שלבים סופיים במונדיאל

dory141

New member
שלבים סופיים במונדיאל

טוב, אז יש לנו כבר חצי גמר אחד, בלגיה נגד צרפת. היום יש עוד 2 רבעי גמר, מי לדעתכם תזכה ומי תרצו שתזכה? בנוסף, האם אתם בעד מונדיאל שבו הפייבוריטיות עולות; הפתעות רבות, כמו בטורניר הנוכחי; מגמה מעורבת; או שזה לא חשוב?
 

Faria

New member
לא חושב שהיו המון הפתעות במונדיאל הזה

ספרד וגרמניה הן שתי ההפתעות האמיתיות היחידות באמת, וגרמניה נראו הרבה יותר חלשים מהרגיל (אבל עדיין מפתיע שהם לא עברו את הבתים).
&nbsp
סה"כ בהימורים וניחושים שונים עם חברים/משפחה/קולגות באופן אישי היה לי ברור שקרואטיה יותר טובה מארגנטינה, הימרתי שבלגיה תעיף את ברזיל עוד לפני השמינית, אז סה"כ הרוב הולך לפי הציפיות.
 

dory141

New member
ממש לא

אני האמנתי שברזיל תשחק בגמר נגד גרמניה וצרפת נגד ספרד על מקום 3-4. חוץ מצרפת, כולן כבר לא בתמונה.
 

Faria

New member
חלקנו מופתעים חלקנו לא

לפני הטורניר הימרתי על צרפת כזוכה, ועל בלגיה כשניה טיבה.
בהמשך (עוד בבתים ולפני שקרואטיה הביסה את ארגנטינה) אמרתי שאחת מה3 צרפת/בלגיה/קרואטיה תיקח.
לא חושב שאני מומחה ענק ולא מעט פעמים אני טועה בניחושי, אבל איכשהו במונדיאלים לרוב אני פוגע הכי קרוב שאפשר.

התמונה המצורפת היא מקבוצת וואטסאפ, בבוקר לפני תחילת שמינית הגמר.

 

dory141

New member
אצלנו עשינו את זה דרך "מה אתה ילד"

ניחשנו תוצאות- בשלב הבתים למשך 90 דקות ובשלב הנוקאאוט למשך 120 דקות (כלומר אפשר 1-1, שזה אומר פנדלים). אני מוביל וצפוי לנצח, אלא אם כן יקרה מהפך יוצא דופן ברגע האחרון. אגב, המשחק לא כולל ניחושים על מקום 3-4.
 

Faria

New member
גם אצלי בעבודה יש הימורים ב"מה אתה ילד"

אני מקום שלישי מתוך 15, מוביל בפער עצום על השאר מבחינת אחוז הצלחה בכיוון (היחיד עם מעל 60%), אבל במלא משחקים פספסתי תוצאה מדוייקת על חודו של שער.

וכן, הימרתי על קרואטיה נגד ארגנטינה, אבל שמתי 2-0 ונגמר 3-0, הימרתי על צרפת נגד ארגנטינה ובוודאי ששמתי 2-1 לבלגיה נגד ברזיל (מה שהעלה אותי למקום השלישי בעצם).

אלופה שלי צרפת, מה שאומר שצרפת-בלגיה יכול להכריע את הקבוצה כי המקום הראשון הימר על בלגיה.
 

shayCn

New member
אני בעד מונדיאל אקראי

שכל הזמן יהיו הפתעות, כי ככה מונדיאל צריך להיראות.
העולם השמרני ההוא שאנחנו מכירים, שבו ברזיל וגרמניה מתחלקות בינהם בתארי אלופת העולם ומדי פעם איטליה או ארגנטינה לוקחות תואר, זה עולם שיתכן ונגמר.
המונדיאל הנוכחי מוכיח שבטורניר קצוב ובמשחקים בודדים כל נבחרת יכולה לנצח כל נבחרת ואין חשיבות למסורת הזכיות והוותק.
על הנייר, צרפת מול אנגליה בגמר, אבל כל הניירות הקודמים הלכו לפח, אז מה זה אומר?
 

אספרסו2

New member
נכון ובכל זאת

רק נבחרת שתוכיח נחישות והתמדה ביכולת לאורך כל משחקיה תזכה.
 

dory141

New member
זה אומר שלמציאות חוקים משלה

ובלי קשר, כיום הנבחרת שעוברת שלבים היא זו שעובדת כמו קבוצה. לא סתם ניימאר, מסי ורונלדו נעצרו בשלבים מוקדמים. לפחות במונדיאל הזה, משחק קבוצתי הוא שם המשחק.
 

shayCn

New member
אני בעד המציאות הזו

הודות לVAR אין יותר 'גניבות' בגביע העולם. נבחרות שהפעילו פוליטיקה מול השופטים ואולי אפילו פיפא בתקופת בלאטר, לא שרדו.
נשארנו עם אלו שמשחקות הוגן, בלי גילגולי ניימאר על הדשא או זינוקים בקפיצה לגובה ולמרחק מתקופת יורגן קלינסמן. בלי שימוש בידיים כמו בתקופת מראדונה ובלי פרובוקציות נוסח זידאן-מאטרצי. מי שתנצח בגמר תהיה קודם הנבחרת ההוגנת ביותר לפני הטובה ביותר.
 

dory141

New member
הגעתי למצב שכאוהד ברזיל, רציתי שניימאר יורחק

ואכן, רמאים צריכים להיענש. אגב, שמת לב שהודות לוידיאו יש בינתיים רק ארבעה מורחקים? שיא חיובי, שכבר הרבה שנים לא ראינו בטורניר גדול.
 

shayCn

New member
ארבעה מורחקים מחזק את הטענה שVAR שינה את המשחק

הפך אותו להגון יותר וכדורגל הפך לאיכותי יותר שכייף לצפות בו.
הלוואי שיכניסו אותו גם לליגת העל ובכלל לצמפיונס וכל שאר הליגות בעולם. נמאס לי לראות עוד עונה שהפועל ב"ש מקבלת הנחות משופטים, נמאס לראות את שכטר מוציא עוד פנדל במרמה ועוד אליפות שרוכים. בצמפיונס, אתה תיאלץ להיפרד מאליפויות של ריאל ויתכן שבליגה הספרדית הם יסיימו אפילו למטה מהמקום ה3.
 

dory141

New member
לא בטוח שריאל מדריד מרמה יותר מאחרים

האם ייתכן שבגלל שאתה אוהד ברצלונה ומתוסכל מהזכיות שלהם, אתה מדבר כך? שתיהן רימו באותה מידה. בלי קשר, אני מסכים שמערכת ה- VAR תשנה את המשחק ואת מאזני הכוחות, בליגות, בליגת האלופות ובמסגרות בינ"ל אחרות.
 

Faria

New member
בעיקר כשאין קבוצה שנהנתה מיותר החלטות שיפוט נוראיות מברצלונה

לא אוהד לא את אלה ולא את אלה, ממש נגעל מזה שכל שנה כמעט אחת מהן נהנית מהחלטות שיפוט כשהיא עם הגב לקיר. לא חושב שיש איזו קונספירציה או הוראה להעדיף אותן, אבל זה מבחיל ברמות לפעמים.
מוזר גם שאופ"א החליטו לא להשתמש בVAR בעונות הבאות גם כן, כי זה "מבלבל"?!
 

shayCn

New member
כן. ברור שאני אוהד בארסה מתוסכל שמוציא חמתו על היריבה השנואה

זה תפקידי בעולם הזה, ויש לך הזכות המלאה לראות אותי ככזה. אני מאשר.
גם בארסה רימתה, בעיקר בתקופת ניימאר עם הנפילות התיאטרליות שלו, גם לפיקה הגיעו כמה אדומים על מרפקים ואולי גם לבוסקטס, אבל סך הכל, אם אני משווה בין הטעויות שיפוט בארסה מול ריאל, הטעויות של ריאל שלא נשרקו הובילו לאליפות של ריאל בעונה שעברה ולטעמי, בכל שלוש השנים האחרונות כשזכיתם בצ'מפיונס.
 

dory141

New member
כל אחד מאיתנו לוקה בעיוורון כלפי קבוצתו

עם זאת, אגיד לך 2 דברים:
א. אני שמח שפפה כבר לא בריאל. הכיסוחים שלו ביישו את שם המועדון.
ב. אני מתגעגע לריאל של השנים 1998-2002: פחות זרים, יותר מקומיים כמו ראול והיירו. ימים שכנראה לא יחזרו בקרוב, בגלל תאוות הבצע של פרז.
 

shayCn

New member
ב98-2002 לא היו פחות זרים. לא בבארסה ולא בריאל

בריאל היה את בקהאם ומקללה בשנים האלו וגם רונאלדו הברזילאי ורוברטו קרלוס וגוטי הארגנטינאי ומיאטוביץ וסידורף ההולנדי האגדי ובפטיסטה ויז'י דודק ולסאנה דיארה ודרנטה ועוד הרבה זרים שעברו ברכבות כל שנה. אכן, לריאל היו יותר שחקנים ספרדיים מהמועדון כמו ראול, היירו ואולי גם הלגרה אבל אי אפשר להגיד שמספר הזרים היה נמוך משמעותית.
גם בארסה בשנים האלו היתה רכבת של הולנדים יוצאי הדור של אייאקס.
 

dory141

New member
אולי לגבי בארסה אתה צודק

בסגל המורחב של ריאל מדריד היו פחות זרים מהיום, כנ"ל בהרכב (6/11). כיום ארבעה זה חלום רטוב. אני מאוד מקווה שייצא חוק, שיאסור על מספר גדול מ-5 שחקנים זרים בהרכב- בתור אחד שהתחיל להתעניין בתקופה שלפני חוק בוסמן. הבעיה היא, שזה ייצור מכה של מתאזרחים.
 

shayCn

New member
כדורגלנים מתאזרחים זו לא בעיה

כיוון שזה המתכון של אירופה, הגלובליזציה, שוק האירו וכיוב'. שחקני כדורגל ברמות הגבוהות באירופה רק תורמים לכלכלה של אותה המדינה בה הם מתאזרחים בצורה של פרסומות,השקות והרבה כסף שעובר ידיים - מיסים. למי זה לא תורם? זה לא תורם לזהות של האוהדים מאותה מדינה עם המועדונים שלהם וזה לא תורם לשחקנים הצעירים שרוצים לראות עתיד במועדון. לילד נורדי יותר קשה להזדהות עם כדורגלן אפריקאי שמשחק במועדון שהוא אוהד. אני יודע שזה נשמע רע וגזעני, אבל גם לילד אפריקאי או סיני יותר קשה להזדהות עם שחקן נורדי במועדון שהם אוהדים.
שחקנים מתאזרחים זו תופעת לוואי של הקפיטליזם בכדורגל. התחרותיות על מקום בסגל, בהרכב מגיעה לתוך המועדון. ממש פנימה לתוך הבית.
 

אספרסו2

New member
הילדים דווקא מזדהים יופי

בגילם הם נקיים מדעות קדומות.
אני מבין שאין לך ילדים?
 
למעלה