נסיון לתשובה רצינית, אנחנו כלקוחות לא יודעים לתמחר עחות טיסה
אין לנו מספיק מידע כדי להבין מה העלות האמיתית להטיס אדם מנקודה א' לנקודה ב'.
כשגולן טלקום יצאו לשוק הסלולרי עם חבילה של 99 שקלים שכוללת שיחות ו SMS בלי הגבלה וחבילת גלישה יפה -
החשבונות הממוצעים היו 400 שקלים, שילמנו בנפרד על כל SMS וכל MMS ועל דקות שיחה, שיחות לחו"ל עלו הון וכו'.
ה"מומחים" אמרו שבמחיר הזה כשכמעט הכל כלול בעסקה אין סיכוי שגולן ישרדו, שהם רק יפסידו, שבמקרה הטוב זו התחלה שממנה המחירים יעלו.
 
היום מי שמשלם על חבילה של מעל 29 ש"ח מוגדר פראייר, בטח אם משלם 99 ש"ח, והחבילות היום הרבה יותר נדיבות, על אחד מהסימים המשפחתיים שלנו יש לי חבילה של 100GB והוא עולה 25 שקלים לחודש.
 
אז מה שווה הניבוי של מומחים?
 
בכלכלה קלאסית לימדו אותנו שיש שני כוחות שמאזנים את המחירים בשוק, העלות לכל אורך שרשרת האספקה והמחיר שהלקוח מוכן לשלם.
בכלכלה חברתית לימדו אותנו שהכוחות לא שווים, הספק יודע כמה הלקוח מוכן לשלם אבל הלקוח לא יודע מה העלות האמיתית של הסחורה/שירות.
הלקוח יודע רק להשוות.
האם 99 שקלים לחבילה סלולרית לחודש זה הרבה או מעט? לעומת 400 שקלים זה זיל הזול, לעומת 25 שקלים זה יקר. אין תשובה מוחלטת, רק יחסית
מגן מסך לסלולרי, כמה צריך לעלות? 100 שקלים? 10 שקלים? שלושה מגינים בדולר? תביט היום על השוק ותראה שכל התשובות נכונות.
 
כמה צריך לעלות כרטיס טיסה ללונדון בשיא העונה בקיץ?
כשרק אל על ובריטיש בתמונה - 600-700$ בקלות והקהל מקבל את המחיר כסביר.
אם מכניסים את איזיג'ט WIZZ ומונראך (ז"ל) לתמונה ורוכשים כרטיסים בזמן 300$ הופך למחיר הגיוני, חלק מהקהל כבר לא חושב ש 700$ מחיר הגיוני. ואז אולי אל על פתאום תפתח מותג LOW COST וגם היא תמכור בזול
אז 200-300$ מחיר רצפה שאי אפשר לרדת ממנו? אין לנו כלקוחות מושג לגבי עלויות אז נשאר לנו רק להשוות, אם תבדוק מחירים של טיסות פנימיות באירופה ותשכלל את המרחק (ישראל רחוקה יחסית) תראה שיכול להיות שאפשר גם לרדת לאזור ה 100$.
 
כמה עלתה טיסה לקפריסין? הנה באו ראיין ומוכרים באופן סדיר את הכרטיסים הזולים ברבע מהמחירים שהיו עד לא מזמן "זולים"