על החופשה הזו כבר שמעתם? דירה מבחוץ, בית מלון מבפנים

דניאלה1311

Active member
מנהל
על החופשה הזו כבר שמעתם? דירה מבחוץ, בית מלון מבפנים בדה מרקר פורסם היום 22.8.18

על החופשה הזו כבר שמעתם? דירה מבחוץ, בית מלון מבפנים - וזה לא Airbnb

סוויט־אין שוכרת דירות מבעלי נכסים בערים ברחבי העולם, מעצבת אותן בהתאם לסגנון המקומי - ומפעילה בהן את שירות האירוח שלה ■ היזם פול בסנינו מספר כי הכנסות החברה צומחות ב-80% בשנה, ומצהיר: "אנחנו רוצים להיות WeWork של עולם האירוח"

תחום התיירות העולמי רותח, ודבר אחד שכבר ברור הוא שתיירים רבים מעדיפים להשתכן בדירות מקומיות יותר מאשר בבתי מלון. המודל של Airbnb אולי אהוב על התיירים, אבל יש לא מעט שמחפשים שילוב של אווירה ביתית ומקומית לצד שירות וביטחון של בית מלון. בדיוק לנישה הזאת מנסה להיכנס חברת SweetInn (סוויט־אין).

הדרך הטובה ביותר לתאר את פעילותה של החברה, היא כמלון מבוזר — בין דירת Airbnb לבית מלון. אמנם אין לובי, והדירות פזורות בעיר ואינן מרוכזות באיזור תיירותי אחד, אבל נכנסים לדירה ויש יד מכוונת: מגבות לבנות, נעלי בית ממותגות ובקבוק מים במקרר. צוות הניקיון בדיוק עזב, הסדינים מתוחים, יש סטנדרט והכל עובד. זו לפחות היתה החוויה שלי בחופשה הירושלמית הקצרה בשבוע שעבר, ולזה גם התכוון היזם פול בסנינו שהקים את החברה לפני ארבע שנים.

"הדירה שאתה היית בה, היא במקרה הדירה הראשונה של סוויט־אין", אומר בסנינו. "זו דירה בבעלות הגיס שלי, ועליה עשיתי את הטסט בדצמבר 2013, לראות אם המודל העסקי של תקופות השכרה קצרות לדירות תופס. אני קניתי את הרהיטים באיקאה, ניקיתי בעצמי ועיצבתי בעצמי".

סוויט־אין שוכרת את הדירות מבעלי הנכסים לטווח של כמה שנים, ומפעילה בהן את שירות האירוח. יש לה 500 דירות ברחבי העולם בעשר ערים — בין השאר בתל אביב וירושלים, פריז וברצלונה, והאחרונות שנוספו הן מילאנו, מדריד ולונדון. בסינו אומר שהיתרון של החברה על Airbnb הוא "השליטה מלאה על המלאי. אנחנו שוכרים דירה לאורך זמן ומעצבים אותה באופן מקומי, כי זה מה שאנשים מחפשים — חוויה מקומית. זה עיצוב שממש מתאים לשכונה כי מישהו שמחפש דירה בפלורנטין לא מחפש את אותה החוויה כמו דירה ברמת אביב. מה שעוד מבדיל אותנו אלה השירותים הנוספים, כמו הסעות משדה התעופה או שירותי ניקיון שאפשר להזמין.

"אנחנו מחויבים לסטנדרט אחיד — אין הפתעות. אתה לא צריך לחשוש שהדירה לא תהיה כמו בתמונות ואם היא תהיה נקייה או לא. תחשוב על משפחה אמריקאית שטסה עשר שעות כדי להגיע לאיטליה ופתאום מחכה שלוש שעות להיכנס לדירה, או שהיא מלוכלכת או שהמזרנים לא טובים. זה הורס את הטיול".

הקונספט הייחודי של סוויט-איןSweet Inn
גם בעלי הנכסים מרוויחים, מסביר בסנינו: "אנחנו שוכרים את הדירות לטווח ארוך, במחירי שוק, והמשכיר יכול להיות שקט שהדירה מתוחזקת היטב, שאנחנו משלמים את החשמל ואת השכירות בזמן, והכל מגובה בערבות בנקאית". בסנינו מספר שהעיר שבה החברה מחזיקה הכי הרבה נכסים היא פריז, עם 110 דירות, ושבדירה ממוצעת של סוויט־אין יש שלושה חדרים. שיעור התפוסה של השירות הוא 80% ובתקופת השיא — 95%. תקופת השיא בירושלים, לדוגמה, היא כצפוי במהלך חגי תשרי. העיר הבאה בתור שבה מתכננת להשקיע החברה היא דבלין, ואחריה מתוכננת כניסה של סוויט־אין לפעילות בצפון אמריקה.

הדירות שלכם לא זולות, יחסית לדירות Airbnb. בתוספת מע"מ ודמי ניקוי (200 שקל) הדירה עלתה לי כ–750 שקל ללילה.

"זה לא פתרון זול, אבל אם תיקח מלון ארבעה כוכבים, בעונה החמה, עם שני חדרים, זה יעלה לך 1,200 שקל ללילה לפחות. בדירה אתה מקבל שני חדרי שינה, סלון, מרפסת או חצר, וחוויה מקומית. כאילו אתה ירושלמי בלב עמק רפאים".

צמיחה של 80% בהכנסות מדי שנה

צמיחת שוק המלונאות העולמי, במיליארדי דולרים
סוויט־אין היא מה שמכונה בז'רגון ההיי־טק "חברת צמיחה" — שלב מאוחר ובוגר יחסית של חברה. היא גייסה 37 מיליון דולר בסך הכל, ואת הסיבוב האחרון סגרה במאי 2017, עם גיוס של 22 מיליון דולר בהובלת קרן קומרה, שמתמחה בשלבי צמיחה. החברה מעסיקה 180 עובדים. ההכנסות שלנו צומחות ב–80% בשנה מאז ההקמה", אומר בסנינו.

שאלה: אתם לא ממש חברה של טכנולוגיה עמוקה.

"פתחנו לפני שנתיים מרכז מו"פ בתל אביב ויש שם מתכנתים, אנשי בינה עסקית (BI) ודאטה, והכל בחברה מבוסס נתונים ומידע — סוג הדירות שצריך להשכיר, התמחור הנכון לפי תקופה, שירותי הבק אופיס, האפליקציה שלנו — את הכל אנחנו מפתחים בבית. הגיוס של 22 מיליון הדולר היה כדי להעביר את הפוקוס לטכנולוגיה שתתמוך בגידול שאנחנו חווים עכשיו. אגב, ב-90% מהדירות שלנו, הצ'ק אין הוא דרך האפליקציה והיא גם פותחת ונועלת את הדלת. עכשיו אנחנו מפתחים גם צ'אט בוט".

ועדיין צריך הרבה עבודת רגליים וידיים — לאתר את הדירות, לחתום על חוזים.

"יש לנו גמישות מדהימה לנסות אזורים ודירות בסיכון נמוך יחסית. אם לא הולך, אני יכול להחזיר לבעל הנכס את הדירה או למצוא שוכר לטווח ארוך. קורה שהשוק מתקרר או שאזור מאבד אטרקטיביות. למשל בבריסל, אחרי מתקפת טרור שפגעה בתיירות, העברנו חצי מהדירות למודל של שכירות ארוכה. גם WeWork זה הרבה עבודת רגליים. אנחנו רוצים לקחת את המודל העסקי שלהם ולהיות ה-WeWork של עולם האירוח. העובדה שיש לנו נכסים היא יתרון, כי אם חברה מבוססת רק על אלגוריתם (רומז על Airbnb, א"ז), מחר מישהו יפתח אלגוריתם יותר טוב". אגב, Airbnb היא לא רק מתחרה אלא גם שותפה. את דירות סוויט־אין ניתן להזמין ישירות מאתר החברה, אבל הן נמצאות גם ב–Airbnb, בוקינג והפלטפורמות האחרות.

מה אתה אומר על הטענה שדירות התיירים אחראיות להעלאת מחירי הדיור?

"בוויכוח בין המלונות ל–Airbnb אנחנו יותר קרובים למלונות, כי אנחנו משלמים מע"מ ומס עירוני היכן שיש, ומס על הרווחים וביטוח לאומי לעובדים שלנו. דירת Airbnb לא משלמת את כל זה". זה מקור העיוות, טוען בסנינו, ומסייג: "אני חושב שבבעיה של עלות הנדל"ן יש הרבה מה לטפל לפני שמגיעים לנושא של דירות Airbnb".

הצעד הבא — זכיינות

המבטא של בסנינו מסגיר שאינו מקומי מלידה. "עליתי מצרפת בגיל 18", הוא מספר. "למדתי שבע שנים בישיבה, והיום אני בן 30. יש לי חמישה ילדים. בדיוק עכשיו אנחנו עוברים שוב, ללונדון, כי אני רוצה להיות קרוב לביזנס ולדחוף את הכיוון הבא שלנו", מספר בסנינו.

הכיוון הבא עליו חושבת החברה הוא מודל זכיינות. יואב רות, סמנכ"ל הפיתוח העסקי, מסביר: "באופן כללי, חברות בתחום המלונאות מתרחבות בעולם דרך מודלים של זכיינות. כשאתה הולך להילטון או מריוט, יש סיכוי גבוה שלמעשה 70%–95% מהנכסים הם של זכיין".

"באופן דומה, אנחנו פונים כעת לבעלי דירות להשכרה כמונו, מפעילים שיש להם 30–50 דירות, או לבעלי בניינים, ומציעים להם מודל של שותפות. השותפים נהנים מהמערכות שלנו, מהטכנולוגיה, מהמותג, מהשיווק ומהתמחור הדינמי — וככה מגיעים להכנסה יותר גבוהה. ההכנסה הולכת אליהם ואנחנו מקבלים רק דמי זכיין. האחריות שלהם זה השיפוץ של הנכס, הצ'ק אין, הצ'ק אאוט ולדאוג שהכל בסדר עם האורח". דירה ראשונה במודל הזה אמורה להיות מושקת בימים הקרובים בדבלין.

אם לקראת החופשה הבאה שלכם, אתם שוקלים להזמין דירת סוויט אין, דעו שדי בקלות אפשר למצוא ברשת קופון שיוזיל לכם את ההזמנה ב–7%. רק צריך להקיש בגוגל Sweetinn coupon.

https://www.themarker.com/consumer/...arker.com/consumer/tourism/.premium-1.6407830
 

michal@gal

Active member
מנהל
אני לא מבינה ממה מתלהבים בדה-מרקר
חוץ מהעובדה שזו חברה ישראלית, זה קונספט מקובל של חברת ניהול לדירות אירוח.
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
אולי הם מתלהבים מזה שיש להם מה לפרסם?
אז מה יגידו איזובות הקיר כמוני?
 

michal@gal

Active member
מנהל
זה רעיון מעניין בכל מקרה
נושא לדיון אפשרי.
דירה או מלון?
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
אצלי השיקול זו אורך תקופת השהייה.
אם זה יומיים שלושה? אין לי חשק לקחת דירה למרות שיש כאלו שכן הולכים על דירה אפילו ליום. אם זה לשבוע, בטח דירה. הספייס, האפשרות להכין משהו לבד, לאחסן גלידה ועוגה במקרר ושאר מאכלים מיוחדים, בהחלט שכן.
 

RonspotNL

New member
אני חייב לציין שיש גם אופציות אחרות
לא טובות פחות והרבה יותר זולות כמו למשל קמפינג עם קרוון או אוהל מאובזר או בית בקמפינג שכזה או צימר /בונגלו לפעמים האפשרויות האלה טובות יותר או לפחות לא טובות פחות מדירות ובתי מלון
 

michal@gal

Active member
מנהל
אני תמיד מעדיפה דירה
או לפחות מלון דירות, גם כשנוסעת רק עם בן הזוג.
אני נהנית מהמרחב שנותנת דירה
 
למעלה