שאלות על השכרת רכב בכרתים

שאלות על השכרת רכב בכרתים

1. מה ההליכים להוצאת רשיון נהיגה בינלאומי , כמה זמן זה לוקח ,ואיפה אפשר לקבל עוד פרטים ? 2. מישהו אמר לי שבכרתים נוהגים בצד ההפוך, כמו בלונדון . האם זה נכון או לא ?
 

lady_anne

New member
תשובות

1. הכי זול באיסתא (17 וחצי ש"ח כמדומני), עושים את זה במקום וצריך להביא רשיון נהיגה ישראלי ודרכון. 2. לא. שבוע טוב.
 

אורניהו

New member
בכרתים נוהגים רגיל כמו כאן בארצנו..

בצד ימין.והמלצה אישית קטנה..להסתדר עם ה´אטוס´ הקטנה של ,שדה אמיתית..
 

shapira meir

New member
השכרת רכב בכרתים

נהיגה הנהיגה בכרתים היא כרגיל בימין הכביש, כאשר המקובל שאם רכב מתקרב מאחוריך, רד לשוליים ותן לו לעבור בלי שיצטרך לבצע עקיפה. (אני אישית, רוב הזמן נוסע על השוליים, גם אדיב וגם נהנה מהנוף) מהירות הנסיעה גם על הכביש המהיר היחיד על הציר הצפוני, לא יותר מ-80 קמש שימו לב- בכרתים עבירות פליליות שואפות לאפס ולכן מגיעים המוני תיירים שחשים מצויין עם בטחון אישי מוחלט. לכן יש לשוטרים זמן לעסוק בנושאי תעבורה, דוחות חניה ומלכודות מהירות (המיקומים מצויינים על המפה שלי) רישוי כל תייר הנוהג בכרתים חייב להיות מצוייד ברשיון נהיגה בינלאומי + רשיון לאומי (עבורנו=ישראלי) + דרכון + כרטיס אשראי בינלאומי. אם יש נוהגים נוספים ברכב, יש למסור לפקיד בחברת ההשכרה את רשיונות הנהיגה הבינלאומיים של כל מי שירצה לנהוג, כדי שפרטי מספר הרשיון יירשם בחוזה ההשכרה. מי שלא רשום ונוהג, פג אוטומטית תוקף הביטוח. דרכי ההשכרה (למרות האמור כאן תשוו מחירים) הדרך היקרה = להגיע לסוכנות השכרה בכרתים ולבקש לשכור רכב (אתם כבר שם ואין לכם ברירה, מה גם שלא הכינו עבורכם רכב) והיקר ביותר במלון או בסמוך לו דרך פחות יקרה= הזמנת רכב מראש באמצעות סוכנות ישראלית (פער התיווך) הדרך הזולה = להזמין מראש מהארץ דרך הסוכן בכרתים, מקבלים את הרכב בשדה התעופה ומחזירים אותו שם (לרוב מחברה מוכרת כמו באדגט,הרץ,יורופקאר וכו) אם הצליח לי, צרפתי רשימה של סוכנים בולטים בכרתים שיש איתם נסיון חיובי , ואתר באינטרנט עם עוד סוכנים רבים אחרים איזה רכב? קטנוע= למי שלא מתכוון לצאת מהעיר (להזכיר לכם, כרתים האי היווני הגדול ביותר אורכו 260 קמ ובנסיעה על הציר הצפוני 320 קמ, רוחבו 12-70 קמ והנסיעה חוץ מבצירים העיקריים מפותלת מאוד אופנוע= למי שמחפש נסיעה "חופשית" ויש לו גב חזק וישבן סבלני... מכונית קלאס א= שני אנשים, תגיעו עם הרכב לכל מקום שמענין את התייר מכונית קלאס ב= לשני אנשים שרוצים רכב יותר מרווח , או ארבעה שלא איכפת להם רכב קטן יחסית לארבעה מבוגרים שנוסעים כל היום מיניבוס 6 מושבים= קלאסי לארבעה אנשים שרוצים לנסוע ברווחה ולשאת עימם את הציוד במקרה של מגורים ביותר ממקום אחד (זול בהשכרה ובצריכת דלק) מיניבוס 8/9 מושבים= אידאלי למשפחה בת 5 נפשות עם ציוד, ותמיד יהיה מקום לילד שירצה לישון. ג´יפ= מקובל בכרתים סוזוקי סמוראי או ויטרה ויש כמה בודדים אמריקאים, מי שמחפש לעשות רושם ולשלם הון תועפות, שיערב לו, בכרתים ניתן להגיע לכל מקום שמענין את התייר בכל סוג רכב. חבל על הכסף !!! המצחיק, זה לראות שיירת גיפים נוסעים בחדוות קרביות ומולם מגיחה מכונית מיקרו-א..... רק עוד שני דברים: אל תשכחו שטיול מוצלח אחרי הכנה והיערכות מבחינת חומר,ידע,ומסלולי טיול שנית, נא שימרו על שמנו הטוב בחו"ל טיול נעים יאסו מגאלוניסוס מאיר שפירא טיול נעים
 

shapira meir

New member
רשימת הסוכנים לא עולה , כבדה מידי

אין לי בעיה להעביר את הרשימה בפקס
 

shapira meir

New member
בכל זאת, הרשימה בהעתקה/הדבקה

סוכני-תיירות בכרתים 100 סוכנויות WWW.INFOCRETE.COM/VOTE חברת התיירות "יו טורס" - כניה בעלים: דימיטרי פאפאמיכלאקיס IO TOURS DIMITRIS PAPAMICHELAKIS 10 EL VENISELOU ST. CHANIA TL. 0821-027497 FAX. 0821-046536 WWW.IOTOURS.GR E-MAIL= [email protected] חברת התיירות "זקרוס טורס" - לימן חרסוניסוס ZAKROS TOUR בעלים: טנסי פספלקיס THANASIS PASPALAKIS MAIN OFFICE - LIMEN HERSONISSOS 12 DIMOKRATIAS ST. TL. 0897-022137 / 022626 FAX. 0897-021312 E-MAIL [email protected] WWW.FORTHNET.GR/ZAKROS-TOUR WWW.ZAKROSTOURS.GRזקרוס חברת התיירות "קלאב טורס" - כניה CLUB TOURS TRAVEL AGENCY הסוכן: דימיטרי ספנודאקיס DIMITRIS SPANOUDAKIS 26 BONIALI ST. CHANIA CRETE 73100 TL . 0821-027880-3 , O59566 FAX. 0821-043388 E-MAIL [email protected] [email protected] WWW.CLUBTOURS.GRקלאבטורס טרקים בהרים ברגל ובאופניים , בדגש נוף והיסטוריה עם מדריך מעולה . DIMITRIS BATSAKIS "EURO TOURS LTD" NEARHOU ST. NEAS KIDONIAS CHANIA CRETE GREECE TL 00-30-821-0033434Q033412 FAX 00-30-821-033439 E-MAIL: [email protected] EOS - GREEK HIKING ASSOCIATIONאגודת מטפסי ההרים סניפים של האגודה בחלוקה לפי מחוזות : CHANIA - 90 TZANAKAKI ST. TL. 00-30-821-024647 RETHIMNO - MOATSOU ST. TL. 00-30-831-023666 HERAKLION - 53 DIKEOSINIS AVENUE TL. 00-30-81-227609 LASITHI - IDOMENEOS ST. HERAKLION TL.00-30-81-240008 חברת "אקונומי" - איוס ניקולאוס )השכרת רכב, טיולים, ערב פולקלור וכדומה( בעלים - ג´ורג´ ניוטאקיס GEORGE NIOTAKIS "ECONOMY" TOURLINE 15 AKTIKOUNDOUROU AGIOS NIKOLAOS TL. 00-30-841-022013 , 022966-7 FAX 00-30-841-022967 לשימושכם
 
- שם הנושא- לטובת פונקצית החיפוש

היי כולם יבורך מאיר על המיידע הרב שהוא תורם לנו . כדאי להקפיד ששם הנושא תמיד יכלול את הארץ המדוברת ואז ניתן יהיה למצוא את הכתבה גם בחיפוש בעוד חודש .
 

paul_oyster

New member
google

בקייץ שעבר שכרנו רכב לחודש. החיפוש החל ב google.com ותוך דקות מצאנו סוכנות זולה עם רכב כמו שרצינו (7 מקומות). שניים-שלושה אימיילים מאוחר יותר (ונדמה לי שגם פקס אחד...) הכל היה מסודר. לצערי לא שמרתי את הכתובת, אך נראה שזו הנורמה. על רשימת העצות לשכירה ונהיגה בכרתים אוסיף רק את זאת: לא צריך מזגן (גם אנחנו התקשינו להאמין). ועל כרתים בכלל: גן-עדן ! סעו להרים בקייץ (חוף הים עמוס) וגם אתם לא תרצו לחזור.
 

shapira meir

New member
ל- פול אויסטר - אל תיסע שוב לכרתים

המשפט השלם: אל תיסע שוב לכרתים בלי לפנות אלי לפני כן. מכיוון שהבנתי שכרתים משכה אותך , תקבל ממני רשימת טיפים שאחר כך תכעס עלי אולי(בצחוק) , כי לא תרצה לעזוב ....... ותצטרף בסוף לחבורה הולכת וגדלה של חבר´ה נחמדים שאחרי פעמיים שלוש, החליטו שזהו המקום עבורם: שקט, שלווה, בטחון אישי, אנשים נחמדים, נופים, ואתרים, להיות תייר בכרתים זה פשוט ממכר. בכרתים ישנה כבר קבוצה קטנה של גימלאים שהחליטו לקנות בית באי ולבלות בו את העונה (חייבים הפסקה כל 3 חדשים בגלל רשיון השהיה), אנשים איכותיים ונחמדים שלמרות שאינם דתיים, נוהגים להיפגש בבית הכנסת בכניה שם תמצא את אהובה עמר קואומאדוראקיס הנשואה למקומי, מגי פולטידיס כנ"ל, זוג היסטוריונים שכותבים ספרי היסטוריה לבתי ספר, גיא שקנה בית במערב האי, מי שהיתה מנהלת הקונסרבטוריון למוזיקה בירושלים ופרשה לגימלאות, וכמובן את גולת הכותרת קוסטאס פאפאדופולוס שהוא היהודי הכרתי המקורי היחיד שנשאר בכרתים וגר בהרקליון.
יאסו מגאלוניסוס מאיר שפירא
 

אורניהו

New member
ומסיפור קטן על השכרה,,יוצא טיול שלם

ואני הייתי מוכן להשאר בחוף הכי רומנטי והכי נהדר והכי שקט,חוף ´מאטאלה´ בדרום,מול הירקליון לעלות בדרך החוצה את כל רכס ההרים,טיפונת מערבה וכבר הגעתם אחרי כשעה וחצי לאותו כפרון יפה עם חנויות תיירים,שוקון קטן,ומסעדות על המים ומרפסותיהן מעל אותו חוף נהדר.
 
דבר ראשון תודה על התשובות

דבר שני ,אם כבר התחלתם בהמלצות גם למסלול הטיול - תמשיכו ,אני קורא עד תחילת אוגוסט.....
 

אורניהו

New member
אני חושב שזה בשבילנו זו התרפקות...

לדבר על מקומות יפים כאלה כמו כרתים,ובימי הקיץ החמים..הים תמיד מקום של געגוע,ובירה,וחתיכות,וחזה חשוף,וכבר ´הזקרתי´ את הכל.
 

paul_oyster

New member
OK, הנה אם כל הטיפים

משום מה, כמעט באף מדריך ישראלי לא נותנים מספיק כבוד לאגם Kournas. ארבעה קילומטר מ - Georgioupolis לתוך ההרים (יש שילוט, אי אפשר לטעות). לא אוסיף מילים, כדי לא להזיל דמעות על המקלדת. פשוט סעו !
 

shapira meir

New member
לאוהבי כרתים - חופן טיפים לא מוכרים

מכיוון שהסתבר לי שיש אנשים שכרתים "מדברת" אליהם, הנה חופן אתרים שלא מוכרים לרוב המטיילים, מתוך למעלה מ-300 אתרים שאני מכיר בכרתים. ומה יש בכלל לראות בכרתים ? בסוף כל שורה ישנו מספר ואות באנגלית, זהו מיקום האתר במפה CRETE )על העטיפה מבחוץ - השם כתוב באדום והרקע לבן, חברת ADAM EDITIONS, קנ"מ 1:200.000( ניתן להשיגה בשדה התעופה וברוב החנויות למפות/ספרים אז, בואו נתחיל : יער עצי הערמונים )באוקטובר( ואגוז המלך הריחני מאוד לאורך ערוץ לאגוס 4D הכפר סטאברוס, שם צולם הסרט שפירסם את כרתים : "זורבה היווני" ואנטוני קוין, 6B כפר הנופש הטיבעי מיליה , מבודד ללא רדיו וטלביזיה, על נחל וליד עצי ערמונים 3D ב-דרס נמצא את חוות-הרכיבה שעל הסוסים שומרים שני כלבי רועים ו...יען עצבני. 4C האגם הנסתר ב-איה , המוכר רק למקומיים 5C קניון טריסו, המדהים בו נוף מיוחד עד מאוד , מערת נטיפים בו מביטים בנטיפים מלמעלה, 5D מצודת אפטרה הונציאנית עם מאגר מים כמו בלוד ועוד 6C אגם אמפימאלה הסמוך לעיירת הנופש ג´ורג´ופולי 7D אגם קורנה העגול והיפה שברוב שעות היממה הוא חלק כראי 7E עץ הערמון בן 1500 שנה בכפר אניסאראקי )המקומיים קוראים לו "העץ בן 1800 שנה"( 4D העץ המיוחד "פו הדב" בן 1400 שנה ליד מילי 3D הגשר עתיק ויפה באנו רודקינו שהופיע בכל הסרטים שהוסרטו בכרתים אחרי מלחמת העולם השניה בקשר לכיבוש הגרמני 8F מערת הנטיפים "סנטוני" בזוניאנה , עם נטיפים מיוחדים במינם בצורת גוילי עור , התגלתה ב-1997 12E בית הקברות המינואי הענק בכפר ארמני ואחוזות קבר מלפני 3500 שנה )כשעוד לא חלמו על בית שערים( 9E שרידי עיר הסוחרים הרומית לאפפה )היום הכפר ארגירופוליס( , בה שרידי העיר הרומית עם מפלי מים שוצפים 8E חובבי הטיולים הרגליים יוכלו להשתלב בקניון איה דינמי. העשיר בצמחיה ובמים וממנו אל מערת הרוחות. 8E ארץ הנופים הפראיים של אמרי , בה הנופים מדהימים ובלתי מופרעים והכבישים בו רובם לא מופיעים 10F לטפס במעלה ההר אל מערת מלידוני ליד העיירה פראמה שם נלכדו המורדים הכרתיים וניגפו מפני הטורקים שהרגו את כולם. 11D בקתת הרועים הבנויה אבן )"מיטטו"( 12F בנינים עתיקים מאוד מתקופות שונות מפוזרים בכל הכפר אמנטוס , ובעיקר שער ענק כשריד למבנה ונציאני מפואר מאוד. 10E המגדלים הטורקיים בכפר מרולאס. מבוצר ובנוי בצורה מרשימה , שרידים לאדריכות שאיננה עוד. 9D אלפתרנה , כנסיה ביזנטית ושרידי עיר עתיקה עם מערכות מים, מרחצאות ופסיפסים ואגן שיש מינואי. 10E מוזיאון המלחמה בכרתים בעיירה אפיסקופי , שיגעון של אדם אחד "מייק", שבנה מוזיאון לזכר הוריו הפרטיזנים , מדהים 15E קניון אגלופרגו למי שרוצה לבצע מסלול רגלי מהים למנזר הגדול ובו יחוש כאילו צעד בנגב 11I נוסעים בתוך עמק מלא עד אפס מקום בכרמי ענבים בדרך למנזר ירושלים )!( ליד הכפר לוטראקי 13E קניון צר ונופי ומסלול רגלי בתוך ג´ונגל כמעט, אמת מים רומית ענקית בה חצוב אריה גדול ליד הכפר ספיליה 14E הכנסיה הזעירה ביותר בכרתים בכניסה לכפר פרוטוריה 14H חוות היענים היחידה בכרתים ליד הכפר איו.יואניס 15E לא תוכלו לפספס את מוזיאון קזנצקיס בכפר מירטיה הפסל המאוד מודרני בחזיתה, ששלט ההכוונה גם בעברית. 15F כפר שלם מתמחה באמנות כדרות הפיטוס )כדי ענק כממגורות או מיכלי החסנה( בכפר טרפסנו . 15F אם התפעלתם מציור הגשר העתיק בטברנה הירוקה ליד קרוזאנוס, הרי שזהו גשר העתיק של קסטיליאנה 15H הכביש המפותל ביותר יורד לכפר צוצורה בו נמצאו שרידי העיר הרומית אינאטוס , 15H אם רוצים לרכב על חמורים ולבקר בגן חיות קטן אבל מגוון, יש להרחיק עד הכפר פוטאמיס 16E האנדרטה הענקית לזכר השמדת הכפר אמירס כולו ע"י הנאצים , כפר שלם הושמד ביום אחד, גברים נשים וילדים 461 נפש 16H פרופיטי אילייאס - המצודה מימי הביניים על ראש ההר מעל הכפר הנצמד אל הסלעים 14F טחנת הקמח מ-1902 ליד גונייס 12E תמרור העיזים היחיד בעולם ליד אטסיפאדס, 13G כפר מסורתי קראסי KRASSI )יין( שבטבורו מעיין דפנה המיוחד מאוד עם עמדת כביסה ועץ פלטנוס בן 2000 שנה . 16F כפר משוחזר של האדם הקדמון לדורותיו ליד מערה בו התגלו שרידיו, וכביש "מכושף" בו מיתדרדרים בעליה ! 16F איוס פרסקבי AG.PARASKEVI ניצב מעל בור גדול שבתוכו מערת סקוטינו SKOTINO , מערת פולחן עתיקה . 15E "ספארי פארק" עם מיתקני שעשועים והרפתקאות וגן חיות קטן, מצויין להפסקה בנסיעה עם ילדים. 14H אגם זרוס ZAROS שנוצר מנביעת מים רבים מלב הר הפסילוריטיס , מפעלי המים המינראלים וטחנת קמח עתיקה 12F מנזר אנטוני ורונדיסי VRONDISSI ומעין שלפתחו לוח שיש ועליו מפוסלים אדם וחווה בגן עדן 12F מנזר איוס פנוריו AG.PENORIOU הוא גם כנסיית איו ורסמונרו AG.VARSEMONEROU עם ציורי פרסקות יפים מאוד 12G בקאלאמאפקה מוצאים את "סלע אלוהים" , ממנו החלו פעולות גיאולוגיות וממנו זרמו כוחות ההתנגדות לכיבוש הגרמני 18G מצודת-חווה ווילה VOILA ונציאנית עשירה , בתי העובדים עם מעין ובוסתן פרטיים . 22G חוות אטיה ETIA הוונציאנית , מפוארת מאוד עם פריטי פיסול, ובצמוד אליה כפר פרטי של בעלי החווה 21G הכפר פלטנוס , שכל בתיו הם שניים: מסעדה ובית קפה עם תצפית יפה לים 20F )כרתים( - 17 -אתרים חלקי - כללי c:\qtw\cretim
 
למעלה