מה תפקידו של בעל העסק?

לא באמת צריך לדעת חשבונאות אלא ש...

מומלץ מאוד לקחת כמה שיעורים וללמוד לקרוא את הסיפור שהמספרים מספרים לנו. כשאתה יודע לקרוא את המספרים ואת הסיפור שלהם, אתה כבר יודע מה לשאול את רואה החשבון שלך
 
יש משפט יפה שאומר...

יש משפט יפה שאומר:
"האם עדיף לדעת את חומר בספרים בספריה, או האם עדיף לדעת איפה כל ספר נמצא ומה הוא מכיל.."
 
מה תפקידו של בעל העסק?

שלום לכולם,
כמנהל הפורום לעסקים, ובעקבות פניות רבות של יזמים אלינו, החלטתי לרשום מספר מילים על תפקידו של בעל העסק/ בעל מיזם, בעסק שלו/ במיזם שלו..
אז ככה:
עסק הוא ארגון רוחבי, שדורש ידע ומקצועיות במספר רב של תחומים – הן בפן המסחרי, הן בפן הפיתוח, הן בשיווק והן בתפעול. בנוסף עסק כמובן כולל בתוכו שירות לקוחות, מלאים, תזרימי מזומנים, הוצאות, הכנסות, כדאיות כלכלית ועוד נושאים רבים וחשובים.
והשאלה היא – האם משהוא מכם מכיר משהוא שיודע לעשות את כל התהליכים הנל בצורה מקצועית ואיכותית?
להערכתי התשובה היא לא!!.
בדיוק כמו שנעלי ספורט פחות מתאימים לטיפוס על הרים, ונעלי הליכה לא מתאימות לספורט..
בהתאם – תפקידו של בעל העסק הוא לנהל את העסק – לנהל את בעלי המקצוע שיעבדו בעסק ויתנו את השירותים/ יבצעו את העבודות הדרושות..,
תפקידו של בעל העסק הוא לנהל את העסק!!, ע"י סנכרון בין הגורמים השונים בחברה, בין הספקים, בין העובדים, בין הלקוחות ובין שאר בעלי המקצוע שיעבדו בשביל העסק ויקדמו אותו בתחום שלהם..
כשבעל עסק ממוקד בתפקידו הוא ינצל את הזמן שלו בצורה מקסימלית ובכך יאפשר לעסק להתנהל. את העבודות שהעסק מכניס בעל העסק ינתב כך שהספקים יבצעו אותם והוא יפקח על לוחות הזמנים ואיכות העבודה. בעל העסק, שפועל באופן הזה, יאפשר זרימה שותפת ותהליכית של עבודות לעסק וכאשר העבודה נכנסה לעסק הוא ינהל אותה כך שכל בעל מקצוע יבצע את חלקו (בין אם זה רואה החשבון שידאג לדיווח לרשויות המס, בין אם זה צוות העובדים שיבצעו את העבודה הדרושה, בין אם זה מנהלת המשרד שתדאג לקביעת פגישות ולסנכרון בין העובדים השונים..)
חשוב היה לי לתת את הדגשים במאמר זה, מכיוון שמהפניות שאנחנו מקבלים (בבי-פוקוס) הם הרבה פעמים מיזמים/ מבעלי עסקים שלפי השיחות שלי אתם לא נראה שהם באמת מבינים את תפקידם בעסק..
אם למשהו יש שאלות/ הערות, אשמח כמובן לשמוע ולעזור
בהצלחה לכולם
אמיר
 
למעלה