איך בוחרים יעד לחופשה הקרובה באירופה?

Frankincense

New member
איך בוחרים יעד לחופשה הקרובה באירופה?

היי,
אני מנסה לבחור יעד לחופשה באביב הקרוב ומתקשה להסגר על יעד, חשבתי על כל מיני אופציות: רומניה, סלובקיה, מלטה, צרפת (ניס/ שטרסבורג/ ליון)... ואני פשוט מתקשה להסגר על אחת מהן. בכולן יש מוזיאונים נחמדים כפי שאני אוהבת, וטירות וקתדרלות ואוכל מעניין וטעים כמו בכל אירופה, לכולן למעט בוקרשט אין טיסות ישירות למיטב הבנתי. אגב, אם עדיין נותרו יעדים באירופה שאינם סובלים מעודף תיירים, אשמח לשמוע עליהם, כי אני סולדת מצפיפות ומהמונים.
אשמח לעזרתכם בהגעה להחלטה או לפחות בצמצום האופציות.
 

ANZ1

New member
איך את בוחרת לאיזה מסעדה חדשה ללכת ?

יש סושי, ופסטות, ופיצה, צרפתי, מקסיקאי, תאילנדי, סיני, המבורגר, חומוס...
באותו דרך שאת בוחרת ללכת לאיזה מסעדה חדשה ללכת
תבחרי לאיזה יעד לנסוע באותו הדרך,
אין שום דרך לעזור לך לבחור מה לאכול ולאן לנסוע
נראה שאת מפספסת את העניין,
את לא צריכה לנסוע, את רוצה, אז תבחרי לאן שאת רוצה
ואף אחד לא ייתן לך כאן סקירה על מדינה שלמה, בשביל זה יש את גוגל ויוטיוב.
בכל יעד יש כאלו שיותר אהבו וכאלו שפחות
תסתכלי ביוטיוב על סרטוני טיולים על כל אחד מהיעדים
ותבחרי מה שהכי נראה לך
 

dudi4321

Member
יעדים שונים מטירות ומסעדות

במקומם יש טאברנות

קפריסין - טיסות ישירות ללרנקה ולפאפוס. הכל ברגוע כולל מוזאונים למכביר כולל בניקוסיה Levenitis https://en.wikipedia.org/wiki/Leventis_Municipal_Museum_of_Nicosia

יוון - ארכאולוגיה במיטבה: האקרופוליס באתונה, 12 תחנות של אתרים בדלפי, מטאורה, חופים וטאברנות (מסעדות) ברמה ים תיכונית גבוהה.
 
לליון ולניס יש טיסות ישירות, של איזי ג'ט, לגבי שטרסבורג

איזי ג'ט טסה לבאזל/מולוז, שזה קרוב.

בוודאי שנותרו יעדים באירופה שאינם סובלים מעודף תיירים, אני נוסעת ליעדים כאלה באיטליה מדי שנה. הם קיימים גם בצרפת. זה תלוי עד כמה את מעמיקה בלימוד של המדינות אליהן את נוסעת, גם בעונות השנה, באביב אני חושבת שכל הערים הצרפתיות שהזכרת לא תסבולנה מעודף תיירים. ובנוסף, תמיד אפשר לגלות בעיר או באזורה, אתרים, עיירות וערים מתויירים פחות.

אני יכולה להגיד לך שבניס ביליתי ערב בלתי נשכח, בשטרסבורג יום יפהפה ובליון 8 ימים שייזכרו לעד, שרובם נסבו סביב פסטיבל המחול המודרני הבינלאומי המתקיים מדי שנתיים בספטמבר של שנה זוגית.

ניס היא עיר שיושבת על הים התיכון, יש לה מרכז עיר שהוא מופת של עירוניות (מתוכנן קודם כל להליכה ברגל במקום קודם כל לנסיעה ברכב פרטי כפי שמתוכננות כל ערי ישראל), יש לה רובע עתיק יפהפה בסגנון איטלקי בדומה לערי ריביירה בצד השני של הגבול, באיטליה, יש לה טיילת יפהפיה וכמובן מוזיאונים מפורסמים. יש לך גם הזדמנות לקחת את הרכבת המיוחדת שעולה לאלפים, אל תחמיצי את זה, שם את יכולה לרדת ולבקר באחד הכפרים שקרובים לגבול עם איטליה. כמו Tende, La Brigue, Saorge. את גם יכולה לקחת רכבת לאיטליה ולחוות עד כמה הריביירה האיטלקית שונה מניס גם אם הנוף הוא דומה.

האווירה בשטרסבורג היא אחרת לגמרי, זו כאילו מדינה אחרת. ארכיטקטורה שבעיני היתה דומה לזו של ארצות השפלה, יפהפה וצבעונית, עם התעלות של ה-Petite France במרכז העיר, כמובן חיי תרבות שוקקים והזדמנות לנסוע לננסי שלא רחוקה ממנה ולראות ארכיטקטורת אר-נובו בכיכר המרכזית ובמוזיאון המעולה, וזו רק דוגמא אחת למה שאפשר לעשות באזור.
https://www.nancy-tourisme.fr/en/offers/musee-de-lecole-de-nancy-nancy-en-2036924/

ליון היא כרך ענק ששוב, הוא מופת של עירוניות, עם אפשרויות ללכת ברגל לאורך הנהרות, לעלות לגבעת קרואה רוס דרך הסמטאות, לבקר בכל המעברים המקורים שפעם הוליכו שם משי, לעלות לאמפיתיאטרון הרומי, תמיד יש גם איזושהי פעילות תרבותית/אמנותית שקורית. שוב, אפשרויות רבות לטייל גם מחוץ לעיר.

לגבי השאר, לא הייתי. אני סקרנית לגבי ברטיסלבה אבל כמובן אין לי כל מידע לחלוק לגביה.
 

לאונידס

Active member
מה התקציב? לכמה זמן נסיעה?

אילו דרכי תחבורה באות בחשבון? ציבורית? רכב שכור?
"אביב" הגדרה לא טובה מספיק, בתחילת האביב חלק מהמקומות קרים מאוד וחלקם עדיין סגורים. תגדירי טוב יותר.
תעזרי לנו לעזור לך.
להרבה מהיעדים שרשמת יש טיסות ישירות, בנוסף לליון ולניס יש טיסות ישירות למגוון ערים ברומניה, תביטי באתר האינטרנט של WIZZ AIR ותראי המון.
 

sitvaniyot

New member
איך בוחרים?

זו שאלה של קבלת החלטות. ערכי רשימה ותדעתפי אותה. בסיסי את הרשימה על ענין במקום, מה את רוצה לראות או לעשות, תקציב - כמה לטיסה וכמה ללינה וכו..
משך הזמן - לחופשה, לטיסה. שפה- עד כמה חשוב לך לדעת את שפת המקום? מזג אויר - חם, קר , גשום, מושלג. חיסונים - אם זה משנה לך.
אם לא תוכלי להחליט בין שתי אפשרויות, תוכלי לפנות לחוכמת ההמונים. ז. א. לכאן.
וזכרי שאם אינך יכולה להחליט, החיים עוד לפנייך ותמיד תוכלי ליסוע שוב למקום אחר.
 

מיקהפ

New member
נכנסים לבלוגים בנושא, כאן או במקום אחר,

למשל הבלוג של סתוניות כאן מעל.
 

moco10

New member
דברי עם חברים ומכרים שדומים לך בתחומי העיניין

וקבלי המלצות מניסיונם.
כמו שאת בוחרת סרט קולנוע, רק שתצטרכי להכניס לשיקולים אילוצים נוספים, בעיקר כספיים.
 

RonspotNL

New member
זה די פשוט

אם קשה לבחור למה שלא תשלבי למשל שני יעדים מהיעדים האלה בחופשה אחת? למשל רומניה וסלובקיה או הונגריה סלובקיה או מלטה וצרפת תלוי בך בכל המדינות האלה יש יעדים שבהם יש פחות צפיפות זה תלוי שוב מה את רוצה ...
 

Quaqe9

New member
אין מה להשוות מוזיאונים של צרפת למוזיאונים במזרח אירופה

 
למעלה