טיסות עם טורקיש - שאלה לבעלי ניסיון לגבי כבודה

טיסות עם טורקיש - שאלה לבעלי ניסיון לגבי כבודה שוקלים לטוס לנורבגיה עם טורקיש (חניית ביניים באיסטנבול לא אמורה להלחיץ אותי, נכון?....) וחטטתי הרבה באתר שלהם כדי לנסות להבין את כללי הכבודה שלהם. האם יכול להיות שבטיסות בינלאומיות אין הגבלה למספר המזוודות ששולחים לבטן המטוס אלא רק על המשקל שלהן (20 קילו למזוודה)? יש מצב שהבנתי נכון?
 

sitvaniyot

New member
טרקיש ועוד
מזמן לא טסתי איתם. לא קוסם לי רעיון הקונקשן באיסטנבול ביחוד שמזמינים כרטיס מראש ואי אפשר לדעת מה יעלה לארדואן בראש דוקא ביום של הטיסה שלי.
בקשר למזוודות, אם הטיסה היא רגילה ז.א. לא לאו קוסט אז לפי נסיוני וטסתי לא מעט בטיסות בינלאומיות המזוודה הראשונה חינם בטיסות הבין יבשתיות. ליתר ביטחון בימינו אני בודקת תמיד את תנאי הכרטיס בנושא זה. אם המחיר לא כולל מזוודה אחפש טיסה אחרת. חשבון פשוט יגלה מה כדאי יותר טיסה זולה +תשלומים נלווים על מזוודה, אוכל, בחירת כיסא או כרטיס יקר יותר שכולל מה שחשוב לי, וזה כמובן בהתאמה לאורך הטיסה.
 
תודה על התגובה, אבל זה לא מה ששאלתי...
אני טסה מנוסה (מאוד), יודעת מה ההבדלים בין לואו קוסט וכו, ויודעת את כל הברור מאליו.
שאלתי ספציפית עליהם כי המידע שלהם באתר שונה מהותית משל רוב חברות התעופה שטסות באירופה (לופטנזה ודומיה) כי לפי מה שכתוב שם הם לא מגבילים את מספר המזוודות פר נוסע בטיסות בינלאומיות שלהם, אבל כן מגבילים משקל עד 20 קילו פר מזוודה. רציתי להבין אם הבנתי נכון. תודה בכל מקרה.
 

anigodin

New member
החוקים שלהם בד"כ די סטנדטים
נתחיל מזה שלא אמורה להיות שום בעיה לעצור לקונקנשן באיסטנבול. גם בשנים בהם היחסים בין ישראל לטורקיה היו סופר-מתוחים לא הייתה בעיה.
בכל מקרה כדאי תמיד לקחת טיסה עם קונקנשן שלא יעלה על 3 שעות. פשוט כדי לא לבזבז זמן מיותר בדרך. במקרה של איסטנבול, זה גם יבטיח שלא תפספסו את הטיסה מחד ולא תצטרכו לצאת מהשדה מאידך.
אני חייב לציין לטובה את השירות שלהם גם בקונקשן סופר קצר - טסנו במאי האחרון לסקוטלנד דרך איסטנבול. בחזור, המטוס הגיע לאדינבורו בשעה בה אמור היה להתחיל הבורדינג.
הטיסה יצאה באיחור של שעה ובדרך הבנו שיש סיכוי גדול שנפספס את טיסת ההמשך מאיסטנבול לתל אביב. ביררתי עם אחת הדיילות (שהייתה סופר נחמדה) מה עושים והיא אמרה שרוב הסיכויים שיחכו לנו ויעבירו אותנו בדרך קיצור בין שני המטוסים.
ואכן, אחרי הנחיתה באיסטנבול, חיכה לנו בקצה השרוול נציג של טורקיש שאסף את כל הנוסעים לתל אביב. הוא הריץ אותנו במבוך נסתר דרך הטרמינל ישירות אל שער היציאה של הטיסה לתל אביב. הם ביצעו לנו בדיקת ביטחון ממש בשער ועוד חיכינו כרבע שעה עד שהדלתות נסגרו וזזנו. באופן מאוד מפתיע, המזוודות שלנו הגיעו יחד איתנו לתל אביב.

אשר למטען, בד"כ מותר להביא פריט מטען אחד במשקל X (בד"כ 23 ק"ג). חלק מהחברות, כמו לופטהאנזה למשל, מתירות להביא שני פריטי מטען לטיסות ארוכות.
בפעם הראשונה שטסתי עם טורקיש, זו הייתה טיסה ליפן ב-2013 ולא זכור לי שהיה מותר לשלוח יותר מפריט מטען אחד לבטן המטוס.
עם זאת, באתר של טורקיש כתוב משהו שאכן משתמע ממנו שמותר לשלוח יותר מפריט אחד לנוסע, גם באקונומי.
זה העמוד של תנאי המטען מאתר של טורקיש:https://www.turkishairlines.com/en-int/any-questions/free-baggage/index.html
וזה ציטוט של המשפט שממנו זה משתמע:
On our international flights there are no restrictions on the number of bags per passenger for flights which apply the baggage weight concept.
משפט אחרי כן כתוב שלמידע נוסף כדאי לדבר עם המכירות שלהם.
גם בלינק הזה יש מידע לגבי מה מותר:https://upgradedpoints.com/turkish-airlines-baggage-fees
נראה שזה מאשר את מה שכתוב באתר.
בכל מקרה, אני הייתי מרים טלפון לנציגות בארץ ומברר.
 
את העמוד הזה בדיוק קראתי, וזה אכן מה שמשתמע ממנו
בעמוד הזה מצוין גם משקל של 20 ק"ג למזוודה, ולא 23 כמו שמקובל בכל שאר החברות בטיסות לאירופה.
נראה שאין מנוס אלא לנסות לדבר ישירות עם נציגים שלהם, כדי למנוע חוסר נעימות בהמשך. תודה.
 

Faria

New member
מעניין מתי זה שונה מ20 ל30
רק לפני כחודש טסתי איתם (הלסינקי - איסטנבול - תל אביב) והמשקל עדיין היה 30 (תמיד הם היו עם 30 בטיסות בינלאומיות, יותר מה23 הרגילים).
&nbsp
לא יודע לגבי כמות מזוודות, זוגתי ואני היינו עם מזוודה אחת כל אחד אז לא בדקנו את העניין. אבל מוזר לי שזה 20 ולא 30
 
לא הכרתי את המחשבון הזה, תודה. לפי תאריכי הטיסות שלי באוגוסט
הוא כתב לי 20 קילו למזוודה. אבל גם במחשבון הזה לא כתוב מפורשות כמה מזוודות מותר לשלוח. כתוב 1 cabin baggage, אבל ליד checked baggage אין מספר.
כנראה שלא תהיה ברירה אלא לנסות לדבר איתם ישירות באיזשהו אופן כדי לפתור את העניין הזה
 

Faria

New member
מעניין. אוסלו-נתבג זה 30, נתבג-אוסלו זה 20.
הייתי בודק איתם את זה. רק בשביל העניין בדקתי גם את הטיסה שלי מהלסינקי, ואותו הדבר, הלסינקי-נתבג נתן 30, כיוון הפוך 20.
&nbsp
לפי הדף הבא, את יכולה לפצל:
https://www.turkishairlines.com/en-us/any-questions/free-baggage/index.html
&nbsp
**Baggage allowances stated for international flights refer to the lowest maximum allowed for each passenger. These allowances may vary according to the point of departure or destination. On our international flights there are no restrictions on the number of bags per passenger for flights which apply the baggage weight concept. For more detailed information contact one of our sales offices or phone our call center.
 
baggage weight concept - זה בדיוק הקטע המבלבל
לפי מה שהם כותבים בנושא הספציפי הזה, כביכול אין הגבלה על מספר המזוודות שאתה שולח, אלא רק על המשקל של כל אחת מהן.
אני אכן אאלץ לבדוק מולם ישירות, כי זה בהחלט עניין קריטי ואין לי שום כוונה להתחיל לשלם על משקל עודף. למרות שעוד משקל בחזור (לעומת בהלוך) תואם בדיוק למה שאנחנו בד"כ צריכים

תודה!
 

Faria

New member
הבנתי אחרת את הטקסט שהדבקתי
לפי מה הבנתי, כוונתם שאין הגבלה על כמות התיקים, אבל הסה"כ לא יכול לעבור את ה20.

בכל מקרה, הסתקרנתי לגבי כל העסק הזה של המשקל לפי כיוון, אז ניסיתי להזמין טיסה (כמובן שעצרתי לפני שלב התשלום).
כשעשיתי נתבג-אוסלו הלוך ושוב, קיבלתי 20 קילו ל2 הכיוונים.
אבל... כשעשיתי אוסלו-נתבג כיוון אחד, קיבלתי 30 לשני הכיוונים.
כשעשיתי אוסלו-נתבג הלוך ושוב (ז"א אוסלו-נתבג הלוך, והחזרה מת"א לאוסלו) גם קיבלתי 30.

אגב, כיום, אצל הטורקים (כמו רוב החברות בשנים האחרונות) עברו למודל של לואו-קוסט מהבחינה שמחיר טיסה הלוך ושוב, הוא זהה לסה"כ המחיר של הזמנת כל כיוון בנפרד. ככה שאם בהלוך ושוב את עדיין מקבלת גם 20 בחזור, יכולה תמיד להזמין את הטיסות בנפרד בלי עלות נוספת ולקבל 30 לטיסה חזרה.
 
אגב, ככל שמעמיקים יותר בקריאה באתר, כך יותר מתבלבלים
טסתי עשרות פעמים בחיי לחו"ל ומעולם לא הרגשתי כל כך נבוכה אל מול תקנות המזוודות והמשקל
 
למעלה