Six places in Europe offering shelter from the crowds

דניאלה1311

Active member
מנהל
Six places in Europe offering shelter from the crowds החלטתי להשאיר את שם הנושא באנגלית כי זו כתבה בניו יורק טיימס שמציעה 6 אלטרנטיביות ליעדים הכי פופולריים בארופה.

הכתבה מעניינת, מפורטת עם מידע רב.

רובנו כבר היינו בכל המקומות (אני לא הייתי בסנטוריני, מודה על חטא תיירותי), ואולי גם היינו בחלק מהמקומות המשניים המומלצים.
אבל תמיד נחמד ללמוד עוד משהו.

https://www.nytimes.com/interactive...9d86e86882d4646e&regi_id=45432673ion=longRead
 

oren1947

New member
ועוד תוספת קטנה..אני רק רואה את המדרגות ההן
וזה מוציא לי את החשק.

מה היה אומר פוטיומקין?
אודסה
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
יהודה

בכוונה לא תרגמתי, כנראה שלא הובנתי
 

oren1947

New member
לא הבנת אותי כנראה...התכוונתי למדרגות שבסנטוריני
ואני אין לי בעיית תרגום,כי הכרום מתרגם כיום אוטומטית
 
לא יודעת דניאלה. נראה לי שהמאמר יכול לתת
עוד רעיונות למקומות נחמדים שהם ליד אטרקציה מאוד צפופה, אבל לא מרגיש לי הגיוני לוותר על אמסטרדם וליסוע במקומה לדלפט, אין מה להשוות.
או לוותר על ברצלונה עם האדריכלות גאודי שלה וליסוע במקום זה לולנסיה....
או לוותר על פירנצה וליסוע ללוקה - אין מקום להשוות.
&nbsp
אפרופו, אני ממש ממש רוצה להצליח לבקר בפירנצה השנה
...
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
הטיעונים שלך לחלוטין מובנים
ההמונים הם אלו שמפריעים לי. אין לי כיף להדחק בין המוני אדם שכולם
מנסים להגיע לאותו מקום, להצטלם ולזוז הלאה. אז נכון שאין מה להשוות בין הערים ה"אורגינליות" ל"תחליפים" אבל בשביל אלו מאתנו שכבר היו במקומות האלו אפשר לתכנן טיול שונה ל"תחליפים". אגב בספרד הייתי מעדיפה את סביליה או איך שלא מאייתים את Seville על ערים אחרות.
 
מסכימה עם כל מה שכתבת

בספרד עוד כמעט לא הייתי (רק בצפון בפירינאים שהיה נטול תיירים כמעט)
&nbsp
באפריל השנה היינו בקיוטו בזמן הפריחה והייתי צריכה לחשוב לא מעט איך אני נמנעת מההמונים. אבל לביקור ראשון ביפן כמובן שלא הייתי נמנעת מלבקר שם. (האמת שממש אהבתי אותה וגם בטיול הבא ביפן אני אגיע לקיוטו...)
העניין עם המונים זה רק שזה מצריך הרבה תכנון מראש אבל אז אפשר יופי להימנע...
 
פעם קראתי עצה לבקר ביורק במקום בלונדון ע"מ להמנע מצפיפות.
חשבתי אז שאחרי הרבה פעמים בלונדון ועוד היד נטויה, אסע ליורק כדי לראות עם נותני העצה צודקים...
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
יורק מעניינת,גם הסטורית או בעיקר אבל במקום לונדון?ממש הגזימו
גם אני הייתי עשרות פעמים בלונדון, אבל לאחרונה אפילו טיסה עם בריטיש דרך לונדון לארה"ב לפני כחצי שנה לא דגדגה לי את החשק לשבת כמה ימים בלונדון. יש לי הרגשה של "מיציתי" .נכון שכל הזמן דברים מתחדשים, בניניים נבנים, הצגות חדשות וכל השאר אבל לכרגע? די לי מלונדון ואני רוצה להתרכז ביעדים אחרים. איזה? טרם החליטותי.
 
אז בתור מישהי שמכירה את לונדון
מה היית מייעצת לי לעשות אם יש לי משהו כמו 4 שעות נטו בעיר? ואנחנו 4 - אני ובעלי והילדים בני 16 ו 14? בחורף!!
יש לנו לייאובר של 7 וחצי שעות בדרך לישראל, אז נראה לי שזה משהו כמו 4, 4 וחצי שעות נטו...
 
למה לא בעצם? למה אין מקום להשוות? צריך להגדיר את המטרה
הניסוח של מקום במקום משהו אחר הוא לא נכון, לדעתי. אבל לכל מקום האיכויות שלו. אם המטרה היא לראות מרחב עירוני איטלקי עתיק, מתפקד היטב, עם אווירה, עם הליכתיות, אז במקום פירנצה יש עוד אפשרויות ובעיני גם יותר מוצלחות.

אם הכוונה היא לראות אמנות ספציפית - ואני לא מתכוונת לפסל אחד ויחיד, שההתמקדות בו היא חלק מהבעיה - כלומר, יצירות של אמנים מסויימים או בסגנון מסויים, אז אפשר להבין למה כן לבחור בפירנצה. לוקה היא יותר ימי ביניימית בהיצע האמנותי שלה.

לאחרונה קראתי שוולנסיה היא פשוט נפלאה. בעצם יותר מלאחרונה, כבר שנים. אז גם שם יש היצע רחב של דברים לעשות ולראות. אז למה לא בעצם? כלומר למה ברסלונה היא חובה ווולנסיה לא? או למה צריך לנסוע לברסלונה אבל לא לוולנסיה בביקור ראשון? אלה מוסכמות ולא יותר.

אני כן חושבת שפירנצה ראויה. אבל אם המטרה היא לראות אמנות בצורה רצינית, אני מאוד ממליצה לבקר בה רק בין נובמבר ומרץ. כמה השעות שעשיתי שם לפני חודש היו מהנות אבל גם מתישות. וזה כשאני מכירה את העיר. הצפיפות במרכז העיר היא גדולה וכמו כן המסחריות.
 
וזו לא סיינה במקום פירנצה או בולוניה במקום פירנצה, הצגת
הדברים כך היא באמת מגוחכת. אף אחת לא במקום אף אחת אחרת. כל אחת עם הייחוד שלה. כן כשרציתי לראות את האמנות הגדולה בפירנצה, באתי בחורף ואני אסירת תודה לעצמי על כך גם אם יצא שירד גשם ללא הפסקה. ואני רוצה לבוא שוב לאיזה שבוע-10 ימים.
אבל להתאים את הרצונות שלי למצב הדברים בשטח כפי שהוא היום.

וכן, בהערת אגב, לא להקשיב ל"אין מה לעשות במילנו". לכל אוהבת תרבות ואמנות יש, גם לשבוע שלם. ובשקט ובשלווה לראות אמנות גדולה.
 
אני אנסה ליסוע השנה לפירנצה כשאני
בישראל, בדצמבר... (וגם בדצמבר אני מניחה שיש את העומס של תיירי הכריסמס) עוד לא הייתי בה, ואני מתה לבקר בה כבר שנים...
ובכלל כבר שנתיים לא הייתי באיטליה ואני ממש מתגעגעת
 
אם את יכולה, אז לפני חג המולד, בדרך לישראל
זה רעיון טוב.

אני יודעת מה כל כך מעצבן אותי בגישת ה"במקום" הזאת. זה שמאכילים אותך בכפית, עוטפים הכל בעטיפה נוחה לעיכול, מסודרת. הנה מצאנו תחליף. במקום לומר שאפשר לעשות מסלול אחר, אני לגמרי בעד, אבל הוא לא מחליף שום דבר אלא עומד בפני עצמו.
 
ותמיד אפשר גם ללכת לעבר הנהר, יש שם אמנות נפלאה בכנסיות
יש גם מוזיאונים אבל נניח להיכנס לסנטה צ'צ'יליה ולראות את הציור של פונטורמו, או ללכת לסנטו ספיריטו לראות את הציור של פיליפינו ליפי, זה כל כך שווה בפני עצמו. אולי אפילו ללון מעבר לנהר.
 
פונטורמו - מנייריסט. כלומר אחרי כל הגדולים של הרנסנס
סוף הרנסנס. מוגזם, בצבעים, בהבעות. אני מתה על הציורים שלי. באופיצי הוא הולך לאיבוד כי את מגיעה אליו בסוף אחרי כל השמות המפורסמים וקשה להקדיש לו תשומת לב. זו גם כנסיית Santa Felicita פליצ'יטה, לא צ'צ'יליה. אני מקווה שהיא תהיה פתוחה כי באלה אף פעם אי אפשר לדעת, בעיקרון בטח משהו כמו 9:00-12:00, 15:00-19:00 אולי פתיחה ב-4 אחר הצהריים.

ליפי היו אב ובן והם מיוצגים היטב בפירנצה, פיליפו ובנו פיליפינו, שניהם מעולים שבמעולים. Lippi. הבן גם עשה חלק מציורי הקיר במה שנקרא Cappella Brancacci גם כן בצד הדרומי של הנהר, היא חלק מכנסיית הכרמליטים אבל כולם באים רק לקאפלה הזאת, שהיא עבודה של 3 אמנים: ורוקיו המורה של לאונרדו, מאזאצ'ו שגם נחשב אחת מאבות הרנסנס אבל מת צעיר מאוד - יש ציור מרהיב שלו בכנסיית Santa Maria Novella ליד תחנת הרכבת, ביקור מומלץ מאוד - ופיליפינו ליפי שהשלים את מה שצריך אחרי מותו של מאזאצ'ו. אני לא זוכרת מהם הנושאים אבל אפשר להבחין ביד של שלושתם.

ייתכן ששווה להזמין מראש. כשאני הייתי לא היו הרבה אנשים ואני פשוט לא זוכרת אם הזמנתי מראש אם לאו.
 
כן חיפשתי אתמול את השם וראיתי שזה פליצ'יטה
וראיתי איפה זה במפה וסימנתי לי, וראיתי אונליין גם את הציור שדיברת עליו.
&nbsp
הרבה תודה אורלנדה!!! - אני חייבת לומר שאני מבינה קטנה מאוד באמנות בכלל ואמנות רנסנס בפרט, אז תודה על ההמלצות
 
כל מה שאת צריכה לעשות זה לפקוח עיניים
ולדעתי להיכנס לכנסיות, גם אלה בתשלום (שאני לא יודעת אם הן משמשות לתפילה יותר) - 3 הגדולות, סנטה מריה נובלה, סן לורנצו וסנטה קרוצ'ה. אולי אפילו במקום האופיצי אבל אני שמחה שלא ויתרתי עליו. ה-3 האלה הן גדולות ועם הרבה אמנות אבל זה לא מעיק כי יש המון מקום להסתובב והיצירות לא צפופות. ומלא מלא אמנות טובה יש שם, בסן לורנצו יש קאפלה שתכנן מיקלאנג'לו.
יש גם כנסיות חינמיות שכדאי לראות, תראי מה שאת פוגשת בדרך. יש המון אמנות בעיר הזאת ואני חושבת שאלפי יצירות אמנות ברדיוס קטן. אני כמובן לא הספקתי לראות הכל ב-4.5 ימים.

אבל את מתחילה להכיר את הסגנונות, תמונות מופיעות ואת כבר יודעת מי עשו מה (אני אוהבת לנחש). ברומא לאחרונה נכנסתי למוזיאון לכמה זמן וראיתי תמונה גדולה. ידעתי שאני מכירה את הסגנון אבל לא הצלחתי לנחש נכון. ליפי האב. הוא ישנו באופיצי ובעוד המון מקומות.

אז זה כיף. זה גם מייד זרק אותי לפירנצה. האמנים האלה, בלי קשר למה ציירו, כיוון שהיתה להם יכולת להיכנס פנימה לנפש, גם 500 שנה אחר כך הם מדברים ללב.
 
למעלה