החזר כספי טיסה שבוטלה בגלל הקורונה - מה עושים?

randomdog

New member
החזר כספי טיסה שבוטלה בגלל הקורונה - מה עושים?

היי, טיסה שלי בוטלה לפני חודשיים וקצת הייתה אמורה להיות באפריל, הוזמנה בינואר. החברה מיוזמתה ביטלה ושלחה אימייל שבעקבות הקורונה הטיסה לא תצא. אני הייתי בין הראשונים ששלחו להם אימייל חזרה שאני רוצה החזר כספי ואני לא רוצה אלטרנטיבות, רק החזר כספי מלא. הם שלחו לי הודעה שהם יכולים לתת רק וואצ'ר לשנה. ניהלתי איתם איזה שרשרת תגובות במשך החודשיים האלה ואני כרגע במבוי סתום איתם שהם תמיד חוזרים על זה שהם יכולים לתת רק וואצ'ר. לאחרונה הבנתי שיש אנשים שכן קיבלו את הכסף חזרה מהטיסה הזו, וזה מרגיז אותי שיש כאלה שקיבלו ויש כאלה שלא (אני בניהם). רציתי לדעת אם יש דרך להחזיר את הכסף מדובר בחברה לא ישראלית. הפחד שלי שאם החברה הזאת תהיה בפשיטת רגל זאת תהיה בעיה גדולה הרבה יותר להשיג את הכסף. מדובר פה על 2000 שח על כלום חבל לי על הכסף אף אחד לא היה מוותר על סכום כזה ללא תמורה נכון? לכן אני חייב לגרום להם להעביר לי אותו כמה שיותר מהר כל עוד אפשרי איכשהו. הכסף כבר ירד לי בתשלום, לכן אני תוהה וחושב מה עוד אני יכול לעשות כדאי לגרום להם להחזיר את הכסף, וואצ'ר הזה לא שווה כלום. תודה לעוזרים.
 

anipo10

New member
אין לך יותר מידי אפשרויות

איך הם מסבירים את זה שאתה מופלה ביחס לאחרים מאותו הטיסה שקיבלו כספם בחזרה? אתה יכול לבדוק אפשרויות משפטיות נגדם אבל תבזבז הרבה אנרגיה ואולי גם כסף. באופן מוזר אתה כותב שהוואצ'ר לא שווה כלום אבל כן יש כאן ערך כספי כי תוכל בעתיד להשתמש בכרטיסי הטיסה.
 

לאונידס

Active member
על איזו חברה מדובר? מתי ירד הכסף מכרטיס האשראי?

איך אתה יודע שאחרים כן קיבלו החזר?
 

randomdog

New member
תודה שהגבתם.

anipo/ אני פה - וואצ'ר לא שווה כלום כי אין לי מה לעשות איתו לטוס ליעד עוד שנה לא יקרה. בנוסף כמו שאמרתי אם החברה הזאת תפשוט רגל הוואצ'ר שלהם לא יהיה בר-תוקף. לשאלתך לא העליתי את הנושא הזה מולם, מכיוון שזה עלול לפגוע כנראה באנשים שהראו לי שקיבלו את כספם חזרה, אני לא יודע אם הכסף נכנס להם לחשבון או שעדיין לא, לפי לשון ההודעה מדובר בהחזר כספי שאמור לחזור תוך 30-60 יום. אני לא מעוניין לשלוח צילום מסך כ-הוכחה גם אם בטשטוש פרטים רלוונטיל בשביל להעמיד את החברה הזו במצב לא נעים וגם את אלה שקיבלו את כספם שחשפו עבורי מידע בגלל טוב ליבם. מה שכן במפורש רשום שהכסף יוחזר להם, בעוד לי מציעים וואצ'ר והם מתעקשים עליו. לאונידס ^ זה גם עונה לשאלתך איך אני יודע. אם אני זוכר נכון העסקה בוצעה בינואר משהו באמצע ינואר ותשלום ירד ב-10 לחודש הבא כלומר לחודש פברואר. אני לא רואה איך המידע הזה רלוונטי, אם הייתי יכול לבטל דרך הבנק כבר הייתי עושה זאת, אאמן לי. קיצור 2K שאני אשמח לקבל חזרה כסף זה כסף. לחלק זה הרבה לחלק זה אולי מעט, אבל אני מרגיש מופלה ופרייאר ואני לא אוהב את ההרגשה הזו. מה ניתן לעשות?
 

לאונידס

Active member
חברות אשראי ישראליות מוכנות לבטל חיוב ולהחזיר כסף

במקרה שהחיוב בוצע מול חברה בחו"ל (לא ישראלית) בתנאי שלא עברו מעל 3 חודשים מתאריך החיוב. אז אם לא עברו 3 חודשים ותזדרז להצהיר מול חברת האשראי על "כשל תמורה מוחלט" יש סיכוי שתקבל את הכסף בחזרה מחברת האשראי. לא דרך הבנק - דרך חברת האשראי. הצהרה של חברת תעופה שהיא תחזיר את הכסף לא אומרת שהכסף באמת הגיע לחשבון. לי יש ממרץ הצהרה מחברת תעופה ישראלית שהיא מחזירה לי את הכסף על הכרטיסים ששילמתי עליהם - והם לא מחזירים. יכול להיות שאפשר היה לעזור לך יותר אם היית נותן יותר פרטים כמו שם חברת התעופה. אם אתה לא רוצה - זכותך.
 

randomdog

New member
היי שוב

אוקיי ערכתי בירור שוב בשביל להיות קצת יותר מדויק בפרטים הכרטיס הוזמן בסוף חודש דצמבר 29, שנת 2019 אכן עבר מעל שלושה חודשים. חברת התעופה היא Smartwings חברה צ'כית. בקשר להצהרה שהם יחזירו כסף תוך פרק זמן מוגדר זה מעולה כשלעצמו לעומת ההצהרה הנוכחית שהיא וואצ'ר אם אני אגיע לשם זה כבר חצי-רגל בכיוון הנכון כי זה מראה על כוונה ונכונות להחזיר. מהפעם האחרונה שדיברתי עם אותם אנשים שהיו מיועדים להיות על אותה טיסה כמוני, עבר כבר מעל חודש, ויש סיכוי סביר שהם כן קיבלו את כספם מחזרה. לא בא לי פשוט ליצור איתם קשר שוב ולברר זה נראה לי משהו שהוא חטטני, אבל אני מניח שהם כן קיבלו סיכוי טוב שהם קיבלו, מתוך חמישה אנשים שכן ענו לי בחיוב אני יודע שאחד קיבל את כספו בוודאות, לגבי האחרים לא. חושב לשלוח להם מייל שאני יודע שהם התחייבו לאחרים להחזר. אבל לא בא לי לנצל את טוב ליבם של אחרים, במקרה וידרשו הוכחה יש לי סקריןשוטים ואני יכול לטשטש פרטים, מצד אחד אני אומר מה אכפת לי אין לי מה להפסיד, אבל מצד שני אין לזה באמת "שיניים" לחייב אותם להחזיר. כאילו גם אם ברמה מוסרית הם עושים פה אפליה, הם עדיין יכולים לדבוק בעמדתם ושאני אלך לעזאזל נכון? זה הסיבה שאני מתייעץ פה באתר לגבי המשך הדרך, משפטית לא שווה לי תביעה העלות תהיה זהה ואפילו גבוה מזו. בקיצור אני בפינה תוהה להמשך ההתנהלות וההתכתבות מולם.
 

לאונידס

Active member
לצערי אני לא שותף לאופטימיות שלך

לדעתי הצהרה שאיננה מלווה במעשים, החזרת כספים, לא בהכרח מראה על כוונה להחזר כספים, הכוונה יכולה להיות גם הרדמת הלקוח. לצערי הדרך המשפטית לא נראית לי ראלית, ככל שאני יודע אין לחברה נציגות בישראל ולא נראה לי שאתה תגיש תביעה בחו"ל מצטער שלא יכול לעזור יותר
 

randomdog

New member
עשיתי בירור קטן

טוב שאלתי שני אנשים מתוך חמישה. קיבלו את כספם בחזרה 100% שלחו לי סקרין שוט של העברה בנקאית הסכום בשקלים. בדקתי ליתר ביטחון את מספר האסמכתא ומדובר על זיכוי. &nbsp אני מניח שגם כשאני יודע את המידע הזה, אין הרבה מה לעשות. תודה לך בכל אופן.
 

YosMan1

New member
אני דיברתי עם ויזה כאל, והם אמרו שישיבו את הכסף מאל על.

פתחו תיק וביקשו את כל הניירת לגבי ההזמנה וביטול הטיסה על אל על. לא יודע אם זה באמת יקרה אבל זה מה שהם אמרו.
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
כלומר שאין "כשל תמורה"?
הרי שלמת ואין טיסות אז לא קיבלת את מה ששלמת עבורו. אז אם אל על לא ישיבו גם אתה לא תקבל אגורה כנראה
 

YosMan1

New member
כלומר שכן יש כשל תמורה, וויזה יחזירו את הכסף (ככה אמרו)

 

YosMan1

New member
כאל החזירו לי את הכסף על הטיסות המבוטלות של אל על

 

דניאלה1311

Active member
מנהל
אני די המומה
רק היום מישהי ספרה לי שכאל סרבו לעצור את התשלומים שלה לחברת נסיעות דרכם רכשה את הטיול וביטלה את הטיול בגלל הקורונה בטענה שזו לא סיבה לעצור תשלומים. אני מצרפת את התשובה שלהם ותראה בעצמך. אתה אומר שלך החזירו, מענין מתי המדיניות שלהם משתנה
 

YosMan1

New member
במקרה שלי אל על ביטלו את הטיסה ביוזמתם ולכן היה כישלון תמורה

והם גם שלחו מייל שהטיסה מובטלת אז הייתה לי הוכחה כתובה שהם ביטלו את הטיסה ביוזמתם. דרך אגב כאל כתבו שזה זיכוי מותנה ולאל על יש זכות לערער על זה. אבל הכרטיס שלי בינתיים זוכה בסכום.
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
כל הכבוד
אגב ראית מה שהכנסתי היום מהדה מרקר בענין החזר עבור כרטיסי טיסה של אל על? אתה כנראה מהמעטים שזוכו וזכו (בעמוד הראשון של הפורום)
 

YosMan1

New member
כן ראיתי את המאמר, לא ברור לפי מה זיכו אותי, גם אני הופתעתי

יכול להיות שכרגע היה להם ממה לקזז, אבל בטוח שאין להם מאיפה לקזז מיליארד שקל.
 
למעלה