לכבוד יום המשפחה - הישר מהאקדמיה ללשון עברית

התייחסתי למגילת זכויות האדם וטענתי שהיא פגומה , אז מדוע

אתה עובר לביקורת על התנהלות ישראל בנושא הפליטים ?
----------------------
יכולתי לכתוב ערבים אבל החלטתי אחרי חשיבה קצרה שעולם שלישי מתאים יותר .
ברור מהדיווחים שבסקנדינביה יש ניצול לרעה של החוקים המקילים והנדיבים שם .
ככל שיירבו מוסלמים בסקנדינביה ובמיוחד בשבדיה כך תיקרוס השיטה שלהם .

את החלופה שלך לימין/שמאל לא הבנתי . נסה לפרט .
 

חביף

New member
ידידי, אל תאשים אותי בטעויות שלך

אני מגיב גם בכלליות ובהרחבה וגם קונקרטית. דברת על הממשל הסוציאל-דמוקרטי בסקנדינביה שסלא יודע איך לקלוט "עולם שלישי", דבר שהוא תרתי דסתרי, מכיוון שסוציאל-דמוקרטיה רואה את היחיד הרב גוני, ולא סופה לנדוור ששוברת את הראש איך להאחיד או לגוון סלי קליטה

מגילת זכויות האדם, מצאת פגימתהּ בכך שהיא אוטופית, וטרחתי לסבר לך את האוזן, מדוע זו לא פגימה אלא מהותה הבסיסית, שאיפה אל טוב יותר תמיד.
אני לא מסביר פעמיים כשהדברים כתובים בעברית סבירה. אם הטיעון קשה לך להבנה, שאל שאלות קונקרטיות.
 
כדאי שתלמד קצת על כשלים לוגיים כי כתבת כשל איש הקש .

אני לא כתבתי "על הממשל הסוציאל-דמוקרטי בסקנדינביה שסלא יודע איך לקלוט "עולם שלישי" אלא שהמדיניות שלהם נכשלת לנוכח ההגירה המוסלמית אליהם .
אמנם מגילת זכויות האדם היא אוטופיה אבל יש לה תוקף כופה .
אוטופיות שהן בניגוד למציאות אין מקומן בהתנהגות רצויה .
 

חביף

New member
"איש הקש" בעיקר משמש כטריק רטורי

"כשל איש הקש" ?
מהי המדיניות של סקנידביה על ארצותיה השונות?
בוא, בחיאת, גם לוגיקה וגם רטוריקה אתה לא יודע באמת.
 
הבנתי . אתה מתחמק עם הרבה AD HOMINEM .

אני לא יודע רטוריקה
אני לא יודע עברית
אני לא יודע לוגיקה
הבנתי .
אתה לא עונית לעניין אפילו פעם אחת במפגשינו המעטים .
אני עוזב כעת את כלל סקנדינביה .
המדיניות החברתית הנהוגה בשבדיה מתמוטטת בעיקבות הגירה מוסלמית רבה .
 

חביף

New member
יכול מאוד להיות, היא מתמוטטת

ועדיין היא הרבה יותר עמידה, צודקת והומנית מהמדיניות החברתית האנטי-סוציאלית המובהקת של מדינת ישראל ודגם החיקוי האנטי סוציאל-דמוקרטי שלה, ארה"ב.
אני רק מגיב להערות שלך.
בכל תגובה ישנה התיחסות גם לתכנים שאתה מעלה. אתה מעדיף לראות את ה-לאו, ולא את ההן..
כשל איש הקש, כידוע משמש בעיקר ברטוריקה, שהיא "תורת הנאום" וביתר דיוק הדרך לשכנע את האחר. כשל איש השוק הלוגי זהה רק אם אכן השבתי ל"טיעון אחר".
מדינות סקנדינביה אינן רק שבדיה, כזכור
קשה מאוד להפריד שם בין המדיניות הסוציאל-דמוקרטית לבין "קליטת מהגרים". למשל בנורווגיה, שסובלת ממיעוט באוכלוסיה, קליטת מהגרי "העולם השלישי" אינה מסובכת ודרמטית כמו אצלנו.
אתה מבין, אתמול בתחנה מרכזית ישנה, ליד הגן המפואר שנבנה במסוף האוטובוסים לשעבר עמדו שש ניידות משטרה, כמה שוטרות עזות צחוק גס [ לא אגיד מה זה הזכיר לי ] וחיפשו, ותפסו מהגרי עבודה.
ובא לציונה גואל, אכן.
 
לא . כבר מבינים בשבדיה שאינם יכולים להמשיך במדיניות הסוצ-דמ

מה יעשו אתה ואני איננו ידעים .
אבל
ברור מה ייקרה אם זה יימשך .
----------------
כשל איש הקש משמעו שהמגיב משנה את הנושא כדי להמנע מתגובה לנושא .
זה מה שאתה עשית כבר הרבה .

התיאור שלך על אתמול בתחנה מרכזית ישנה הוא הטיה נוספת .
אתה פשוט מתחמק מהדיון .
גם "
ועדיין היא הרבה יותר עמידה, צודקת והומנית" הוא הצהרה ללא הוכחות או טיעונים .
 

חביף

New member
כלומר, מה שבאמצע בין הפתיחה לבין שורת הסיום

עובר לך ליד הראש.
כיוון שכמוני, הנבואה איננה יכולתנו הגדולה, אז התמוטטות כדבריך [ מעניין מהם מקורות המידע העלומים שלך ] אינה הכרחית...
מכיוון שסקנדינביה הינה מקום משמעותי וחי עבורי, ויש לי מידע רב על הקורה שם, תגובותיי אחרות.
זה שאתה בכוח מנסה לשמור על אנונימיות, לא מטיל דופי בשיטת טיעון אחרת

וקרא אותי יותר ברצינות, אם לא קשה לך במיוחד. עד עתה עולה שאינני בר פלוגתא ובר כלום. אתה פשוט עונה לכל מי שמגיב לך. לי זה מתחיל, מצטער באמת, להיות קצת משעמם, מה גם שניתוחיך, נגיד, לא ממש מבטאים רציונליות, עומק או זווית ראייה מיוחדת. [ הנה אד-הומינום מעורב בכשל איש קש ובעוד כמה
]
 

חביף

New member
תורה = תרגום עברי ל-לוגוס

ושוב עברית - אבל הפעם לצרכיי -
המילה "תורה" שורשה יר"ה - מורה דרך, למשל. כלומר היא בעצם מושג המייצג מערכת אידיאולוגית שלמה. [ כן כן בטח יהווה נתן אותה כולה במצרים לאדון הנביאים, והיא מתגלגלת עד היום לפרשנות של רבנים שונאי נשים.] או מערכת המלמדת איך להתנהג , לחשוב וכו'. כלומר, אם כך, גם מגילת זכויות האדם היא תורה
 
העולם מתנהל לפי היגיון ולא לפי "תורה" על פי משמעותה לדעתך .

מה יש לך להגיב על כך שלדעתי מסמך זכויות האדם של האום פגום ?
 

dory141

New member
עמדתי

אני חושב שאתה יכול לחשוב על זהות הפרט, בלי קשר אם אתה מהשמאל, מהימין או מכל זרם אחר. מה הבעיה שיעירו לך על עברית? לא מזיק ללמוד משהו. אני מחזיק מעצמי כאחד שיודע עברית ברבדים גבוהים ביחס לממוצע- וכשמישהו מתקן לי שגיאה (שזה נדיר) אני אומר בנימוס תודה רבה ומנסה להסיק מסקנות.
 
אני כאן לצורך דיון הכולל הבעת דיעה על ההתרחשויות או על

אידאולוגיות ולא כדי לקבל שיעור בשפה העברית .

גם לי נדמה שאני יודע עברית ברמה טובה , אבל כאשר מעירים לי על העברית שלי במקום לתוכן דברי אני מייד חושד שהמתקן/מעיר מתחמק מנושא הדיון .
 
לפעמים האקדמיה ללשון העברית כל כך לא מחוברת

סבות? לא עובר לי חלק בגרון.
אגב ואם אנחנו במשפחה- אני חושבת שאומרים נכדן כדי להציג את הנכד של האחות או האח.
מעניין לבדוק כיצד מילים מסוימות השתרשו גם בשפה המרשתית- אפילו שטרודל הסכים להיות כרוכית. מצד שני- תגובית שהיא בעצם טוקבק- לא נקלטה.
או אחרות גם.
 
אלונטית , בורית , שחרחוק , גבשושיות אתנך ,

אני גם סבור שצריך ליצור תחליף טוב לצירה/סגול , חולם מלא/חסר , חיריק מלא/חסר , שורוק /קובוץ , קמץ/פתח ושלא להזכיר את חתף-קמץ או חתף-סגול .
אפילו אם זה מתרחק מהעברית המיקראית וההגיה הגרונית .
A E O U I .
המילה הבנות היא THE GIRLS או ANDERSTENDING ?
למה צריך צרפתי לדעת את הכתיב של Beaucoup כשזה בעצם BOKU ?
 

חביף

New member
גם אני, אבל מייד אחרי שאמרתי סבתות

נזכרתי, אבל לא תקנתי.
 

משתפרת

New member
אז איך אומרים ברבים

סבא רבא ברבים סבים רבים?
סבתא רבתא ברבים (ברבות) סבות רבות?
 
נראה לי, כיון ש"סבים" עברית היא ולא ארמית שנכון כך: רבי ...

רבי סבים (כמו רבי סרנים), רבות סבות ( כמו "חכמות שרותיה תענינה")
 
למעלה