הצעות לשילוב 2 ערים באירופה

  • פותח הנושא mc80
  • פורסם בתאריך

mc80

Member
הצעות לשילוב 2 ערים באירופה

היי כולם,
אנחנו 2 עירוניים שמחפשים לשלב בין 2 ערים באירופה. לפחות אחת גדולה. לא חובה באותה מדינה אבל קרבה הגיוניות להגיע מאחת לשניה (גם טיסה קצרה וזולה). מתלבטים בין הרבה אופציות האמת. בין זול ליקר. בין קרוב לרחוק. בין עיר שרק מטיילים בה יותר ברחובות מאשר באטרקציות שבה. למשל המבורג + גדנסק, ליסבון +פורטו, קופנהאגן + מלמו/המבורג, בודפשט + וינה, וינה + זלצבורג, מילאנו + גינואה, בלגרד?, דבלין+ ליברפול...

בקיצור לא חסר אופציות... יש המלצה לטיול של 7-10 ימים? שלושה עד ארבעה ימים כל עיר בערך. עונה ככל הנראה אוגוסט או אוקטובר. תקציב סביר של 700-1000$ טיסות ומלונות ומעבר בין הערים. מישהו עשה טיול כזה מעניין? לא חייב קשר בין הערים כמו שהבנתם.

תודה רבה מראש!
 

oren1947

New member
פריס-שטרסבורג


 
טורינו + גנואה או טורינו + בולוניה

ואף אחד מזה לא באוגוסט אלא באוקטובר. ואם גנואה, אז שהיה תהיה ראשונה לפני טורינו וכמה שיותר קרוב לתחילת אוקטובר (זוהי תחילת עונת הגשמים).
 

ANZ1

New member
יותר חורפי מתל אביב בינואר

מדובר על צפון איטליה לא רחוק משוויץ
הטמפרטורה הממוצעת באפריל בטורינו הוא בן 15 ל5 מעלות
עם 113 ממ גשם ו 8 ימי גשם.

אבל כל אלו ממוצעים של נתוני עבר, אי אפשר לדעת מה יהיה מזג האויר בעתיד,
בתל אביב יש שבועות נהדרים בחורף ויש נוראים.
 
עשוי להיות אידיאלי כי זה מתקרב לפריחת האביב

אולי לא שיא הפריחה אבל יראו כבר ניצנים. סוף אפריל. בריביירה עשויים עדיין להיות גשמים חזקים בעונה זו. אבל כנראה לא זה מה שהיה מונע ממני לנסוע.
אל תשכח שאפשר לעשות טיולים פנטסטיים בטבע כבר מגנואה. אוטובוס אחד שמטפס את כל העיר, ואתה ביער שצופה על העיר ועל הים. וזו רק דוגמא אחת.
 

mc80

Member
קראתי שטורינו לא כזה מעניינת למרות שהיא גדולה יחסית

ואין הרבה מה לעשות בה ושבערבים דיי מת שם. זה נכון?
צרפת מעניינת אותי בגדול. יש לי איפה לישון בפריז האמת וזה אחלה למרות שהייתי שם בגיל 17 ולא אגלה הרבה דברים חדשים מניח. שטראסבוג יפה הבנתי לטייל ברחובות בעיקר. פחות ה"אטרציות" שבה. עיר אחרת בצרפת? ליון שווה? כיפית?
מה אתם אומרים על המבורג? גדנסק? פראג? בודפשט?
הבנתי שבודפשט לא כזו זולה (שופינג), ופראג יותר זולה מברלין. בברלין הייתי לפני כמה שנים. פראג עם בודפשט זה עמוס מידי לאיזה 8-10 ימים?
וינה מעניינת מספיק מעבר לזה שהיא קלאסית בטירוף (ראיתי כבר ארמונות, מוזיאונים קלאסיים וכו)? איך זלצבורג?
עוד רעיונות?

הייתי מעדיף את חודשי החום יותר מהאביב/סתיו. לא רוצה להסתכן בימי גשם יותר מידי. אבל זה פחות הקריטריון האמת.
 
בעיני יש מה לעשות שם והיא אהובה עלי

אחרת לא הייתי חוזרת 3 פעמים, אני אוהבת לטייל לאורך הנהר ואם לא הייתי שוב חולה קצת בביקור האחרון שלי, הייתי עולה ברגל לגבעות שמעל, יש מסלול הליכה מסומן מתוך העיר. את ליון אני מאוד אוהבת, ביליתי שם 8 ימים בספטמבר 2012 לצורך פסטיבל מחול מודרני ואני מקווה שאשוב. יש אמנות, קצת אטרקציות, גדות נהר יפות. משם אפשר גם כן לקחת רכבת נניח לאנסי ולאגם שלה, או לראות עתיקות רומיות בוויין, Vienne, או אמנות מודרנית בסנט אטיין, Saint Etienne.

אבל גם בשטרסבורג הייתי בשמחה מבלה זמן, תמיד כמובן אפשר לקחת רכבת לערים בסביבה, כן? ננסי, מס, Nancy, Metz, שתיהן נהדרות ושתיהן בנות-ביקור משטרסבורג (סטרסבור בצרפתית).

אוקטובר יותר חי מבחינת ערים מאשר אוגוסט, כי אז רבים בחופשה. אני לא נוסעת בקיץ לעיר באיטליה.
 
חשוב להגדיר את תחומי העניין וזה יעזור לבחור

לדוגמא: מה מושך אותי לטורינו? הבסיס הוא חוויות שחוויתי במשך כמה זמן בשנת 1996 והלאה, בטורינו ובסביבה, שעיצבו אותי. וזו העיר הראשונה שראיתי והבנתי שיש משהו באיטלקיות שמתאחד עם נפשי, או שנפשי מתאחדת איתו.
ומעבר? מוזיאונים עם אמנות גדולה, כנסיות בארוקיות, ארמונות, פיאצות, ההיסטוריה גם התעשייתית גם מלוכנית. גם ספרותית וגם פוליטית, מכל זה למדתי קצת. הארכיטקטורה בסגנון אר-נובו שגיליתי לאחרונה והיתה לי מרתקת. אוכל פיימונטזי בגבולות הצמחוני. סביבה מעניינת שיש מה לראות בה מבחוץ לעיר.

מה מושך אותי לגנואה? עיר נמל. כלומר ערב-רב של לאומים, סמטאות כולל כאלה שקצת מריחות רע, חספוס, ארכיטקטורה רנסנסית מרהיבה, הקרבה לים, אוכל ליגורי, הירוק שנמצא במרחק נסיעה. הגבעות. איך מנהלים עיר במישור קצת ובעיקר בגבעות. אמנות.

מה מושך אותי לבולוניה? הארכיטקטורה האחידה, אוכל אמילייני, האמנות המקומית, יצירות המופת המעטות שיש בכנסיות, האווירה ברחובות, הטבע ששוב נגיש ברגל, כל הסביבה המלאה עשרות מקומות לבקר בהם באוטובוס/רכבת.
ובשלושתן, מרכז עירוני להפליא, כזה שמקדש הליכה ברגל. הרחק מכל הערים הישראליות, שזנחו את ההליכה ואת השהיה במרחבים עירוניים, לטובת חניה ונסיעה ברכב פרטי.

ליון היא עוד מופת של עירוניות. וכולי וכולי.

אז לחשוב מה רוצים לראות ואז לנסות למצוא את זה.
 
בעזרת השם (אם יש), יום אחד אעבור לגור בה. עד כדי כך נהניתי

שם לפני 3.5 חודשים. הזכירו כאן את גנואה אז הזכרתי אותה גם כן, פשוט כי למשל גנואה-בולוניה זה קצת מרחק וגנואה-מילנו את החלק השני בצמד הזה אני לא מכירה עדיין (לצערי). וכן, עיר פנטסטית לדעתי טורינו.

מה גם שכמי שחושבת שתגור בעיר כל חייה (עם סטיות קצרות לכפר מדי פעם) ולמדה על מה זו עירוניות טובה ועל החשיבות של הליכה ברגל בעיר, תקינות מדרכות, מרחבים מוקדשים להליכה ברגל, טורינו מספקת את זה. לחיות בתל אביב בעיר שבה אני כהולכת רגל אחרונה, בניגוד מוחלט למה שבכל אירופה מנסים לעשות, כלומר, קידום ההליכה על חשבון הרכב הפרטי, יום אחד את פשוט עייפה כבר ממאבקים ומרמת החיים הנמוכה שסדר עדיפות כמו הישראלי נותן לך. אז יש רצון לעיר מתפקדת היטב.
 

RonspotNL

New member
הבעיה היא שהתקופה מאוד משנה

אוגוסט זה שיא העונה והחום ובאוקטובר יש את עונת המעבר ואירופה היא די גדולה אתם צריכים להתמקד יותר ולצמצם אופציות
 

mc80

Member
נכון אבל דיי פתוחים לאופציות

לי החום לא מפריע. אנחנו מישראל...
ורוצים להנות מעיר בשיאה. אבל רצינו חוות דעת על כל מיני יעדים. לא נתברבר יותר מידי. כמעט איפה שלא נחליט יהיה אירופאי זה בטוח.
 

מיקהפ

New member
החום מפריע כשאתה מסתובב בחוץ.

לפני שנתיים באוגוסט היינו בליסבון ופורטו, קצת פחות טיול הערים עצמן ויותר הדרך.
אוגוסט היה אילוץ, בגלל "boom", אז זרמתי,
חששתי מטיול כשכל העולם בחופש, והסתבר שלפחות בפורטוגל אין בעיה,
רב המלונות הוזמנו שבוע וחצי בערך לפני הנסיעה, 10 ימים, מכונית שכורה, בליסבון היה חם אבל בסדר, כשעולים צפונה הרבה פחות חם,
מאד ממליצה, יש המון מה לראות בדרך, הכבישים לא עמוסים בכלל, הנהיגה היתה קלה מאד,
בפורטוגל יש המון מה לראות, לא שראינו, 10 ימים לא מספיקים.
ובעניין החום, בישראל אתה (אני) בין המקום הממוזג האחד למקום הממוזג האחר, פחות בחוץ.
 

mc80

Member
בקיצור כל אחד ומה שאוהב/סובל (טמפ')/ויכול להרשות לעצמו :)

לקחנו לתשומת הלב ונתחיל בחידוד המיקום. נעדכן בהמשך...
תודה לכולם!
 

arieciub

New member
הבחירה של ערים אלה היו בגלל שהמרחק ביניהן

הוא שעתיים ברכבת ממינכן. אפשר לשכור רכב במינכן ואז לנסוע לזלצבורג ולטייל בסביבה ולהחזיר למיכן וטיסה חזרה, עניין של נוחות וסרבול של מזוודות ברכבת.
במינכן בעיקרון הוא טיול אורבני ויש מה לעשות במשך ארבעה ימים ולא צריך רכב, בזלצבורג אפשר יום יומיים בעיר ולאחר מכן בטבע המדהים באיזור.
מזג האוויר בחודשים בהם נקבת הוא נעים ביותר.
באוקטובר יש את אוקטוברפסט במיכן מאוד ססגוני.
בהצלחה ומקווה שעזרתי
 

לאונידס

Active member
האוקטוברפסט בספטמבר, עושים לנו חיים מסובכים

כמו שמהפכת אוקטובר ברוסיה היתה בנובמבר....
 

arieciub

New member
מתחיל באמצע ספטמבר עד (השנה) השישי לאוקטובר.

בכללי עד יום ראשון הראשון באוקטובר.
 
למעלה