חובבי הביזאר ההיסטורי-מדעי

חביף

New member
חובבי הביזאר ההיסטורי-מדעי

אני מתרגם רק את הפסקה הראשונה והכותרת, השאר תקראו לבד. אנגלית שמתאימה לבוגרי 5 יח"ל אנגלית. עד כדי כך היא פשוטה. נסו ואני מבטיח לכם הנאה צרופה -
Why Do Genes Suggest Most Men Died Off 7,000 Years Ago?
By Yasemin Saplakoglu, Staff Writer | June 6, 2018 02:00pm ET

מדוע הגֶּנִים מעלים השערה שמרבית הזכרים [הגברים] מתו לפני כ - 7000 שנים?
Modern men's genes suggest that something peculiar happened 5,000 to 7,000 years ago: Most of the male population across Asia, Europe and Africa seems to have died off, leaving behind just one man for every 17 women.
הגנים של האדם המודרני מצביעים על כך שאירוע מיוחד קרה לפני 5000-7000 שנים באירופה, אסיה ואפריקה: מרבית אוכלוסיית הגברים מתה , כך שנשאר גבר אחד על כל 17 נשים.
ישנם הסברים רבים לכך, אני משאיר אתכם לקרוא לבד ולשאוב הנאה מהם, והתשובות של החוקר שהעלה את הנושא לכותרות.

אהה, בטח לאלוהים וליהווה יש תשובה, כבר כתוב בספר בראשית בסיפור קין והבל, כח הבל מייצג את כל אותם גברים ש"מתו" לפני 5000 שנים בגלל קין[ והעולם הרי נברא לפני 5000 שנים קח או תן]. חחחחח
 

דינהמית

New member
לדעתי המאמר הזה לוקה בהנחות בסיס שגויות


ולכן מגיע למסקנה שגויה.

למשל:
הנחת בסיס האומרת שאם גבר לא העביר כרומוזום Y לדור הבא סימן שלא היו לו צאצאים.
ההנחה הזו מתעלמת מגברים שכל הצאצאים שלהם שהגיעו לגיל הפוריות (משימה לא פשוטה לפני 5000 שנים) ולהם נולדו ילדים היו נשים.
אם ממוצע הצאצאים באותה תקופה היה נניח 3 הרי שכרומוזום Y של 12.5% מהגברים בכל דור לא עבר הלאה - רק מהסיבה הזו.

בין התקופה ההיא לבין היום עברו לפחות 300 דורות?
כבר קיבלת הסבר להפחתה דרמטית במגוון כורמוזומי ה Y.

הכותבים על סמך מגוון ותדירות כרומוזומי ה Y היום עשו אקסטרפולציה ללפני דווקא 5000-7000 שנים והניחו שבאותה תקופה התרחש אירוע חד פעמי דרמטי.
על סמך מה? הם בדקו את מגוון כרומוזומי ה Y באוכלוסיה של לפני 4000 שנים?
למה להניח אירוע דרמטי ללא הסבר כשיש הסברים מניחים את הדעת (כמו ההסבר שרשמתי למעלה) ברורים וידועים אבל מסבירים שינוי הדרגתי?

במחקר שנעשה לגבי "האדם המדעי", האב הקדמון המשותף לכולנו לפי כרומוזום Y (לא לפי התורה) הוא חי לפני 50,000-300,000 שנה באפריקה והוא הוריש את כרומוזום Y לכל הגברים בדורנו.

השיטה שלפיה נקבע שזהו ה"אדם המדעי" עוצבה ע"י חוקרת בשם "טאטיאנה זרז'אל", היא ערכה מחקר על דגימות ממדינות ה"סטאן" (צפון מזרח אסיה) שאסף אדם בשם ספנסר וולס וגילתה שלכל הגברים הנבדקים שמייצגים אוכלוסיה של 16,000,000 מליון איש יש אב קדמון משותף שחי לפני בערך 1,000 שנים.
אם מנסים לחבר אירוע הסטורי של לפני 1,000 שנים שיכול להסביר אב קדמון משותף אז אותו אזור בשנת 1162 נולד אדם בשם טמוצ'ין לשבט מונגולי בשם בורג'יגין, אותו אדם נודע לאחר מכן בשם ג'ינגיס חאן.
לג'ינגיס חאן היו 40 בנים מוכרים, כנראה מאות נוספים מפלגשים וממעשי אונס, לא יודעת כמה אחים היו לו אבל כנראה גם הם לא טמנו ידם בצלחת וכמה בני דודים מאותו הסבא.
כמובן שזו לא הוכחה לכך שהאבא של אותם 16,000,000 גברים הוא ג'ינגיס חאן, זו סברה לא מוכחת.

שורה תחתונה,
הסיבה לחקור עד למציאת אב קדמון משותף אחד מובנת לי
הסיבה לחקור כדי למצוא אישוש לאירוע הסטורי גם כן מובנת לי
אבל ללכת אחורנית דווקא ~6,000 שנה נראה לי שרירותי, לא מבינה את הסיבה, למה בחר להתעלם מידע קיים ומפורסם - לא ברור לי, כי אני לא סיפרתי כאן שום דבר חדש.
 
למעלה