שאלת דרום ספרד

dudi4321

Member
קנו סימים כדי

שתתקשרו בלי בעיה. ולבדוק במקום שקונים שהכל מותקן. גם שיחות וגם DATA.
 
בשנתיים האחרונות אנחנו עם גלובל סים של פלאפון.

פעם נסענו עם תוכניות של גולן, אבל הם הרעו את התנאים, ועוד ניסו לשכנע אותנו שזה לטובתנו.
עם הגלובל סים בנתיים לא היו לנו תקלות.
 

Ccyclist

Well-known member
אם יש לכם סים אירופאי תקף אין מחירי נדידה בתוך האיחוד

למי שטס לאירופה באופן קבוע ויכול להטעין את הסים דרך הרשת שווה לתחזק סים ממדינה שבה אורך חיי סים לא פעיל הוא כשנה ( איטליה, ספרד ) בייחוד אם הוא דובר את השפה ויכול לקבל שירות בקלות. כל החבילות המקומיות - דקות, סמאסים, אינטרנט - תקפות לכל מדינות האיחוד ומספר מדינות וטריטוריות נלוות. לצערי אורך חיי סים לא פעיל בריטי הוא 6 חודשים בלבד וזה לפני שאלת חברותה של בריטניה באיחוד.
&nbsp
&nbsp
 
ניסינו פעם, אבל הסים שקנינו באיטליה

לא עבד בגרמניה.
וודאפון גרמניה התנערו, ושלחו אותנו לאיטליה כדי לברר מה הבעיה.
מאז הפסקנו לקנות סים מקומי.
בכל מקרה לפחות חצי מהטיסות שלנו הן למזרח הרחוק ולארה"ב.
 

Ccyclist

Well-known member
לצערי נכון. אין שוק משותף לשירותים.

חברת הסלולר הספציפית שהלקוח משתמש בה רשומה ספציפית במדינה מסויימת, גם אם היא שייכת לרשת בינלאומית גדולה כמו וודופון או אורנג'.
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
שני הסנט או האגורות שלי
כאשה שיש לה ילדים גדולים ונכדים גדולים למדי ומטיילת הרבה אתם ובלעדיהם אני רוצה להעיר על התכנית שלך אם יורשה לי.

1. לעבור כל לילה למקום אחר זה מעייף ברמות בעיקר כשחוצים גיל מסויים (מאד אינדיבידואלי אבל זה קורה לכולםן בשלב כלשהו בחיים) לכן אני בעד להשאר במלאגה ולעשות טיולי כוכב כולל לשקול טיולים מאורגנים מחוץ לעיר כלומר שתעלו על אוטובוס שמישהו אחר הזמין וידריך אתכן זה גם מקל על העייפות והאחריות בביצוע טיולים יומיים עם מישהי שאוהבת לעשות שנ"צ. אפשרות שניה ללון לפחות שני לילות או שלושה ואז לזוז.

2. התפצלות - אני בעד התייעצות ברמה היומית. כלומר נניח שהגעתן למלאגה ויש לך תכנית ליום שלמחרת. את והבת רוצות לטייל מוקדם בבוקר? תשאלו את חמתך אם זה בסדר מצידה, שתקום בנחת, תשתה את הקפה של הבוקר ואתן תחזורנה לקחת אותה לטיול רגלי אחר או שהיא גם ממשכימות הקום ותשמח לטייל. גם תגידי לה מה תכננת להמשך אותו יום ותשאלי אותה האם היא רוצה להתלוות אליכן או מעדיפה לטייל לה בשוק ולשתות קפה. וכך כל יום, קודם כל לא לתת לה הרגשה שאתן מעדיפות לטייל בלעדיה ודבר שני לתת לה להחליט לגבי אותו היום או זה שלמחרת האם היא מצטרפת ולאיזה חלק מהיום.

טיילנו רבות עם הילדים שלנו ובני משפחותיהם. השיחות ביננו היו פתוחות וכנות, הם שאלו ואנחנו אמרנו מה טוב ונוח לנו ומה לא. לפעמים הצטרפנו ולפעמים לא, ותמיד היה כיף.
למעשה פעם אחת הנכדים התלוננו שמריצים אותם כל יום וכל היום וזו לא חופשה והם מעדיפים להשאר עם סבאסבתא ולנוח


2.
 
נשמע שמצאתם נוסחה מנצחת.

לצערי, במקרה שלנו אין אפשרות למשא ומתן, וגם לא להתגמשות.
אחרי הטראומה לפני שנה וחצי בטיול משותף לטוסקנה, בעלי לא מוכן יותר לשמוע על טיול לאיטליה.כרגע אני בעיקר מנסה לצמצם את ההפסדים שלי.
אני כבר הרבה זמן רוצה להגיע לדרום ספרד, ובקונסטלציה הנוכחית ברור לי שאצליח לראות מעט מאוד. אם אקום בבוקר בעיר שבה אני רוצה לטייל, אוכל לצאת גם בלעדיה. היא תוכל להצטרף בזמנה החופשי. כשצריך לנסוע שעתיים בבוקר ושעתיים בערב כדי לטייל, תלויים אחד בשני. אי אפשר לצאת ולחזור כדי לאסוף אותה.
אמרתי לה מראש שמתוכנן טיול מאומץ, ולא חופשה. הצעתי לה טיול שמותאם לה חודש מאוחר יותר. היא החליטה להצטרף אלינו. זה מה שיש כרגע, ונצטרך להסתדר.
 
תודה!

התיאור ממש עוזר. אני אעמיק בו לפני שנסגור את תוכנית הטיול.
 

Ccyclist

Well-known member
בגדול הומלצו רוב המקומות הנכונים, למעט קדיז שמשלימה את המעגל

משום שאתם מתכוונים לשכור רכב אזהיר ואדגיש שבספרד ישכירו לכם רכב ידני. רכב אוטומטי יעלה פי 2.5 וזה כשל שוק מתמשך. כמו כן אפשר לשכור את הרכב לא רק משדה התעופה (מרתף השכרת הרכב במאלאגה הוא מתחת לאזור המזוודות, אל תצאו למקבלי הפנים) אלא גם מתחנת הרכבת בעיר מאלאגה, דבר שיכול לחסוך לכם כמה ימי השכרה אם תתבססו בעיר עצמה לכמה מימי החופשה. בספרד יש כבישי אגרה (תשלום במחסומים) וכבישים רגילים. הם מזוהים באות P כמו AP7 עדיף לשלם תמיד באותו כרטיס אשראי כדי לקבל הנחה.
&nbsp
אפשר לשקול אם חייבים לטוס חזרה דווקא ממאלאגה. רכבת ה AVE המהירה מגיעה מסיביליה למדריד בשעתיים ומקורדובה למדריד בשעה וחצי, עוצרת בתחנת אטוצ'ה ממש ליד שילוש המוזיאונים הקדוש של העיר ( מוזיאון הפראדו, מוזיאון טיסן, ומוזיאון המלכה סופיה ) ואפשר לעשות יום - יומיים בעיר לפני שחוזרים בטיסות הרבות מנמל התעופה באראחס - אדולפו סווארז.
&nbsp
לכל עיר בדרום ספרד שמכבדת את עצמה יש קתדרלה, עיר עתיקה, ארמון ( Alcazar )ושם עתיק פיניקי. מאלאגה - מלחה, קדיז - גדר, קורדובה - קריית יובה, גרנדה - גרטנה אל יהוד, סיביליה - היספליס.
&nbsp
אני מקווה שאינכם שומרי כשרות, צמחונים או טבעונים כי האוכל הספרדי לא תואם להגדרות כאלו. יש מסעדות רבות למגוון מטבחים אבל המטבח הספרדי הבסיסי בנוי על ההנחה שבלי נתחי חיות זה לא אוכל ולא תמיד כוללים את שם המרכיב מהחי בתרגום המנה לאנגלית. אשמח להרחיב אם זה רלבנטי.
&nbsp
הייתי ממליץ לחשוב על אזור מאלאגה כנקודה לשהייה למשך כמה ימים. אפשר לשהות בעיר עצמה או בעיירות הנופש שממזרח לה ולהתשמש ברכבת הפרברית (תדירות - פעם ב 20 דקות) שיש לה תחנה בשדה התעופה. אפשר לשכור רכב ולבחור בעיירה Alhaurin del Torre כבסיס (לנסוע ברכב למאלאגה או לקניון Plaza Mayor ולהשתמש ברכבת כדי להכנס לעיר עצמה, לנסוע ברכב לרונדה לאיזה אחר צהריים, לנסוע ברכב למרבייה וגיברלטר אם לא ממשיכים לקדיז).
&nbsp
במאלאגה עצמה ישנה לא רק "אורוות המולד" של פיקאסו (יצירות חשובות אין שם, הוא נפטר בגלות שנתיים לפני פראנקו) אלא גם שלוחה של מרכז פומפידור הפריזאי באזור הנמל, ארמון מוסלמי צנוע בשם Alcazaba על גבעה מעל לנמל וכן שוק מזון יוקרתי בשם Atarazanas. אם אתם סקרנים לגבי הרק"ל התת קרקעי שבונים בתל אביב יש בעיר מטרו-רק"ל דומה שפועלת כבר 5 שנים, יש קו דומה גם בסיביליה.
&nbsp
בעיירות שממזרח למאלאגה אין הרבה מה לראות, הן עיירות נופש משנות ה60 והלאה. הארמון הסעודי במרבייה סגור לקהל.
&nbsp
עניין גיברלטר עלה, הייתי ממליץ עליה בדרך חזרה מקדיז אם תעשו סיבוב שלם.
&nbsp
רונדה: יש רכבת, אבל היא לא תדירה. אפשר לנהוג אליה ממאלאגה על כביש סביר יחסית, או ממרבייה על כביש מאד פתלתל. האתר העיקרי בעיר הוא הגשר ההיסטורי שמעל למצוק.
&nbsp
גרנדה: בנוסף לעיר ולארמון אלהמברה (אתר חובה) יש מדרום-מערב לעיר אתר סקי, Sierra Nevada שיתן קונטרה מעניינת למזג האוויר בשאר הטיול. מתחת לכיכר הראשית יש חניון ענק ויש שני רכבלים לאזור מעליות הסקי. בגדול זה טוב לאחר צהריים אחד, חוויה מוזרה של שוויץ מזוייפת נוסח שנות השמונים, אבל שונה לחלוטין משאר חווית הטיול. ההר, שגובהו מעל 3000 מטר, נשקף מכל רחבי העיר גרנדה וכן מהרים מסויימים ממזרח למאלאגה. יש סיכוי רב שתראו אותו גם מהמטוס. יש רכבת ממאלגה לגרנדה, אבל לא נסעתי בה.
&nbsp
קורדובה: אפשר לעשות אותה ממאלאגה תוך 50 דקות ברכבת AVE מהירה - 300 קמ"ש. התחנה בקורדובה קצת מרוחקת ממרכז העיר אבל יש אוטובוסים. בנהיגה מדובר בכמעט שעתיים. יש בעיר גם חמאמים בסגנון איסלאמי עתיק.
&nbsp
סיביליה: החנייה במרכז העיר מאד יקרה, חסכנו חצי מחיר ע"י חנייה בחניון פרטי ליד קו המטרו (מטרו-רק"ל תת קרקעי) טיפה ממערב למרכז העיר. השנה פסח יוצא במקביל לפסחא אז תתרגלו לראות נצרידים, נזירים בתלבושת שמזכירה את ה KKK, גם ברחובות וגם בייצוג בעוגיות ועוגות. יש להם תהלוכת לפידים דרך מרכז העיר באחד מימי השיא של פסחא שיוצא ב 12.4. בנוסף למאפיינים הרגילים יש בסיביליה מבנה תערוכה מהמאה ה19 שנקרא Plaza de Espana שכולל גם מוזיאון צבאי ואומנות מתקופת פרנקו, יש כמובן את מבני האקספו של 1992 וסנטיאגו קלטראווה על חצי האי שממערב למרכז העיר (לא ברובע האקספו שבקצה המערבי של המטרו אלא צפונית לתחנות שממערב לנהר הראשון). בכיכר Plaza del Encarnacion יש יצירת אומנות סביבתית מודרנית בשם Setas de Sivillia שהיא פסל או מבנה עץ ענקי המכסה את כל הכיכר וכוללת גם מסלול הליכה במפלס הגג.
&nbsp
אם אתם הולכים על מסלול T ממאלגה לגרנדה ואז לסיביליה וחזרה זה מסכם לכם את הטיול. אם אתם הולכים על מסלול סיבובי אפשר לשלב את קדיז.
&nbsp
קדיז: יש את כל המאפיינים הרגילים, העיר על חצי אי שתוחם את מפרץ קדיז וככל שמתקדמים צפונה בחצי האי כך עוברים מהפרברים המודרניים לעיר העתיקה. יש בעיר קאמרה אובסקורה מפורסמת שמקרינה תצפית חיה על שולחן. אם ממשיכים אליה מסיביליה וממשיכים ממנה חזרה למאלאגה דרך הקוסטה דל סול אפשר לשלב את גיברלטר בדרך. בין קדיז לגיברלטר ישנה חרז Jerez שהיא עיר קטנה שידועה בגלל שהיא מקום המוצא של השרי Sherry - יין משומר בברנדי. יש שם אחוזות יין שניתן לבקר בהן. בנוסף יש טירה ב Medina Sidonia.
&nbsp
אם ממשיכים לאורך ה A7 ניתן לראות את החופים הרחבים של טאריפה, וכן לנסוע על המצוק שמעל למיצרי גיברלטר כשמדרום רואים את החוף המרוקאי מעבר למיצר. אם ממשיכים על ה A381 שרחוק יותר מהחוף וחותך טיפה את הפינה יש נוף מאד ירוק וגם אגמים ועמקים מוצפים באביב.
&nbsp
בכיוון הזה אפשר לקפוץ לגיברלטר תוך כדי המסע חזרה (אם כי יתכן שזה יכביד על אישה שצריכה לנוח) ואז להמשיך לאורך החוף למאלאגה. אם חוזרים בכיוון הזה יתכן ששווה גם לקפוץ גם לקאסארס Casares, עיירה / כפר לבן ציורי שמשקיף על החוף מההרים.
&nbsp
&nbsp
 
החמות כבר היתה בקדיז, והטילה ווטו.

הפירוט מאוד עוזר, ונעמיק בו.
הטיסה כבר מוזמנת. זו טיסה מיוחדת לפסח, הלוך וחזור למאלאגה. רק בזכות הטיסה הישירה הצלחתי לשכנע את בעלי להגיע לדרום ספרד. את מדריד כבר חרשנו בעבר, וזו אחת הערים האהובות עלי.
אנחנו נאכל כל דבר שלא ירוץ (או ישחה) מהר מידי, אז אשמח מאוד להמלצות על מאכלים.
תודה!
 

Ccyclist

Well-known member
לדעתי בלי קדיז תשקלו לשהות במאלאגה חצי מהזמן.

לגרנדה ורונדה נראה לי שעדיף לנהוג כי הקישור הרכבתי גרוע. לקורדובה אפשר לשקול AVE אבל למשפחה של 4 זה יקר מאד בהשוואה לרכב. בעלי מעדיף מלונות בוטיק במבנים היסטוריים עם חצר פנימית שמוסבת בדרך כלל ללובי אז חנייה זה בעייתי כי לא מדובר במלון מלבני משמים משנות השבעים. אנחנו משתמשים ב Parkipedia למצוא מידע על חנייה. בסיביליה חנינו בחניון ליד תחנת Parque de los príncipes בשדרות ארגנטינה, אסור לחנות בלילה בחניוני החנה וסע של המטרו.
&nbsp
מאלאגה עצמה שווה לפחות 2-3 ימים שאתם יכולים לחסוך רכב, כל חברות ההשכרה נמצאות בתחנת הרכבת כי מערכת רכבות ה AVE מקבילה למערכת הטיסות והרשויות מעודדות את חברות ההשכרה לפעול בצמוד לתחנות הרכבת המהירה. יתכן שאת רונדה עדיף לעשות ככוכב ממאלגה או אזור מאלאגה במקום לעשות בה לילה.
 

Ccyclist

Well-known member
הערונת לגבי גרנדה - יש אזור סגור לרכב

בסביבות האלהבמרה ושכונת אלבשין ההיסטורית יש אזור אסור לרכב והאיסור נאכף ע"י מחסומים. זה אזור קטן יחסית אבל צריך לברר עליו.
 

Ccyclist

Well-known member
מיקום דלפקי השכרת הרכב ברכבת מאלאגה

https://maps.app.goo.gl/QQSSVzEwwMXtQew67
&nbsp
בתחנת הרכבת הראשית של מאלאגה,
Málaga María Zambrano משמאל לכניסה לרציפי הרכבות הארציות במפלס הקרקע יש מספר דלפקים של חברות השכרת רכב מובילות. ניתן לראות את ההיצע בשלט.
&nbsp
אם מגיעים ברכבת הפרברית אז צריך לעשות פניית פרסה שמאלה מהיציאה שלה. אם מגיעים במטרו (פחות סביר כי הוא עדיין לא מחובר למרכז העיר) צריך להכנס לכניסה הראשית של תחנת הרכבת שנפתחת לאולם שבתמונה. מוניות יביאו אתכם ממש לכניסה הראשית, אוטובוסים צריך לברר כי יש כל מני קווים והרבה עבודות סביב שתי תחנות המטרו במרכז העיר שעדיין בבנייה.
&nbsp
אם בהתחלה אתם שוהים במרכז מאלאגה קחו את הרכבת משדה התעופה עד התחנה הסופית Malaga Centro Alameda ומשם רוב המלונות יהיו בטווח הליכה סביר של עד 500 מטר למעט אולי מלונות ממש באזור הנמל. התחנה תת קרקעית ובת רציף יחיד, יש שתי יציאות ממזרח וממערב לנחל הגוואדלמדינה. את יום או יומיים השכירות שתחסכו תוכלו להוציא בעיר :)

 
תודה רבה! ושאלת המשך-

התחלתי לחפש בתי מלון, כשאני מנסה להשאר במרחק הליכה קצר מהעיר העתיקה, אבל במקום נגיש לכלי רכב.
בגרנדה מצאתי בית מלון במחיר נסבל, אבל בערים האחרות (מלאגה, קורדובה וסביליה) המחירים בשמיים. כנראה בגלל התאריכים המבוקשים. אולי יש לך המלצות על איזורים בהם כדאי להתמקד? אני מקווה שאני מפספסת מיקום קצת פחות פופולרי, שעדיין עונה על הדרישות.
 

Ccyclist

Well-known member
Parkipedia + שילוב תחבורה ציבורית.

הכי קל לסמן "חניון" ברשימת התנאים למלון.
&nbsp
אם לא - צריך לשלב חניונים פרטיים ומלון נגיש בתחבורה הציבורית. אתר Parkipedia מראה מחירים יומיים לחנייה וניתן להצליב את המידע עם מיקומי המלונות.
&nbsp
בעיר ספרדית טיפוסית מרכז העיר הוא מדרחוב או מוגבל לתושבים בלבד ולכן הרכב הוא נטל שתראו רק בימים שאתם נוסעים ממקום למקום.
&nbsp
במאלאגה הייתי מוותר על רכב ומזמין אותו מתחנת הרכבת במקום שדה התעופה.
&nbsp
בסיביליה החניון שהיה 2 תחנות מטרו ממרכז העיר עלה €20 ללילה לעומת €50 בחניוני תחנת הרכבת. זה משתנה אז תבדקו באתרים.
&nbsp
בקורדובה יש שדרה ממערב חעיר העתיקה עם פארק בשם Jardines de la Victoria שיש בה מלונות ויתכן שיש לה חניונים, תחנת הרכבת מרוחקת מאד מהמרכז התיירותי ברובע היהודי / מסגד-קתדרלה ואנחנו הגענו לשם ב AVE ולקחנו מונית צרה מיוחדת אך מודרנית שיכלה לנסוע בסמטאות.
&nbsp
מידע התח"צ של ספרד לא מעודכן בגוגל בצורה חלקה, אז צריך להכנס לאתרי הרכבת הפרברית ( Cercanías ) של RENFE או לחפש את אתרי המטרו וחברות האוטובוס העירוניים כמו בימים עברו.
&nbsp
בסיביליה למשל המטרו מיוצג, אך קו הרק"ל בתחנת Puerta de Jerez אינו מיוצג כקו (למרות שיש סמל ובסוף כשלוחצים על אחת הרק"לות הקו מופיע) והוא מחבר לשתי תחנות רק"ל ממש על הרחוב הראשי ליד הקתדרלה. ספציפית לסיביליה אין חיבור מטרו או רק"ל בין תחנת הרכבת Santa Justa למרכז ההיסטורי שנמצא קילומטר ממנה אז אל תחנו שם, גם יקר וגם רחוק.
&nbsp
כתושב חורף בקוסטה דל סול אישית הייתי מנצל חורי השכרה (יש מגבלות של 28 ו 56 יום ובסוף החורף לא שווה לחזור למאלאגה לשכירות קצרה של כשבוע) לחופשות פנים מבוססות תחבורה ציבורית. כמובן שהמצב כזוג שונה ממצב של משפחה בת 4 נפשות כי עלויות התח"צ כפולות.
&nbsp
יש טריק חנייה ששדה התעופה במאלאגה איפשר לנו: אפשר לחזור עם הרכב לשדה באמצע תקופת השכירות (למשל- אם אתם שוכרים אותו בשביל טיול לרונדה) ולהחנות אותו באזור הקבלה של אותה החברה. עשינו את זה או כשנסענו ב AVE למדריד או כשטסנו לברצלונה. צריך לבקש מראש במשרד אבל הם איפשרו לנו את זה ללא בעיות. יתכן שאפשר לעשות משהו דומה בתחנת הרכבת או בין תחנת הרכבת לשדה התעופה כי אלו אותן חברות. אם אתם בוחרים בטריק הזה אז חונים במבנה האורכי שמודגש בצהוב שהוא חניית הרכבים של כל החברות העיקריות שמציינות מיקום בטרמינל עצמו (לחברות משניות יש שאטלים לשדה וזה הופך את העסק ללא כדאי), עולים לקומת הממריאים (2) ובצד הצפוני בקו המסומן בצהוב יש מסלול מסועים אופקיים שמגיע עד לטרמינל ומשם לתחנת הרכבת של שדה התעופה. בצורה הזו הרכב ליום ברונדה חונה בחינם ואפשר לחזור אליו ברכבת ביום למחרת ולנהוג לגרנדה או כל יעד אחר.

 
למעלה