תהדקו חגורות יש בשורות לא נעימות לטסים

דניאלה1311

Active member
מנהל
תהדקו חגורות יש בשורות לא נעימות לטסים

כדאי לכם לשמור על חגורות הבטיחות מהודקות בטיסות טרנס-אטלנטיות, כך עולה ממחקר שבוחן את שינויי מזג האוויר. לפי המחקר, שנערך על ידי מטאורולוגים מאוניברסיטת רידינג בבריטניה ופורסם בשבוע שעבר בכתב העת "נייצ'ר", משבר האקלים ייצור עוד כיסי אוויר שבהם ייתקלו מטוסים בגלל השינויים במהירות הרוחות שנהפכים לקיצוניים יותר בגבהים שונים.

החוקרים גילוי שגזירת רוחות אנכית (שינוי פתאומי בכיוון ובמהירות הרוח) עלתה ב-15% בזרם הסילון הצפון אטלנטי מאז 1979. זרם הסילון משמש כמעין כביש מהיר לטיסות בין אירופה לצפון אמריקה.

"גזירת הרוח בזרם הסילון בגובה השיוט של מטוסים עולה מאז שהחלו תצפיות הלוויין שלהם", אמר פרופ' פול וויליאמס שהוביל את המחקר. "אנחנו יודעים גם שכיסי אוויר שקופים (כאלה שהטייסים אינם יכולים לצפות להם) נוצרים באמצעות גזירת רוח. אז קיים קשר הגיוני וברור".

כיסי אוויר שקופים עשויים להיות מסוכנים במיוחד למטוסים, מכיוון שלא ניתן לחזות אותם באמצעות דפוסי מזג אוויר נראים לעין כמו סופות ברקים טרופיות – והן יכולות להפתיע לחלוטין את הטייסים. עלייה בשכיחות כיסי האוויר השקופים תוביל לטיסות קופצניות יותר, וייתכן שגם לעלייה במספר הפציעות של אנשים שלא חגרו חגורת בטיחות בטיסות.

במצב כזה, יכולים לצנוח מטוסים 100 רגל (כ-30.5 מטר) בתוך שנייה, ולכך עשויות להיות השלכות חמורות. לפחות 37 אנשים נפצעו בחודש שעבר כשמטוס בואינג 777 של אייר קנדה שעליו 284 נוסעים ואנשי צוות נתקל בכיס אוויר שקוף במהלך טיסה מוונקובר לסידני. 30 אנשים פונו לבית חולים אחרי שהמטוס נאלץ לנחות בהונולולו – תשעה מהם במצב קשה.

בעבר טען וויליאמס שמספר כיסי האוויר החמורים במסדרון האוויר בצפון האוקיינוס האטלנטי יגדל ב-149% עד אמצע המאה ה-21. הוא אמר שהמיקוד במהירות הרוח בזרם הסילון – שלא השתנתה זה 40 שנה – העניק תחושת ביטחון כוזבת, מפני שנתוני גזירת הרוח מציגים סיפור שונה.

זרם הסילון הוא למעשה רוחות שנוצרות בגלל הבדלים בטמפרטורות בין הקטבים לקו המשווה. וויליאמס טוען שהחישובים שלו תקפים גם להמיספרה הדרומית של כדור הארץ.

בחלקים הגבוהים של האטמוספירה, שינויי האקלים מגבירים את הפער הזה וזרם הסילון הגבוה יותר נע מהר יותר, לטענת וויליאמס. אבל בגבהים נמוכים יותר, ההתחממות הגלובלית באזור הארקטי מורידה את הפער בטמפרטורות - ולכן גם את זרם הסילון. התוצאה היא "מאבק בין שתי תופעות מתחרות בגבהים שונים", הוא אמר בראיון.

גידול במספר מערבולות האוויר לא יגרום למטוסים ליפול מהשמיים או לגידול משמעותי בהתרסקויות קטלניות, אלא לכך שלנוסעים יהיה פחות חופש לנוע בתא הנוסעים ולעלייה באיחורים ליעד. "לפי הבנתנו, אין סיבה להניח שהעלייה בכיסי האוויר תוביל לגידול בהתרסקויות", אמר וויליאמס. "ההשפעה הברורה ביותר היא שנוסעים יבלו יותר זמן עם חגורות מהודקות, ואולי יסבלו מאיחורים כי הטיסות יאלצו לשנות את מסלולן".

https://www.themarker.com/wallstree...w.themarker.com/wallstreet/.premium-1.7693480
 

dudi4321

Member

טאמפ מכיר בזה?
 
למעלה