אסוציאציות שלי .

אסוציאציות שלי .

מי מכיר את האנשים הללו ?
בר גירלס
קודי לנדין
אד סטאפורד
ג'ו טאטי
מי מסתכל בפרקים על הישרדות בזוג , או ערומים ומפוחדים . או השורד האולטימטיבי ?

מפיקי תוכנית מביימים מצב הדומה לתנאי צורך בהישרדות מול הטבע . זה שונה מהשרדות חברתית שבה המשתתפים מרחיקים משתתפים אחרים .

מתחילים בפסגת הר מושלגת או במדבר מועט מים או על חוף אי חסר אנשים או ביערות הגשם או בסוואנה האפריקאית .

מי מכיר ? מי צופה בזה ?
 

shayCn

New member
אהה

הנה הוא, אד סטאפורד המפורסם

היישר מהישרדות העלית לי אותו באוב
 

משתפרת

New member
די נמנעת מלהסתכל על אד סטפורד

הוא לא מפסיק לדבר לשניה. בהשרדות בזוג הם גם מסבירים מה הם רואים ומה הם עושים, אך הם גם עושים דברים בלי לברבר את עצמם לדעת.
 
מה הייחודי בחזרה מטואיצ'י ? לצורך סיוע הנה העתקה מויקיפדיה .

ביקורות
האתר "Rotten Tomatoes" נתן לסרט את הציון 54%, בהתבסס על 46 ביקורות, ואת הציון הממוצע 5.6/10. באתר "Metacritic", הסרט קיבל את הציון 48 מתוך 100, בהתבסס על 14 ביקורות, דבר המצביע על "ביקורות מעורבות בדרך כלל".
כתב "The A.V. Club", אלכס מק'לוי, נתן לסרט את הציון "-B" ושיבח את מחויבותו של רדקליף ואת ההלם שחלק מהסצנות העבירו, אך כתב: "לצערי, הסרט, לעיתים קרובות מדי, אינו מסוגל להתנגד למלודרמטיות של המצב, ובמקום לאפשר ליתרון שלו לבוא מן העוצמה הגסה של מה שהתרחש [באמת], גורם לעיתים למסע של גינסברג להיראות כעיבוד הוליוודי, מה שגורם לאירועים המדהימים להיראות קצת גסים ולא מושלמים". הכתב ג'ונתן ברקן מ-"Dread Central" נתן לסרט את הציון 4.5 מתוך 5 ואמר כי זה ""ללא ספק, הסרט המרגש ביותר, מלהיב, ומעורר השראה שראיתי השנה".
לדעתי
ביקורת אופינית של אנשים טיפשים
כי
הביקורת עוסקת בצד הטכני של תיאור המיקרה ואינה מתייחסת לאירוע המדהים עצמו .
כי
בגונגלים ובמקומות פרא אחרים אנשים רבים נעלמים/נהרגים בכל שנה אבל יוסי גינזברג שרד בג'ונגל של בוליביה ללא ציוד מצאים .
 
אד סטאפורד פטפטן אבל

הוא הראה הישרדות בלי מים , בלי אש , בלי סכין ובלי בגדים .
לי זה נראה בעל ערך ומפחית מחשיבות הפטפוט .
 
ערוץ 44 של HOT משדר בדרך כלל אך לא תמיד

בשעה 6:00 עד 7:00 ובשעה 13:00 עד 14:00 תכניות הישרדות . אתמול והיום הרחיבו את השידורים לשעות נוספות .
תוכניות אלה שונות מההישרדות של טילטיל למשל .
אד סטאפורד
הוא CAPITAN מהקומנדו האנגלי . האיש הוא היחיד שעבר את האמונס ברגל לכל אורכו . הוא ניגש ביוזמתו לאתרים כמו יערות הגשם , מדבריות כמו יוטה , טאקאלאמאקן , איים בפיליפינים , יערות ברומניה . אליהם הוא בא עם מצלמות ללא בגדים , ללא סכין , ללא מים , ללא אש ומראה איך מתקימים שם 10 ימים .
בר גירלס
עושה מסעות באיזורים קשים בעיקר בהרים ובשלג אך גם במידבר . מסעות הנמשכים ימים אחדים המדגימים היחלצות ממקום קשה לאחר אסון .
קודי לנדין + ג'ו טאטי
מדגימים היחלצות מג'ונגלים או ביצות פלורידה או מהסוואנה באפריקה עם ציוד מינמלי ומחסור במים מזון ואש .
NAKED & AFRAID
הם זוג - גבר ואשה , המושארים בשטח פראי למשך 21 יום עם מעט מאד ציוד אך בלי מים ומזון ובלי ביגוד .
 
וואו זה נשמע מרתק! מאחר ואין לי הוט אז בגלל זה לא הבנתי

על מה אתם מדברים...
יש לי נטיה מזוכיסטית לראות סרטים הקשורים להישרדות. בזמן האחרון יצא לי לראות סרט כזה על בחור שיצא אם אינני טועה לגרנד קניון ונאלץ לקטוע לעצמו את ידו שנתפסה תחת סלע... סרט מרתק. לפני כן ראיתי סרט עם ריס וויסתרפון 'הולכת רחוק' נדמה לי קראו לסרט, וזה היה סרט שהדיר שינה מעיניי הרבה זמן. כלומר, לא הפסקתי לחשוב עליו. ולפני כן יצא לי לראות גם סרט על הישרדות של בחור שהחליט לעבור את ארצות הברית לאורכה ובסוף מצא את מותו בגלל טעות באכילת צמחים רעילים...
בכל אופן, אני אנסה לצפות בסדרה הזאת דרך המחשב אם זה ניתן בכלל...
 

shayCn

New member
127 hours

זה הסרט של דני בויל שמבוסס על הספר, האוטוביוגרפיה של אהרון ראלסטון שידו נלכדה בבלו ג'ון קניון ביוטה וכדי להיחלץ, הוא נאלץ לקטוע לעצמו את היד.
קראתי את הספר והוא מעולה. את הסרט טרם ראיתי.
 

shayCn

New member
הסרט השלישי שראית זה 'עד קצה העולם'

או בתרגום המקור into the wild שגם הוא מבוסס על סיפור אמיתי של כריסטופר מקנלס, בחור שעוזב את לימודיו בקולג', עוזב את החיים עצמם ומנתק קשר עם העולם ועוזב כדי לחיות בטבע..רוחניק עד הסוף..
הוא מוצא את מותו באכילת צמחים רעילים כבחירה מוטעית בהישרדות שלו אבל קודם, הוא ניסה לחזור חזרה לחיים ולחיק המשפח ונכשל בגלל שצפה את עליית מפלס המים בנהר מאוחר מדי וזה אילץ אותו להישאר עונת חורף באלסקה.
 

משתפרת

New member
יש לא מעט תוכניות השרדות

באמת בעיקר בערוץ 44, אך גם באחרים. בר גרילס גם הוא מלמד פטנטים למיניהם, גם הוא מדבר הרבה, אך פחות מאד.
לא נראה לי שאי פעם איתקע באמצע מדבר, בלב יער, בראש הר קרח או על גבי קרחון כשרק בגדי לגופי ואצטרך לשרוד ולהגיע לציביליזציה, אני צופה בזה כמו בסרט הרפתקאות עם חיבור למציאות ולא כבתוכנית שמלמדת ומכשירה. לא תמצאו אותי צופה בהשרדות או באח הגדול, שם אפשר לראות בעיקר תככים ומריבות. בתוכניות ההן מדובר בהשרדות והחלצות של ממש.
 
גם אני במעט הסרטים שראיתי על הנושא

התייחסתי לזה כאל סרט הרפתקאות ולא כתוכנית שמלמדת איך לשרוד או מכשירה לנושא. דווקא את האח הגדול ואת הישרדות אני אוהבת, אבל בטח שלא מהפן של לימוד אלא מכך שאני אוהבת "לקרוא" אנשים וללמוד אותם.
 

shayCn

New member
אם בסרטי הישרדות עסקינן

כדאי לכן לראות גם את 'שטח פראי' או בתרגום המקור the grey עם ליאם ניסן שנאלץ לעבור התרסקות מטוס באלסקה הקפואה ולהתמודד מול זאבים.
סרט הישרדות מסוג שונה זה 'להתחיל מחדש' cast away, עם טום האנקס שהמטוס שלו מתרסק קרוב לאי בודד והוא נאלץ ללמוד לחיות מחדש ולדבר אל כדורסל/בלון כאל החבר הכי טוב והיחיד שלו.
ואם באיים בודדים עסקינן, קשה להתעלם מ'בעל זבוב' הספר של ויליאם גולדינג והיה גם סרט. הספר מעולה, הסרט פחות.
 

shayCn

New member
וכמובן שיש גם את 'האיש שנולד מחדש' של די קאפריו

ולטעמי אחד מסרטי ההישרדות הטובים של השנים האחרונות שנעשה בהשראת סיפורו האמיתי של יו גלאס וכולל לחימה מול דוב גריזלי, נכות זמנית ונקמה מתוקה שמתהווה במהלך הסרט.
 

חביף

New member
הזה של העירום מצא חן בעיניי

אבל לא מראים כלום מקדימה, אז משעמם. לא צופה.
 
למעלה