שש שעות קונקשן בהיתרו

שש שעות קונקשן בהיתרו


קיבלנו הודעה מחברת וירג'ין אטלנטיק, שטיסת ההמשך שלנו לתל אביב תתעכב בשלוש שעות, במקום לצאת ב 13:00 היא תצא מהיתרו ב 16:00. מה שנותן לנו שש שעות לצאת ללונדון ולחזור בזמן לצ'ק אין.

חשבתי לקחת את היתרו אקספרס לתחנת פדינגטון (15-30 דקות), משם לצאת ברגל דרך הייד פארק וארמון בקינגהאם עד הביג בן, ומשם לקחת טיוב חזרה לפדינגטון ולהיתרו. מה דעתכם על התכנית? נספיק?

ואולי אפשר ללכת על תכנית יותר שאפתנית (במקרה של גשם, טיול בהייד פארק ממילא לא יתאים), כגון לקחת טיוב מתחנת פדינגטון לכיכר פיקדילי או רחוב אוספורד? אנחנו נוחתים בהיתרו בשעה 10:00, כך שהכל קורה ב Off peak.
 

Ccyclist

Well-known member
ריאלית זה נותן לכם 3-4 שעות בלבד

אם תנחתו ב10:00 תצאו מהשדה בסביבות 11:00, ותצטרכו להתחיל לחזור לפני 14:00 כך שלא מדובר בחלון זמן גדול וככל שתרחיקו מהשדה כך יעלו הסיכויים שמשהו ישתבש.
&nbsp
אם לא ביקרתם בלונדון בעבר אז הרעיון לטייל במקומות מרכזיים הגיוני אבל יהיה קצת לחוץ בזמן. תחנת Park Corner של קו הפיקדילי נמצאת כ 40 דקות בתחתית הרגילה מהית'רו כך שאין צורך בהית'רו אקספרס היקרה שזמן הנסיעה בה (כולל תדירות של פעם ברבע שעה והחלפה בפדינגטון) יהיה דומה. לאוקספורד סטריט אפשר להגיע בכ50 דקות בתחתית - פיקדילי עד Green Park ואז מחליפים לפי האזור הרצוי או ויקטוריה (תכלת) לתחנת Oxford Street למרכז הרחוב ממזרח לחנויות העיקריות או ג'ובילי (אפור) לתחנת Bond Street שקרובה יותר לצד המערבי, באמצע אזור החנויות העיקריות.
&nbsp
אם ביקרתם בעבר אז אולי תשקלו יעד משני לפי צרכיכם: לטבע יש את Kew Gardens כחצי שעה מהית'רו (החלפה בתחנת Turnham Green) - זה גן בוטני בתשלום אבל יותר אקזוטי מהייד פארק, ויש בו מבני חממות גדולים שניתן להנות מהצמחייה האקזוטית בהם גם בימים גשומים. לשופינג עדיף לחשוב על High Street Kensington שיש בה את רוב אותן חנויות הרשת הגדולות של אוקספורד סטריט אבל בלי ההמולה.
 
זהו, שחשבתי על הייד פארק כי זה קרוב להיתרו


לא כייף שם?
&nbsp
תודה על הטיפ לגבי Park Corner כתחת יציאה לכיכר פיקדילי.
כל כך התלהבתי מהיתרו אקספרס שלא עשיתי את חשבון הזמנים.
 

Ccyclist

Well-known member
תיקון: Hyde Park Corner

אם יש דבר ספציפי לבקר בהייד פארק אז תהנו, אבל עיקר הפארק הוא מדשאות די משמימות ועצים שיוצרים חיץ בינו לעיר. בכל מקרה תחליטו כלל ברזל שב 13:30 מתחילים לחזור למערכת התח"צ.

Kew.org הוא אתר הגנים הבוטניים של Kew Gardens. יש שם אוסף צמחייה מרשים יותר ושורת מבנים כולל חממות, פגודה וטיילת בגובה צמרות העצים. המקום אמנם בתשלום אבל החוויה יכולה להיות יותר מעניינת ולהתאים יותר במקרה של מזג אוויר גרוע. בחזרה מ Kew Gardens יש להקפיד לעלות לרכבות של קו הדיסטריקט של התחתית בלבד (יעדן Upminster) ולא לרכבות האוברגראונד (שימוש בכתום במקום אדום, יעד: Stratford) כדי לחזור לתחנת ההחלפה ב Turnham Green.

אופציה שלישית היא לרדת מקו הפיקדילי ב South Kensington וללכת לשדירת המוזיאונים Exhibition Road. יש שם את מוזיאון הטבע, מוזיאון המדע, מוזיאון ויקטוריה ואלברט לעיצוב, וכן אולם ה Royal Albert Hall. בסוף השדרה יש כניסה דרומית להייד פארק, לא רחוק מהאנדרטה לנסיך אלברט (בעלה של המלכה ויקטוריה).

ה Heathrow Express מאד יקרה - £37 לכרטיס (אדם מעל גיל 15, ילדים מתחת לגיל זה נוסעים בחינם אם הם בחברת אדם מעל גיל 18) הלוך חזור. יש אופציה לקנות כרטיסים זולים יותר מראש אבל בשיטה הבריטית כרטיסים כאלו נקנים עבור רכבת עם שעת יציאה ספציפית ואינם תקפים לרכבות אחרות.

הקו של TFL Rail לפדינגטון אינו תדיר במיוחד ויש לו אזור תמחור מיוחד כך שהוא אולי זול יותר אבל לא נכלל באזורי התשלום הרגילים של התחתית.

קו הפיקדילי של התחתית מהית'רו אולי מרובה תחנות אבל התדירות הגבוהה שלו (רכבת כל 2 דק' בקטע המרכזי, כלומר בכל 6 דקות יש 2 רכבות לתחנת הית'רו טרמינלים 1-2-3 ורכבת אחת לטרמינל 4 ואחת לטרמינל 5, השלישית נוסעת לפרבר צפון מערבי) מבטלת את הסיכון שבהמתנה לרכבות פרבריות. הוא כלול במערכת התימחור הרגילה כך שאם יש לכם כרטיסי אשראי מגע אפשר פשוט להשתמש בהם להכנס ולצאת מהתחנות במקום לקנות כרטיסי אויסטר (הרב-קו המקומי). אם אין, או אם הקבוצה כוללת ילדים יתכן שעדיף לבקש כרטיסי נייר ליום אחד מעמדה מאויישת כדי לא לשלם פקדונות על כרטיסי אויסטר וכדי לקבל הנחות ילדים (יתכן שזה דורש התעסקות עם תצלומים ובמקרה כזה זה לא כדאי כשיש שעות ספורות בעיר).

כרטיס יומי עדיף מכרטיס הלוך-חזור כי הוא מאפשר לעלות לרכבת בתחנה אחרת מזו שירדתם בה אם למשל תבחרו לטייל בהייד פארק ותגיעו לצד אחר שלו (אולי מתחנת Hyde Park Corner לתחנת Knightsbridge או South Kensington שבצד הדרומי של הפארק, כולן על קו הפיקדילי, עדיף שלא להסתבך עם התחנות בצד הצפוני של הפארק שמחייבות נסיעה עם החלפות כדי להגיע לקו הפיקדילי). אם תבחרו ב Kew Gardens אז כרטיס יומי יאפשר לצאת בכניסה הדרומית ולקחת אוטובוס לתחנת Richmond על אותו ענף של קו הדיסטריקט שממנו אפשר לחזור לקו הפיקדילי ב Turnham Green.

מה שתחליטו - אני מקווה שתוכלו להנות מנטו שעתיים בעיר ולהמשיך ממנה בבטחה.
 
ושוב תודה על התשובה המושקעת


&nbsp
מרגישים שאתה אוהב את העיר.
&nbsp
אנחנו רק שניים, בת זוגי ואני, שנינו בשנות ה-50 שלנו, בכושר סביר.
&nbsp
אולי פשוט ניקח את קו הפיקדילי לכיכר פיקדילי ונטייל שם בסביבה? כיכר לסטר, כיכר טרפלגר.
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
אם כך - Covent Garden והשוק שם.

אני גר בבריטניה, בעבר התגוררתי בלונדון כ 12 שנה ולכן זו אינה השקעה מרובה מצידי.

בכיכר פיקדילי יש כמה חנויות גדולות אבל בגדול האזור קצת משמים ומלא בחנויות מזכרות לתיירים. אפשר להמשיך ממנה ללסטר סקוור אבל שם יש בעיקר בתי קולנוע וכמה מסעדות רשת. מה שייחודי באזור הוא צ'יינה טאון ברחוב Gerrard Street (אני מקווה שיש לך מפות גוגל במכשיר, תוריד מראש מפה של מרכז לונדון).

אני הייתי ממליץ להמשיך תחנה או שתיים לתחנת Covent Garden, גם היא על קו הפיקדילי ולשוק המקורה שלה, ימינה מהתחנה. יש שם מופעי רחוב, חנויות ייחודיות וכמה חנויות כמו דיסני או חנויות מעצבים במבני הכיכר שמסביב למבנה השוק. בחזור מהשוק לתחנה אפשר לרדת מערבה ברחוב Long Acre לתחנת Leicester Square דרך רחוב עם מספר חנויות מעצבים וכן סניף של חנות יפנית בשם Muji שיש בה גם עיצוב וגם חפצים שימושיים לנוסעים. אם יש הרבה זמן אז גם המדרחוב של Neal Street שבין המארקס אנד ספנסרס' לסוואטש שמשמאל לתחנה שווה שילוב בטיול אבל תנסו לטעות חזרה לקובנט גארדן או ל Charring Cross Road, שהיא רחוב של חנויות ספרים ומספר תיאטראות שבה אפשר להמשיך דרומה לתחנת לסטר סקוור. אם יש זמן אפשר לשלב את צ'יינה טאון בביקור כזה, וגם את כיכר טרפלגר וגלריית התמונות הלאומית. אם זמנכם לא היה קצר הייתי ממליץ גם על ה British Museum שהכניסה אליו בחינם והוא קרוב לתחנת Holborn אבל זה מצריך טיפה יותר הליכה ברחובות שמצפון לקובנט גרדן כדי להמשיך לאזור הזה והרחובות שם די ישנים ועקלקלים מדי לגיחה קצרצרה כי הם מקום שבדרך כלל ממליצים לטעות בהם.
 

Ccyclist

Well-known member
לגבי Kew - אי אפשר להחליף ב Turnham Green

אחת המוזרויות של קו הפיקדילי היא שהקו אינו עוצר בתחנת Turnham Green ברוב שעות היום. יש סימון בצלב על המפה וישנה הערה.

המשמעות היא שכדי להחליף מהפיקדילי לדיסטריקט בכיוון Kew צריך להחליף ב Hammersmith.
 
חזרתי לדווח על ביצוע מוצלח של התכנית


כלומר, של חלק ממנה.
טיוב עד קובנט גארדן, וצעידה נינוחה דרך ככר לסטר וככר פיקדילי עד ככר טרפלגר.
היה כייף גדול.
תודה בפעם האחרונה להפעם
 

RonspotNL

New member
עדיף שלא לקחת סיכון

הייתי פעם בטיסה עם עצירה בלונדון ל12 שעות חשבתי לעשות בדיוק את אותו הדבר אבל כשנחתנו גילינו שיש שביתה בתחבורה הציבורית (מה שקורה באופן תכיף בלונדון)אבל היו אוטובוסים הרבה אנשים אני בתוכם נסעו באוטובוסים לעיר כשבמקום חצי שעה גג לפדינגטון לקח לנו שעתיים וחצי בעיר מפוקקת ואוטובוסים מפוצצים ועוד מסלולים מיוחדים לשביתה ביום גשום ואפור כשרצינו לחזור בקושי מוניות היו ומצאנו מונית ב10 פאונד בזמנו וכמעט פיספסתי טיסה אני לא הייתי לוקח סיכון אם אפשר לצאת למקום קרוב יותר עשו את זה או לשנות תאריך טיסה ולהישאר לפחות יום ולילה בלונדון
 

Ccyclist

Well-known member
אפשר לבדוק שביתות והשבתות תחזוקה מראש

לשביתות: גגל BBC London שזה אתר החדשות המקומיות בלונדון עצמה. בבריטניה חובה לעבור תהליך מסויים לפני השבתה ולכן שביתה פוטנציאלית בתחתית או ברכבות הפרבריות מגיעה לכותרות כמה ימים מראש. בגלל שבדרך כלל יש גם תהליך בוררות יש סיכויי ששביתות פוטנציאליות יתמססו ברגע האחרון.

השבתות תחזוקה מתוכננות מראש הן פועל יוצא של תחבורה ציבורית הפועלת 7 ימים בשבוע. בדרך כלל מדובר בסגירת קטעי מסילות ספציפיים לתחזוקה בסופי שבוע מסויימים שנקבעו חודשים מראש, תוך הפעלת כל שאר הקווים של אותה מפעילה. בקטע סגור שאין לו מקבילה מסילתית תמיד יפעילו שאטלים אך אלו איטיים יותר מהשירות המסילתי ולא יובילו סוגי מטען נוסעים מסויימים כמו אופניים. אפשר לברר אותן מראש הן ברכבת התחתית והן בכל המפעילות של רשת הרכבות הלאומית. יש להדגיש שרוב הקווים של אותה המערכת יפעלו בסוף השבוע האמור. כמו כן סופי שבוע ארוכים (Bank Holidays) מועדים לפורענות כי הם מאפשרים השבתות של 3 ימים.

להשבתות תשתית בתחתית של לונדון ובמערכות עירוניות אחרות כמו האוברגראונד וה DLR גגל TFL Engineering works או לך לאתר
https://tfl.gov.uk/status-updates/planned-track-closures
ותוכל לראות סגירות מתוכננות לשם עבודות תשתית (בדרך כלל קטע מקו או שניים כל סוף שבוע) עד שישה חודשים מראש.

לנוסעים אחרים לבריטניה: Engineering works ושם מפעילת הרכבות שאתם מתכוונים לנסוע בה יביאו לדף עידכונים על השבתות תשתית בחודשים הקרובים, וחיפוש נסיעה בתאריך ספציפי בחודשים הקרובים במתכנן הנסיעות של national rail יראה אם יש עבודות תשתית ושאטלים.
 

תומלול1

New member
לנו היה 5 שעות קונקשן בהיתרו. נשארנו בשדה, אכלנו בג'ירף...

התרווחנו בכסאות הנוחים באזור ההמתנה, שכלל שקעי הטענה רבים וחיכינו בסבלנות. שדה התעופה מאוד עמוס וגם לי זה נראה סיכון.
 
לפני שנתיים עשינו משהו דומה

בקונקשן של 8 שעות. יצאנו לכיוון קובנט גרדן לשיטוט קצר וארוחת צהריים.
בהמשך למה שנאמר, חייבת להוסיף שהיתרו אקספרס אכן יקר אבל הנסיעה בקו פיקדילי לעיר לוקחת כשעה ודי מייגעת.
בזמנו חשבנו שלא בטוח שהיינו חוזרים על זה... אבל אם תחליטו שכן לדעתי צריך להיות מאוד ממוקדים מבחינת התכנית ולקחת בחשבון את זמני הנסיעה.
 

Ccyclist

Well-known member
ההית'רו אקספרס יחסוך 10-15 דקות בלבד.

לפי גוגל הנסיעה בקו הפיקדילי מטרמינל 4 לפיקדילי סרקס אורכת 51 דקות. ההית'רו אקספרס לא תצמצם זאת לפחות מ 30-40 דקות ( 15 דק' מתחנת טרמינלים 1-2-3 לפדינגטון, 7 דקות החלפה לקו הבייקרלו, 12 דקות נסיעה בקו הבייקרלו, מטרמינל 4 או 5 צריך להוסיף עוד כמה דקות).
&nbsp
אם היעד במרכז העיר הוא קובנט גארדן אז החלפה בתלנת פיקדילי סרקס תוסיף עוד 8 דקות (5 הליכה והמתנה בין הקווים, 3 נסיעה) וזמן הנסיעה ישתווה לזה של קו הפיקדילי.
&nbsp
&nbsp
 
אנחנו עשינו גיחה כזאת בעבר

כשהיו לנו 6 שעות ליי-אובר וכשהיו לנו 8 (סה"כ מנחיתה להמראה).
אנחנו לא מכירים את לונדון כמעט בכלל ולקחנו את השעות שהיו לנו כדי פשוט לנשום אויר, לא היו לי תוכניות רציניות. לקחנו את ההיתרו אקספרס לפדינגטון, קיווינו למזג ואיר סביר ופשוט טיילנו. 6 שעות זה המינימום לדעתי כי זה לא נותן יותר מ 3 שעות.
&nbsp
אני בעד, בשתי הפעמים נהננו מאוד וההסתובבות נתנה לנו כוח לטיסה הארוכה שחיכתה לנו לארה"ב. אבל, טסנו עם חברים שחשבו שזה יהיה צפוף מדי ונשארו בשדה התעופה, אז לא לכל אחד זה מתאים...
&nbsp
אני עומדת לעשות גיחה כזו שוב בינואר השנה, בטיסה מישראל לארה"ב - ורק המלצה לנסות להזמין מראש - לא יודעת מתי את טסה אבל הכרטיסים להיתרו אקספרס הרבה יותר זולים אם מזמינים מראש - יש להם מחירים ל 14, 30 יום או 90 יום מראש. עכשיו הזמנתי לנו 90 יום מראש לינואר בסופ"ש והמחיר שפוי - 14 דולר הלוך-חזור
 
למעלה