הצד האחר של המלחמה בסוריה

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
יופי. ארה"ב צרפת ובריטניה תקפו בסוריה והרוסים זועמים. ומה זה "תקפו"? שלחו 5 טילים? אין אמירה ברורה. אין תקיפה מתמשכת. אז... עשו קצת רוח והלכו?
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
באנגלית אומרים "דראט על הבלאט" וביידיש זה נשמע כמו
נפיחות על האריחים. מדריח אבל מתנדף מבלי להותיר עקבות.
 

shayCn

New member
תקפו
יותר מ100 טילי שיוט שוגרו ממטוסים וספינות
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
הרוסים טוענים שיירטו 95. נשארו 5 שפגעו בשטחים פתוחים
 

shayCn

New member
הסורים טוענים שנורו 30 והם יירטו שליש מהם
אז תלוי למי מאמינים
 
בניגוד לבבונים ולשימפנזות , לבני האדם יש פצצות גרעיניות .
בכל זאת מתחת לכל הטכנולוגיה , האופי האנושי דומה לפחות קצת לזה של הבבונים והשימפנזות . אין ביטחון מוחלט מתי הצקה של זה תגרום להתפרצות לא שקולה של האחר , אבל כבר היו מקרים כאלה . בשנת 1962 זה היה קרוב .
 

dory141

New member
אולי מדובר באזהרה או בניסוי כלים?
רוסיה יכולה לזעום עד מחר, צריך לשלם מחיר על תמיכה בטרוריסטים. מה שקורה עם גירוש הדיפלומטים מוצדק ומגיע להם, שיסבלו. פוטין צריך לדעת להתנהג, או שטראמפ והשאר ילמדו אותו לקח.
 
אני לא חושבת. לא זה ולא זה.
ארצות הברית, בריטניה וצרפת הרגישו צורך לצאת ידי חובה.
זה הכל. לא ניסוי כלים ולא נעליים. משהו קטן להשתקת המצפון.
טראמפ לא ילמד שום לקח את פוטין. כרגע מי ששולט בעניינים הוא פוטין.
טראמפ רק עושה קולות של "תחזיקו אותי חזק כי בעל הבית משתגע".
פוטין בשקט בשקט ובקור רוח מצמרר, משתלט ומעביר לידיו את סוריה .
לא יעזרו לטראמפ כל פטפוטי הסרק שלו. הלוואי ואתבדה, אבל אנחנו נשארים
בעסק הזה לבד. ושוב, הלוואי ואתבדה. אשמח לאכול את הכובע קש שלי.
 

dory141

New member
נחכה ונראה
הכל בסופו של דבר, עניין של אינטרסים. יכול מאוד להיות, שזה סוג של צעד חינוכי ושהסיפור הסורי הוא תפאורה בלבד, מבחינת הקואליציה שארה"ב הקימה. אבל נדע בעתיד.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
זה בערך מה שישראל עושה תמיד בעזה. מגיבה אבל מחריבה חורבות.
 
לסיכום היום הזה בחרתי להביא את דבריו של גדי מאירי
"המסר של התקיפה האמריקאית על סוריה ברור: "נשיא מצייץ לא נושך"...
מאז הבוקר מתגלגל צחוק רם במוסקבה, טהרן ודמשק מאירוע ה"תקיפה" שנרקם השבוע על ידי הנשיא האמריקאי בסדרה של ציוצים. יש כבר מי שחשב שציוציו של הנשיא טראמפ, מבשרים את תחילתה של מלחמת העולם השלישית ויש את מעריציו שמחאו כפיים אז לפני שנה כשירה כמה עשרות טילי שיוט ועכשיו כשמספר עלה ל 100 ואוו !!
האם יש באמת מי שחושב שמעתה, לא יעז ציר הרשע אותו בנה פוטין בסוריה, לעשות כל מעשה נפשע כנגד אזרחי סוריה רבתי, נו באמת - הצייצנים מצייצים והשיירה עוברת....
"מה שאובמה ה"סמרטוט" לא עשה שנים, עושה טראמפ " , מוחאים כפיים שוב כל מעריצי הנשיא המצייץ, אולם מי שפחות מתרשם מדיבורים מתלהמים, מנאומים דמגוגים וציוצים ובוחן את המפה המצורפת לפוסט זה, מבין שמה שעשה אובמה (ואני מודה שזה לא הרבה) חשוב פי כמה וכמה מאסטרטגית ציוצים שתוצאתה תקיפת טילי "טומהוק" על שדות הפטרוזליה הזעתר והנענע בסוריה.
כבר בנובמבר 2015, הגיעו כוחות הקרקע האמריקאים הראשונים לצפון מזרח סוריה על מנת להעמיק את השליטה האמריקאית (שהייתה בעיקרה סיוע מסיבי מהאוויר וגיבוש ברית עם הכורדים כנגד כוחות דאע"ש) שם.
מעשה זה הוא מה שמנע ומונע עד היום, רצף טריטוריאלי מסוכן בין איראן, צפון עיראק, בואכה סוריה ולבנון – רק הנוכחות והשליטה האמריקאית בצפון מזרח סוריה, מפריעים במידת מה לאיראן לבסס את אחיזתה באזור.
אפרופו אירן – בשנה האחרונה בתקופתו של טראמפ עשו האירנים את הצעדים המשמעותיים ביותר להעמיק את אחיזתם בסוריה. הם כבר מנסים לבנות בסיסים ומאחזים אירנים במדינה המתפוררת הזו ומעמיקים את הברית בינם לבין מוסקבה (אליה הצטרף רק לפני שבועות אחדים עוד ציוני דגול העונה לשם ארדואן)...
ומה עושה הנשיא האמריקאי כבר שנה שלמה מול ההתרחשות הזו ? בעיקר מצייץ. ציוץ שמודיע לפני שבועות אחדים שהכוחות האמריקאים יעזבו את סוריה (ובכך כמובן יתאפשר לאירנים מעבר חופשי) ומול מתקפה כימית כזו או אחרת מצייץ שוב ובסוף יורה כמה טילי טומהוק כדי לסמן V , מקבל כמה מחיאות כפיים מחובבי הציוצים וממשיך הלאה לציוץ הבא...
כמו שנאמר:
we will make America great again........"

***
היום התארחו אצלנו זוג חברים ולנוכח החדשות בטלוויזיה שאלו אותנו מה דעתנו על המתרחש עם התקיפה האמריקאית, ואמרתי להם:
וואלה, אין לי מושג. פעם ראשונה בחיי שאין לי מה להגיד. לא יודעת מה לומר, אם זה טוב ליהודים או רע ליהודים, אם זה טוב לעולם או רע לעולם.
עכשיו דפדפתי קצת בפייסבוק. נתקלתי בדבריו של גדי מאירי. נראים לי מאוד הגיוניים לאחר כל המלל שנשפך מהמסך הגדול ומהצג הקטן.
 
למעלה