מי זכאי לפיצוי עבור ביטול טיסה?

דניאלה1311

Active member
מנהל
מי זכאי לפיצוי עבור ביטול טיסה? 1. מהם התנאים שחייבים להתקיים כדי שנוסע יהיה זכאי לקבל הטבות בגין ביטול הטיסה?

הנוסע חייב להתייצב במועד הטיסה בדלפק הבידוק של מפעיל הטיסה בשדה התעופה, אלא אם קיבל הודעה שהטיסה בוטלה מראש.

2. איך מקבלים פיצוי בגין ביטול טיסה?

כדי לקבל פיצוי כספי או השבת תמורה על טיסה שבוטלה, על הנוסע לפנות למארגן או למפעיל הטיסה. בנוסף, נוסע רשאי לבקש מסוכנות הנסיעות לסייע לו בקבלת ההטבות, כך שזו תפנה עבורו למארגן או למפעיל הטיסה למימוש זכאותו.

את התביעה לקבלת הטבות, לפי חוק זה, ניתן להגיש בתוך ארבע שנים מיום התרחשות עילת התביעה.

3. האם יש מצבים שבהם נוסע לא זכאי להטבות?

כן. נוסע שקיבל הודעה על העברתו לטיסה אחרת ובכל זאת הגיע ליעדו הסופי במועד שהיה נקוב בכרטיס הטיסה המקורי — אינו זכאי להטבות בגין השינוי.

4. האם חברות התעופה יכולות לקבוע בתנאי הכרטיס הוראות המבטלות את הזכויות הקבועות בחוק, למשל להציע כרטיס במחיר נמוך יותר בתמורה לסיכון שהטיסה תתעכב?

לא. החוק גובר על כל הסכמה בין הצדדים, ולא ניתן לקבוע תנאים בחוזה שיגברו על החוק, אלא אם כן הדבר הוא לטובת הנוסע. בנוסף, גם בדיעבד לא ניתן להחתים את הנוסע על כתב ויתור על זכויות שניתנו בחוק זה.

5. אם בגלל העיכוב בטיסה פיספסתי את האירוע שבגללו תכננתי לטוס לחו"ל, האם אוכל לתבוע את המגיע לי כתוצאה מכך?

חוק שירותי התעופה מאפשר קבלת הטבות בסכומים הקבועים מראש, ללא צורך בהוכחת נזק מצד התובע. צרכן שנגרמו לו נזקים נוספים מעבר לזמני ההמתנה, כתוצאה מביטול טיסה או עיכובה, יכול לתבוע את נזקיו באמצעות דיני נזיקין.

6. טסתי מישראל לאירופה או מאירופה לישראל, על פי איזה חוק אוכל לתבוע את זכויותי?

בטיסה מאירופה לישראל חל הדין האירופי והדין הישראלי במקביל. נוסע יכול לבחור בין פיצוי כספי על פי הדין הישראלי או על פי הדין האירופי, אבל לא יוכל לתבוע את אותה הטבה פעמיים. על טיסה בחברת תעופה ישראלית חל רק על הדין הישראלי.

7. כיצד נקבע סכום ההחזר כאשר הכרטיס משמש לטיסה עם חניית ביניים (עד 24 שעות) והעילה לפיצוי התקיימה לגבי קטע מסוים ממסלול הטיסה?

בטיסות הכוללות חניות ביניים עלולים להיווצר מצבים של עיכוב או ביטול טיסה בקטעי ההמשך. גם במקרים אלה זכאים הנוסעים לפתרונות מצד חברות התעופה בהתאם לסוג השינוי וסוג הכרטיס שרכשו.

8. כיצד נקבע סכום ההחזר כאשר הכרטיס נקנה כחלק מחבילת תיור?

חבילות נופש כוללות במחירן את עלות הטיסה והמלון יחד, לכן במקרים של ביטול טיסה ששווקה כחלק מחבילת נופש נקבע סכום ההחזר לפי מרחק היעד והמחלקה בכרטיס הטיסה.

9. מה קורה כאשר חברת התעופה או מפעיל הטיסה אינם פועלים על פי הוראות החוק?

נוסע שזכאי להטבות לפי החוק ופנה לגורם הרלוונטי אך לא קיבל את הפיצוי הנדרש, רשאי להגיש לבית המשפט תביעה בגין זכויותיו, יחד עם תביעה למתן פיצוי עונשי על הפרת הוראות החוק, עד ל–10,000 שקל.


https://www.themarker.com/consumer/tourism/.premium-1.6242196
 

moco10

New member
גם לפיצוי על איחורים וביטולים יש אפליקציה - AirHelp
https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.airhelp.mobile

אתה מוסר את כל המידע ונותן להם לנהל את כל הביורוקרטיה מול החברות, תמורת עמלה מסוימת (רק אם אתה מקבל תשלום בסוף).

נודע לי עליהם לאחר שהם פנו אלי ביוזמתם בקשר לטיסה שהתעכבה לפני קרוב ל3 שנים. הם ידעו עליה דרך TripIt (שכנראה יש להם שת"פ איתם).
התהליך היה מאוד נוח רק שלצערי, בסוף הסתבר שלא מגיע לי פיצוי כי התביעה הגיעה מאוחר מידי. חבל שלא ידעתי על זה קודם לכן.
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
באמת חבל וטוב לדעת שקיימת אפליקציה כזו
כבר הורדתי אותה לסלולרי שלי כי אף פעם אי אפשר לדעת.
לגבי המע"מ הפסקתי לדרוש החזר, הטרחה גדולה מדי בשבילי.
 

לאונידס

Active member
לפי החוק הגרמני סעיף 6 לא נכון/מדוייק
הכוונה שלי לטענה כאילו:
"על טיסה בחברת תעופה ישראלית חל רק על הדין הישראלי."

בית דין בגרמניה: אל-על תפצה גם ישראלים על עיכובים בטיסות מאירופה
למרות שאל על הפסידה בבית הדין הגרמני היא ממשיכה בשיטת מצליח
"גם אחרי שביה"ד בגרמניה קבע כי אל-על תפצה גם נוסעים ישראלים על עיכובים בטיסות שהמריאו מנמלי תעופה באירופה, אל-על ממשיכה להתעקש כי הנוהל האירופי אינו חל עליה"
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001169864
מעניין למה דה-מארקר רשמו טעות כזו, כל אחד ואחת עם תאוריית הקונספירציה שלו או שלה.

הדין הארופאי טוב יותר לנוסעים מאשר "חוק טיבי" גם בקריטריונים לקבלת הפיצויים
למשל לפי החוק הארופאי איחור של מעל 3 שעות מזכה בפיצוי ולעומת זאת לפי החוק בישראל רק מעל 8 שעות
ום בדרך קבלת הפיצויים, בניגוד לחוק הישראלי החוק הארופאי לא דורש פניה לבית דין אם יש חברת תעופה סרבנית/מתחכמת, זו החלטה של פקיד.
ואם אני זוכר נכון גם הסכום הפיצוי באירופה גבוה יותר (לא בטוח).

במקרים בהם מגיע פיצוי לפי שני החוקים לשיקול הנוסעים אם לתבוע באירופה תוך תשלום עמלת תיווך או בארץ ולהסתכן בצורך בתביעה משפטית.
במידה ומגיע פיצוי רק לפי הקריטריונים של החוק הארופאי אין בחירה.
 

סתם מבקרת

Active member
אגב ביטולי טיסה סיפור על התנהלות של ישראייר. הזמנו לפני
כחודש טיסת הלוך חזור לפורטוגל לאוקטובר. באתרים דרכם חיפשנו הטיסה הוגדרה כסדירה וראינו שהיא מתקיימת באופן שבועי. הסיבה היחידה בשלה הזמנו את הטיסות האלו היא העובדה שהן היו הטיסות הישירות היחידות גם בהלוך וגם בחזור.
את ההזמנה עשינו ישירות באתר של ישראייר ושוב, לא היתה שם שום הערה בנוגע לטיסות.
באישור ההזמנה שהתקבל בדוא"ל הסבירו שחלק מהטיסות הן בהחכרה רטובה וכל ההסברים הנלווים ובהמשך, ממש לפני הסוף, הוסיפו "לידיעתכם ולעידכונכם טרם התקבל אישור סופי למועדי טיסה זו".
זה כמובן עיצבן ברמות כי בשום מקום לפני כן (ולפני התשלום) לא טרחו לעדכן על כך.
אתמול הטריחו עצמם להתקשר ולהודיע שהן הטיסה הלוך והן הטיסה חזור בוטלו.
את הכסף שכבר גבו יחזירו תוך 14 יום.
לטעמי נכון יותר לומר שמכרו טיסות לא קיימות ולקחו הלוואה בלי ריבית.
אין עם מי לדבר כי פניה לשרות לקוחות ניתן לעשות רק במייל (אבל לצורך הזמנות דווקא אפשר להתקשר רק שהם לא יודעים במה מדובר).
אז אנחנו למדנו שאצלם לא נבצע יותר הזמנת טיסה לעולם.
ואתם, כל אחד יסיק את מסקנותיו
 
סיפור על עיכוב בטיסה
לא צ׳רטר ישראלי
לא לואוקוסט
הסיפור נוגע לחברת בריטיש איירווייז המכובדת
&nbsp
טיסה לפני חודש פלוס לוושינגטון עם קונקשן בהיתרו
הגעתי בזמן לשער, כל הנוסעים מחכים להתחיל בורדינג
המטוס בחלון מולנו מחובר לשרוול
ואז מתחילות דיילות הקרקע להודיע בכריזה שיש תקלה טכנית, לא מצליחים לקרר את המטוס
שעת הבורדינג נדחתה כל פעם בעוד רבע שעה ועוד חצי שעה ולאורך כל הזמן קיבלנו עדכונים בכריזה, איך מנסים להתגבר על הבעיה. הפעילו מנועים. כיבו מנועים. העמיסו את האוכל. הורידו את האוכל. לבסוף הודיעו על שעת בורדינג סופית באיחור של 5 שעות בערך מהשעה המקורית ושלחו אותנו לאכול ברחבי הטרמינל עם ואוצ׳ר של 5& (אה כן, גם חילקו מים וחטיפים)
נחתנו בוושינגטון ב2 לפנות בוקר במקום 8 בערב, מה שכמובן הצריך מונית ולא תחבורה ציבורית כמתוכנן
קורה...
&nbsp
למחרת נכנסתי לאתר שלהם ומילאתי טופס ממוחשב לבקשת פיצוי. לפי הנתונים היבשים מגיעים לי 600 יורו, לפי החוק האירופאי
אבל נחשו מה?
כעבור כמה ימים קיבלתי מכתב תשובה מנומס
גברתי היקרה, אנחנו מאוד מצטערים על כל אי הנוחות שנגרמה לך
אבל מכיוון שהאיחור היה בגלל מזג אוויר גרוע בוושינגטון, וזה גורם שלא תלוי בנו, לא מגיע לך פיצוי...
מאז פניתי אליהם פעמיים דרך האתר ולא זכיתי למענה.
העברתי את העניין לטיפול אחת הנציגות שלהם בארץ (דרך סוכנת הנסיעות). כבר חודש שהעניין בבדיקה מול לונדון, תשובה עדיין לא קיבלתי.
 
למעלה