קראתי עכשיו משהו כל כך נכון בקשר לכתבה על הנוער בכנרת

קראתי עכשיו משהו כל כך נכון בקשר לכתבה על הנוער בכנרת

כתבה אינה ברון:

"אז לא, לא נחרדתי, לא הזדעזעתי ולא הופתעתי. לא. קראתי את הכתבה של איתי ורד ׳שיכורים למוות׳ על מה שקורה בכנרת, בחופים. על הילדים השתויים, המעושנים, המסוממים. הוא הזדעזע. אני לא. הם לא אשמים, הילדים האלה. זה אנחנו, ההורים שאיבדנו את הדרך. זה הכל שלנו וזה הכל מעשה ידינו.
פעם, כשהייתי סטודנטית צעירה, שאל אותנו אחד המרצים, ׳אז מה לדעתכם יותר משפיע, הבית או הסביבה/החברה׳. נתבקשנו להציג את עמדתנו, לנמק ולהציג מחקרים התומכים בעמדתנו. אני זוכרת שטענתי שהבית הוא ורק הוא המשפיע, אולם הייתי במיעוט. מידי פעם שיניתי את דעתי וטענתי כי לסביבה חשיבות רבה יותר, אולם במהרה חזרתי לעמדתי הראשונית, הבית. הבית הוא ורק הוא. הערכים שאנחנו מקנים לילדים שלנו, האיך שאנחנו מדברים ומתנהגים. המודלינג. הילדים שלנו מסתכלים עלינו, על מי ועל איך שאנחנו וזה נצרב. נצרב להם ב DNA.
אז אל תדברו איתי עכשיו על הלם, על בושה, על איך זה קורה, על שוק ועל תדהמה. זה היה מונח לפתחנו ועכשיו זה מתפוצץ לנו בפרצוף. מעשה ידינו.
כשאתם בחוף הים, תפקחו את העיניים ותסתכלו. תסתכלו על ההורים האלה ש׳פותחים שולחן׳ מלא באלכוהול, אין שם כלום, מלבד אלכוהול. אה כן, יש שם פיצוחים. שנזרקים על החול. המון אלכוהול. כמויות. תשתו הורים יקרים, תשתו, חם בים, תשתו, רק אל תשכחו שהילדים שלכם צופים בכם, מפנימים ויתנהגו בדיוק כמוכם, עם שדרוגים.
כשאתם נוסעים בתחבורה ציבורית, תפקחו את העיניים ותראו את ההורים שלא יקומו בפני שיבה, לא יפנו מקום לאישה הרה. תסתכלו על אלה שמדברים בקול רם בסלולר, כאילו כל העולם צריך לשמוע את בעיותיהם. תסתכלו עליהם, הם שם. הם עושים זאת בפרהסיה ואף אחד מאיתנו, אבל אף אחד מאיתנו, לא מעיר, לא מעיז להשמיע טון אחר.
כשאתם בסופר, תסתכלו עליהם. הם שם. לא מסוגלים לעמוד בתור, צועקים, מדברים בחוסר כבוד לקופאית, דוחפים, עומדים בקופה המהירה עם חמשת אלפים מוצרים. תסתכלו עליהם, הם שם, והילדים שלהם איתם, צופים בהם, לומדים.
כשאתם נוהגים בכביש, תסתכלו עליהם, הם שם. נוהגים בפראות, חותכים נתיבים, צופרים, לא נותנים זכות קדימה, עוברים ברמזור אדום כשלצידם ילדיהם. תסתכלו עליהם, הם שם.
כשאתם יושבים במסעדה, תסתכלו עליהם, הם שם. מדברים בחוסר כבוד למלצר/ית, מחזירים למטבח מנות על גבי מנות, מבקשים פיצוי ועוד פיצוי, כאילו בעל המסעדה נועד לשרת אותם ורק אותם. תסתכלו עליהם, הם שם. והילדים לצידם.
כשאתם יוצאים לבלות במועדון, כן מותר לבלות במועדונים, תסתכלו עליהם, הם שם, כמה הם שותים, איך הם שותים, איך הם מתנהגים, באיזו שפה הם משתמשים. תסתכלו עליהם, הם שם.
כשאתם מחפשים חניה, תסתכלו עליהם, חונים במקומות של נכים, על אי תנועה, מפריעים לסביבה, תסתכלו עליהם, הם שם, כי כולם נועדו לשרתם.
כשאתם באסיפת הורים בבית הספר, תבקשו מהמורה של הילד/ה שלכם שתראה לכם את הוואצ שלה. תראו כמה הכפשות היא סופגת, כמה עלבונות, איך הורים מדברים אליה, כאילו היא אשמה בציונים הנמוכים של הילדים שלהם, בחוסר החינוך שלהם. תבקשו ממנה שתספר לכם על הדמעות שהיו לה בעיניים כשהורה כותב לה ׳יא בת זונה בגללך הבן שלי נכשל בבגרות׳. כן בטח בגללה. ורק בגללה. הוא רק ׳שכח׳ לציין שהבן שלו בכלל לא מגיע לביהס, נכשל בעשרה מועדים, וידיעותיו בעברית מקבילות לתלמיד חלש בכתה ג׳!
כשאתם עוברים ברחוב ורואים את מנקה הרחובות, תסתכלו עליהם, הם שם. זורקים את האשפה על הרצפה ולא בפח, מטנפים ומזהמים את הסביבה, כי יש מי שינקה אחריהם. הם שם. והילדים שלהם לצידם. רואים ומפנימים.
כשאתם תומכים בהשתמטות של הילדים שלכם מהצבא כי ׳מה עכשיו לבזבז שלוש שנים כשהוא יכול לעשות כסף׳, כשאתם תומכים בזה, לא מגנים את זה, כי יש אחרים שיתגייסו ויתרמו וילחמו ויהרגו, זה מזעזע וזה יבוא לכם לפרצוף.
ואני יכולה להמשיך עד בלי סוף!
אז אל תדברו איתי עכשיו על הלם, הפתעה, שוק ותדהמה. הורים יקרים, זה שלכם. אלו הילדים שלכם, הבאתם אותם לעולם לא רק כדי להלביש אותם במותגים ולשרת אותם, אלא כדי לחנכם ולהיות אזרחים מועילים לחברה.
אז תראו לבן שלכם איך מדברים למורה. תראו לבת שלכם שלא יושבים עם רגליים על השולחן ולועסים מסטיק כמו בהמה. תראו לבן שלכם, איך עומדים בתור, נוהגים, מתייחסים לנותני השירות. תראו לבת שלכם שאפשר להנות גם בלי אלכוהול וסמים.
צר לי אמא יקרה, אם הבת שלך, בת 166 וצריכה להיות זו שאומרת לך ׳אמא די כמה את שותה׳ כשאת מתדלקת את עצמך לפני יציאה למועדון, קצת איבדת את הדרך, אמא.
אם אתה אומר לי ׳אבל מה את רוצה מה אני יעשה (יעשה-ציטוט מדוייק) הוא לא מקשיב לי׳. יש לך בעיה קשה, אבא. הוא לא מקשיב לך כי אתה לא מנסה אפילו. כי אין לך כוח לחפירות שלו ולפרצופים שלו. כי אתה מפחד מהבן שלך. כי נראה לך שזה שאתה דופק תראש איתו ומעשן איתו ג׳וינט עושה אותך אבא סבבה. אז אתה לא אבא ובטח לא סבבה, אתה סתם אפס שלא ראוי לגדל ילדים.
אם את עסוקה כל הזמן בלסדר לבן שלך את המציאות ׳כי ככה הוא רגיל׳, ׳כי קשה לו׳, ׳כי הוא לא אוהב שאומרים לו מה לעשות׳, ׳כי יש לה פתיל קצר אל תעצבני אותה׳, ׳כי אבא שלה ואני מתגרשים בגלל זה היא ככה׳ (התגרשתם כבר לפני עשר שנים, איך זה קשור עכשיו), ויש עוד המון ׳כי׳, ויש עוד המון ׳סיבות׳ ועוד המון ׳הצדקות׳.
קצת התבלבלתם, הורים. האחריות והחובה על חינוך ילדכם שלכם, שלכם בלבד היא, ומוטלת עליכם. ואם תמשיכו לסדר לילדים שלכם את המציאות, במקום ללמד את הילדים שלכם להתמודד עם המציאות, תגדלו ילדים חלשים, חסרי יכולת התמודדות והבנת סיטואציות חברתיות, חסרי אמביציה ונטולי שאיפות, קושי בדחיית סיפוקים, מתוסכלים ואלימים.
אז אל תדברו איתי עכשיו על הלם, שוק ותדהמה. הילדים האלה שמסתובבים שם בכנרת הם הילדים שלכם. של הורים ששכחו להיות הורים כי קל יותר להיות חברים. של הורים שמפחדים להגיד לילדים שלהם לא. של הורים שמגדלים נסיכים ונסיכות שהכל מגיע להם.
לכל אחד ואחת מאיתנו סיפור חיים אחר. אצל חלקנו הוא קשה ומורכב יותר ואצל חלקנו פשוט יותר, אולם לכולנו סיפור חיים. וסיפור החיים הזה צריך למנף אותנו למעלה, לעשיה, ללמידה, לשאיפה ולהתפתחות. כשאנחנו משתמשים בסיפור החיים שלנו כדי להצדיק ולתרץ את הכשלונות, את הבעיות, את הקשיים, כאן שגינו. זו דרך שתביא אותנו רק למקום אחד, למקום של ייאוש, תסכול ואי לקיחת אחריות. למקום תמידי של קורבנות.
אז הורים יקרים, הילדים האלה בכנרת, הם אותם הילדים שמלונות בארץ ובחוץ לארץ לא מוכנים לקבל בעקבות מקרי ונדליזם. אלו הם הילדים שלכם. דמכם זורם בגופם. קחו אחריות. למדו אותם דרך ארץ והשכלה. בסדר הזה בדיוק. גדלו נינג׳ות ולא נסיכות, גדלו לוחמים ולוחמות ולא משתמטים ומשתמטות. גדלו בני אדם ולא בהמות.
אז אל תדברו איתי עכשיו על שוק, הלם, בושה ותדהמה."
 
נמצאו גופותיהם של שני הנעדרים בכנרת


http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4950276,00.html

אסון כל כך מיותר ויגון עמוק למשפחות
 
שיח דרדקים בארוחת הצהריים על ברצלונה, ריאל ומה שביניהן


יושבים סביב השולחן בארוחת הצהריים ובין לבין משוחחים על המשחק הערב
בין ריאל מדריד לבאיירן מינכן. מעלים השערות האם באיירן תוכל לעשות זאת
ולהביס את ריאל ביותר משני שערים. הדרדקים מגלים בקיאות יוצאת מן הכלל
בשמות של שחקנים, בתפקידם על המגרש, במיקום שלהם, בגובה שלהם ואיזה שחקן יכול לעצור את יריבו וכולי וכולי...
אני נפעמת כולי מהידע העצום שלהם, מנסה להשתתף בשיחה ומנסה גם לנחש
כיצד יסתיימו המשחקים היום ומחר.
הדרדק הצעיר מבין שניהם אמר שהקלאסיקו יסתיים בניצחונה של ריאל.
הדרדק הבוגר הימר על נצחונה של ברצלונה. עד כאן השיחה הייתה בגדר הסביר.
בשלב מסויים נאמרו דברים שלא היו מוחלטים,
ואני אמרתי לצעיר שיש משפט שאומר - הנבואה ניתנה... והבוגר הוסיף: לשוטים...
הדרדק הצעיר, אוהד ריאל, לא התבלבל ואמר,
הנבואה ניתנה לשופטים!
הדרדק הגדול (אוהד ברצלונה) חייך וסינן מבין שפתיו:
סעעמממק
 
אני מקפיצה כדי להזכיר לכם שיש היום משחק גומלין

בין ריאל מדריד ליובנטוס בשעה 21.30

 

superman1234

New member
את אומנם מתמצאת בכדורגל.....

אבל ריאל מדריד החליטה לשחק נגד ביירן מינכן ולא נגד יובנטוס למרות הצהרתך.
אני במקומך הייתי הופך לאוהד ברצלונה לאלתר.....
 
בדיוק באתי לתקן את עצמי


האיש אשם!
שיגע אותי כשחיפש את המשחק עם יובנטוס ולא מצא

עכשיו הוא מודיע לי חגיגית שלא משדרים את המשחק עם יובנטוס, אלא עם ריאל ובאיירן. אמרתי לו, זה בסדר... זה אכן המשחק! ופתאום נזכרתי שהטעיתי אתכם

לא יעזור לך! תנסה להתקיל אותי כמה שאתה רוצה, זה לא יעזור לך!

קדימה רונלדו!!
 

superman1234

New member
יחפונת. אני לא שונא את ריאל מדריד.

ד"א, באיירן שיחקה טוב יותר מריאל לאורך כל המשחק. להגיע להארכה עם 10 שחקנים זה מצב בלתי אפשרי. וד"א נוסף, כאשר וידאל נקנה על ידי באיירן (נדמה לי שמיובנטוס) אמרתי שעשו טעות, גם בגלל היכולת ובעיקר בגלל האופי (המחורבן) שלו.
 
טוב, אז טעות שלי. חשבתי שאתה שונא אותם

מסכימה איתך הפעם. באיירן שיחקה טוב יותר מרבית הזמן. המזל של ריאל היה
שהם ניצחו במשחק הראשון. ואכן וידאל עשה להם נזק ונראה היה שהשופט פשוט מחפש אותו.
היה קטע שהייתי בטוחה שבאיירן עולים לשלב הבא. אבל בכל זאת כנראה החוסן המנטאלי של שחקני ריאל שלא נשברו למרות הגול העצמי האומלל של ראמוס, עשה את שלו ועל זה אני באמת מסירה בפניהם את הכובע. לא הרבה קבוצות היו מתאוששות מאירוע אומלל שכזה.
איך הנכד החכם שלי אמר?
הנבואה ניתנה לשו(פ)טים!
 
בהפסקת המשחק נודע לי שאייל גולן ורוסלנה כבר לא

*אייל גולן בתגובה*
שבעתי מאנטריקוט, פרוסה עם שוקולד... עברתי לשניצלונים קטנים.
 
ליבי, ליבי על זוג המלכות. רק האל יודע איך אעביר עתה את

לילותיי.
&nbsp
יחפנית, יש בניינו מי שכדורגל נחשב בעינו לטרור תודעתי כנגד
נשים. (ההפרזה התחייבה) ומייחל שבכל פעם שור זועם יתפרץ
למגרש ויראה לכל החברלעך למי יש את הזנב הגדול ביותר.
&nbsp
 


את לא תאמיני, אבל אתמול הייתי על סף התקף לב ובאמת לא חסר היה שייכנס
איזה שור וינגח את ישבני השחקנים...
בעוונותיי התמכרתי לליגה הספרדית בגלל הנכדים שלי. היום לדוגמא יש משחק
נוסף בליגת האלופות בין ברצלונה ליובנטוס. אני מחזיקה אצבעות ליובנטוס כי לא
רוצה את ברצלונה בסביבה. היא מאיימת מן הסתם על ריאל מדריד. כמובן שקייזר
תמרוט את שיערותיי עכשיו ולכן אני בורחת מהר {אייקון של מנוסה}
 


באמת עם כל הכבוד להפועל באר שבע ומכבי ת"א, אני לא מסוגלת לראות את המשחקים בישראל. לאחר שמתרגלים לקבוצות הספרדיות, אז משחקים כאן נראים כמו משחקי שכונה. לא מעניין.
 
טוב, אז למען ההגינות, גם הפעם היו טעויות שיפוט קשות


האמת חייבת להיאמר.
משהו רע עובר על שופטי הכדורגל. זה היה בשיפוט השערורייתי עם ברצלונה ופ.ס.ז.
והמשיך אמש עם המשחק בין ריאל לבאיירן מינכן. מן הסתם ריאל הייתה מנצחת בסופו של משחק, אבל זה השאיר טעם לא נעים שהתערבב עם הניצחון המתוק.
אני מקווה שיעברו גם בענף הזה לפסיקה הסופית של מצלמות הטלוויזיה כמו שנהוג
בכדורסל.
 
למעלה