כל הנחקרים מתבקשים לעמוד בתור בלי להידחף

והנה מהמציאות היום יומית שלנו

https://news.walla.co.il/item/31367...tm_content=facebook&utm_campaign=socialbutton

אם הייתי אם צעירה הייתי מאוד מודאגת מההתדרדרות המוסרית של המטפלות בארץ. ואם היו לי הורים קשישים הייתי מאוד מודאגת מההתדרדרות המוסרית ומהאכזריות של המטפלים בבתי האבות, ואם הייתה לי בת צעירה הייתי מודאגת מאוד מההתדרדרות המוסרית של הבחורים הצעירים בימינו וכן הלאה וכן הלאה...
כרגע אני מודאגת מההתדרדרות המוסרית של נבחרינו הציבוריים.
 

dory141

New member
מזכיר לי את שלמה ארטיק מהחברים של נאור

"האחרונים להתקדם על מנת לשחרר את הלחץ".
אגב, מנכ"ל וואלה אילן ישועה, כתב ספר על לוחמה כימית. במלחמת המפרץ הראשונה, ממרומי גיל 10, הקראתי את כל תופעות הלוואי להרעלות גז כשיצאתי עם המשפחה לאכול במסעדה. אחרי כמה דקות, כבר לא נותרו עוד סועדים מלבדינו, מעניין מדוע...
 
ולכאורה עוד חקירה

http://www.maariv.co.il/journalists/Article-624863

ובמדינת הלכאורה,
כולם בחקירה, המשטרה בחקירה,
המפכ"ל והיועץ המשפטי בחקירה,
ראש הממשלה ואשתו בחקירה,
יועציו, חבריו, אנשי עסקים
טייקונים, עיתונאים, שוטרים ומי לא,
כולם חשודים, כולם ידעו, כולם שתקו, כי אלה הקריטריונים היו מאז ומתמיד,
יד רוחצת יד, שמור לי ואשמור לך, חבר מביא חבר, ועל כל אלה מנצח אחד כבר מעל
עשרים שנה ועדר אחד שלם הולך אחריו כמו אחרי החלילן והתקשורת רועשת וגועשת וכיכר העיר מצחצחת חרבות וחברי הכנסת עומדים בפרץ ומוכנים לספוג את המכות...
ואני חושבת על מנחם בגין שרק אתמול הייתה אזכרה במלאת 26 שנים למותו,
בטח הוא מתהפך בקברו כשהוא רואה את מי שממלא את ספסלי הליכוד בכנסת, אנשים כמו מיקי זוהר וציפי חוטובלי ויואב קיש, מירי רגב, דודי אמסלם ודוד ביטן, ענת ברקו וגברת קורן, שלא לדבר על אורן חזן שנמצא בהשעיה, פשוט בושה.

אֵיכָה הָיְתָה לְזוֹנָה קִרְיָה נֶאֱמָנָה מְלֵאֲתִי מִשְׁפָּט צֶדֶק יָלִין בָּהּ וְעַתָּה ........ גנבים.
 
פני הדור כפני אמסלם וביטן לכן אתה צודק

ממש מצביאים. כולם גנרלים. עוד מצביאים שכאלה ואבדנו.
מן הסתם התכוונת למצביעים.
בדרך כלל אני לא מתקנת, אבל הפעם המשמעות מאוד שונה אז הייתי חייבת לוודא שאתה אכן מתכוון למצביעים ולא מצביאים.
 
הצד השני של המטבע , כי למטבע 2 צדדים .

במשטר דמוקרטי יש זכות הצבעה שווה
לפרופסור ולאנאלפאבית . לטייקון ולדלפון . לשופט ולפושע .
היות ויש פחות פרופסורים מאנאלפאביתים , פחות טיקונים מדלפונים ,
פחות שופטים מפושעים וההכרעה נעשית בהצבעת רוב....................................
 
בזמן שמצמצת לרגע- העלילה של 4000/ב מסתעפת

זה פשוט לא יאומן
להציע למישהו להיות מפכ"ל משטרה ,ואם יתנהג יפה יקבל את ראש השב"כ.
להציע למישהי להיות יועצת משפטית לממשלה- אם תתנהג יפה ותסגור את פרשיית מעונות ראש הממשלה.
זה בכלל לא חשוב מבחינתי אם זה היה בידיעתו,הסכמתו,שליחותו של רה"מ--העובדה שזה הדפוס השלטוני שהתבסס בשנים האחרונות- של "יועצו " "חברו" "מקורבו" של רה"מ המושכים בחוטים -כאשר האינטרס היחיד הוא השרידות הפוליטית של רה"מ- צריכה להרעיד את אמות הסיפים.
ואיפושהו כנראה התעייפנו אפילו מלשמוע על כל התפתחות וכל פרשה חדשה או הסתעפות של הקודמת.
 
אכן זה בדיוק מה שהבאתי קודם...

קשה לעקוב אחרי השחיתויות של לא היה כלום כי אין כלום

תכלס יש להם עור של פיל. לשניהם.
אני פשוט לא מבינה את כל העיתונאים מהימין שממשיכים לגבות את ראש הממשלה ולהאשים את כל העולם ואשתו ורק ראש הממשלה נקי כפיים. מבחינתי הם אשמים לא פחות וההיסטוריה תשפוט אותם לחומרה.
בגלל זה אני ממש אוהבת את יועז הנדל ויש בטח תחומים שאני לא מסכימה איתו, אבל הוא ישר וזה כבר לא שייך לשמאל וימין. זה כבר עניין של יושר ויושרה אשר כנראה חלק גדול מהעיתונאים בימין פשוט לא ניחנו בה.

 
והנה מה שכותב יועז הנדל - מבחן בגין

מבחן בגין
ואיך נתניהו רוצה לכתוב היסטוריה
הטור מהיום
שתפו בכל המוח
אתמול צוין יום פטירתו של מנחם בגין ז"ל. בניגוד לחבריי בשמאל, שאימצו אותו לליבם בשנים האחרונות, בעיניי בגין היה ונותר מודל לחיקוי. לא אדם מושלם, אבל מספיק להציב את שמו מול הפרשות הנוכחיות ולקבל תשובה מהי דרך הישר.
השכל הישר, לדוגמה, יודע להסביר מה קרה לנתניהו בפרשת המתנות. מרגע שהודה שקיבל מתנות, "מבחן בגין" מבהיר מה הבעיה, פלילי או לא פלילי. עובד ציבור לא יכול לקבל מתנות במיליון שקלים בצורה שוטפת במשך עשור. אין פקיד עירייה שיכול לקבל מתנות כאלה מחבר שבמקרה גר בעיר או בונה בה. גם לא חבר כנסת. וכשמוסיפים לכך את ניגוד העניינים, זה הופך אפילו לבעייתי יותר מבחינה משפטית.

לעומת המתנות, השכל הישר – לפחות שלי – מתקשה להבין את תיקי התקשורת. להסביר מה גרם לנתניהו להסתכן, לחצות קווים, או ליפול בענייני כיסוי תקשורתי. הרי "התקשורת" מעולם לא הצליחה להשפיע על קהל הבוחרים שלו להצביע אחרת, להפך. כך היה כשהייתה הומוגנית, ואני ואחרים הצבענו לנתניהו, וכך כעת כשהיא מגוונת יותר ומככבים בה גם עיתונאים וכלי תקשורת מימין.
אז מה גרם לנתניהו להסתכן כל כך? התשובה שלי היא: דפי ההיסטוריה. נתניהו רואה לטווח ארוך. הוא מבין שמי שכותב את ההיסטוריה הם לא המנדטים של הליכוד, מירי רגב, דוד אמסלם או מיקי זוהר, אלא היסטוריונים כמו אביו המנוח – ה"אליטות" מימין ומשמאל. זו הסיבה שמניעה אותו לנסות לשכנע בשבחי תוצרי כהונתו.

הנה סיפור מ־2011, כאשר שימשתי יועץ שלו. בוקר אחד התפרסם ב"הארץ" מאמר של ארי שביט על האידיאולוגיה של נתניהו. בעיניי המאמר היה מצוין. הוא שיבח את הראייה האסטרטגית של נתניהו, ותקף את השמרנות וההססנות המדיניות שלו. תקיפה מהסוג הזה היא ברכה לציבור הבוחרים. בעיני נתניהו זה לא היה מאמר טוב, למרות חצי הכוס המלאה. הוא ביקש שנכתוב תגובה, והשקיע בכך זמן. החשיבות שייחס לטור בודד היא התורה כולה על רגל אחת: תורת המילים של נתניהו.
נתניהו מתמרן טוב את הספינה, אבל לא ימינה אלא במרכז. רק המילים שלו הן ימין. צודקים אלה הטוענים שביום שאחרי נתניהו דבר לא ישתנה. הים יישאר אותו ים, והערבים אותם ערבים. מי שמאמין שנתניהו הוא מחסום לשלום, עומד להתאכזב פעמיים. ראשית, שלום לא יבוא – לא תהיה מדינה פלסטינית עצמאית, כי מדינה כזו תהווה סכנה קיומית לישראל. שנית, נתניהו הוא "מחסום" אך ורק לכעס מימין על מגבלות הבנייה ומדיניות ההקפאה ביו"ש. ביכולתו למרוח, להגיד דבר והיפוכו, הוא מייצר לימין צינור לשחרור קיטור.

נתניהו רואה נכוחה את המגבלות המדיניות הקיימות, אלא שמבחינתו האמירה חשובה מהמעשה: המילים הן הכל. הוא עומד על כתפי ענקים – ראשי הממשלה לפניו – ובהיבטים המדיניים לא שונה אפילו מהשמאלנים שבהם. לפעמים אני מנסה לדמיין מה היה קורה אם מפא"י הייתה מאמצת את חזון ארץ ישראל השלמה. התשובה היא שהיו היום ביו"ש שני מיליון ישראלים ולא רק חצי מיליון. כשמפא"י רצתה, היא לפחות הצליחה להקים שכונות אדירות במזרח ירושלים.
יש שיאמרו שנתניהו הוא זה שדווקא בנה ביו"ש פחות מכל השאר (שליחו לשיחות השלום הופיע תמיד עם טבלאות שהראו שדווקא ברק, אולמרט ושרון בנו יותר). הוא מתמרן מדינית מצוין, אבל מתקשה לתמרן את מעשיו ותוצאותיהם כך שיתאימו לתדמית.

כל יתרונו בשמרנותו. בעיניי זה מספיק; לא בעיני אלה שכותבים את ההיסטוריה. לא ב"מבחן בגין". זו הסיבה שנתניהו מחפש דרכים להשפיע על מה שנכתב ועל כותבים. הוא רוצה לשכנע דווקא את אלה שלא מצביעים ולא יצביעו עבורו.
בתולדות הציונות יש מקום של כבוד לעיתונאים. הרצל וז'בוטינסקי עסקו בעיתונות. נתניהו, בניגוד לנציגיו ברשתות החברתיות ותגובותיו הכתובות, מעריך עיתונאים ומעריך מילים. וזה האבסורד: יותר מחולשתו למתנות, חולשתו להיסטוריה עלולה לעלות לו באופן שבו ייחרת בזיכרון ההיסטורי.
מוזמנים לשתף
http://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-5122205,00.html

(לידיעת הקוראת אילנה5555 לא אני כתבתי. אף מילה. שום שורה. לקרוא טוב מהתחלה עד הסוף)
 
מנחם בגין ?


בגין טעה בשילוח האלטלנה
בגין טעה בנושא השילומים
בגין טעה בהסתערות האופנועים
בגין טעה בשינאה להסתדרות
בגין טעה בשינאתו לקיבוצים
בגין טעה במינוי שמחה ארליך לשר האוצר
בגין טעה בנסיגה מסיני
בגין טעה בכניסה ללבנון
אז מה אם הוא היה ישר ?
 

dory141

New member
מי שלא עושה לא טועה!

ראית מנהיג אחד בארץ מושלם, שלא לדבר על אדם מושלם? עם כל הצער שבעניין, מנהיג יכול לטעות והטעות עלולה לעלות בחיי אדם. מנהיג אמיתי מודה בטעותיו, מנסה לתקן אותן ואם רואה שכולם נגדו- מתפטר. כמו שקרה בארץ וגם בהרבה מדינות זרות. על בגין לפחות, כמו כמה מראשי הממשלה האחרונים, אי אפשר לטעון שהיה מושחת ובא לשלטון במגמה להתעשר. ביבי הגיע כדי לעשות קופה, זה ברור לכל מי שיש לו קצת שכל בקודקוד. אפילו תומכיו יודו בזה, אבל יכשירו את השרץ.
 
מנחם בגין עשה כמעט 10 טעויות מדיניות . זה לא - "טעה קצת" .

לפני כן הייתי מנומס וכעת לא .
מנחם בגין היה אידיוט שכל מה שעשה בחייו היה שגוי
מלבד הבריחה מפולין .
 

dory141

New member
אם "נחפור" נראה שלכל ראש ממשלה היו לפחות כמה טעויות

כך שזה מאוד סובייקטיבי. כמו כל איש ציבור, לנתניהו יהיו תומכים ומתנגדים. הבעיה היא, שבניגוד לעבר, רוב תומכיו מסתכלים על הפוזות שהוא מייצר ולא על מה שקורה בשטח.
 
בד"כ אני אוהבת את כתיבתו וחשיבתו של יועז הנדל-הפעם לא

(וקראתי מההתחלה עד הסוף, אפילו פעמיים)
אני מתקשה להבין את ההקשר
מהו מבחן בגין בדיוק?

ולגבי בגין-יש לנו נטיה (קצת) להגדלה והערצה רטרואקטיבית ,עם שכחה של חלק מההתנהגות וההוויה, והאדרה של חלקים אחרים.
נכון לגבי בגין, כמו לגבי פרס, כמו לגבי רבין כמו לגבי בן גוריון ואחרים.
 
נשמה, את לא היית צריכה לקרוא פעמיים

אני סומכת עלייך גם כשאת קוראת פעם אחת : ) בכל אופן, זה נכון שיש לנו נטיה להאדיר את מי שהיה ואת מה שהיה, אבל אז בזמנו בגין היה חלק מאותה תקופה שבה המנהיגים היו פשוט גדולים יותר. גם אלה שלא אהבנו, היו גדולים יותר מהמנהיגים היום, אם אפשר לקרוא להם מנהיגים. כשאנחנו מסתכלים היום על מי שמאכלס את הכנסת, אנחנו מתגעגעים לבגין. אז באותה תקופה, בגין לא היה מושלם. הוא היה בן אדם שעשה טעויות לא מעטות. אבל הוא היה הוגן והגון והיתה לו הילה של מנהיגות. לכן כשאנחנו רואים היום את הליצנים של הליכוד, אז מה הפלא שמדברים על בגין כאילו היה אורים ותומים?
 
למעלה