8 ימים בסקוטלנד

Bartleby

New member
8 ימים בסקוטלנד

שלום,

אנחנו מתוכננים לטוס בשנה הבאה (אוקטובר) ל-8 ימים בסקוטלנד. זוג הורים לילד שיהיה בן שנתיים ותשעה חודשים בזמן הטיול. ככלל, אנו מטיילים עירוניים אבל לא נהסס לצאת מחוץ לעיר בארץ כמו סקוטלנד. יחד עם זאת, אנחנו פחות מתלהבים מהמחשבה על שכירת רכב. חשבנו שאפשרות ביניים טובה היא לחלק את זמננו בין גלזגו לאדינבורו ולצאת משם לטיולי יום מאורגנים. האם תוכלו להמליץ על טיולים כאלה ו/או להמליץ על המקומות שבשום פנים ואופן לא כדאי לפספס בסקוטלנד במידה ואכן נחליט לעשות את "הבלתי יאומן" ולשכור רכב? תודה!
 

moco10

New member
צר לי לקלקל תוכניות, אבל מה שאתם מתכננים לא בדיוק מתאים

לסקוטלנד

א. סקוטלנד היא יעד נפלא לטיולי טבע עם הרבה הליכה. קשה למלא אותה בטיולים עירוניים. אדינבורו נחמדה מאוד אבל לא צריך שם יותר מיומיים. לגלזגו חצי יום מספיק. הנ"ל נכון אלא אם כן אתם רוצים למלא את שאר הימים במוזיאונים.
ב. ילד בן 3 עלול מאוד להכביד. זה בדיוק הגיל שהוא דורש הרבה פעילות. קחו בחשבון שחצי מהזמן יורד שם גשם ובאוקטובר גם די קריר.
ג. לטייל בסקוטלנד בלי לשכור מכונית זו בעייה. לא צריך להירתע מזה, הנהגים שם מאוד אדיבים. רק צריך לשים לב שהכבישים הכפריים צרים. יש כמובן אפשרות לנסוע ליציאות בטיולים מאורגנים באוטובוסים או מיניבוסים, אבל זה נראה לי ממש לא לעיניין עם ילד בן 3. לא בטוח אם בכלל יסכימו לקבל נוסע בגיל הזה - צריך להתחשב גם בשאר המטיילים.
אם בכל זאת תרצו, אחת החברות הגדולות בתחום היא "ראביס" : https://www.rabbies.com/en

לסיכום. מאוד ממליץ לנסוע לסקוטלנד, אבל בעיקר לאתרי טבע ונוף, עם מכונית שכורה ובלי ילד בן 3.
 
מסכימה איתך לגמרי. היינו 10 ימים בסקוטלנד, בעיקר טבע
באדינבורו היינו 3 ימים והרגשנו שזה יום אחד יותר מדי. מגלזגו פשוט ברחנו אל הטבע שוב, העיר עצמה הייתה משעממת ומדכאת. הטיול שלנו היה מעגלי, והיה מאוד קשה לבנות אותו כ"כוכב" בגלל המבנה של סקוטלנד ומרחקי הנסיעה.
אנחנו טסים עם ילדים באופן קבוע מאז שהבנים שלי בני 4 ו-7, ובסקוטלנד היינו לפני שנולדו. לא היינו שוקלים בכלל לחזור איתם לשם כשהיו קטנים. אין לילדים בגיל שלוש מה לעשות שם, וילד בגיל 3 הוא לא כמו תינוק בן שנה שפשוט נסחב בעגלה ממקום למקום ושום דבר לא משנה לו יותר מדי.
אם טבע ושכירת רכב מטרידים אותכם, הייתי שוקלת לשנות יעד. סקוטלנד זה לא יעד עירוני במהותו ובאופיו. יש לא מעט יעדים עירוניים הרבה יותר שיוכלו להתאים לכם.
אגב, מזג אוויר הוא בהחלט שיקול. היינו באוגוסט גם בסקוטלנד וגם באירלנד (ממש עכשיו, בקיץ האחרון), ואני יכולה להגיד שהגשם כן העיב. זה מאוד מפריע לטיולים בטבע וכן הביא אותנו לוותר על תוכניות מסוימות. אוקטובר עלול להיות אפילו יותר גרוע.
 
למעלה