וואו אייר על סף קריסה: מבטלת טיסות בכל העולם

דניאלה1311

Active member
מנהל
וואו אייר על סף קריסה: מבטלת טיסות בכל העולם וואו אייר על סף קריסה: מבטלת טיסות בכל העולם
חברת התעופה האיסלנדית, שאמורה לשוב לפעילות בישראל בקיץ הקרוב, מבטלת טיסות בכל העולם - לאחר שהתפוצצו השיחות עם איסלנד אייר לרכישתה
וואו אייר, חברת התעופה האיסלנדית, נמצאת על סף קריסה ומבטלת טיסות - כך דווח בעיתון "אינדיפנדנט" הבריטי. לפי הדיווח, כל טיסות הבוקר של החברה בין נמל התעופה גטוויק לבירת איסלנד רייקיאוויק בוטלו.

בשבועות האחרונים מנהלת החברה מגעים עם קבוצת השקעות אמריקאית לחילוצה מהמצוקה הכלכלית, אך ביטול הטיסות עשוי לסמל את התפוצצות המגעים, ומעורר חשש מיידי מפני קריסת החברה. החברה ביטלה היום (שני) טיסות לשיקגו ופיטסבורג.

קריסתה של וואו אייר מצטרפת לקריסת גרמניה איירליינס בפברואר ולקריסת אייר ברלין ומונרך בשנה שעברה. וואו אייר היא חברה צעירה יחסית, שהחלה לפעול רק ב-2012.

באוקטובר 2018 הודיעה חברת WOW כי היא מתכוונת לשוב להפעיל טיסות ישירות מתל אביב לרייקיאוויק, בירת איסלנד, ומשם טיסות המשך ליעדים בארה"ב ובקנדה. הטיסות מנתב"ג אמורות להתחיל לפעול ב-11 ביוני עד סוף אוקטובר 2019 בתדירות של שלוש פעמים בשבוע. הטיסות יופעלו במטוסי איירבוס NEO 321 חדישים, ויצאו מנתב"ג בימים ראשון, רביעי ושישי ב-8:55 בבוקר ויגיעו לרייקיאוויק ב-13:30. בדרך חזרה הטיסות יצאו מרייקיאוויק לתל אביב בימים שלישי, חמישי ושבת ב-6:40 בבוקר וינחתו בארץ ב-16:50. הקישור לטיסות ההמשך לארה"ב וקנדה ברוב ימות השבוע עומד על כשעתיים של המתנה בממוצע בהלוך ובחזור.

החברה מפעילה 11 מטוסים, ומבסגרת פעילותה היא הציעה מודל הכנסות ייחודי, שבו היא הפכה את איסלנד לגשר בין אירופה לארה"ב – כדי שתוכל להציע טיסות לואו קוסט במחיר נמוך לחוף המזרחי בארה"ב. כך למשל, במסיבת העיתונאים שבה הודיעה החברה כי תשוב לפעול בישראל, אמרה החברה כי תציע כרטיס טיסה בכיוון אחד לארה"ב ולוונקובר שבקנדה עם עצירה באיסלנד החל ב-199 דולר.

בענף התעופה המקומי טענו אז כי המחירים שהציעה החברה היו לא הגיוניים: "אי-אפשר למכור כרטיסי טיסה במחירים כאלה ליעדים רחוקים כמו צפון אמריקה, גם לא בלואו קוסט. אפשר אולי לעשות זאת בכמה כרטיסים עבור שיווק ומשיכת כותרות, אבל זה לא מחיר שמכסה עלויות ובטח שגם לא מרוויח", אומר בכיר בענף. בשלב זה, אתר החברה עדיין פעיל וניתן להזמין דרכו כרטיסים.

בחודשים האחרונים פורסמו דיווחים על קשיים שעמם מתמודדת וואו אייר. חברת התעופה איסלנד אייר ניהלה מגעים לרכישת וואו, אך מנכ"ל איסלנד אייר האשים את וואו באי קיום תנאי העסקה ובביטולה. אחרי כמה חודשים של הכחשות, הודתה וואו גם בבעיות הכספיות שלה, ואמרה כי היא מנהלת מגעים לנטילת הלוואה לטווח ארוך.

דה מרקר
 

לאונידס

Active member
חבל, איסלנד במגירת החלומות שלי וקסמה לי אופצית הטיסה הישירה
החברה ניסתה לנגוס דווקא בשוק הטיסות לארה"ב.
 

dudi4321

Member

אותו כנ"ל
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
וואו הפסיקה את כל הפעילות שלה ברחבי העולם היום
היתה הודעה ברדיו בחדשות של 12:00 בצהרים
 
למעלה