זוג סטרייטים לזוג הומוסקסואלים/לס'/טרנס/קוויר/בי.
&nbsp
ותכלס, בואי. מי באמת מחברי הפורום יצא להפגנות של הלהטבים אתמול? מי פה באמת נלחם לזכויות של אתיופים או נכים כשהוא בא מקבוצת שיוך לגמרי אחרת, ולא רק מקליד פוסטים? יש כאן מישהו כזה?
 
למעלה