יום הולדת עשר לשרשור היכרות בפורום הזה - אולי נחדש?

דניאלה1311

Active member
מנהל
יום הולדת עשר לשרשור היכרות בפורום הזה - אולי נחדש? בהודעות הנבחרות בצד שמאל של עמוד הפורום, בדרך כלל אני לא מעיפה בהן מבט, הבוקר משום מה העיניים שלי התעכבו על "שרשור הכרות מ-2008".

עברתי על השמות, חלק מהם כבר מזמן עברו לכרי דשא אחרים אבל חלק עדיין פה עמנו ויש כמובן מצטרפות חדשות ומצטרפים חדשים מאז. ם כי גם אתן/ם כבר ותיקים.

אולי בא לכם לעשות שרשור הכרות מחודש? בכל זאת עברו עשר שנים, התבגרנו, עשינו שינויים כאלו ואחרים בחיים. על חלקכם אינני יודעת מאומה. אשמח אם תענו להזמנתי .

הנה הקישור
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/229/114054350/טיולים_ופנאי/טיולים_וחופשות_בחו%22ל

בואו נתחיל, אני אתחיל ראשונה.
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
אז מה קרה לי מאז 2008?
כשכתבתי במרץ 2008 היינו בדרך לארה"ב לבקר את הילדים והנכדים שהיו אז פצפונים
(יחסית). מזוודה מלאה באוכל ישראלי, ספרים בעברית ועוד כל טוב. הפעם הם היו פה לשבועיים. חגגנו יחד את בת המצווה של הנכדה הקטנה. זה היתה חגיגה חילונית לחלוטין, עם נאום בעברית של הנכדה שהסבא שלה עמל קשות כדי לאמן אותה בשפה שהיא אמנם שפת אם אבל היא נולדה בארה"ב, לומדת בארה"ב כל החיים שלה הם בשפה האנגלית, בכלל לא פשוט. נסענו לציפורי, עשינו סיור בעתיקות, שם בבית הכנסת העתיק הממוזג (לשמחתנו הרבה) היה החלק של הנאומים, הברכות וכל השאר. משם נסענו למסעדת אוקטגון, בסך הכל חוויה משפחתית מאד מוצלחת והנה הופ הכל נגמר והם כבר חזרה שם אצל טראמפ ועל זה לא אכביר מילים. אני יודעת שלחלק מחברי הפורום בעבר ובהווה יש ילדים שגרים בחו"ל, בהחלט לא פשוט. מצד אחד רוצים שיהיה להם טוב ושיצליחו ואולי חייהם יהיו טובים משלנו ומצד שני כמה שהם חסרים לנו.....
&nbsp
עברו עשר שנים, אם כי למעשה, אני כמו שפירא חברה בפורום מ-2003, תקופת חיים רצינית. נסענו הרבה מאד בשנים האלו, בעיקר לארה"ב בגלל הילדים והנכדים. הנסיעות שונות כיום לחלוטין מהנסיעות דאז. יותר ב-easy מלונות יותר מפנקים, פחות מהזן של "להספיק כמה שיותר". התפוז שינה את בעליו ומנהליו כמה פעמים במרוצת עשר השנים ולצערי זה לא היטיב עם הפורומים. אולי ההיפך, אבל זה מה יש ובינתיים שורדים.
&nbsp
יאללה, תורכן/ם.
&nbsp
 
שיואו איזה דבר. איזו יוזמה. אני קוראת את זה וזה כל כך כל כך
מעניין. גם לקרוא את התכנון לטיול ההוא בלורן ובסטרסבור, גם לקרוא דעות שלי מ-2008 שחלקן השתנו חלקן לא.
עוד אשוב. ידעתי שעכשיו אתחבר לפורום ויהיה משהו שממש ארצה להשתתף בו.

הנה משהו שהשתנה לעומת 2008: האינטואיציה שלי שוב ושוב מוכחת כנכונה. אבל אז לא נתתי לעצמי דרור לסמוך עליה בצורה עיוורת. היום כן.
 
די סמויה כאן. אוהבת לקבל מידע והמלצות על יעדים וענייני נסיעות. נסענית קטנה לעומת הכותבים כאן. מדי פעם יש לי מה להוסיף לדיונים המתנהלים כאן. לדעתי אני בפורום כארבע חמש שנים.
 
טוב, זה נהדר לקרוא, מה שכתבתי לפני 10 שנים ויותר
יש דברים שהשתנו, יש שלא כל כך.

אני במקום אחר לגמרי נפשית היום. יותר עצמאית, יותר חזקה. עבדתי קשה על התמודדות עם כאבים ישנים ואני אוהבת לומר שפענחתי את תעלומת חיי, דפוסים שהיו חלק גדול מחיי והשתנו, והיחס לעצמי, הרבה יותר אוהב ומקבל, למעשה אהבה ללא תנאי. זה שינה לחלוטין את היחס עם הסביבה ואת החיים החברתיים וחיי האהבה שלי. עשיתי דרך עצומה שאני מאוד גאה בה.

אני עדיין באיטליה, עדיין פורטוגל, ספרד וצרפת גם, מושכות אותי. יותר מכל מקום אחר. אני לא איטלופילית או פרנקופילית היום, לא ברורות לי גם המילים האלה, אני כן קשורה בעבותות קודם כל לשפה הצרפתית, קשר פיזי ונפשי שאי אפשר להסביר. אבל אני עושה הפסקה של כמה שנים מצרפת הפיזית, אם כי בקרוב יש לי טיסה לניס ויכול להיות שיומיים אחרונים מאותו הטיול, שיהיה רובו בריביירה האיטלקית - ישן וטוב וגם חדש - יהיו בניס, לפחות למען הצ'אנס לדבר שוב את השפה. אני שמחה שיש טיסות סדירות של איזיג'ט לניס עכשיו, ויש מה לגלות בסביבה, אם כי לא הקוט ד'אזור, שממש לא מושך אותי. אבל מונפליה-נים-אביניון-ארל, לא ממש בסביבה אבל כן מושך.

עדיין מחכה ליום שבו אתחיל לחרוש את ספרד ברצינות. גם פורטוגל. נעים לגלות שכבר ב-2008 חשבתי על טיולים רגליים בטבע, שהם גם מסעות רוחניים. החל מ-2015 אני גם יותר מקיימת ולא רק חושבת, והכיוון יותר חושי מאשר אינטלקטואלי. בגלל זה המשיכה לריביירה שהיא כל זה, ריח וירוק וטעם וכפרים עתיקים והתקפה של כל החושים. וגם עיר אם אני רוצה. וכמובן, הים. האופק האינסופי. אהבה שלמה.

כיף היה לקרוא על הטיול ההוא שהלך וקרב, מרץ 2008. זכרונות עלו במוחי מאותו שבוע וחצי נפלא בלורן ובפריז. שרק יהיו עוד ועוד.
 

xfwind

New member
לפני עשור וקצת הגעתי במקרה וקטפתי פרי נאה ובשל

אולי אפילו היתה זו דניאלה
שציינה מבצע של אלעל להונג קונג (600 ומשהו$) ואיתו פצחנו במסע לסין.
מאז אני חולף מידי פעם - קצת לומד וקצת מעביר הלאה.
במקביל לפורומים של "למטייל".

 

תומלול

New member
הצטרפתי ב- 2013 וזה הפורום היחיד שאני נכנסת אליו

בשנת 2012 הגענו למסקנה שהגיע הזמן לקחת את שלושת הילדים לטיול משפחתי לחו"ל. מאז אנחנו משתדלים כל שנה לטוס ביחד בתקופת החגים ואנחנו ההורים מפנקים את עצמנו בגיחה קצרה לאירופה בדרך כלל בסביבות חודש מרץ.
הילדים בגרו, אבל עדיין שמחים לנסוע איתנו כשמתאפשר ומתבאסים כשלא מסתדר (צבא זו מגבלה...). זה נפלא בעיני שהם לא מוותרים!
אני נהנית לקרוא בפורופ גם על מקומות שלא נראה לי שאגיע אליהם...
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
איזה כיף לקרוא את התגובות
אני מצפה ומחכה לעוד תגובות.
&nbsp
הסתכלתי קצת בניקים ישנים שמזמן נעלמו והאמת? הצטערתי אבל אנשים ממשיכים הלאה
חלק חוזרים בניקים חדשים חלק נעלמים לבלי שוב.
&nbsp
עַל שְׂפַת הַנַּחַל עוֹמֶדֶת אֲנִי
וּמְחַכָּה וּמְצַפָּה לְמִי לְמִי לְמִי
לְ[דָנִי] לְ[דָנִי] לְ[דָנִי'לֶה] שֶׁלִּי
&nbsp
לחן רוסי פורסם 1958
השמות השתנו מדי פעם הזמרת היתה אהובה צדוק.
&nbsp
 
בכיף דניאלה
אני פה מספר שנים, מאז שהתחלנו לטייל קצת יותר כשהילדים גדלו.
כשהיו קטנים טיילנו בסביבה (אנחנו גרים ליד סיאטל), בלי תכנונים ובלי שום דבר ממש מרגש, וגם לפני שנולדו טיילנו אבל לא ממש תכננתי את הטיול מראש, כמו בשנים האחרונות.
&nbsp
התחלנו לטייל רחוק יותר ולתכנן מראש בערך בבר מצווה של הילד הגדול, לפני כ 3 שנים ואז הגעתי לפורום אני חושבת
&nbsp
עכשיו אנחנו בטיול של שבועיים וחצי בתאילנד, היינו כמה ימים בצ'יאנג ראי ואח"כ כמה ימים בצ'יאנג מאי ועכשיו אנחנו בקראבי אבל הילדים שניהם חלו ואנחנו ביום רגוע, לא זזים היום, אז יש לי זמן לקרוא בפורום

&nbsp
אנחנו מטיילים של שבועיים ככה, לא יותר בינתיים...בהתאם לחופשות של הילדים מבית ספר. יש לי רשימה ומקומות שקראתי עליהם בעבר, ואנחנו הולכים לפי המקומות שהכי בא לנו.
טיילנו בבליז, באיטליה, בצרפת, בטאיוואן...
 

מ א1

New member
לא זוכרת מתי הצטרפתי לפורום...

המון השתנה בנסיעותינו במשך השנים, הילדים בגרו השתחררו מהצבא וכבר מטיילים ומתכננים טיולים עצמאית, אבל יש כמה עוגנים קבועים: תערוכות רכב - פעם בשנה במרץ תערוכת ג'נבה פעם בשנתיים בספטמבר תערוכת פרנקפורט (הבאה ב 2019). פעם היינו נוסעים גם לתערוכת פריז (גם היא פעם בשנתיים), אבל אחרי הפיגועים הרבים בעיר האהובה עלי הפסקנו לנסוע לפריז
... אולי השנה נשנה החלטתנו. בין לבין משתדלים לתפוס סופש"ים +: וינה, לונדון, פראג, ברלין וגם קצת יותר: ניו יורק בבלאק פריידי - לקניות כמובן. כרגע מחפשת ומתכננת איך מוציאים את המיטב מראש השנה שנופל עלינו עם סופ"ש צמוד ל 3 ימי חג. בודקת אם כדאי: ניו יורק, לאס ווגאס אולי טיול ממינכן לטיול באוסטריה: זלצבורג / זלצבורג / גראץ / לינץ וחזרה ממינכן, אולי רומא מה שבטוח נוסעים העסק סגור ל 3 ימים וזו הזדמנות נהדרת לשחרר קצת ולטייל במקומות שעוד לא היינו או שהיינו ונשמח לחזור. כרטיסי הטיסה למרץ 2019 (שוויץ תערוכת ג'נבה) כבר נקנו - הפעם ננחת בציריך וניקח רכב לטיול במחוז טיציאנו בשוויץ ונמשיך לג'נבה לתערוכה.
 
אני מאלה שמגיחים מידי פעם
אני נמצאת בתפוז כבר יותר מעשור.. בפורומים אחרים יותר מכאן למרות שגם שם אני קצת מדשדשת בשנתיים שלוש האחרונות.. כנראה תחומים אחרים יותר מעניינים אותי..
&nbsp
אבל תמיד אחזור לכאן כי אני יודעת שפה יש אנשים שאני יכולה לסמוך על התשובות שאני אקבל לשאלותי ולעולם לא אכזבו אותי.
&nbsp
מאז הפעם הראשונה שאזרתי אומץ לטוס לבד בפעם הראשונה בחיי והיינו כל כך סבלניים לשאלות שלי לפני כ5 שנים.. מאז למדתי להכיר לא מעט דברים שהקלו עליי מאוד אך עדיין מידי פעם מפציעה פה לקראת קיץ או לפני כשיש צורך כשמתכננים טיול חדש..
&nbsp
אז תודה לכולם ❤️
 
לא כתבתי אז...
אבל היה לי הספק לא רע משנת 2008: חופן מכובד של ביקורים במדינות על פני 5 יבשות שונות, שברובן המכריע לא ביקרתי לפני 2008.
 

אודרי11

New member
אני לא זוכרת מתי נכנסתי לראשונה
אבל הייתי אז ממש פעילה בתפוז, וכיום לא ממש...
באותה תקופה נסענו די הרבה, ובעיקר לאירופה, ליוון, ולאיים של הים התיכון, היו לי המון טיפים לתת לגולשים...וככה התחלתי להיות פעילה בפורום.

יש לנו בן עם משפחה בקנדה כבר כמעט 9 שנים, ומאז רוב הנסיעות שלי הן לטורונטו, ובשנה האחרונה גם לניו יורק לשם עברה בתי עם משפחתה, לא קל , אבל לפחות "זכינו" לטיסות טרנסאטלנטיות רבות...
 

milk man

New member
משתתף סמוי שלרוב קורא ולומד די הרבה.כותב פחות,לא הצד החזק שלי.טס בערך פעמיים בשנה ועכשיו עם הטיסות מעובדה,השמיים באמת הגבול.
 

anigodin

New member
עשור של תהפוכות..
לא זוכר מתי הצטרפתי לתפוז. אבל אני חושב שלפורום המכובד הזה הגעתי ב-2012 לפני נסיעה לארה"ב.
&nbsp
לפני עשור התחלתי עבודה חדשה ושנה לפני כן קניתי דירה (ממש לפני הזינוק במחירים).
אמנם המצב הכלכלי השתפר אבל לא יכולתי לנסוע יותר מדי.
2012 הביאה עימה אובדן גדול - אמי הלכה לעולמה בטרם עת.
בעקבות כך מצאתי את עצמי שוב בבית ההורים, דואג לאבא שנותר לבד ושבור לב.
זה היה אמור להיות מעבר זמני אבל זה נמשך שנה ועוד אחת והשכרתי את הדירה כדי שלא תעמוד ריקה.
ופתאום היה לי אקסטרה כסף.
כדי להתאושש מהאובדן, אבא ואני נסענו לטיול בצפון-מזרח ארה"ב בסתיו 2012. הוריקן סנדי נפלה לנו על הראש כשהיינו לקראת החצי השני של הטיול. בילינו את זמן הסופה במוטל קטן ונטול חשמל בוושינגטון די.סי. למזלנו, היינו בניו-יורק בשבוע שלפני הסופה אבל הגענו לעיר יומיים אחריה, כדי לטוס הביתה והכאוס התחבורתי היה בשיאו (ביום שהגענו הרכבות עדיין לא עבדו בגלל ההצפות בתחתית וכו-לם נכנסו לעיר עם מכוניות).
&nbsp
בשנה שאחרי חגגתי יומולדת עגול.
החלטתי לפנק את עצמי בטיול למקום שתמיד חלמתי להגיע אליו - יפן.
24 שעות אחרי שנחתתי שם הבנתי שנדבקתי בחיידק שאין לו תרופה - התאהבתי קשות במדינת השמש העולה, בתרבות שלה, באנשיה וכמובן באוכל שלה.
כשחזרתי התחלתי ללמוד יפנית. שלוש שנים אחרי כן, הגעתי לאוסקה לחצי שנת לימודים שהפכה לשנה.
בשלוש השנים האלו הספקתי לבקר שוב בארה"ב וקנדה (סן-פרנסיסקו - ונקובר - ניו-יורק) ושוב ביפן וגם קצת בסיאול.
ורגע לפני שהתעופפתי לאוסקה, הגעתי גם לאוסטריה.
&nbsp
לכבוד הפרישה של אבא בסוף 2017, קפצנו למדריד לכמה ימים.
&nbsp
בעוד חודש שוב נגיע לאוסטריה בהרכב משפחתי מלא (אבא, אחותי, האחיינים וגיסי), הפעם לחלק אחר (מערב טירול) אבל גולת הכותרת של השנה תהיה גיחה נוספת ליפן לשלושה חודשים במטרה לנסות להתבסס שם לתקופה ארוכה יותר וכמובן גם לטייל למקומות שעדיין לא הגעתי אליהם ביפן.
מי יודע, אולי את חלקי בשרשור ההיכרויות הבא אכתוב כבר מאוסקה
 

sitvaniyot

New member
ואני מטיילת לבד בכל העולם
רק פעמיים נסעתי עם שותף. לתפוז הצטרפתי ב 2004 והפורום הראשון שלי היה לתרמילאים. נכנסת לפורום הזה כדי להחכים. מאז 2008 הספקתי לטייל בדרך המשי לסין, לאוזבקיסטאן, קירגיסטאן, קזחסטאן. לארצות אחרות מונגוליה, רוסיה, אלסקה וצפון ארה"ב, אקוודור.
באירופה אני מטיילת בדרך ל.... יותר מדי קרוב לארץ ותמיד עושה נחיתת ביניים בהלוך וחזור.
קובעת יעדים לפי מה שמסקרן אותי. חוקרת אותם ומכינה מסלול גמיש כפוף לשינויים לפי מה שאני מגלה בדרך.
ההבדל הגדול בין 2008 להיום הוא שהיום קל מאד להתנייד בכל העולם גם בארצות עולם שלישי, כי הכל מצוי באינטרנט וגם השפה לא מהווה קושי בגלל הגוגל טרנסלט.
 

Nרב

New member
נמצאת פה מתברר מ- 2003 (בניק אחר),
אפילו נהלתי לתקופה קצרה

בכל מקרה התחלנו לאט כמו הרבה זוגות צעירים והגברנו

נוסעים גם כזוג, גם לבד, גם בהרכבי חברים וגם כמשפחה כל שנה ... אבל יותר מדי אירופה ופחות מדי המזרח הרחוק, ולשם פנינו בשנים הקרובות, מקווה שנצליח להגשים את המטרות
 

Faria

New member
שיעמם לי בעבודה מתישהו לפני 3 שנים
אז הגעתי לפה. ומאז מבקר לעתים קרובות.
מטייל בשנים האחרונות, עם זוגתי, לרוב טסים כ3 פעמים בשנה, לשבוע עד שבועיים וחצי. כל הטיולים לאירופה ורובם הגדול (כמו אורלנדה) לפינה הזאת של איטליה-צרפת-ספרד.
בחגים זה ישתנה, מתכננים טיול ארוך מהרגיל (שלושה וחצי שבועות) שיכלול שבועיים וחצי במרוקו וקינוח של שבוע באזור פיאמונטה+ליגוריה.
&nbsp
עלי באופן כללי - בן 36, מתל אביב. די נהנתן באופיי, ולכן מחפש תמיד את המסעדות הטובות, אלכוהול משובח (עם סיגריה), הופעות, טיולים, ובטלה - למטרות אלה הולך זמני וכספי הפנויים.
 
למעלה