שלום לכולםן

דניאלה1311

Active member
מנהל
שלום לכולםן מערכת תפוז אנשים ששירתה אתכם בשני העשורים האחרונים מיושנת מאוד ולצערנו אין באפשרותנו להמשיך לתחזק אותה. מתוך רצון לנסות ולשמר חלקים מהאתר, אנו מנסים לפתח אתר חדש ומתכננים להעלות אותו בקרוב במקום האתר הנוכחי. אנו מתנצלים מראש על תקלות ככל שתהיינה כל עוד האתר הישן באוויר וממליצים לגבות תכנים אישיים. בברכה, הנהלת האתר
 

dudi4321

Member
תודה על העדכון
יש כל כך הרבה מידע שהצטבר והכל ילך לטימיון.
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
לצערי נכון ומי יודע איך יראה האתר החדש ומי בכלל יגיע לשם?

&nbsp
להתראות חבר
 

arseny92

Well-known member
מנהל
הפורום מעמוד שלישי כי לא מחקת את הצפת השגיאה
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
אספר לך סוד, אני לא מחקתי כלום ולא עשיתי כלום, הכל מלמעלה
הם עושים מה שהם רוצים ואני מנסה לשרוד, כמוכןם
 

סתם מבקרת

Active member
תודה דניאלה על כל ההשקעה שלך. זה היה בית נעים וחמים ועצוב
שתפוז מתיחסים לגולשים, למנהלים ולכל המידע היקר שהיה וחלקו כבר נעלם (ומה שנשאר יעלם) בזלזול מחפיר, מזה תקופה ארוכה מאד.
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
תודה סתם מבקרת. אכן כל המאמרים ששמרתי של כל המשתתפים? בפח
הכל נעלם, מה שנשאר זה תמונות שצלמתי והעלתי ואני מתעצלת למחוק. ההנהלה כבר תעשה זאת ברגע שהאתר ירד.
 

סתם מבקרת

Active member
לא יודעת למה ההנהלה חושבת שהגולשים יגיעו וישקיעו באתר חדש
שלהם אם הם כל כך מזלזלים בהשקעה העצומה שהשקיעו גולשים במשך השנים בתפוז. כל המידע, שלא יסולא בפז, בפורומים, גם כאלו שנסגרו כבר מזמן, שילך לאיבוד כי להנהלה לא איכפת.
 
תודה לך דניאלה על הכל
מעניין מה יהיה בסוף האתר הזה. פייסבוק זה דבר טוב אבל יש דברים שאני לא רוצה לחשוף בפלטפורמה ההיא.
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
אורלנדה היה לי לעונג רב להכיר אותך ואת כתיבתך המקסימה
מנהלי האתר אמרו שיפתחו אתר חדש, אז אולי לא הכל אבוד. נצטרך להמתין ולראות מה יקרה.
 
אורלנדה, תודה לך על פוסטים מעניינים שעשו לי
חשק לטייל באיטליה, ומי יודע מתי אגשים את התוכנית הזו.
 
אתן יכולות שתיכן לבוא לפורום איטליה למטיילים בפייסבוק
אם לא יהיה אתר חדש. כבר תזהו אותי לפי מה שאני כותבת. כאן כתבתי הרבה יותר מאשר שם, בין אם בקבוצה בין אם בעמוד שלי, יש לי רתיעה מהחשיפה הגדולה באתר ההוא ואני גם מודה שאני לא מעוניינת לחשוף את פרארה, למשל, להרבה מאוד גולשים, אני רוצה שפרארה תמשיך להיות היהלום שהיא, שמשלב בצורה מושלמת חיים עירוניים עם תיירות (זו עיר שאולי תהיה הבית שלי יום אחד). והמשפט הבא הוא, האם את סבורה שיש לך כזאת השפעה, אז לא, גם לא בקבוצה כמו ההיא. אבל אני מעדיפה סודות שיתגלו בפורום קטן, כמו כאן.

יש לי ביקורת על הפורמט ועל סוג השאלות שם, אני חושבת שהפורמט השטחי מעודד שטחיות בשאלות ואי-חקירה עצמית, מה שגורם לזה שאיטליה מרודדת לכמה אזורי "חובה" ולשחזור מסלולים של אחרים, ללא חקירה ולימוד, יש שאלות רבות שאני לא טורחת לענות עליהן. יחד עם זאת, יש שם מה לקרוא לפעמים, תמונות יפות. כמובן עכשיו הדברים לא זזים כמעט אבל הטיולים יתחדשו. הצד האחר של הוא כמובן שבעוד ש-98% נוסעים לאותם מקומות, לי נשאר כל השאר.

יש לי בעיה עם החזרה של הטיסות למה שהיה קודם, אני חושבת הרבה על איך העולם צריך לקדם שינוי אקלימי, שינוי שבפני עצמו מקדם מגיפות, אני חושבת הרבה על איך התזונה חייבת להשתנות דרסטית לצורך כך (הפרטים נמצאים באתר של הפורום לתזונה בת קיימא, למי שרוצים ללמוד). אבל הטיולים יחזרו. הטיסות יחזרו. אז נוכל להיפגש בקבוצה ההיא.

כמובן, יש בוודאי עוד קבוצות פייסבוק רבות, אני מבינה שגם יש קבוצות ווטסאפ רבות של טיולים, האופציה האחרונה היא ממש סיוט בשבילי, זה עוד יותר מקדם שטחיות. אז אני לא באף קבוצה אחרת, לא משנה באיזה פורמט.

אגב, פירנצה: אתר חובה וזה, נכון? עכשיו ראש העיר מבכה את המסירה של נכסים כה רבים לאייר בי&בי. עכשיו נשמעים הקולות שצריך מודל אחר, עירוניות אחרת, קודם כל לתושבים.
לא אחת שתקתי כאן כשדיברו שוב ושוב על דירות בערים כמו פריז, גם כשהיה ברור ששכירת רוב הדירות אינה חוקית יותר, ועל שימוש באובר, שרק הוסיפה עוד זיהום אוויר ותנועת מכוניות ורעש לערים גדולות, במקום להפחית באלה, שלא לדבר על זכויות עובדים. כדאי לחשוב תמיד כשנוח לנו וזול לנו, למי לא נוח באותו הזמן. אני שמחה גם לבשר שיש יותר דיבורים על "תיירות מקיימת" בכל מיני מקומות. איך זה יתבטא, אני לא יודעת, אני רק מתארת לעצמי שתהיה הפחתה מבורכת בדרכי גישה של רכב פרטי לערים ולעיירות ואני כבר יודעת שיש תכנון של שבילי אופניים בפארמה, במילנו, חבל רק שהיה צריך מחלה בשביל זה. השלב הבא חייב להיות שינוי תזונתי של הפחתה דרסטית של התלות בבשר מעובד, הפיל שבחדר שבינתיים הפוליטיקאים פוחדים לגעת בו. אבל אני שמחה שיש יותר ויותר קולות מבפנים שמתחילים לעשות את הקשרים בין התזונה + זיהום אוויר + מגיפות.

כן, יש לי חשק לטייל באיטליה עכשיו, מייד. אני רואה בעיניים כלות את ההצעות, למשל, לצוות רפואי, לבוא לנפוש בעמק מאירה, Valle Maira בפיימונטה, פנינה שזכיתי רק לעמוד לרגליה (זה מקום שעולה גבוה מאוד, עד 3,000 מטר מעל פני הים, וצריך שם רכב, נראה לי גם שזה מתאים לאנשים שאוהבים לנהוג בגבהים כאלה ובפניות חדות, אלה מאות קילומטרים של הרים ועמקים ירוקים עם כמה כפרים קטנים, אני אוהבת לקרוא לזה הצד השני של פרובאנס, אבל זה באמת זה, פתחו מפה! יש גם אוטובוס שעולה מלמטה ואני מתכוונת בעתיד לעשות שם הליכות מודרכות, כשהיתה לי אפשרות להזמין שם טיול ספונטני בספטמבר 18 כשלא הזמנתי מראש לחלק מהטיול של, בחרתי לנסוע לטורינו במקום כי לא היה מזג אוויר אידיאלי וגם הייתי קצת חולה). כמובן, עיני אינה צרה בצוות הרפואי, מגיע לו כל פינוק אחרי החודשים האחרונים, אני רק הייתי שמחה לבלות גם כן עכשיו בגבהים האביביים האלה.

וכו' וכו'. אבל גם אלה עוד יבואו. אני נקרעת בין רצון לחסוך כמה שיותר, כל שקל, כדי להגשים חלום לנסוע לשם גם כדי לעבוד קצת בחקלאות, לחשוב איך אני עוזרת גם במאמץ הסביבת, גם כדי לטייל באופן אינטנסיבי (באמצעים מקיימים כמובן!), גם כדי לעזור קצת למפעילי תיירות (כולל לעשות סיבובים אצל אנשים שאני כבר מכירה מטיולי עבר), ובין רצון לנסוע עכשיו, מייד, ובין ידיעה שהפחתת טיסות חייבת להיות.
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
אני מרגישה כמוך לגבי הפייסבוק מה גם שחלק מהקבוצות פתוחות
כלומר יכול לקרוא את זה כל מי שמשוטט בפייסבוק. יכולות להיות שם לא רק תגובות חיוביות או לפחות ענייניות אלא גם תגובות בלתי צפויות ומאד מרושעות ובכלל, הפלטפורמה שם לא לטעמי אבל אם לא רוצים להתנתק מכל אינטראקציה חברתית שטחית ככל שתהיה אין משהו אחר. אני מקוה שהאתר החדש של תפוז כן יחזור להיות פעיל ומהנה אבל כפי שאנחנו יודעים דברים אף פעם לא חוזרים להיות מה שהיו.
&nbsp
בינתיים מפנטזת לי על אפשרות לנסוע יום אחד כשיהיה יותר בטוח למבוגרים לטוס. הייתי רוצה לחגוג עם הבן שלי יום הולדת עגול אבל חוששת מהמצב בארה"ב נכון לעכשיו. גם לחזור ארצה ולהיות שבועיים בבידוד לא ממש נראה לי כאופציה מעניינת. בקיצור לפנטז אפשר ומותר, לבצע?שאלה טובה.
 
זה נכון, לכן אני נוקטת סלקטיביות
אני עם הנוהגות בזהירות יתר - ממילא אני נוטה לפחדנות אבל כאן זה מוצדק - ואני חסה על כל פסיק שעלול לגרור בעקבותיו תביעת השתקה, ראיתי מה קורה לאחרות כשלא היתה מודעות לכך, ואת התוצאות. אין לי אפילו שקל מיותר, שלא לומר מאתיים אלף, להתמודד עם דבר כזה. זה כלל ברזל. אם יש ספק, יש ספק.

גם למדתי לסנן. כל פוסט בעמוד יקר לי כמו vegan friendly בנוסח "הנה הסטייק שלי" או "בשבועות אני אוכל פרה", מי שכותב כך נחסם. כנ"ל כל גולש/גולשת אלימים לאו דווקא כלפיי, היה למשל גולש, אולי עדיין ישנו, בקבוצת "עירוניות מתחדשת בישראל" שהיא קבוצה חשובה ביותר שלמדתי ממנה ובעזרתה גם אקבע את מקום המגורים הבא שלי, שהיה אלים בצורה נוראה כלפי גולשים שם. אני כבר שנים לא רואה אותו. וכולי וכולי.

בצד הזכות, זכיתי לחדד הרבה נקודות בהשקפת העולם שלי, גולשת אמיצה אחת בעצם נתנה מילים לתחושות שלי ביחס למקום שלי, שלנו, כנשים בעולם. רופאה אחת שלחה לי לינק לאירוע אונליין של ראיונות בנושא תזונה, בריאות וסביבה, שם זכיתי להכיר את ד"ר דיויד כץ, Dr. David L. Katz שאני מזמינה כל אחת ואחד לגשת לאתר שלו וללמוד על תזונה ועל השקפותיו לגבי קורונה. ממנו למדתי את המנטרה, אין יותר דיבור על תזונה בריאה שאינו כולל גם את בריאות הקרקע ואת זו של כל היצורים החיים, האנושיים ואלה שלא.

וגם זו פלטפורמה שעוזרת לי להשכיל בנושאים קרובים לי, ללמוד איטלקית או למעשה, להקפיץ את האיטלקית שלי בכמה רמות תוך זמן קצר, לדעת מה קורה באיטליה בפרובינציות שאני מתעניינת לעשות לי לבית יום אחד וגם להחזיק את הצרפתית ברמה גבוהה. ואני די אוהבת להיות שם. אבל, בסיוג. לפעמים ימים ושבועות של הפסקה. וזמן מוגבל כשאני כן שם.
 
למעלה