בוקר טוב חברים וחברות, חנוכה שמח לכולם

superman1234

New member
נכון. אבל זה לא מונע מהם להקים "האחזויות" במקומות

שונים ואיזוטריים למדי על המפה העולמית שחילונים ישראלים שמחים לבקר בהם ולו בכדי להריח רק לרגע את "הבית" וביוחד בחגים היהודיים.
 
זה לגמרי נכון

אין חור נידח בעולם שאין שם היאחזות של חבד והם לגמרי הופכים לבית חם עבור אלפי מטיילים ישראלים שרחוקים מהבית וצמאים לחום.
 
וגובים תשלום של 250 רופי לארוחה....

לפחות מתוך הסיפורים של הבת שלי שחזרה לאחרונה מהודו,
ההבדל בין הבית היהודי (אין לי מושג לאיזה "רשת" הם שייכים)
לבין בתי חב"ד-
בבתי חב"ד בהודו, מבקשים להשאיר תרומה עבור אירוח חג.
בבית חב"ד בהודו מזמינים ל"נשף פורים" אבל מקימים מחיצה עבור הנשים.
בבית חב"ד בהודו צריך להגיע בלבוש צנוע (בהגדרה שלהם, וכן רק לנשים כמובן).
בבית חב"ד תמיד יש דרשה והטפה.

מאידך בבית היהודי- תבואי איך שאת רוצה להיות לבושה, הפעילות משותפת בכל מקרה לגברים ונשים ,ולא ביקשו ממנה מעולם תרומה (למרות שביוזמתה כמובן תרמה)
אהה.. וגם שם הייתה הטפה להחזרה בתשובה,כמובן.
 

משתפרת

New member
אנחנו הכרנו בתי חב"ד בתאילנד

עושים קבלת שבת ומחלקים ארוחת ערב שבת לכל מי שמגיע, ללא תשלום.
הצטרפנו גם לליל הסדר (בתשלום צנוע ביותר, הזמנו מראש. היו גם כאלה שהגיעו ספונטני ברגע האחרון, וכמובן ללא תשלום). בשני האירועים איש לא ניסה להטיף או לשכנע. היתה הרבה שירה בציבור, כשהפעילים המקומיים מפוזרים בין הנוכחים ומעודדים את ההשתתפות. היה ממש שמח. מסוגלת להבין את אלה שעדיין מחפשים כיוון בחיים ונסחפים אחר האווירה הזו. יש כאלה שנסחפים אחרי הרוחניות של ההודים ונעלמים באיזה אשראם, נוהים אחרי איזה גורו.
 
צריך מזל בחיים... גם כשאתה מטייל בהודו

כדאי להגיע לבית חבד שלא גובה תשלום. אז כנאאה שיש כאלה ויש כאלה. בא לך לשתף אותנו בחוויות מהטיול האחרון שלך? אכבד אותך גם אם לא...
 

משתפרת

New member
חשבתי שכתבתי...

היה ירוק. אין לכם מושג כמה הרבה גוונים יש לירוק. רוב השטח מעובד, והעשב ירוק ירוק. בשטחי הבור צומחים יערות. בכל שביל יער רואים לפחות 20-30 סוגים שונים של עצים, שלכל אחד גוון אחר של ירוק. והרובד הנמוך מכוסה בעשרות סוגי שרכים בגוונים...כן. ירוקים למיניהם.
אלה איים שנוצרו כתוצאה מפעילות סייסמית, כך שמישור- לא קיים. הכל- עליות, ירידות, פיתולים. הרים, גבעות, קרחונים, נחלים, מפלים. הכבישים סלולים על פי תואי השטח, לכן הם מאד מפותלים, תלולים, עם עליות וירידות. הכבישים טובים, אפילו אם הם צרים. התנועה דלילה ביותר, מה שמקל על הנהיגה (הם נוסעים בצד שמאל של הכביש). קו החוף הוא מפרצים, לשונות ים, לשונות יבשה. יפה להדהים. והם מתלהבים מהמדבר שלנו שאין להם.
מה שעוד אין להם- חיות רעות. אין נחשים, עקרבים, עכבישים רעילים (רק עכבישים סתם) או נמלי אש. הדבורים- דבורי דבש לא תוקפניות. פשוט גן עדן.
האנשים נהדרים. בכל שביל שהלכנו (והלכנו בהרבה מאד מסלולים, כאמור- השטח מפותל ותלול, חזרנו בכושר שיא) כמעט כל מי שבא מולנו מברך בשלום ובחיוך, ואף מוסיף משפט בסגנון של "בעוד כ... דקות הליכה יש אטרקציה בצד ימין" וכדומה. ברור שגם אנחנו נהנינו להתנהג כך ולחלק טיפים למטיילים אחרים. ואם נזקקים לסיוע הם ממש עוזרים. למשל-נתקענו בלי דלק באיזה חור, 120 ק"מ מהתחנה הקרובה. לא ידענו שהישובים שעל המפה הם 2-5 בתים, ללא מתקנים או אבזרים. אנחנו מומחים בלהכנס למקומות נידחים כי יש בהם משהו יחודי. מישהו בילה רבע שעה על המחשב הנייד שהיה לו ברכב ומצא לנו אדם עם מיכל דלק ליד המכולת במיקום אליו הצלחנו להגיע על טיפות הדלק האחרונות. הוא פשוט ראה שאנחנו בבעיה ופנה אלינו לשאול אם אפשר לעזור. אחרים עוזרים בהתמצאות או בכל שאלה שיש לך במקום זר. נעים.
ו... ממש לא בעיה להזדהות שם כישראלי. התגובה היא מתפעלת. "מה, באמת?" או "cool!". זה ככל הנראה ישתנה בעתיד, כי יש הרבה מאד הגירה מדרום מזרח אסיה, וכעת מתחילים לחוש בנוכחות של מוסלמים (פקיסטנים, אינדונזים ועוד) ולראות נשים עם רעלות, מה שיתגבר בעתיד. אך בינתיים כל מי שפגשנו הגיב בהתלהבות, רבים סיפרו שהם רוצים להגיע לטייל אצלנו, ואף היו כמה שסיפרו בגאווה שהיו כאן כמה שבועות. כחלק מהגישה האוהדת ראינו בחדשות הבוקר בטלויזיה תוכנית על האכלת העגורים הנודדים בישראל, שחזור של פעולות הכוח האוסטראלי-ניוזילנדי במלחמת העולם הראשונה ונאום אוהד של ראש הממשלה החדשה שלהם.
 

משתפרת

New member
תמונות לפורום זה סיפור

המצלמות יוצרות תמונות ברזולוציה גדולה. כדי להעביר לפורום אני צריכה להכניס את התמונות לתוכנית עריכה, להקטין, לשמור (בשם אחר, כדי לא למחוק את המקורית) ואז להעלות לפורום. כאב ראש.
 

poseidon111

Active member
לא, אין בעיה. העליתי תמונות ששוקלות מעל 6 giga ללא בעיה.

הגודל הוא פונקציה של הרזולוציה כך שאת לא חייבת עריכה לפני כן.
 
אני מעלה את התמונה שצילמתי קודם כל לווטסאפ שלנו

ומשם אני מורידה לתיקיה שלי של התמונות.
וכשאני רוצה להעלות את התמונה לפורום, אני מעלה מהתיקיה ואז אין לי שום בעיה.
 

משתפרת

New member
כן, הווטאפ מקטין את התמונות והסרטונים.

הבעיה שלי היתה שהטלפון שלי שבק חיים שבועיים לפני סוף הטיול, הגלריה שלי נמחקה לחלוטין וכעת יש לי רק הגיבוי של הגוגל במחשב.
 
למעלה