מי זכאי לפיצוי עבור ביטול טיסה? 1. מהם התנאים שחייבים להתקיים כדי שנוסע יהיה זכאי לקבל הטבות בגין ביטול הטיסה?
הנוסע חייב להתייצב במועד הטיסה בדלפק הבידוק של מפעיל הטיסה בשדה התעופה, אלא אם קיבל הודעה שהטיסה בוטלה מראש.
2. איך מקבלים פיצוי בגין ביטול טיסה?
כדי לקבל פיצוי כספי או השבת תמורה על טיסה שבוטלה, על הנוסע לפנות למארגן או למפעיל הטיסה. בנוסף, נוסע רשאי לבקש מסוכנות הנסיעות לסייע לו בקבלת ההטבות, כך שזו תפנה עבורו למארגן או למפעיל הטיסה למימוש זכאותו.
את התביעה לקבלת הטבות, לפי חוק זה, ניתן להגיש בתוך ארבע שנים מיום התרחשות עילת התביעה.
3. האם יש מצבים שבהם נוסע לא זכאי להטבות?
כן. נוסע שקיבל הודעה על העברתו לטיסה אחרת ובכל זאת הגיע ליעדו הסופי במועד שהיה נקוב בכרטיס הטיסה המקורי — אינו זכאי להטבות בגין השינוי.
4. האם חברות התעופה יכולות לקבוע בתנאי הכרטיס הוראות המבטלות את הזכויות הקבועות בחוק, למשל להציע כרטיס במחיר נמוך יותר בתמורה לסיכון שהטיסה תתעכב?
לא. החוק גובר על כל הסכמה בין הצדדים, ולא ניתן לקבוע תנאים בחוזה שיגברו על החוק, אלא אם כן הדבר הוא לטובת הנוסע. בנוסף, גם בדיעבד לא ניתן להחתים את הנוסע על כתב ויתור על זכויות שניתנו בחוק זה.
5. אם בגלל העיכוב בטיסה פיספסתי את האירוע שבגללו תכננתי לטוס לחו"ל, האם אוכל לתבוע את המגיע לי כתוצאה מכך?
חוק שירותי התעופה מאפשר קבלת הטבות בסכומים הקבועים מראש, ללא צורך בהוכחת נזק מצד התובע. צרכן שנגרמו לו נזקים נוספים מעבר לזמני ההמתנה, כתוצאה מביטול טיסה או עיכובה, יכול לתבוע את נזקיו באמצעות דיני נזיקין.
6. טסתי מישראל לאירופה או מאירופה לישראל, על פי איזה חוק אוכל לתבוע את זכויותי?
בטיסה מאירופה לישראל חל הדין האירופי והדין הישראלי במקביל. נוסע יכול לבחור בין פיצוי כספי על פי הדין הישראלי או על פי הדין האירופי, אבל לא יוכל לתבוע את אותה הטבה פעמיים. על טיסה בחברת תעופה ישראלית חל רק על הדין הישראלי.
7. כיצד נקבע סכום ההחזר כאשר הכרטיס משמש לטיסה עם חניית ביניים (עד 24 שעות) והעילה לפיצוי התקיימה לגבי קטע מסוים ממסלול הטיסה?
בטיסות הכוללות חניות ביניים עלולים להיווצר מצבים של עיכוב או ביטול טיסה בקטעי ההמשך. גם במקרים אלה זכאים הנוסעים לפתרונות מצד חברות התעופה בהתאם לסוג השינוי וסוג הכרטיס שרכשו.
8. כיצד נקבע סכום ההחזר כאשר הכרטיס נקנה כחלק מחבילת תיור?
חבילות נופש כוללות במחירן את עלות הטיסה והמלון יחד, לכן במקרים של ביטול טיסה ששווקה כחלק מחבילת נופש נקבע סכום ההחזר לפי מרחק היעד והמחלקה בכרטיס הטיסה.
9. מה קורה כאשר חברת התעופה או מפעיל הטיסה אינם פועלים על פי הוראות החוק?
נוסע שזכאי להטבות לפי החוק ופנה לגורם הרלוונטי אך לא קיבל את הפיצוי הנדרש, רשאי להגיש לבית המשפט תביעה בגין זכויותיו, יחד עם תביעה למתן פיצוי עונשי על הפרת הוראות החוק, עד ל–10,000 שקל.
https://www.themarker.com/consumer/tourism/.premium-1.6242196
הנוסע חייב להתייצב במועד הטיסה בדלפק הבידוק של מפעיל הטיסה בשדה התעופה, אלא אם קיבל הודעה שהטיסה בוטלה מראש.
2. איך מקבלים פיצוי בגין ביטול טיסה?
כדי לקבל פיצוי כספי או השבת תמורה על טיסה שבוטלה, על הנוסע לפנות למארגן או למפעיל הטיסה. בנוסף, נוסע רשאי לבקש מסוכנות הנסיעות לסייע לו בקבלת ההטבות, כך שזו תפנה עבורו למארגן או למפעיל הטיסה למימוש זכאותו.
את התביעה לקבלת הטבות, לפי חוק זה, ניתן להגיש בתוך ארבע שנים מיום התרחשות עילת התביעה.
3. האם יש מצבים שבהם נוסע לא זכאי להטבות?
כן. נוסע שקיבל הודעה על העברתו לטיסה אחרת ובכל זאת הגיע ליעדו הסופי במועד שהיה נקוב בכרטיס הטיסה המקורי — אינו זכאי להטבות בגין השינוי.
4. האם חברות התעופה יכולות לקבוע בתנאי הכרטיס הוראות המבטלות את הזכויות הקבועות בחוק, למשל להציע כרטיס במחיר נמוך יותר בתמורה לסיכון שהטיסה תתעכב?
לא. החוק גובר על כל הסכמה בין הצדדים, ולא ניתן לקבוע תנאים בחוזה שיגברו על החוק, אלא אם כן הדבר הוא לטובת הנוסע. בנוסף, גם בדיעבד לא ניתן להחתים את הנוסע על כתב ויתור על זכויות שניתנו בחוק זה.
5. אם בגלל העיכוב בטיסה פיספסתי את האירוע שבגללו תכננתי לטוס לחו"ל, האם אוכל לתבוע את המגיע לי כתוצאה מכך?
חוק שירותי התעופה מאפשר קבלת הטבות בסכומים הקבועים מראש, ללא צורך בהוכחת נזק מצד התובע. צרכן שנגרמו לו נזקים נוספים מעבר לזמני ההמתנה, כתוצאה מביטול טיסה או עיכובה, יכול לתבוע את נזקיו באמצעות דיני נזיקין.
6. טסתי מישראל לאירופה או מאירופה לישראל, על פי איזה חוק אוכל לתבוע את זכויותי?
בטיסה מאירופה לישראל חל הדין האירופי והדין הישראלי במקביל. נוסע יכול לבחור בין פיצוי כספי על פי הדין הישראלי או על פי הדין האירופי, אבל לא יוכל לתבוע את אותה הטבה פעמיים. על טיסה בחברת תעופה ישראלית חל רק על הדין הישראלי.
7. כיצד נקבע סכום ההחזר כאשר הכרטיס משמש לטיסה עם חניית ביניים (עד 24 שעות) והעילה לפיצוי התקיימה לגבי קטע מסוים ממסלול הטיסה?
בטיסות הכוללות חניות ביניים עלולים להיווצר מצבים של עיכוב או ביטול טיסה בקטעי ההמשך. גם במקרים אלה זכאים הנוסעים לפתרונות מצד חברות התעופה בהתאם לסוג השינוי וסוג הכרטיס שרכשו.
8. כיצד נקבע סכום ההחזר כאשר הכרטיס נקנה כחלק מחבילת תיור?
חבילות נופש כוללות במחירן את עלות הטיסה והמלון יחד, לכן במקרים של ביטול טיסה ששווקה כחלק מחבילת נופש נקבע סכום ההחזר לפי מרחק היעד והמחלקה בכרטיס הטיסה.
9. מה קורה כאשר חברת התעופה או מפעיל הטיסה אינם פועלים על פי הוראות החוק?
נוסע שזכאי להטבות לפי החוק ופנה לגורם הרלוונטי אך לא קיבל את הפיצוי הנדרש, רשאי להגיש לבית המשפט תביעה בגין זכויותיו, יחד עם תביעה למתן פיצוי עונשי על הפרת הוראות החוק, עד ל–10,000 שקל.
https://www.themarker.com/consumer/tourism/.premium-1.6242196