אתמול דיברתי עם ידידי הנחמד אך מלא הספקנויות כרימון.

poseidon111

Active member
אתמול דיברתי עם ידידי הנחמד אך מלא הספקנויות כרימון.

הוא סיפר לי על בעיה שמציקה לפועל שלו בקרב קבוצת העובדים שלה
הוא משתייך, אי שם במושב אשר בערבה.
וכך מספר הפועל (נקרא לו קון):
" יש לנו בקבוצה אנשים טובים. כמעט כולם באו לפרנס את המשפחה והם לא עושים בעיות. יחד עם זאת יש בקבוצה שלנו שניים שמההתחלה לא סבלנו אותם. הם חושבים שבגלל שהם תאילנדים מהמזרח הם פחות טובים מהשאר. בגלל זה הם התחילו להציק לכל הקבוצה על מנת לקבל קצת יחס אחרי העבודה. בעבודה, דרך אגב,
הם כל הזמן מלקקים ומתרפסים בפני המנהלת (היא אשתו של חברי). הם אומרים לה שהיא מנהלת לדוגמא, שהיא ישרה, שהיא דוגמא לשאר המנהלים. בערב אני שומע אותם מדברים בלחש שהיא חרא מנהלת שיותר גרועה ממנהלים אחרים.
טוב זה לא העניין, אותם שניים די מהר הוקעו מהקבוצה אך היו צריכים לפרוק את התסכולים שלהם. הם ניסו לעשות זאת עם חברים בקבוצה אך קיבלו בעיטה בתחת די מהר.
העניין הוא שעכשיו הם נטפלו לאשה מבוגרת. אתה מבין, הם פתאום גיבורים כי הם שניים והיא אחת ועוד מבוגרת. הטפשים האלו מבזבזים את הזמן שלהם בנסיונות להציק לה. היא מתייחסת אליהם כאל שני אימבצילים אך הם לא מודעים לכך (אמרנו אימבצילים).
למה שלא ינסו להציק לאחרים בקבוצה במיוחד לשניים שמעמידים אותם היכן שהם צריכים להיות, ליד המירקקה המקומית?
אני יודע, זו גישה של פחדנים, במיוחד הצעיר ביניהם כי נראה לי שהמבוגר מנסה לשמור על התדמית הגברית המעורערת. הוא טיפש מידי בכדי לחשוב לבד".
החבר שלי פונה אלי ושואל אותי אם הוא צריך לעשות עוד משהו בכדי לשמור על האווירה במקום טובה, פרט למוסדות שפנה אליהם כבר בכדי לבטל להם את רשיון העבודה. מילא מציקים, הוא אומר, אבל פחדנים?
אלו דבריו. מה אתה חושב שעל חברי לעשות בכדי למגר את המקקים?
 

superman1234

New member
תשמע, שאלות קשות שואל חברך, אבל אני תמיד עומד נכון ודרוך

לעזור לו. הרי כל ישראל "חברים" זה לזה. אני כרגע קצת עסוק, ותשובה רצינית מחייבת חשיבה מעמיקה במיוחד מאחר ומדובר באימבצילים. אני מבטיח לחזור עם תשובות במהרה.

 
והנה דוגמא לתגובה שאני לא הייתי כותבת

https://www.facebook.com/photo.php?...0212557186989.317070.566386988&type=3&theater

אני לא הייתי כותבת אותה כי היא מנומסת מדי, סלחנית מדי, אדיבה מדי ונדיבה מדי.
אני למשל, הייתי מכסחת את הצורה לאוחיון הזה גם אם זה היה פוגע בתדמיתי. אני למשל איבדתי את הסבלנות לכל האוחיונים למיניהם שמרשים לעצמם לזהם את הרשת רק בגלל שלמדו להשתמש במקלדת.

 
לא אהבתי בתגובה רק משפט אחד

אבל, כיוון שאת מעריכה את לפיד מאוד, וגם רוצה שיהיה ראש ממשלה, כדאי להקשיב לדבריו היטב. הוא לא ירד לרמה שאוחיון גרר או ניסה לגרור אותו אליה. את מבינה , אנ י מקווה, שיובָב ודולָב עושים כמעשה האוחיון, ותגובה ברמה שלהם, רק מנציחה ומחזקת את השיח האלים.
דווקא תגובות לפיד האלה ראויות להערכה, כמו גם תגובות של הרבה אנשי תרבות, שהבינו סוף סוף, שרגב מכניסה אותנו לתחתיות של הביוב וכופה עלינו שיח בהמתי של ביוב, אפילו תהא שפתנו נקיה וצחה. ראש הממשלה מעודד את האלימות הזו, גם המילולית, כי רק כך הוא שומר על מעמדו כראש ממשלה.
למה צריך "לכסח לאמיר את הצורה"? לפיד "כיסח" לו אותה בצורה הנעימה ביותר, החכמה ביותר ששומרת הן על כבודו של לפיד, וכן גם על כבודו של אוחיון.
אגב, כמורה בכיתות מורכבות, השיח והדיבור הזה נפוץ, ולעולם לעולם לא תשמעי אותי יורד לרמת המלל או האלימות של התלמיד. תמיד לתת כבוד לתחושת העוול, הקיפוח, לענות ברטוריקה שלווה ומכבדת אותו וגם אותי.
 

dory141

New member
נכון, אריק, מסכים איתך

יאיר לפיד הוא אדם מתורבת, לטוב ולרע. בניגוד לאביו טומי שרמז שזהבה גלאון זונה, והתנצל תוך כדי שהוא טוען שהוא ג'נטלמן אירופאי, יש לו יותר שליטה על הסוגרים. נכון, יש לו פה ושם התחלקויות (קרא לכל חברי הכנסת הערבים- זועביז, לא כולם קיצוניים ואנטי-ציוניים כמוה). טוב שלפיד ג'וניור לא איבד את עשתונותיו, נמנע מלקלל את המגיב למרות שהגיע לו והשיב לו בלשון מנומסת אך תקיפה. הוא גם השכיל אותו וגם הוציא לו את הרוח מהמפרשים, שזה מבחינתו לצוד 2 ציפורים במכה אחת.
ללא קשר, כולי תקווה שלפיד למד מטעויותיו. כשר האוצר הוא ממש לא היה מבריק, הגיע לתפקיד שהיה גדול עליו בכמה מידות (אחרי שהבטיח בראיון שאין בכוונתו להתמנות לתפקיד) ונמנע מהתייעצות עם מומחים אמיתיים. בניגוד למה שחושבים על תומכי לפיד, אני מודע לחסרונותיו היטב. עם זאת, הוא התשובה היחידה (פרט לבר-לב, אם העבודה תבחר בו) למטורלל מבלפור.
 

dory141

New member
יש כאן בלבול מושגים ואני אחראי לו

לא ציוניים- אנשים, שאין בינם לבין הציונות דבר. עם זאת, הם יימנעו מגינוי אלים, בעיקר פיסי. אחמד טיבי.

אנטי ציוניים- אנשים שיעשו הכל, בכדי לחבל במדינת ישראל ואף לשתף פעולה עם האויב לשם כך. דוגמא- חנין זועבי, ענת קם וטלי פחימה. כן, יש גם יהודים אנטי-ציוניים. כולל חרדים שלא עומדים דום בצפירה וזורקים אבנים בשבת. שוב, לא כולם.
 
או קי עם זה אני מסכימה

לגבי אחמד טיבי.....לדעתי הוא אומר בעברית מה שהוא רוצה שישמעו כאן ובערבית מה שהוא רוצה שישמעו שם.
 
בגלל זה כתבתי שאני לא הייתי כותבת

לא אמרתי שיאיר לא היה צריך לכתוב... הוא מצידו זכה לכל הסופרלטיבים על התגובה הזאת. אני מצידי לא הייתי יכולה לענות ככה. יכול להיות שזה בדיוק מה שהגברת רגב רוצה אבל מצד שני אני לא מסוגלת להגיב ככה. כי כאן לא מדובר בתלמיד ומורה. אין לי שום רצון להעצים את היצור הזה.
 
תלמיד-מורה היתה הדוגמה, החשוב הוא הכלל

אותו הדוגמה ממחישה, וראי ההסבר הארוך למעללי תובל ובובב בתשובה לפוסידון.
 

dory141

New member
זה בדיוק מה שאני טוען

כולנו תלמידים ומורים, בחיים. אגב, גם אצלי יש או היו מורים במשפחה: סבתא שלי ז"ל, אבא שלי (שיעורים פרטיים) ואפילו אני הייתי עוזר הוראה בבינתחומי בהרצליה.
 
יכול להיות שאי אפשר להעביר אותו או לשתף

כי זה סרטון שהועבר אליי אישית שמתקבל דרך ווטסאפ...

טוב, לא נורא. זה סרטון המסביר כיצד ילדים אוטיסטים רואים את העולם והוא עשוי בצורה מקסימה ומובנת לכל.
 
למעלה