שאלה בבקשה למביני עניין בנוגע לחתימות בדרכון

ROBERTO XXX

New member
שאלה בבקשה למביני עניין בנוגע לחתימות בדרכון

אני הייתי במספר מדינות במזרח אירופה - אוקראינה ורוסיה . ועשו לי חתמות בדרכון . לפני חודש שיניתי שם משפחה וכחלק מהתהליך הוציאו לי דרכון חדש נקי מחתימות .
האם כשאחזור בשבוע הבא לאותן מדינות עם דרכון נקי , בביקורת במדינות האלו ידעו שביקרתי שם בשנה האחרונה , או שהיות ואני בא עם דרכון ללא חתימות , נקי , אז אין לפקיד בביקורת דרכונים אופציה לדעת כשאני נכנס למדינה ?
 

Boston Guy

New member
גם רוסיה וגם אוקראינה התחילו ב 2018 עם בדיקה ביומטרית

לתיירים נכנסים.
אז התשובה לשאלתך תלוייה באם עברת בשדה התעופה במדינות הללו סריקה ביומטרית בביקורת ההגירה.
אם כן - הם לא הם לא צריכים את הדרכון כדי לדעת אם היית שם קודם, מתי היית שם ואיזה מסמך מזהה הצגת בכניסה הקודמת.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
עוד לא מבצעים סריקת אצבע במדינות הללו,ה-"ביומטריות"הינה סה"כ

רישום פרטי הדרכון בצ'יפ הדרכון והצלבת המידע זה והתמונה מול התמונה המודפסת וקוד ה-MRZ מאחר והשורה השניה (!) הינה הסיסמת גישה אל נתוני הצ'יפ בכל דרכון ביומטרי (כל אחד יכול לבדוק זאת בכל קורא NFC עם כל דרכון, יש יישומים לזה)
את מספר הזהות לא מעניין אף אחד, מאחר ולעתים מונפקים דרכונים (לא ישראלים) ללא מספרי זהות, ולכן לא עושים הצלבת נתונים על בסיס זה, זה גם לא תפקיד בקרי הגבול לדעת שבישראל תמיד יש מספרי זהות, או לדעת את כל השטיקים של כל הדרכונים של.... כמה מדינות יש בכלל בכדור הארץ? (למרות שלדרכונים של מדינות מחוייבי ויזה סורקים את דף הויזה ולא הדף הראשון של הדרכון)
מאחר ושם המשפחה רשום בשורה הראשונה ל-MRZ, שינוי השם ומשפחה לא ממש משנים, מספר הדרכון הוא אחר אז מצידם אתה אדם אחר, אך בכל מקרה לא ממליץ להאריך לעצמך תקופת שהות חוקית (90 יום אחר 180 יום), מאחר וגם ללא מספר זהות אפשר להצליב תמונה, מקום לידה, תאריך לידה (שאר הפרטים הם חדשים לדרכון החדש)
 

Boston Guy

New member
ואת כל זה אתה אומר על סמך מה?

רוסיה היא לא יעד שאני נוסע אליו הרבה (יחסית ליעדים אחרים בעולם) - אבל בשתי הכניסות האחרונות שלי - אחת בסנט פטרסבורג ואחת במוסקבה - בהחלט ביצעו לנוסעים סריקה של טביעות אצבעות.

ותמיד, אבל תמיד - סורקים את דף הפרטים הרישמי של הדרכון. בחלק מהמדינות שעבורן הנוסע צריך ויזה בדרכון סורקים גם את הדף של הויזה, אבל זה בנוסף - לא במקום.
ואת זה אני אומר מתוך נסיון אישי.
ב 35 השנים האחרונות שהיתי בממוצע משהו כמו 100 יום בשנה בנסיעות - מאות נסיעות עבודה ותיירות, בכל יבשת אפשרית למעט אנטרטיקה.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אני אומנם נוסע עם דרכון רגיל מאחר והרגיל עוד הרבה זמן בתוקף

אבל לחבר אשר אני בד"כ נוסע עמו, תמבד"ל ביומטרי, ולא ביצעו שום סריקת טביעת אצבע לא בריגה, לא ברוסיה, ולא באסטוניה על כניסה חוזרת לשנגן (מעבר גבול יבשתי לרכב/הולכי רגל הראשון ב-Narva/Ivangorod [יש פה שני מעברים אחד ליד השני על שני גשרים שונים]), לא לפני חצי שנה באוקטובר-נובמבר, ולא ממש השבוע, ואין לי מושג מה הולך במעברי גבול אוויריים
&nbsp
ולגבי ויזות, אוקי, מזמן לא נסעתי בויזות
 

לאונידס

Active member
בדרכון שלך מופיע מספר הזהות שלך, זה מספיק להצלבת נתונים

מספר הזהות לא התחלף כשהחלפת שם משפחה.
 
למעלה