קונקשן או נהיגה ?

Faria

New member
הזמן זה לא השיקול היחיד, ובמקרה הזה גם לא נחסך זמן

נסיעה ברכב מפיומיצ'ינו לנאפולי לוקחת בערך שעתיים וחצי-שלוש, לסורנטו 3 וחצי שעות. רכבת מפיומיצ'ינו לנאפולי/סורנטו דורשת החלפת רכבות בטרמיני, ומבחינת זמן חוסכת גג חצי שעה. גם זה לא ממש נכון כי הרכבות לא בדיוק מחכות לו ויוצאות איך שהוא יוצא מהשדה לתחנת הרכבת. ככה שרוב הסיכויים שלשכור את הרכב כבר בפיומיצ'ינו יקח פחות זמן.
בנוסף עם רכבות זה אומר שצריך בכל תחנת רכבת להגרר עם הכבודה, וצריך להתנייד איתה גם מתחנת הרכבת הסופית למלון.
&nbsp
ככה שבמקרה הספציפי של נסיעה של כ3 שעות ומטה, למי שאין בעיה לנהוג מרחק כזה ובכל מקרה לוקח אוטו, אין לי ספק שלשכור את הרכב כבר בפיומיצ'ינו זאת האופציה הכי נוחה לוגיסטית, ובכמעט כל המקרים גם תהיה יותר מהירה מטיסת המשך / רכבת.
 
נכון, נכון


ומכיוון שזה איטליה, ברור שהטיסה תתעכב, ואם מזמינים כרטיסי רכבת מראש (קראתי שלרכבת המהירה חייבים להזמין מראש), זה סתם כאב לב. אולי מתאים למי שמתחיל עם יום-יומיים ברומא, ורק אז מתחיל להתנייד דרומה או מזרחה ברכבות.
 
לא ברור שהטיסה תתעכב, לא חייבים להזמין למהירה כרטיסים מראש

כן נכון שאם אתה נוסע לחוף אמלפי ולא רוצה לעצור בנאפולי, כדאי לשכור את הרכב בשדה התעופה כי זה מהיר, כנראה גם נוח יותר, לנסוע כך עד האזור ההוא. אבל זה לא כלל שתקף לכל האזורים באיטליה.

נכון שפחות מתאים העניין של מזוודות כבדות. אני נוסעת לאיטליה ל-10-12 יום עם לא יותר מ-7-8 קילו. מצד אחר, צריך להיות מודעים לכך שיש גניבות של מטען ממכוניות, במיוחד באזורים הסופר מתויירים של החוף האמלפי. ייתכן שבמרץ הבעיה פחותה כי החודש הזה הוא מחוץ לעונת התיירות, מאי-אוקטובר.
 

Faria

New member
כבר כתבתי בעבר שאני לא שותף לחשש הזה מגניבת מטען

בסופו של דבר אם הרכב נעול, באור יום (בלילה גם ככה המזוודות במלון), במקום הומה, אף אחד לא יפרוץ לגנוב לי את התחתונים מהמזוודה. גם בסיכוי הקלוש שכן, יש ביטוח, ובלי קשר, ההיגיון אומר שהרבה יותר קל לגנוב את המזוודה ברכבת.
&nbsp
הפחד הזה תמיד נראה לי חסר אחיזה למציאות.
 
חשבתי כמוך עד שקראתי דיווחים שזה אכן קרה. לא שספציפית זה

נוגע לי כי כל עוד אני נוסעת לבד לא אשכור רכב, אבל זה כן שיקול בעיני. אני נזכרת בשני דיווחים השנה, מינימום. מילנו, פיזה (אם תשאל אותי, לא היה להם מה לחפש עם מכונית בערים האלה). נכון שגם קראתי בשנים האחרונות על כל מיני תעלולים לגניבת חפצים ברכבות מהירות. אני כן נתקלת באזהרה הזאת לגבי גניבת מטען בפורום עם הרבה משתתפים שבו אני קוראת וכותבת. אני רק יכולה להניח שזה נכתב מתוך ניסיון.

למדריך שלי בטוסקנה - אחד הימים לקחתי את המזוודה שלי והוא הוריד אותי בתחנת רכבת בסוף היום - היה מן מסך כזה שהוא הוריד על המושב האחורי ואז לא היה אפשר לראות מה יש בתא המטען (זה היה רכב שאפשר היה לראות בו מבחוץ מה יש בתא המטען), אולי יש את זה לרבים אני לא יודעת, אני לשמחתי לא בעלת רכב. וזה היה ביום חול ובסביבה די מבודדת. לא יודעת, כאמור, זה לא מטריד אותי ברמה האישית ואני גם לא יודעת אם בעתיד אם אשכור רכב זה יהיה שיקול שלי, אבל כן הרגשתי צורך לציין את זה.
 

Faria

New member
חסר הרבה מידע

כמה הדיווח מהימן (שמעתי על מישהו שסיפרו לו שזה קרה), ואם זה באמת קרה, מה היו הנסיבות, האם זה קרה במשך היום, האם האוטו היה נעול וכו.
מה שאני כן יודע ממקור ראשון זה על ניסיון גניבה של מזוודה מהמסוע בשדה התעופה, ועל ניסיון לקחת מזוודה מהחלק של המזוודות בקרון הרכבת (שניהם מהשנתיים האחרונות, כשאני מכיר באופן אישי את האדם לו זה קרה).
 
אלה היו תלונות של שתי משפחות שזה קרה להן, בנפרד, בכל אחת מן

הערים. שתיהן כתבו על כך באותה הקבוצה. מעבר לכך אני לא זוכרת.
 

moco10

New member
הבעייה עם הדברים הללו שאין בעצם שום סטטיסטיקה

על כמה מקרים היו יחסית למספר המטיילים.
הרי מה שנקרא בפורומים יהיה רק על מקרי גניבה, לא על עשרות אלפי מקרי אין גניבה.
זה מזכיר לי דיונים על כייסות והגנה מפניה שיש פה מידי פעם, שמשום מה זה לא נושא לשיחה כשאנו נוסעים לת"א או י-ם.

לסיכום, צריך להפעיל קומון סנס (כל החיים, לא רק בטיולים) לגבי הגנה מפני גניבות, אבל זה לא צריך להיות נושא מרכזי ובטח לא קריטריון שלפיו מחליטים בין רכב לרכבת לטיסה.
 
אני גם לא חושבת שזה צריך להטות את הכף, גם לא התכוונתי להפחיד

כן היתה לי הרגשה מחשיפה למאות מטיילים בשנה וחצי האחרונות, שזה דבר שקורה, יותר מאשר כאן, וכדאי לקחת זאת בחשבון. בטח כשמדובר על אתרים כמו אמלפי, פיזה, עיר גדולה כמילנו.
כנראה לא כפר קטן בפיימונטה שלא על מפת התיירות העולמית.
 

moco10

New member
בוודאי שקורה, אבל יותר מאשר כאן? יש לך על מה להסתמך?

כשגונבים למישהו משהו בארץ, ואני בטוח שזה קרה לרובינו או למכרינו, אז אנחנו מספרים למשפחחה ולחברים ואולי פונים למשטרה, אבל אנחנו לא כותבים על כך בפורום לרוב. אם זה קרה בת"א אנחנו לא מייחסים את המקרה לעצם זה שנסענו לת"א.

כשזה קורה בפיזה, כשאנחנו בטיול שזו פעילות פנאי שזו חוויה של לצאת מהשגרה, אז זה מתחבר לנו אל עצם הטיול. נסענו לטיול באיטליה ואז נפגענו מגניבה. המקרה מתחבר לנו לעצם הטיול, ויותר סביר שחלק מהאנשים גם יספרו על המקרה בפורום אינטרנטי. הרי יש פורומים, כמו פה, שהנושא שלהם זה טיולים בחו"ל. אין פורומים על נסיעות סתמיות לת"א .

ברור שיש מקומות שבהם הסיכון יותר גבוה, אבל מזה שקראנו על מקרים בפורום טיולים אי אפשר להסיק שום מסקנה לגבי גובה הסיכון.
 

סתם מבקרת

Active member
מסכימה איתך וגם אני לא שותפה לחשש מגניבת מטען מנסיון של

טיולים עם מזוודות ברכב גם באיטליה - יבשת וגם בסיציליה וכמובן במדינות נוספות.
אנחנו מקפידים שיהיה כיסוי לתא המטען (בנמל התעופה ברומא, באוקטובר 17, הכיסוי היה שבור ולא הסכמנו לקבל את הרכב מה שגרר עיכוב אבל בסופו קיבלנו רכב כמו שרצינו) ומשאירים את הרכב בחניות מסודרות.
בשנים האחרונות אנחנו מקפידים לקחת איתנו את מצלמת הרכב שלנו ולהרכיב ברכב השכור כדי למנוע הסתבכויות (שאף פעם לא היו לנו אבל מה שבטוח)
 
במקרה שלי באמת נשארתי יום ברומא אחרי

הטיסה אז לא היתה בעיה של זמני רכבת.
&nbsp
אבל בכל מקרה, אני הרבה פעמים עושה את זה ככה, נשארת לפחות לילה בעיר שבה אני נוחתת כי לא מתאים לי להמשיך ליסוע אחרי טיסה ארוכה. ככה אני מתרעננת, הולכת ברגל כמה שעות אחרי טיסה ארוכה שבה ישבתי, ולמחרת מסוגלת ליסוע עוד 4 שעות.
הייתי עושה כנ"ל גם אם הייתי שוכרת רכב...
&nbsp
&nbsp
 

אולגה007

New member
לנאפולי כן יש טיסות ישירות

כנראה לא בדקת טוב...
לנאפולי יש טיסות ישירות של איזיג'ט, לא רק זאת אלא גם יעד זול יחסית - עשיתי חיפוש נאפולי באיזיגא 4.3 עד 7.3 (לדוגמא) - כ-200 יורו ללא הושבה ומזוודה.
 
צודקת


במנועים הכלליים (Google, SkyScanner, Momondo) הטיסה הזו לא עלתה.
לאחר קריאת הודעתך, מצאתי אותה באתר של איזיג'ט.
למדתי משהו על מנועי חיפוש טיסות
 

arseny92

Well-known member
מנהל
מנוע נוסף, אך צריך להתרגל אל איך זה פועל

ו-"לדעת" להשתמש בזה נכון:
azair.eu
אפשר להזין בבת אחת מספר שדות תעופה מוצא (אם נניח לא משנה האם לטוס ליעדים מנתב"ג, רמון, טאבה, עקבה, עמאן, שארם-א-שיח, קהיר, בירות, דמשק, בגדד, טהרן....חחחח....), להזין מספר שדות יעד, טווח זמן, כמות החלפות, לסמן טיסות בתוך שנגן וכדומה, ואז למיין את הנמצא לפי תאריך, מחיר ועוד שלל פרמטרים, ואז לבדוק את מה שנמצא באתרי חברות התעופה עצמן
רגלי טיסה הלוך ורגלי טיסת חזור רצוי לחפש בתוך זה בנפרד, כלומר חיפושי כיוון אחד נפרדים אל ומתוך קבוצת היעדים שבחרת
 
תחילת מרץ וים זה יכול להיות בעייתי, לפחות באיטליה

אל תחליט על היעד לפני שאתה בודק את מזג האוויר היטב. ומהניסיון שלי גם, לצערי אני צריכה להזם את האמונה שמדובר בתקופה שאחרי הקור הגדול. אולי, אבל אולי גם לא.
 

מיקהפ

New member
בדיוק, בנפולי במרץ הממוצע הוא 7-16,נפלא לטיול, קר לרחצה בים.

 
זה פחות הרחצה, שזה אני מניחה שממילא אין כוונה, לזה קר גם

באוקטובר. זה יותר האפשרות לטייל בעיירת חוף בזמן סערה.
 
למעלה