ביטוחי חו"ל יתייקרו בגלל הקורונה

דניאלה1311

Active member
מנהל
ביטוחי חו"ל יתייקרו בגלל הקורונה כיסוי קורונה יגיע לעשרות שקלים ביום: כך יתייקרו ביטוחי הנסיעות לחו"ל
לא ברור מתי ואיך ייפתחו מחדש השמים או אם מחירי הטיסות יעלו - אך כבר ברור כי ביטוח נסיעות לחו"ל לא יהיה הוצאה שולית שרוכשים אוטומטית באינטרנט ■ בין הדילמות בענף: איך להתמודד עם נוסעים שלא יורשו לחזור לישראל, ואיזה כיסוי יינתן למי שתקוע בעוצר?
למרות ההקלות בהגבלות עקב הקורונה בישראל, החזרה לשגרה בענף התעופה תלויה בהכרח גם בהתמודדות של מדינות אחרות עם המגפה. חברות תעופה רבות הודיעו על החזרת טיסות ביוני-יולי, אך לא ברור אם יש היתכנות לטיסות אלה כל עוד הנחיות משרד הבריאות מורות לישראלים שחוזרים מחו"ל להיכנס לבידוד של שבועיים וכניסת זרים לארץ אסורה.

השאלות בנוגע למועד והאופן של חזרת הענף לפעולה נדונות בימים אלה בין משרד התיירות למשרד החוץ, אך מעניין לא פחות אם מחירי הטיסות לצרכנים יעלו. להערכת אפרים קרמר, המנכ"ל והבעלים של חברת התיירות אשת טורס, "בתחילה, באזור יולי, מחירי הטיסות דווקא יירדו, כי הביקוש יהיה נמוך. מאוחר יותר המחירים בהחלט יכולים לעלות".

גורם נוסף שעלול לייקר את הטיסות הוא ירידה בתחרות כתוצאה מצמצום מספר חברות התעופה בשוק עקב קריסות, מיזוגים או רכישות. כמה חברות תעופה כבר הודיעו כי נקלעו למצב פיננסי קשה, וחלקן אף למצב של פשיטת רגל. גם מגבלות הריחוק החברתי והרצון לשמור על היגיינה עלולים להעמיס עלויות על חברות התעופה, שיבואו לידי ביטוי במחירים. כך למשל, אחת האופציות שנדונות לשמירה על ריחוק חברתי בטיסות היא לחייב את חברות התעופה לשמור על מושב ריק בין כל שני נוסעים; וכן חיובן בכללי ניקיון וחיטוי מחמירים בין הטיסות - צעדים שעלולים לפגוע במודל העסקי שלהן.

עברו לתצוגת גלריה
כמה עולה כיסוי קורונה
חברות יושבות על הגדר מחשש לגל שני

כשהשמים ייפתחו והטיסות יחזרו לשגרה, גם ביטוחי הנסיעות לחו"ל צפויים לחזור - אך כנראה בגרסה שונה מזו שהיכרנו. כיום, ולפני כן בתקופת הקורונה, רוב חברות הביטוח אינן מוכרות ביטוח נסיעות לחו"ל. בימים אלה עובדים בחברות כדי לנסות לתמחר עד כמה שניתן את הסיכונים הנוספים הנגזרים מהקורונה. מקור בענף אומר כי "הכל משתנה כל הזמן והגל השני הוא הסיבה שהרבה חברות סגורות ויושבות על הגדר. אם יהיה גל שני של קורונה, הן יצטרכו לעשות את האקטואריה מחדש". עם זאת, יש חברות שכבר הגישו פוליסות מעודכנות לאישור רשות שוק ההון, ויש שמתכננות לעשות זאת בקרוב.

בתקופת הביניים עד אישור התעריפים הסופיים, חברות הביטוח יכולות להעלות את המחיר מעט עד לתעריף גג שאושר בעבר על ידי הרשות; וכן לבצע שינויים מסוימים בפוליסה. כך, הראל והפניקס החליטו בשלב זה לא לבטח נוסעים לארה"ב בשל הסיכון המוגבר שם. חברת דיוידשילד, שמספקת ביטוחי רילוקיישן, מוכרת את הביטוח גם בארה"ב, אך הפתרון שלה לא רלוונטי לתיירים ועלותו החודשית היא 700-250 דולר.

מסתמן כי בעתיד הקרוב אנשים בגיל הרביעי עלולים להיקלע לבעיה בכל הנוגע לרכישת הביטוח. לדברי אלון קצף, נשיא קבוצת דיוידשילד, שבין החברות שבבעלותה נמצאת גם חברת פספורטכארד, "אנחנו מנסים לחפש פתרונות יצירתיים כדי שאדם בגיל 70 יוכל לצאת מהארץ, אבל רמת הסיכון שלהם גבוהה ביותר ומבחינה אקטוארית עדיין לא מצאנו לזה פתרון בפרמיה שהיא מתקבלת על הדעת". בחברת הפניקס עשו שינוי בנוגע למבוטחים מעל גיל 80 ודורשים מהם לבצע חיתום ולספק אישור רפואי - בניגוד לעבר, שבו יכלו לעשות ביטוח באופן דיגיטלי.

עברו לתצוגת גלריה
נתב"ג, במארס
נתב"ג, במארסצילום: מוטי מילרוד
מסתמן כי בעתיד הקרוב אנשים בגיל הרביעי עלולים להיקלע לבעיה ברכישת הביטוח לחו"ל. אלון קצף, נשיא דיוידשילד: "עדיין לא מצאנו פתרון"

אין ביטוח לטיול לברזיל

כנראה יעברו כמה חודשים עד שניתן יהיה לרכוש פוליסות ביטוח מעודכנות לתקופת הפוסט קורונה. בביטוח ישיר, למשל, ציינו כי ניתן יהיה לרכוש אצלם ביטוח נסיעות לחו"ל החל ב-1 בספטמבר, ובפספורטכארד מתכננים להציע אותן לציבור החל ב-1 באוגוסט.

דודי עוז, מנהל תחום ביטוח נסיעות לחו"ל בחברת הפניקס, ציין כי "עלות הכיסויים הרפואיים גבוהה יותר לאור אשפוזים ממושכים בבתי חולים בחו"ל עקב הקורונה. כמו כן, יתווספו הוצאות שעל חברת הביטוח לממן עבור המבוטחים במקרים שבהם יקבלו סירוב לעלות לטיסה חזרה לישראל עקב חום גבוה או בדיקה חיובית לקורונה".

קצף מוסיף: "המגמה העולמית לצורך פתיחת השמים הולכת לכיוון של בדיקות קורונה שיתבצעו בשדה. כש-90% מהחולים לא סובלים מסימפטומים, רבים יכולים להגיע לשדה ויאמרו להם לא לעלות על המטוס".

לדברי קצף, הכיסויים שהיו בעבר, כמו כבודה וגם כיסוי רפואי שאינו קשור לקורונה, יישארו כפי שהיו, לרבות התעריפים; ולהם יתווסף פרק שנדרש בגין הקורונה, שאותו ניתן יהיה לרכוש פרק זמן קצר לפני הנסיעה. "הפרמיה של הפרק הזה תיקבע לא לפי תעריף קבוע אלא לפי המצב של כל מדינה ברגע נתון מבחינת היקף המגפה והסיכוי להידבק בה".

לפי תחשיב שנעשה בחברה אתמול (ג'), הפרמיות הנוספות לביטוח שהיה קיים עד כה הן 1.5 דולרים עד 150 דולר ליום, תלוי במצב מדינת היעד. את מי שטס לברזיל בתקופה הקרובה, לדברי קצף, אי אפשר לבטח, מכיוון שאין פרמיה שתצדיק את הסיכון.

קצף ציין כי הנושא המאתגר ביותר מבחינת חברות ביטוח הוא הסיכונים המערכתיים, ויש חברות שבוחרות לא לבטח נגד זה. "אם מדינה מחליטה שהיא מכניסה את כולם לעוצר, כמו שקרה בסין, חברת הביטוח צריכה להחליט איזה כיסוי היא נותנת למי שייאלץ להישאר שם". לכן, הוא מבהיר, "ביטוח נסיעות לחו"ל כבר לא יהיה כזה שקונים באופן אוטומטי באמצעות ממשק אינטרנטי. יהיה חשוב יותר לבחון מה בדיוק קונים".
https://www.themarker.com/consumer/...=email&utm_campaign=daily&utm_content=5011413
 

סתם מבקרת

Active member
מעניין. יש לנו כרטיסי טיסה ליולי וגם ביטוח לטיול, שעשינו
לפני פרוץ הקורונה.לא ברור אם חברת התעופה תטוס בכלל, ואם כן, אם תוכל לספק את הטיסות במועדים שהוזמנו. גם לא ברור אם חברת הביטוח תוכל להתנער מהביטוח שכבר נרכש. אנחנו כן יודעים שאיסלנד פותחת עצמה לתיירים ביוני, עם בדיקות ובלי בידוד, אבל כרגע זה לא עוזר.
נמתין ונראה. מבאס
 
כנראה שתוכל גם תוכל.. היו לנו כרטיסה טיסה למוסקבה בדיוק לפני
שבוע, כולל ביטוח ביטול. אין החזרים, לא מהביטוח ולא מחברת התעופה (אל על).
 

סתם מבקרת

Active member
אבל אנחנו לא מדברות על מקרים דומים. אני מדברת על ביטוח רפואי
לנסיעה, במידה והנסיעה כן תצא לפועל. הרי רוצים לייקר את הביטוח בגלל מרכיב קורונה שנכנס לסיפור בעוד שלנו כבר יש ביטוח שאומנם לא מזכיר קורונה (שלא היתה אז) אבל כן מכסה אישפוז, פינוי וכו'. ברור שבמידה והטיסה לא תתקיים בגלל קורונה, ביטוח ביטול לא תופס. אגב, צריך לשים לב ש"ביטוח ביטול" כולל בד"כ ביטול רק מסיבות בריאותיות של המבוטח או קרוב מדרגה ראשונה, אלא אם נעשה, באופן ספציפי, ביטוח ביטול מכל סיבה שהיא.
 

אספרסו2

New member
ברור שביטול צריך סיבה
ואני מעריך שחלק גדול מהביטולים מסיבה רפואית מושגים על ידי קבלת אישור מרופא המשפחה בין אם קיימת סיבה רפואית מוצדקת או לא.
&nbsp
 
אנחנו בהחלט עשינו ביטוח ביטול לטיסה שהייתה אמורה להיות
במאי. לא ביטוח רפואי - את זה אנחנו בד"כ עושים כשבוע לפני הטיסה, ומן הסתם לא הגענו לעשות את זה. עשינו ביטוח ביטול "מכל סיבה שהיא" יומיים אחרי שהזמנו את הטיסה. גם זה לא עזר לנו.
אין עם מי לדבר, והתקווה היחידה שנשארה לנו היא שאל על תחזיק מעמד, לא תפשוט רגל, ותוכל לכבד וואוצ'רים עתידיים.
 

לאונידס

Active member
יש בעיה של אמת בפרסום
חברות הביטוח נותנות כותרת "מכל סיבה שהיא" - שלא תואמת את הפרטים.
בפרטים הביטוח הוא "מכל סיבה ביוזמת הלקוח",
הביטוח לא מכסה ביטול טיסה ביוזמת חברת התעופה, או בגלל שחברת התעופה פשטה את הרגל וכו'.
לקוח רוכש ביטוח "מכל סיבה שהיא", מבסוט ובטוח שהוא מכוסה - ומסתבר שבמקרים רבים הוא לא מכוסה.

איזה יופי היה אם בישראל היה מישהו שתפקידו לפקח על כל השוק הענק של טריליון וחצי שקלים של הביטוח, נניח יקראו לתפקיד "המפקח על הביטוח", ובין השאר הוא ידאג לכך שחברות הביטוח לא יתנו כותרות מטעות למוצרים שהן מוכרות לציבור
 

סתם מבקרת

Active member
רק נותנות כותרות מטעות למוצרים שהן מוכרות? ומה עם כסף שהן
צריכות לשלם על פי חוק, כי הוא לא שייך להן בכלל, ועושות הכל כדי לשמור אותו אצלן?
 
בכל מקרה, הייתה בי הרבה אופטימיות כשכל הסיפור הזה רק התחיל
הייתי אופטימית שעד מאי זה יעבור.
הייתי אופטימית שעד אוגוסט זה יעבור.
סוף סוף הפנמתי שלא, ושהטיול המשפחתי שלנו באוגוסט ממש לא עומד לצאת לפועל. הזמנתי חופשה בארץ (במחירים שערורייתיים), וגם לגביה מתחילים לי ספקות...
 

סתם מבקרת

Active member
חברות הביטוח תמיד עושות קשיים ומוציאות את הנשמה עד שמשלמות
את מה שמגיע. אם עשיתם ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה ואין אותיות קטנות שמחריגות אירועים כתוצאה "מכוח עליון" אתם צריכים להתעקש על קבלת המגיע לכם
, גם אם זה כרוך בגרירתם לבית משפט. נסו את התוכנית "יהיה בסדר" בגל"צ. הם מצליחים לפתור לאנשים בעיות שכנראה לא היו נפתרות בלי התערבותם.
טיול אחד במרץ הפסדנו וטרם קיבלנו החזר למרות שהביטול היה מכוח החוק להגנת הצרכן ואמרו שהכסף יוחזר.
לא ברור מה יעלה בגורל הטיול המתוכנן לאיסלנד ביולי. אנחנו מחכים לשמוע מחברת התעופה. מבאס שככה הפכו עלינו את החיים הסינים עם המגפה שהפיצו.
מי יתן ונחזור כולנו לחיי השיגרה שלנו במהרה.
 

אספרסו2

New member
רק שתדעי
שזה לא כך בכל מקום,אולי כך נהוג בישראל אבל בגרמניה בכל פעם שפניתי לחברת הביטוח פעלו ביעילות ובמהירות.
רכשתי כרטיסים לפני שנה בערך להופעה של פיל קולינס בגרמניה ונבצר ממני להגיע.הכרטיסים עלו 500€,הפעלתי את הביטוח ותוך שבועיים מלוא הסכום הופקד בחשבון.
 

אספרסו2

New member
ממש לא
להראות לך שיש אפשרות לסגור ביטוח בגרמניה שלא יערים קשיים בעת הצורך.
&nbsp
אין על העוקצנות והחשדנות הישראלית המומטרת לעבר כל אחד.
 

סתם מבקרת

Active member
ממש כן, עובדה "להראות לך שיש אפשרות לסגור ביטוח בגרמניה..."
לא מעניין אותי מה יש בגרמניה. אני חיה בישראל והדיון היה על ביטוח שנעשה בישראל אז "רק שתדעי..." ו"להראות לך..." ולספר על איך זה בגרמניה זה לנסות כל הזמן להראות, בעיקר לעצמך, כמה נפלא בגרמניה וכמה טוב לך במקום שבחרת לחיות בו. יופי לך, תהנה. נראה שזו התנהלות קבועה אצלך ולדעתי הפעם היחידה שציינת שבישראל המצב טוב יותר לעומת גרמניה היה בהקשר להתנהלות בזמן קורונה.
 

אספרסו2

New member
אז אותך לא מעניין
אבל לפי כמות האנשים שכבר עזרתי להם כנראה שאת יוצאת הדופן.
ויפה שאת נמנית על עדת המעריצים שעוקבת אחרי וזוכרת הכל
 

סתם מבקרת

Active member
עברתי מזמן את הגיל בו מעריצים מישהו אז אל תקשור כתרים לעצמך.
אני זוכרת הרבה ובמה שקשור אליך, לאו דווקא לטובה ולא רק בפורום הזה.
יש הבדל בין לעזור במידע רלוונטי שניתן להיעזר בו ובין לספר, למשל, כמה נפלא מתנהלות חברות הביטוח בגרמניה, מה שלא רלוונטי ולא עוזר לתושב ישראלי שאינו יכול לבטח עצמו בגרמניה.
בכל מקרה, תהנה ממנעמי החיים היכן שאתה, אני לגמרי מפרגנת.
 

אספרסו2

New member
אז את טועה
ולעולם לא מאוחר ללמוד.עשיתי פעמים רבות ביטוחי בריאות בגרמניה לאורחים שהגיעו מישראל לביקור.
אם המידע לא היה רלוונטי לא הייתי מספר אני גם כבר מזמן עברתי את הגיל של לעשות רושם על מישהו.שופוני זה ממש לא אני,אופיני אולי לישראלים באמריקה.
 
כבר החלטתי לטוס פחות, עוד לפני התקופה האחרונה
וזה בעצם רק מקל על ההחלטה. אני לא חושבת שאטוס בשנת 2020. מבחינתי זה לא רע, אני עוזרת במשהו שלא להכביד עוד בזיהום אוויר על העולם.
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
היי אורלנדה נחמד לראות אותך - גם אני לא מתכוונת לנסוע ב-2020
ולאחר מכן? אני מחכה לראות אם אצליח לצלוח את הגל השני/שלישי בחורף אחרי זה אם אשרוד, אתכנן, אולי, כמובן.
 
אולי ב-2021 אולי בשנה שאחר כך
יש לי מחשבות גדולות על לעזוב הכל ולנסוע לחיות באיטליה לפחות לאיזה זמן, זה קשור גם בנסיבות אחרות שאינן תלויות רק בי.

אני לא פוחדת לא מגל שני ולא משלישי. חיה בריא וסומכת על בריאותי המושלמת שתמשיך להיות כזו.
 
למעלה