קונקשן או נהיגה ?

dudi4321

Member
been there Done That

קודם כל עניתי גם במסר.
אז באיטליה זה היה ב1999, בטיול מאורגן, חברת הטיולים, המדריך והנהג שברו ת'ראש. העדפה שלי נהיגה!!

ביוון נהגתי בחזור מסלוניקי לאתונה כל הלילה, הסיוט היה בכניסה לאתונה - שעות של פקק ענק.לכן הזמן תלוי בפקקים.
אז מציע לקחת רכב ולעבור בכוונה תחליט:
רק באתונה הזמנו מלון. ביתר היו חדרים בשפע רב. שואלים על DOMATIA=חדר, מתמקחים על המחיר ונהנים מאד. בארחובה היה מאד מאד קר לעומת דלפי שבה מזג האויר מאד נוח. מדובר על אוקטובר - דומה לחודש מרץ.
Arachova +Delphi
Larisa
הר האולימפוס וביחוד העיירה Litochoro!!
כל קטע בכביש האגרה בתשלום.
עשיתי בנהיגה 9 ימים, מסלול מעגלי ב11 יום בניחותא, אחרי יומיים באתונה.
 
ואיפה פה סלוניקי?

אתונה
Arachova +Delphi
Larisa
הר האולימפוס וביחוד העיירה Litochoro!!
ו ... ?
אני מנחש שגם הטיסה חזרה מאתונה?
 

dudi4321

Member
אתה תגיע לסלוניקי

רצית לסלוניקי, והתחנות בדרך כפי שעשיתי את אילו הצעתי.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
כמובן שמאתונה פניתי דרומה לפיראוס, קורינתוס ועוד. משם ארחובה, דלפי, מצובו, י(וה)נינה, טריקלה, קלב(מפ)קה, מטאורה ועוד וכולל אדסה. הטיול זז בימים והגענו ואז חיפשנו חדר. למשל בליתוחורו נשארנו עוד יום כולל האולימפוס.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
לי אין רכב אז אציין דרך תח"צית

נניח ליום רביעי הבה
בין אתונה לסלוניקי יש שש רכבות ביום, ארבע וחצי שעות נסיעה, לא שונה מהותית מנסיעה לאילת
https://tickets.trainose.gr/dromolo..._type=single;return_date=undefined-undefined-
מחיר של €45.40 לכרטיס מחלקה שניה ועשר אירו הבדל מול מחלקה ראשונה לא אמור להפליא ממש, כי ברכב שורפים הון על השכרה ודלק

וזה לא נורא כפי שאולי נשמע, אלה קרונות חדרים (בראשונה) די נוחים (ולא קרון פתוח שבו אפשר להצטופף כמו סרדינים כמו ברכבת ישראל - מקום שמור בכרטיס), כך שהמטען נשאר איתך ולא במדף בתחילת קרון
 

dudi4321

Member
אין לי נסיון ברכבת באירופה

רק בברלין והפרברים.
ובנהיגה בכביש המהיר שהוא כביש אגרה עם מקטעים, יש תשלום בכל מקטע. סכ"ה מצטבר גם לעשרות יורו.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
לי יש.. כולל זו שציינתי.. רק שאז זה היה גרסא קצת מורחבת של

הקו האחרון ברשימה בקישור מעלה בכיוון ההפוך, מאלכסנדרופולי דרך סלוניקי לאתונה
כלומר https://tickets.trainose.gr/dromolo..._type=single;return_date=undefined-undefined- (אז היה כשעתיים אחרי ולא כפי שאיך זה נוסע היום)
&nbsp
הנסיון להלן לכל המעוניין
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/182540058/
&nbsp
מידע על סוגי המנויים הרכבתיים הנתקבלים ברכבת הייונית (לעתים עשוי להיות משתלם מכמה נסיעות כיוון אחד מתחנה לתחנה) פה
http://www.trainose.gr/επιβατικό-έργο/διεθνή-δρομολόγια/διεθνείς-σιδηροδρομικές-προσφορές/
&nbsp
אני מכיר אדם שלפני 30 שנה נסע בקו רכבת ישירה מאתונה לאוקראינה (כן, הקו היה מהה זה ארוך, דרך מקדוניה, סרביה, הונגריה וסלובקיה, ובזמנים ההם טיסות היו למיליונרים, אז רכבת היתה תחליף זמין)... כיום פיצלו קווי שירות ודבר שכזה כיום מצריך 4 החלפות לפחות... וזה בגרסה הקצרה דרך בולגריה ורומניה. בדרך הארוכה אף יותר.
 

dudi4321

Member
מזכיר חלום רטוב שלי

רכבת מאלכסנדריה ליוון דרך תל אביב, ביירות או דמשק, איסטנבול סלוניקי ואתונה.
אשאר בחלום
 

arseny92

Well-known member
מנהל
היו ימים... מצאתי...

רכבות היסטוריות מהסוג אפשר למצוא למשל פה.. http://www.trains-worldexpresses.com/index.htm (עיון למעלה)
מצורף כמה דוגמאות
1. מערך מסלולי קרונות שחיברו לקו מזרח-מערב אקספרס 15/16 (240/241) מוסקבה-פריז בימים עברו
2. מוסקבה-מדריד ישיר ללא החלפה? לא היה בעיה. היום אפשר, אבל דורש מלא החלפות רכבת
3-6. לו"ז טכני פנימי של קו מוסקבה-פראג/מילוביצה/ברטיסלבה/בודפשט, שנת 1986.
7-8. מוסקבה-רומא. מאי 1979-מאי 1980
9-10. (הקו שהזכרתי בהודעה הקודמת) קו 9/10 (233/232) מוסקבה-קייב-קישקונחאלאש-בלגראד+בודפשט+סקופיה+אתונה (מקוצר ללא פירוט מלא של תחנות). 1985/1986.
11-14. הדפים הראשונים של ספר לו"ז טכני לרכבות בינלאומיות מאי 1981 - מאי 1982. שים לב למפה והרשימה - כן, היה אפילו מוסקבה-טהרן ישיר, וקווים כמו מוסקבה-שטוקהולם דרך ברסט - שטו מגרמניה לדנמרק במעבורת (ושוב - למאלמו), לא היו שם גשרי רכבת דאז.

כיום כאמור, פיצלו הרבה (הרוב עדיין מחובר מסילתית אבל דורש החלפות), וחבל



























 

arseny92

Well-known member
מנהל
היה אפשר לנסוע חצי עולם ב-100 רובל

קרונות מוסקבה-מדריד (וגם מוסקבה-ג'נבה ומוסקבה-ברן) מההודעה הקודמת נסעו הלוך עם רכבות קו 13 מוסקבה-אקספרס וחזור עם קו 16 מזרח-מערב אקספרס במסלול אחר. הקרונות החליפו רכבות (הנוסעים נשארים עם הקרון) בברלין מרכז (אז המרכזית היתה אוסטבאהנהוף). לקרון למדריד החליפו גלגלים ארבע פעמים לכל נסיעה (Brest מ-1520 ל-1435 ו-Gare Hendaye מ-1435 ל-1668 ושוב בדרך חזרה.
&nbsp
בתמונה כרטיס אחיד (מחיר כולל כרטיס+שמירת מקום), כרטיס שמירת מקום, וכרטיס נעילת מקום מהרכבת הסינית לנסיעה ברכבת הסובייטית מבייג'ינג דרך מוסקבה וורשה לברלין. השער 1RUR=4.6CNY.
&nbsp





 

dudi4321

Member
מעבר למסך הברזל...

רק ב89 נפלה חומת ברלין. בטח הרכבת ממוסקבה רק למיוחסים.
 

dudi4321

Member
אמאל'ה

בטח כל מעבר גבול היו בדיקות של KGB
או שהמשטר כבר התחיל להתפורר עם מיכאיל גורבצ'וב עם הכתם במצח שממש ביקר בישראל. היו לו חברים ישראלים, מכיר אחד מהמשפחה.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
בדיקות החלו עוד זמן רב לפני נסיעה

לאזרח סיבייטי חוץ מהבדיקות במעבר היה צורך להשיג מלא ויזות ואישורים, כולל ויזת יציאה (!!) מבריה"מ.
אזרח חוץ היה אומנם יכול לנסוע, אך בתוך בריה"מ זה לא היה מאוד שונה מצפון קוריאה, כי אזרח חוץ היה יכול להתנייד רק באמצעים מאושרים על ידי חברת הנסיעות תיור Intourist (ובמזל זה כלל רכבות אלו).
&nbsp
1-4. קטר PKP SP45-075 עם רכבת D241 מזרח-מערב אקספרס ברלין אוסטבאהנהוף 13 נובמבר 1976. לו"ז.
5. אותה הרכבת. וורשה. 1967.
6. פנים חדר קרון חדרים ברכבת מוסקבה-אולנבאטאר-בייג'ינג 1988. אז כמעט כל הרכבות נראו כך. איך נראה היום, אפשר לגגל תוך דקה.
7-8. שלט לוחית קרון הרכבת, הגבול, מריאנבורן, GDR, שנות השמונים.
9. לו"ז Paris-Scandinavie-Express 1973-1974 עם הפיצולים אל מזרח-מערב אקספרס
10. רציף 4 פריז נורד. 1960.
11. לו"ז קרונות תוסף לרומא.
12. שלט לוחית קרון רכבת מאוסלו.
13. " " הוק הולנד
14. מוסקבה-ג'ולפה-טהרן
15. אוק 1985. איסטנבול אקספרס. Moskva - Kiev - Kishinev - Iaşi - Bucureşti - Sofia - Istanbul. תחנת גבול טורקיה Kapikule (זה גם בשורה הראשונה ב-Eurail שלי קודם).
&nbsp





























 

oneofus

New member
במקרה של רומא -נאפולי, לקחתי רכבת ושכרתי רכב בנאפולי

 
למעלה