משרד התחבורע. רשיון הנהיגה הישראלי אינו בינלאומי

yossialef

New member
משרד התחבורע. רשיון הנהיגה הישראלי אינו בינלאומי

קבלו לינק לעדכון אחרון בנושא סטטוס רשיון הנהיגה הישראלי בעולם כרשיון נהיגה בינלאומי. פרומו.... הוא לא שווה כלום.
יודע "שטחנו" את הנושא כאן. אבל... מדובר במידע חדש ומעודכן. לכן, לדעתי יש צורך להביאו לפורום.

הכתבה האחרונה המעודכנת בנדון :
https://shkifut.info/2019/11/licence2/

הכתבה הקודמת בנדון :
[URL]https://shkifut.info/2019/10/licence/[/URL]


לידיעתכם.
 

moco10

New member
האם באמת יש בעייה ?

קודם כל אגיד שאני עושה בינלאומי לפני נסיעה לאירופה וממליץ לאחרים בגלל הההסבר הרגיל שזה כולה 16 ש"ח ולא שווה את ההתלבטות וכו. היו איסנפור שרשורים בעיניין ואני חושב שיש קונצנזוס לגבי ההמלצה הזו, בלי קשר לדקויות החוקיות לגבי רישיון ישראלי.

בלי קשר להמלצה המעשית הזו ואחרי שקראתי את הכתבה שלמעלה, אני עדיין תוהה אם יש באמת בעייה פה.
אני לא נכנס לפרטים החוקיים, האמנות וכל זה, אלא מנסה לראות אם יש בעייה מעשית ברישיון הישראלי, לא להיכנס לדיון משפטי תאורטי שייתכן מאוד ששם הכתבה צודקת.

המוני ישראלים נוסעים לכל העולם כל שנה ונוהגים, לרוב ברכבים שכורים. רבים מהם לא עושים רישיון בינלאומי.
בגלל המספר הגבוה, אז יש גם מקרים לא מועטים של נהגים שנעצרים בגלל עבירות תנועה (או סתם ביקורת) ויש גם, לא עלינו, מקרים לא מועטים של תאונות דרכים שהם גם מקרי ביטוח וגם בחלקם מקרים שהמשטרה חוקרת.

המספרים של שמקרים הנ"ל הם מספיק גדולים שאם הייתה פה בעייה מעשית, כזו שמכניסה את הנהגים לצרות מיוחדות בגלל הרישיון הישראלי שבידם, לא ייתכן שלא היינו שומעים על כך. סיפורים כאלה, על צרות שישראלים נתקלים בהן בחו"ל, מאוד חביבות על אתרי החדשות.
העובדה היא שאין אוסף של סיפורים מהסוג הזה אומרת דרשני לגבי האם הטענה המשפטית תאורטית, יש לה השפעה על הפרקטיקה.

בעבר (הכבר די רחוק) היה פה מישהו שכתב הרבה והתזה שלו הייתה שהביטוח מתנער כשמגלה שהנהג שכר עם רישיון ישראלי, וטען אף לידיעה של מקרה ספציפי כזה. כשהתבקש להביא סימוכין, לא עלה בידו.

אני איני טוען שלא היה אף פעם מקרה שכן הייתה בעייה בגלל מסמכים, אבל אני בהחלט טוען שברור שאין פה בעייה מעשית, כי היינו שומעים עליה מזמן בדיווחים על מקרים בפועל.
 

dudi4321

Member
תמיד עושה בינלאומי אם שוכר רכב

וסיפור על הרשיון.
חיכיתי כמה מטרים ליד הרכב שלי אבל לא היו לי מפתחות אלא חיכיתי שיבואו עם המפתח.
הגיע שוטר ושאל של מי הרכב. אמרי לו באנגלית שלי "אביס קאר" הוא שואל אותי: Who is Avi? וחיכה עד שהגיע המפתח, ושלפתי מהרכב את הרשיון קרטון אפור. הוא ממש לא הבין מה זה עד שאמרתי לו: From Israel
מקרה אחר, בלופ במחלף בLA נוסעת אחרינו ניידת. עוצרים אותי. ניגש ג'ון ביריון עם פנס באמצע היום. אומר לי לשים ידים על ההגה ולכבות המנוע.
מבקש רשיון Driver license ושוב הוא מתפלא מה זה הקרטון האפור.
הסביר שנהגתי לאט מידי . ב81 לא היה עדיין IGO וכו'.
&nbsp
&nbsp
 

moco10

New member
טוב, מדינת קליפורניה בכלל לא מכירה ברישיון הבינלאומי

את אל תצפה דווקא מג'ון ביריון לדעת מה זה הדבר המוזר הזה

ובכלל, כל דיוני הכן/לא רישיון בינלאומי לא ממש רלוונטיים לארה"ב.

צריך לזכור שהמסמך שנקרא "רישיון בינלאומי" הוא בסה"כ מסמך תרגום תקני להרבה שפות. אף אחד לא בוחן את כישורי הנהיגה שלך כדאי לקבלו. מה שכן עושים זה להראות את הרישיון האמיתי המקומי לגוף שהוסמך להנפיק את המסמך ואז הוא מייד מונפק תמורת התשלום. ככתוב עליו, הוא ממילא חייב להיות מלווה ברישיון המקומי שהוא המקור, אחרת הוא חסר תוקף גם אצל מי שכן דורש אותו.

בעבר הרחוק הוא בהחלט היה דרישה מעשית לתייר ישראלי שרוצה לנהוג בחו"ל מהסיבה הפשוטה שהרישיון הישראלי אז היה בעברית בלבד.
 

לאונידס

Active member
שעון מקולקל מדייק פעמיים ביממה, גם משרד התחבורה


נכון, רישיון נהיגה איננו בין לאומי, אין לאף מדינה רישיון בין לאומי, תמיד רישיון הנהיגה הוא מקומי, כך שההצהרה נכונה אבל לא רלוונטית.

השאלה הנכונה היא אילו מדינות מכירות ברישיון הישראלי המקומי, ויש מדינות כאלה כמו בריטניה פינלנד וכ 48 מדינות ממדינות ארה"ב, ויש מדינות שלא מכירות ברישיון הישראלי כשהוא לא בצמוד לתרגום הבין לאומי, כמו גרמניה ואוסטריה.
 

ANZ1

New member
זה ממש מקרה ליצנות מוזר

היתה בעיה : הרישיון הישראלי לא עמד בתקן
פתרון : לשנות את הרישיון הישראלי שיעמוד בתקן
כל מה שהיה צריך לעשות זה לקחת את התקן, הידוע, ברור ומוגדר
ולהוציא רישיון ישראלי בתקן הזה, לא מסובך, פשוט,
וגם בזה לא עמדו,
אבל יש כל כך הרבה דוגמאות לחוסר מקצועיות, אמינות או עניין לבצע את התפקיד כשמדובר בפקידי ממשלה ישראלים, כמו שברוב מדינות העולם אפשר להמיר רישיון זר למקומי בדרך פשוטה, ורק את הישראלי לא מכירים, כי מדינת ישראל לא טורחת למלא טופס פשוט שצריך לעשות אותו (גם כשמודיעים לה שזה מה שצריך לעשות).

אבל ברוב המקרים בשטח, שוטר מקומי יסתפק ברישיון הישראלי, צריך להחזיק גם את הקרטון רק בשביל שאם יהיה תאונה.
 

לאונידס

Active member
אין שום עניין של תקן, זהו רד הרינג

מדינות האיחוד הארופאי מכירות אחת ברישיון של השניה ולכן המדינות הנ"ל קבעו תצורה אחידה לרישיון.
זאת אומרת בעקבות ההכרה ההדדית הן יצרו פורמט אחיד.
זה לא עובד הפוך, הנפקת רישיון בפורמט מדינות האיחוד לא יוצרת הכרה ברישיון. אם ישראל תנפיק רישיון בפורמט האיחוד הארופאי אין פירוש הדבר שהוא יהפוך למוכר בגרמניה, ממש לא.

העניין פשוט:
במדינות בהן החוק דורש רישיון בין לאומי או חברת ההשכרה דורשת - צריך רישיון בין לאומי
במדינות בהן החוק מכיר ברישיון הישראלי, וחברת ההשכרה לא דורשת רישיון בין לאומי, אין שום סיבה להנפיק רישיון בין לאומי*. במדינות כאלה השוכר צריך או לבדוק ולוודא שלא צריך (מול שני הגופים), או לא לבדוק ואז להנפיק רישיון. מה שהוא בוחר.

* הפחדה של "יבוא שוטר" איננה סיבה להנפקת רישיון. יכול לבוא שוטר גם אם אין לך זוג משקפיים רזרוויות או אם אתה לא נזקק למשקפיים אופטיות ואין לך אישור אופטומטריסט שאתה לא צריך.
* "רק 16 שקלים" לא סיבה להנפקת רישיון. מי שחושב ש 16 שקלים אינם כסף אני אתן לו חשבון BIT ושיעביר לי את הסכום.

רד הרינג
 

moco10

New member
16 שקלים הם אומנם כסף, אבל ...

מי שמוציא אותם על רישיון בינלאומי בהחלט מקבל ערך עבורם, במקרה המאוד נפוץ שאותו אדם אינו רוצה להתעמק בסוגייה הזו שכל כך הרבה דברים שונים וסותרים נאמרים עליה. הוא חוסך קריאה ובילבול וחוסר ביטחון.
זה דומה לכך שאדם שזקוק למסמך או פעולה משפטית/ביורוקרטית פשוטה ישלם לעו"ד עבור השירות בעוד הוא יכול ללמוד מקריאה מה צריך לעשות בעצמו. הערך תמורת הכסף הוא גם תשלום עבור טרחת המחקר וגם ביטחון מסוים.

במקרה שלי, כשאני נוסע לארה"ב אני בטוח שאיני זקוק לבינלאומי וגם לא אוציא שקל אחד עבורו.
מצד שני כשאני נוסע לאירופה, עדיף לי להוציא 16 ש"ח מאשר להתחיל לחקור על המדינה הספציפית שאנהג בה, מה גם שלרוב יש צורך בידיעת השפה של אותה מדינה. 16 ש"ח חוסך לי את ההתעסקות הזו שלא תהיה טריוויאלית.
אם מחיר הבינלאומי היה 200 ש"ח, הייתי כבר נוהג אחרת וכן מנסה לקבל מידע מוסמך.
 

לאונידס

Active member
יותר מלגיטימי שאתה עושה לעצמך בחירות שמתאימות לך

לדעתי לא לגיטימי שיבוא אדם (כללי, לא אתה), ויגיד שזו הדרך הנכונה היחידה.
&nbsp
אם אני גר בישוב שדורש נסיעה לתחנת ההנפקה, יותר קל לי להשקיע רבע שעה גג (ראלי 10 דקות) כדי לדעת שבהולנד אני לא צריך רישיון בין לאומי ועוד כמה דקות כדי לדעת שחברת ההשכרה לא רוצה רישיון בין לאומי מאשר להשקיע כמה שעות בנסיעה הלוך חזור.
רבע שעה זה פחות משלוש שעות, אפס שקלים זה פחות מ 70 שקלים (החישוב שלי אומר שכל ק"מ נסיעה עולה לי 75 אג וצריך גם חניה), ואין בשבילי שום ערך בנסיעה וההוצאה הכספית הזו.
וכמו ששנינו אמרנו, אם אדם לא רוצה לבדוק מטעמיו שלו - שלא יבדוק וינפיק את הבין לאומי.
 

לאונידס

Active member
או שה 16 שקלים הם פשוט לא 16 שקלים

כמו שכדי לטייל בתאילנד צריך לחשב במחיר העלויות גם את מחיר הטיסה, כך גם בהנפקת רישיון בין לאומי צריך לחשב עלויות נסיעה.
&nbsp
ולהשקעת שעות עבודה, שכל אחד יחשב לעצמו כמה שווה שעה שלו.
&nbsp
אז מי שגר/עובד מול תחנה שמנפיקה רישיון, או ממילא מגיע לסביבה בגלל צרכים אחרים, ההוצאה שלו היא באמת 20 שקלים.
מי שמרוחק אם יחשב רק 20 שקלים הוא פשוט לא מחשב נכון
 

z1george

Member
מנהל
וכשיטפל אליך שוטר במדינה זרה

כשיטפל אליך שוטר משועמם או עצבני, כמובן לא בצדק
באותו רגע נהרסה חופשתך, נקודה.
כמובן שאתה צודק ואתה תשקיע פי 400 משאבים מהתיאור הצבעוני שלך על כמה עלה לך הדלק לתחנת ההנפקה--- ואתה תתבע ותנצח (כמובן) ותקבל גם פיצוי וגם תרגיש שניצחת.... אבל כאמור באותו רגע....
את הרישיון אתה מנפיק פעם בשנה... התיאור שלך של "מסע מיוחד ויקר אל נקודת ההנפקה" הוא הגזמה פראית.
התגלמות ה Penny wise but pund foolish
נ.ב. שכחת להכניס את הוצאות החניה ובלאי של המכונית בתוך "מסע היסורים אל הקניון הקרוב" שאתה ממילא מבקר בו פעם בשנה אני מניח
 

לאונידס

Active member
סיכמת עם השוטר
שהוא טמבל


סיכמת כבר עם השוטר שאם בא לו להיטפל אליך הוא מוגבל לרישיון הבין לאומי, עבירה שלא קיימת בספר החוקי של אותה מדינה, במקום להיטפל עם כל עבירה אחרת שכן קיימת בספר החוקים?

אם אתה בעל הסמכות לחלק הוראות לשוטר בחו"ל כולל האם להיטפל לנהג תייר ומה הצורה המדויקת שעליו להיטפל לנהג ואסרת עליו לחרוג ממנה שמאלה או ימינה אתה 100% צודק.
כשתתהיה בעל הסמכות הזו ותאכוף אותה על השוטרים ברחבי העולם - בבקשה תעדכן אותי
 

moco10

New member
פספסת את נושא השיחה

אף אחד פה לא ממליץ לא לעשות רישיון בינלאומי אם יש אי ידיעה לגבי הצורך בו ביעד ובוודאי שאף אחד לא ממליץ לא לעשות אותו אם אתה יודע שאתה עלול להידרש אליו ביעד.

השאלה היא פשוט מה יותר זול/נוח - להשיג את המידע הדרוש או לעשות בינלאומי (כי אולי שצריך) במקום להשיג את המידע ולבטל את ה"אולי".
 
למעלה