נורבגיה לעומת פינלנד - האם יש כאן אנשים שטיילו בשתי הארצות

נורבגיה לעומת פינלנד - האם יש כאן אנשים שטיילו בשתי הארצות ויכולים לספר לי האם יש הבדלים מהותיים בעלות הטיול בשתיהן? בעיקר עלויות מבחינת אוכל (גם מסעדות, גם בסופרמרקט) ולינה.
אנחנו מתלבטים כרגע בין שתיהן לגבי הקיץ הקרוב (זוג מבוגרים+בני 15 ו-11, טיול של שבועיים וחצי לערך), מתרשמים שבשתיהן אפשר להרכיב טיול מגוון למדי (טבע+כפרים+עיר+אטרקציות שיותר מתאימות לבני הנוער).
לטובת פינלנד עומדת כרגע העובדה שיש טיסות ישירות של פינאייר להלסינקי, בעוד שלנורבגיה אין טיסה ישירה. היא גם פחות מתוירת לדעתי (אולי אני טועה כמובן) בהשוואה לנורבגיה. וכל מי שיוצא לנו לדבר איתו על נורבגיה מייד אומר שהיא "מאוד מאוד יקרה". אנחנו תוהים אם זה באמת נכון.
אשמח לכל תובנה וידיעה שיש למישהו בנושא של שתי המדינות האלו.
תודה!
 
טיילנו בנורבגיה, לא היינו בפינלנד.
נורבגיה מדהימה. את אוסלו פחות אהבנו, ברגן מקסימה, ולנופים אין תחרות. בסופו של טיול, סיכמנו שראינו שם את הנופים היפים ביותר שחווינו.
לא היינו בניו זילנד, אבל כן טיילנו בהוואי, כדי להסביר את נקודת ההתייחסות שלנו.
נורבגיה אכן יקרה באופן קיצוני, אבל לא הייתי מוותרת על טיול בה. בגלל העלויות, זה כנראה טיול של פעם בחיים. אבל לדעתי לפחות, טיול חובה.
 
גם האוכל בסופרמרקטים, לצערי.
זה המקום היחיד בעולם שהסכמתי לעצור בתחנת דלק, ולקנות נקניקיה בלחמניה.
גם המחיר של הנקניקיות היה מופרך.
 
תודה
עכשיו נותר לנו רק להחליט אם נלך על זה השנה או בשנה
הבאה.. מאחר ועדיין יש לנו עוד כמה שנים בהן נאלץ לטייל רק באוגוסט (לפחות טיולים ארוכים), שתיהן באות אצלנו בחשבון בקרוב. יש לי איזו חשיבה שאולי כדאי להתחיל עם המדינה הפחות מרשימה מבחינת נופים ו"לשמור" את נורבגיה לקיץ הבא. בהסתכלות לאחור על חופשות העבר שלנו, העובדה שטיילנו עם הילדים בסלובניה לפני שהגענו לאוסטריה, אפשרה לנו להנות מסלובניה מאוד. לדעתי אם היינו עושים סדר טיולים הפוך, יש יסוד סביר להניח שהיינו מתאכזבים מסלובניה מאוד.
תודה על המידע, נאלץ לקבל החלטה ממש בימים הקרובים (ולהתחיל לחסוך לאוכל, או להביא המון אוכל מהבית
)
 

placid1

New member
הייתי בשתיהן ובלי בכלל התלבטות
נורווגיה הרבה מעל פינלנד בתור יעד לטיול. מוזר לי שהתרשמת שנורווגיה פחות מתוירת, אני חושבת שזה לא מדויק, אבל כנראה גם לא ממש חשוב.
 

oren1947

New member
יקרה לא יקרה,זה אולי לא ''דופק'' לנו את הרצון לטייל[בגילנו]
שבועיים טיילנו בנורבגיה ברכב שכור[אוטומטי זה חשוב להזכיר בגלל המחיר]מצפון מערב קריסטיאנסונד[E6-70]ותחילתה של הדרך העקלונית בכביש 64 ודרומה..הטרולים ודרומה דרומה בואכה אוסלו מדרום,מחירי הלינה היו סבירים ולא יקרים,הקולינריה גם בתחומי הסביר.
אין צורך להיבהל מהמחירים הנופים והחוויה מחפים על הכל.
פינלנד..היה דיל בזמנו לשבוע בהלסינקי ואכן טסנו לשם[ישראייר]ישירה.מלון מהרשת המצויינת scandic,בילוי נהדר בעיר הזאת.לימים הגענו לכאן מהשייט ההוא.
 
ביטוח נסיעות לחו"ל PassportCard

חברים!
מתכננים *טיסה* בקרוב?
*סקי*? *טיול שחרור*? *טיסה זוגית*? *טיול לאירופה*? או אולי * טראק לדרום אמריקה*?
לא שוכחים לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל לפני כל נסיעה!
הביטוח היחיד שמשלם מזומן במקום זה
*PassportCard*
טסים לחו"ל בראש שקט

לפרטים נוספים:
סנדרה
0526557379
 

רוני1955

Active member
לא מדויק.
הייתי צריך פעם להפעיל ביטוח שלכם. דרשו מראש לדעת על איזה סכום מדובר, ומכיוון שלא ידעתי, סירבו לפתוח את כרטיס האשראי. בנוסף, המחיר שלכם גבוה מהאחרים בצורה משמעותית.
 

רוני1955

Active member
טיילתי בקיץ בנורווגיה.
יקר, אבל לא כמו שהצליחו להפחיד אותי. טיילנו שני זוגות, רוב האוכל נקנה בסופרים. המחיר בחלק מהדברים כמו בארץ, וחלק קצת יותר יקר. מחירי המלונות היו נמוכים יותר מאשר בארץ. השתדלנו לחפש מלונות כולל ארוחת בוקר. יש להם "פטנט" מעצבן. יש אכסניות שמחיר החדר אינו כולל מצעים ומגבות, ועליהם יש לשלם בנפרד. בדרך כלל יש גם שלט "אסור לישון במיטות עם שקי שינה". מה שמאד נוח, זה שבכל מקום ועבור כל דבר אפשר לשלם בכרטיס אשראי.
 
למעלה