תביעה ייצוגית נגד ארקיע בענין אגרה של 100 דולר שגבו מנוסעים

דניאלה1311

Active member
מנהל
תביעה ייצוגית נגד ארקיע בענין אגרה של 100 דולר שגבו מנוסעים בקשה לתביעה ייצוגית נגד ארקיע: בהתאם לחוקי בריטניה, נוסעים מתחת לגיל 16 היוצאים מהמדינה פטורים מתשלום אגרה בגובה 100 דולר - אך ארקיע גובה אותה גם מצעירים ■ לקוחות שפנו לחברה בבקשה לקבל החזר נענו כי הוא יסתכם ב-70 דולר בלבד

המועצה הישראלית לצרכנות הגישה בימים האחרונים בקשה לאישור תביעה ייצוגית לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד חברת התעופה ארקיע, בגין גביית מסי נמל שלא כדין מנוסעים ישראלים שיצאו משטח בריטניה והיו בעת הטיסה מתחת לגיל 16.

בהתאם לתיקון חוק שעבר בבריטניה ב-2014, נוסעים מתחת לגיל 16 היוצאים מהמדינה פטורים מתשלום אגרת APD) Air Passenger Duty), שגובהה כ-100 דולר. בבקשה לייצוגית נטען כי אף שארקיע היתה מודעת לפטור, החברה המשיכה לגבות את האגרה גם מהנוסעים הפטורים מתשלומה, מבלי לעדכן את הנוסעים באופן יזום כי זכותם לדרוש החזר בגין תשלום יתר זה.

המועצה הישראלית לצרכנות פנתה לארקיע והתריעה בפניה על הבעיה. ארקיע אמנם שינתה את הליך ההזמנה באתר האינטרנט שלה, כך שנוספה בו הודעה לגבי הזכות לפטור למזמיני הכרטיסים, אך לא דאגה למנוע את הגבייה מראש או להשיב ללקוחותיה כספים שנגבו מהם. עוד לפי הבקשה לייצוגית, לקוחות שפנו לחברה בבקשה לקבל החזר נענו כי גובה ההחזר הוא 70 דולר בלבד.

בקשה זו מצטרפת לבקשות לאישור תביעות ייצוגיות דומות שהגישה המועצה לצרכנות בשנה האחרונה: הראשונה הוגשה בינואר 2019 נגד אל על והשנייה ביולי 2019 נגד חמש חברות תעופה זרות (טורקיש איירליינס, אירופלוט, אוקראין איירליינס, לופטהנזה ואיבריה), וכן נגד שתי סוכנויות נסיעות מרכזיות - איסתא ואופיר טורס.

במועצה לצרכנות מציינים לטובה את בריטיש איירווייס ואיזיג'ט, שמאפשרות ללקוחותיהן לסווג עצמן מראש תחת הקטגוריה נוער (15-12) - ובהתאם, אינן גובות מהם מסי נמל.

"מתנהלת באדישות ביחס לכספי הלקוחות"

"ניתן להניח כי את הכספים שגובה ארקיע מלקוחותיה שלא כדין שומרת זו בקופתה, והופכת לחלק מרווחיה. זהו גם המצב ביחס לכספים שנגבים עבור אגרת APD מלקוחות שרוכשים כרטיסי טיסה של החברה באמצעות סוכנויות נסיעות. סוכנויות אלה מעבירות את מסי הנמל במישרין למשיבה, וזו מחזיקה בהם, שלא כדין וללא כל הצדקה", נכתב בבקשה.

עוד צוין בבקשה כי "ארקיע יודעת מה גיל נוסעיה, בין אם רכשו ממנה את כרטיסי הטיסה במישרין ובין אם באמצעות סוכנויות נסיעות. על כן, מצופה ממנה לפעול למען לקוחותיה בהקשר זה, ולא להתנהל באדישות ביחס לכספם, כפי שהיא נוהגת כעת. נדגיש כי עסקינן בסכום מהותי ומשמעותי: כ-100 דולר עבור כל נוסע בגילים 15-12 שממנו נגבתה האגרה במלואה, או 30 דולר בעניינם של לקוחות שרכשו כרטיסים בקטגוריית ילד. סכום זה יכול להצטבר למאות דולרים עבור משפחה שבה יותר מילד אחד המצוי בגיל הפטור".

https://www.haaretz.co.il/mobileApp/1.8329025
 

לאונידס

Active member
המצב הכלכלי של ארקיע נראה מאוד לא טוב
מאחל לעובדי החברה שהחברה לא תיסגר ומאחל לתובעים לראות את הכסף שמגיע להם
 

dudi4321

Member
פעם נוספת לי
ג(נ)בו עוד 1,200 ש"ח.
אני עדיין שוקל אם לפנות אליהם בדרישה להחזר או לפנות לחב' האשראי שיציגו לי איך הכסף הזה "נגנב"?
סמינר/סיור בתוספת כספית לטיול, שהתנפח לאחר שסגרתי את העיסקה!
אני לא היחיד, כל מי שהיה בסיור+טיול הזה בויטנאם.

פעם קודמת בטיול מאורגן בברצלונה והסביבה, ששם במקום 7 ימים מלאים קבלנו רק 5 ימי טיול עם מדריך וצצו 2 ימים חופשיים.
 
למעלה