החזר מחיר טיסה בעקבות אירוע בטחוני

החזר מחיר טיסה בעקבות אירוע בטחוני

שלום רב, אחד מעובדי החברה שלי טס ב28/7 לנסיעה עסקית לסינגפור עם חברת לופטהנזה. הטיסה הייתה עם קונקשן במינכן. דבר ראשון היה עיכוב של כשעתיים ביציאה מישראל בעקבות בעיות מזג אויר במסלול (לטענת לופטהנזה). לטענתם הם ציינו בגייט יציאה מישראל שהכל תקין ושהטרמינל פתוח ושטיסות ההמשך גם יתעכבו בעקבות העיכוב של השעתיים אז לא אמורה להיות בעיה. לאחר מכן בהגיעו באיחור למינכן, נתגלתה שהטיסת המשך לסינגפור יצאה בזמן (הקונקשן היה אמור להיות שעה וחצי במינכן) למרות שנאמר לעובד שהטיסה גם תתעכב, ולכן הוא פספס את הטיסה לסינגפור בחצי שעה. בנוסף בזמן זה התרחש אירוע בטחוני בשדה התעופה שבמינכן (בעוד העובד היה בארץ, טרם יציאתו) ואיש מצוות לופטהנזה לא סיפר את שהתרחש במינכן בזמן זה.השדה התריע לחברות התעופה שיש אירוע בטחוני ובכל זאת החברה החליטה להוציא את הטיסה באיחור (שהשדה סגור) בהגיעו למינכן באיחור העובד, לאחר שפספס את טיסת ההמשך לסינגפור נאלץ להמתין בתור נוסעים במשך לילה שלם (מ23:00-07:00). בסופו של דבר העובד נאלץ לחזור לישראל בעקבות כך שהפעילות העסקית אליה היה אמור להגיע בסינגפור בוטלה, עכב אי יכולתו להגיע בזמן (הוא היה אמור להעביר הדרכה של לקוחות החברה).
עובד חברת לופטהנזה אמר לעובד שלי, שעליו לתבוע את שדה התעופה ולא את חברת התעופה, בגלל האירוע הבטחוני וכמו כן, ציין שהוא לא יקבל החזר מלא עבור הטיסה בגלל שהעובד טס מישראל-למינכן וממינכן חזרה לישראל.
ברצוני לדעת האם אני יכולה לתבוע את חברת התעופה לופטהנזה או שעליי לפנות כפי שאמרו לעובד-לנציגות השדה. כמו כן, האם עליי לבקש החזר מלא, בעקבות ביטול בתי מלון, ביטוחים, פגישות עסקיות שבוטלו ועוגמת נפש.
תודה מראש.
 

לאונידס

Active member
קניתם את הכרטיס עצמאית? לא דרך סוכן?

בד"כ למקומות עבודה יש סוכן שמטפל בהם.

השאלה שלך רלוונטית יותר לפורום של משפטנים, כאדם שאיננו משפטן אני חושב שאת יכולה לתבוע את חברת התעופה לפי חוק שרותי תעופה הישראלי (חוק טיבי) או לפי הדירקטיבה הארופאית ואת יכולה לקבל את הסכום הקבוע בחוק ללא הוכחת נזק.
הסכומים והתנאים לפי הדירקטיבה הארופאית טובים יותר אבל התביעה באירופה.
עדיף לפני שתובעים לפנות לחברת התעופה, יכול להיות שישלמו את הפיצוע הקבוע בחוק גם בלי תביעה.
כמו שאמרתי הפיצוי במסלול הזה פשוט יחסית ולא קשור למידת הנזק שנגרם.

האופציה השניה היא לתבוע בהתאם לנזקים שנגרמו לעסק.
מכיוון שמדובר בעסק להערכתי לא ניתן לתבוע בבית דין לתביעות קטנות.
בקיצור חייבים עורך דין.

לא חושב שכדאי לקבל יעוץ מהגורם שאת רוצה לתבוע - חברת התעופה. ברור שהאינטרס שלו להגיד לך לתבוע מישהו אחר.
 

moco10

New member
טכני? דווקא יש לזה ממשק מאוד נוח וקל

ממלאים שם את המקור והיעד וזה כבר מוביל אותך הלאה בשאלות.
בהמשך מידעים על ההתקדמות באימיילים . בכל נקודת זמן , אם יש משהו שצריכים ממך, הוא מוסבר בבהירות.
יש גם אפליקציה לנייד למי שמעדיף.

אני עברתי את זה בקשר לטיסה שאיחרה מלפני 3 שנים שבכלל שכחתי ממנה. הם פנו אלי מיוזמתם בעקבות שת"פ עם tripIt, משם ידען לקשר אותי לטיסה ההיא.
התהליך היה מאוד נוח, אך לצערי, בסופו התברר שבדיוק פספסתי בקצת איזה דדליין והיה כבר מאוחר מידי לקבל פיצוי.

השירות הוא כמובן תמורת עמלה, שנגבית רק אם יש הצלחה והחזר (אי אפשר לצאת מופסד) אבל למי שמעדיף לעשות דברים אחרים בחייו מאשר להיאבק בביורוקרטיות, אז זה נראה לי עסקה מצוינת. העובדה היא שכמו רבים אחרים, מיוזמתי שלי בכלל אפילו לא חשבתי לנסות לתבוע פיצוי.
 
למעלה