קרואטיה - סלובניה

sharonironi1

New member
קרואטיה - סלובניה

היי
טסים לשבוע בספטמבר ונוחתים בזאגרב. אנחנו זוג צעיר שאוהבים טיולים ארוכים בטבע.. בקרואטיה אנחנו רוצים לעשות את פליטביצה וסלוני ואת שאר הטיול בצפון סלובניה. קשה לי למצוא מידע באינטרנט כי יש הרבה מסלולים כוללים בעיקר אטרקציות לילדים או טיולי טבע מאוד קצרים ופשוטים. למישהו יש מסלול מוכן / המלצות למסלול שיתאים לאופי הטיול שאנחנו מחפשים?
תודה!!!
 

Faria

New member
כמה מקומות יפים שעשיתי בסלובניה

באזור אגם בלד יש את ערוץ וינטגאר המפורסם, מאד יפה, הליכה של בערך שעה וקצת כל כיוון אם אני זוכר נכון.
אם ממשיכים לכיוון אגם בוהיני, יש שם את מפל סביצ'ה, שוב מסלול של שעה וקצת כל כיוון על ההר, גם מומלץ.
אפשר גם לקחת את הרכבל להר ווגל, ולעשות סיבוב על ההר. בכלל יש באזור את שמורת טריגלאב (האלפים הסלובנים) בטח תמצא שם עוד מסלולים.
כמובן שגם אפשר לסייר מסביב ל2 האגמים היפים.
אמנם פה ביקשת מסלולים ארוכים (שבטח תמצא בשמורת טריגלב) אבל בהנחה שאתם עם אוטו, אפשר לשלב כמה מסלולים קצרים באותו יום, המרחקים מאד קצרים.

קצת יותר בדרום סלובניה הייתי ב3 מערות מעניינות, בכולן אפשר להכנס רק במסגרת טיול מאורגן.
1. Postojna, מערת נטיפים ארוכה והמרשימה ביותר בה הייתי. חלק מהמסלול עושים ברכבת בין הנטיפים, ויש מסלול מעגלי ברגל.
2. Skocjan, עוד מערת נטיפים, פחות מתויירת, חצי מהסיור בה הוא בין הנטיפים, החצי השני הוא לאורך הנחל שזורם במערה.
3. Krizna, בכלל לא מתויירת, סיורים שם הם יותר hardcore, לעומת המערות האחרות שנועדו למשפחה המטיילת, פה לא באמת סללו שבילים ולא הקימו תאורה, הסיורים הם בקבוצות קטנות, כל מטייל מקבל פנס ומגפיים. העניין שם ששטים בין חללים שונים ואגמים שונים בתוך המערה, אפשר לעשות סיור קצר של שעה וחצי בערך, רואים מעט נטיפים ושטים רק באגם הראשון, אבל אפשר גם לעשות סיורים של 4 שעות ואפילו יום שלם, בהם עוברים בין אגמים (סוחבים ביחד את הקיאק בדרך בין האגמים). בגלל שהסיורים הם בקבוצות קטנות, צריך לתאם מראש.

ואמנם שאלת על סלובניה, אבל חייב להמליץ גם על שמורת קרקה בקרואטיה, לא פחות יפה מפליטביצה בסגנון דומה (לסייר בין מפלים/אגמים/נחלים) ולעומת פליטביצה, יש שם מקומות שאפשר להכנס למים (אנחנו היינו באפריל, היה קר מדי, אבל בספטמבר נראה לי כיף), כשעתיים דרומית לפליטביצה/סלוני.
 
טיולים ארוכים בטבע תמצאו בפארק טריגלבסקי בסלובניה


למעשה מדובר במקבץ של פארקים, שכל אחד מהם שווה 2-3 שעות טיול. לגבי סלוני ופליטוויצה, קח בחשבון שמדובר באתרים יפים מאד, אבל תיירותיים מאד, לא תקבל שם תחושה של ריחוק מהציווילזציה שאולי אתם מחפשים.
מוזמן לקרוא את סיפור הטיול שלנו בקרואטיה וסלובניה מלפני 10 שנים ... בהנחה שאם השתנה משהו, אז רק לטובה.
 
למעלה