בתוך כל ה"באלגנים" הנה: [הישר מטוויטר]

Ron W

New member
עוד שעתיים גב האומה לא לפספייס


מיעוט שהולך ונכחד עשו אותנו
 

חביף

New member
אני לא מפספס פרוייקט מסלול נבחרת כוכבים

MKR המצוינת והאוסטרלית, תחבולות ישנות/חדשות של ה- BBC .
4 ערוצי ה"ישראליות" כלכך משעממים, שזה פשוט לא ייאמן.
 

חביף

New member
בתוך כל ה"באלגנים" הנה: [הישר מטוויטר]

פרסום ראשון: ישראל התרסקה במבחן Pirls הבינלאומי, במשרד החינוך הצניעו את התוצאות (שבוע לאחר שחגגו עליה במיצ״ב). במבחן שבוחן רמת קריאה של תלמידי כיתות ד׳ הידרדרנו מהמקום ה18 ל29,אחרי קזחסטן. גם בקריאה ממוחשבת מצבנו רע מאוד. פחות מצטיינים, יותר מתקשים ופערים עצומים בין עשירים לעניים
Translate from Hebrew
9:58 AM - 5 Dec 2017
-------
כמי שהוא חלק מהמערכת למעלה מ- 35 שנים הדברים האלה אינם מפתיעים אותי כלל. אני עובד עם שתי אוכלוסיות קיצון - תלמידי מצטיינים ותלמידי אומ"ץ. הפערים לא יאומנו, הן מבחינת ידע עולם, סקרנות והן מבחינת הכרת העברית וקבלת אחריות על "אי ידיעה".
לצערי חלק גדול מאוד מתלמידי מדינת ישראל שייכים לצד החלש, ולמערכת פשוט לא ממש אכפת, בטח לפי התלמידים שמגיעים אליי לתיכון.
 

חביף

New member
מה שיותר עצוב, תלמידים ששואלים אותך:

בשביל מה צריך ללמוד את השירים האלה, הסיפורים האלה.
לאלה אני תמיד מספר על העשרת השפה, המחשבה וכדי להיות תועלתי יותר , אני מספר להם שלאותו מקצוע בו ירצו לעבוד, יקבלו אחד ששפתו טובה משלהם, אפילו יש להם אותם נתונים בסיסיים.
דווקא נוטים להאמין, אבל זה מעודד.
אחת מהפעילויות המרכזיות שלי כמורה לספרות היא "המילון"- כלומר, הוצאת כל המלים "הקשות", הסבר ומשימת כתיבת משפטים אתם. לפעמים שירים, לפעמים דיאלוגים מומצאים.
 
זה בדיוק מה שאני שומעת מהנכד שלי

ואני לא מצליחה לשכנע אותו בחשיבותה של השפה למרות שהוא מחונן בכיתת מצוינות, הראש שלו עובד בצורה אחרת לגבי מה חשוב בשבילו לעתיד.
 

dory141

New member
אגיד זאת כך

כאחד שגדל בבית שהמילים והשפות חשובים מאין כמותם (אני יודע גם אנגלית, ערבית ברמה סבירה וכנ"ל טורקית), אני מאמין שאדם צריך לצאת עם "שאר רוח" מסוים ממערכת החינוך ואחרי זה גם ללמוד ולהשכיל בכוחות עצמו, במגבלות הזמן והכסף שיש לו. עם זאת, בעולמות ובתחומים מסוימים אין מקום רב להשכלה כללית. במדינות כמו ישראל יש השקעה גדולה פי כמה בהייטק מאשר במשוררים ובסופרים, ולא מעניין את איש אם אתה יודע בע"פ שיר מאת אדגר אלן פו או דליה רביקוביץ'. בלי קשר, אוצר המילים הדל של מרבית בני העם (אגב, לא רק הצעירים. גם מבוגרים ומבוגרים צעירים כמוני, ילידי שנות ה-80 ואילך) מזעזע, אבל עבור האדם הממוצע זה חסר משמעות. להגיד 10 שקלים אאוט, עשר שקל אין. תחי הבורות.
כך נשחק מעמד הביניים במצרים והוקמו האחים המוסלמים בראשות חסן-אל בנא. רוב חברי התנועה היו אקדמיים מובטלים, שלא מצאו את מקומם ובעל כורחם הפכו לארגון שהוגדר כטרור ע"י המשטר המצרי. כך נולדו ש"ס, חיזבאללה, חמאס ודומיהם.
 

חביף

New member
לדעתי, יש כוונה פוליטית רצינית

מאחורי הרצון בורות של "עמך".
אתה מבין שהמעמד הבינוני+ לא מפקיר את ילדיו לחסדי מערכת החינוך הקלוקלת. עובדה בולטת היא הכיתות שאני מלמד, כיתות המצטיינים שמגיעים מהמעמד הבינוני המשכילי [ כלומר פקידות, רופאים וכו' ].. שם בבית לא שוכחים מה זה ספר, ומה זו ידיעת שפה. הילדים מגודלים תחת פיקוח והשגחה גבוהים יחסית, לכן השפה שלהם מצוינת מאוד.
 

דינהמית

New member
מרבית האנשים חושבים במילים

שפה עשירה מאפשרת יכולת חשיבה עשירה
שפה דלה גוררת יכולת חשיבה דלה.
&nbsp
תקף גם במקצועות הרוח וגם במדעים.
&nbsp
לדוגמה
הציון מראה מיקום ממוצע של תלמידי ישראל יחסית למדינות אחרות בשיטת בדיקה מאוד מסויימת.
הציון לא מראה סטיות תקן, לא מנתח לפי קבוצות אוכלוסיה, הציון יחסי לשאר העולם אבל לא מראה אם העולם התקדם וישראל נשארה במקום או האם ישראל מתדרדרת.
כשלא מבינים את הנתונים, בין השאר גם בגלל קשיי שפה, לא ניתן להבין את סיבות השורש וכשלא מבינים את סיבות השורש לא ניתן לטפל בהן ולהתקדם.
&nbsp
לכן התלמיד צריך לרכוש שפה לא רק לשם העשרה כללית.
 

dory141

New member
אני מסכים איתך

לצערי, החברה הישראלית ברובה רוכשת בוז (או לא מספיק מעריכה) להשכלה. כמה שאני משכיל ביחס לבני דורי, די ברור שהידע הנרחב של ההורים והסבים שלי היה פי כמה וכמה גדול יותר. היו גם פחות גירויים: לא היו כ"כ הרבה ערוצי טלוויזיה, מחשב והמכה התורנית, הסמרטפון (מודה שגם אני משתמש בו, אם כי לא הרבה כמו הממוצע).
 

דינהמית

New member
השכלה, נימוס, תרבותיות, התחשבות בסביבה, הפכו לתכונות מבישות

אני לא יודעת לגבי רוב או מיעוט אבל האווירה הכללית רואה בתכונות האלו, כולל עושר שפה תכונות לא רצויות שיש להתבייש בהן.
שירים יד מי שלא שמע שאלו תכונות של אסמולנים, שהם כמובן גם תל אביבים אשכנזים עשירים בוגדים שיש להתרחק מהם.
יש עידוד ברור לואגריות, בוטות, בורות חוסר יושר ועוד תכונות שלא הייתי רוצה לראות אותן אצל הסובבים אותי.

להערכתי שורש הבעיה באנשים, לא במכשיר כזה או אחר.
האנשים משתמשים במכשיר כדי ליצור או לעודד את הבעיה, המכשיר לא גורם לה בעצמו.
אפשר להשתמש במכשירים כדי לקבל ידע, כדי להשכיל, לא מעט מאיתנו עושם זאת בחיי היום יום.
למשל לאחרונה זה פס הקול שמתנגן אצלנו במכונית דרך הסלולרי
http://www.23tv.co.il/Podcasts/3132-he/Tachi.aspx
 

dory141

New member
אפשר להיות משכיל ובלתי מתחשב בזולת

היה לי מרצה כזה באוניברסיטה, שממש התבלט בתחום.
 
תודה על הקישור -שאבתי אותו כבר ובתמורה

שעה היסטורית עם מיכאל הר סגור
כבר כצעירה מאד אהבתי את התוכניות שלו
כי הוא היה עסיסי כזה בתיאורים.
עם השנים רק השביח, אבל לי היה פחות זמן להאזין(שישי בערב,נו?)
אבל הינה הוא בתמורה
 
למעלה