שאלת דרום ספרד

Ccyclist

Well-known member
והערה על חג הפסחא, Semana Santa

חג הפסחא נחגג בתאריך משתנה לפי נוסחה קצת מסובכת, שיא החג ביום א' שאחרי הירח המלא הראשון מ 21.3 והלאה. השנה זה נופל על 12.4 או י"ח ניסן. בספרד מציינים שבוע שלם שמתחיל בארועים משניים יותר,יום ראשון של הדקלים מתחיל את הארועים שבוע לפני (השנה: 5.4), יש ארועים כלשהם בימים שני עד רביעי שהם משניים, יום חמישי ניתן כשבתון, יום שישי זה יום שישי הטוב (הצליבה), שבת היא שבת האור (והאש) במסורות מסוימות (כנראה תהלוכות הנצרידים) ויום א' של פסחא הוא שיא החג שבו האמונה היא שישו קם לתחייה. (את השבתון הספרדי ביום חמישי מקבלים על חשבון יום זה).
&nbsp
השנה ההתאמה לפסח טובה יחסית (יום שישי הטוב יוצא יומיים אחרי ליל הסדר, פער של יום בלבד) אבל הכנסייה פועלת לפי לוח שנה משלה שאין לו קשר ללוח השנה הירחי-מעובר העברי. הבחירה בחופשה בשיא החג הנוצרי בספרד פירושה תחרות עם תיירים מכל רחבי אירופה שרוצים לחוות את החג לפי המסורת הספרדית.
&nbsp
אני מצרף סרטון על התהלוכות, המושבים השמורים בכיכר שמאחורי הקתדרלה מוכרים לי גם ממבנה דומה שראיתי במאלאגה כמה ימים אחרי החג. לפי הסרטון סביליה היא ה-מוקד לתהלוכות חג הפסחא.


והערונת תח"צ: במאלאגה האריכו לפני כמה שנים את פעילות הרכבת הפרברית אל השעות הקטנות של הלילה בלילה של תהלוכות הפסחא. זה פורסם בעיתונות המקומית בשפה האנגלית. הבדל עצום בין תח"צ שמשרתת את הציבור ותח"צ שהציבור נדרש "לכבד" דבר מגוכח כמו "יום המנוחה של הנהגים" ?!?!

 
נראה שצפויה לנו חוויה נוצרית חגיגית.

מודה שהתלבושות עם המצנפות המחודדות מעבירות בי צמרמורת.
 

Ccyclist

Well-known member
בתגובה הראשונה אמרתי לא לפחד מהKKK

קרמבו ענק ( Merengue ) ועוגיות.







 

סתם מבקרת

Active member
אנחנו שהינו במלון Salles Hotel Málaga Centro ממש ליד העיר

העתיקה. מכיוון שהיינו עם רכב אני בטוחה שהיתה גם חניה ואם זכרוני אינו מטעני כשהגעתי לקבלה לשאול על החניה פקידת הקבלה הראתה לי מקום חניה פנוי מול המלון וציינה שעדיף לחנות שם ללא תשלום במקום לשלם על חניה למלון.
אנחנו היינו שם בסביבת התאריך של הפנטקוס (די מקביל לשבועות) ובכל עיר, עיירה וכפר היו תהלוכות וחגיגות והאוירה היתה מדהימה
 
תודה! הם מציעים רק חדרים זוגיים,

לפחות לתאריכים שלנו. כרגע אני עדיין מנסה למצוא חדר לשלושה.
 
למעלה