מוזיאונים באמסטרדם ביולי הקרוב

M AO R

New member
מוזיאונים באמסטרדם ביולי הקרוב

אנחנו מתכננים ביקור באמסטרדם ביולי הקרוב, ללא ילדים, ומעוניינים לבקר לפחות במוזיאון ואן גוך ורייקמוזיאום. האם מנסיונכם רצוי לבצע הזמנה מראש ברשת ?

ואם כבר אמסטרדם - יש לכם המלצה על איזה כפר מגניב לא רחוק משם עם נופים פאסטוראליים ?
 

dror2311

New member
תשובות

לגבי המוזיאונים, אני ממליץ לקנות מראש. בטח בכל הנוגע למוזיאון ואן גוך שתור הכניסה אליו בחודשי הקיץ, עמוס ביותר. אבל ממליץ גם לגבי רייקס מוזיאום.
בנוגע לכפרים, הייתי מציע לך לבדוק סיורים מאורגנים בעברית שמתמחים בכך. אנחנו עשינו סיור מאורגן עם 'איזי ריידר' של מספר שעות במספר כפרים מקסימים. אבל יש גם חברות אחרות.
 

udilir

New member
בשיא העונה (בדיוק לפני חודשיים) אפשר היה לבקר ברייקסמוזיאום

ללא תור, אפילו לא בקופה, לואן-גוך היה אפשר באותה קופה להזמין ליום שאחרי.
הבעייה עם הרייקס היא שהתמונה הידועה ביותר שלו (משמר הלילה) מוגנת ע"י כלוב זכוכית ענק שמונע התקרבות אליה ועל התמונה יש מכשיר גדול על מסילות שמסתיר את חלקה (כנראה סורק אותה). די מבאס, אבל אולי זה השתנה בינתיים.
מצד שני האוסף המרשים ביותר לדעתי של רמברנדט, כולל השעור באנטומיה והדיוקן העצמי המהמם וכמה ורמרים ידועים נמצא בהאג, ששווה ביקור כמעט כמו אמסטרדם.
 

M AO R

New member
תודה. מה שם המוזיאון בהאג ?

האם יש מה לעשות בהאג מלבד הביקור במוזיאון, אני מבין שמדובר בנסיעה לא ארוכה במיוחד ברכבת ...
 

udilir

New member
Mauritshuis. שני הקישורים בגוף התגובה שלי מפנים אליו.

והאג, כמו שכתבתי, עיר יפהפיה. ראה למשל את ה- Binnenhof.
 
שהוא קטן יותר אז עלול להיות עמוס בחלק מהזמן. הייתי ביולי

לפני שנתיים ובאמת היו זמנים שבהם היה יותר עמוס, אחרים בהם פחות. בסך הכל היה סביר וזה באמת אחד המוזיאונים הטובים ביותר שיש איפשהו, אני חושבת. הוא גם חודש יפה בשנים האחרונות. אם האג, אז גם כדאי שלא להחמיץ את פנורמת מסדאך, Panorama Mesdag וגם לראות אם יש תערוכה טובה במוזיאון העירוני, Gemeentemuseum, שרק הבניין שם מעניין ארכיטקטונית.
 
פנורמה מסדאך זה יופי של דבר לראות. ייחודי, מבדר.

זה אפילו במרחק הליכה נעימה ממאוריטסהאוס. במאוריץ, לעמוד בחדר של הנערה עם עגיל הפנינה ונוף דלפט, שניהם של ורמייר, זו חוויה. לא רוצים לעזוב את החדר הזה. אבל יש עוד מאות אוצרות במקום הזה. מוזיאון נפלא באמת. ומצד שני לא ענק, לא יוצאים משם בתחושה של עומס.
לפני שנתיים בביקור האחרון הופתעתי להסתכל בשעון ראות שבכל זאת עברו 5 שעות מאז שנכנסתי למוזיאון, בסך הכל 20 חדרים בערך, לא גדולים. זה הכל...מובן שאפשר לראות הכל בפחות.
 

M AO R

New member
לדעתי -

הציור "הנערה עם עגיל הפנינה" לוקח ב"הליכה" את המונליזה ואם יש מי שחושב שכדי שאחשוב אחרת עלי להיות בוגר פקולטה לאומנות, זה לכשעצמו כבר מעיד שהקביעה שהמונליזה הוא ה-ציור איננה ספונטנית. לא חשוב ... לא באתי כדי להתפלסף אלא כדי לקבל רעיונות לאן לטייל והמוזיאון הזה בוודאי נכנס לרשימה.

תודה רבה.
 
ההבדל הוא שאת המונליזה אני לא יכולה לראות. אי אפשר. היא

מאחורי ויטרינה, אי אפשר להתקרב כי יש עשרות שצופים בה, מצלמים. ויתרתי. כאן אין זכוכית ואין כל כך הרבה אנשים אז אפשר להיות בחדר הזה דקות ארוכות. זה מה שעשיתי, עברתי מתמונה לתמונה ואז כל אחת מהן שוב ושוב ללא סדר. דקות ארוכות. קשה לעזוב את המקום.
 
ואת הרכיבה בדיונות. אבל לזה צריך להתכונן מראש, לשכור אופניים

ולדעת לאן רוכבים. אי אפשר לתאר את החוויה ביום יפה.
 

M AO R

New member
תודה. הוספתי לרשימה .... ומה עוד, חברים ?

בסביבת אמסטרדם ( למבוגרים ) ?
 
למעלה