מה דעתכם על מטוס עם הפרדה?

RonspotNL

New member
ולמה שתכיני אוכל כשר

(שהוא בסך הכל אותו האוכל רק תוספת של מלח ומים)? זו לא הבחירה שלך ולא דרך החיים שלך אז למה בכלל להתחשב באופן חד צדדי? למה את צריכה להתלבש אחרת ולאכול אחרת רק בגלל בחירה של אדם אחר לגבי חייו או חייה? זה לא ברור לי אבל לא קשור בהכרח לפורום
 

iris mom of two

New member
מאותה סיבה

שאני אכין אוכל לצמחונים או טבעונים, שזו גם בחירה. מאותה סיבה שחברה שלי שיש לה ציליאק ואין לה בחירה בנושא מרגישה נוח לאכול אצלי, כי היא יודעת שאני אעשה הכל למנוע זהום משני, מאותה סיבה שאני אנסה לתת לכל אדם שמכבד אותי להרגיש נוח בבית שלי. כי אני זו אני.
&nbsp
ואוכל כשר זה לא אותו אוכל בתוספת מלח ומים, כי הבית שלי מאד לא כשר. אני לא קונה בשר כשר, מבשת בייקון מדי פעם (בגלל הכולסטרול והריח זה רק קורה פעם בכמה שנים), שלא נדבר על שרימפ, וערבוב חלב ובשר (עדיין לא מבינה איך אפשר לעשות פירה טוב בלי חמאה ושמנת).
&nbsp
לא מרגישה צורך להיות מיליטנטית בנושא. ולהתלבש אחרת, אומר ללבוש מכנסיים מתחת לברך. לא משהו קריטי. בדיוק כמו כשאני באה לבית של חברים אחרים אני אוריד נעליים בכניסה. אם כי נעליים בכניסה זה משהו שאני גם דורשת בבית שלי, אבל זה ספור אחר.
&nbsp
בדיוק כמו שאקפיד יותר על נמוסי שולחן בבית אירופאי מאשר בבית אמריקאי, ולא אגיש אוכל עם פלפלים למי שלא אוהב פלפלים.
&nbsp
אני גם מקבלת את אותה התחשבות. אחרת לא הייתי קוראת להם חברים.
&nbsp
 

RonspotNL

New member
מי שאוכל צמחוני או טבעוני זו גם בחירה אישית שלו

ציליאק זה עניין אחר לחלוטין כי זו מחלה או במילים אחרות זה מצב רפואי בשר לבן זה בדיוק כמו כל בשר אחר זה בשר אפשר לאכול אותו כמו כל אוכל אחר ובמידה לא כדאי להגזים עם שום מאכל שריפמס למשל אני אישית לא אוכל או אוהב אבל בהחלט מערבב בשר וחלב ולמה שתתלבשי מכנסיים מתחת לברך? זה אולי לא קריטי אבל למה שתעשי את זה ? להוריד נעליים זה דבר אחר כי לפעמים יש לכלוך שבא מבחוץ ולכן הרבה מורידים נעליים לפני שנכנסים הביתה ככה שיש בזה הגיון מסויים אגב אוכל זה עניין של טעם אבל יש הבדל בין לא לאהוב פלפלים למשל בגלל הטעם מאשר להתנהג ללבוש ולאכול אחרת רק בגלל שמישהו אחר מאמין בחבר דמיוני וחבר בארגון דתי כזה או אחר האומר שצריך לשנוא הומואים ולסביות שאסור לשבת ליד נשים בטיסות ואוטובוסים ושעל נשים להתכסות מכף רגל ועד ראש כי לגברים אין ידע איך להתמודד עם נשים בכבוד ... צר לי יש דברים שפשוט לא מתאימים לימים של היום
 

moco10

New member
בחירה אישית? זה ממש לא כל כך פשוט

זה נשמע על פניו פשוט - עם המחלה נולדת אבל לאכול כשר החלטת אבל זו ממש לא האמת. רוב אוכלי הכשר מעולם לא בחרו בכך במובן הרגיל, אלא חונכו כך מגיל 0. להגיד למישהו שכך גדל, "זו בחירה שלך" זו טעות גמורה.

אגב, גם עיניין הנעליים הוא לא עיניין של היגיון אלא של הרגל וחינוך. אם גדלת ביפן זה נראה לך ברור מאליו. בעולם המערבי זה לרוב לא כך (לא מדבר על נעליים עם בוץ ברור).
אצל לא מעט אנשים שלא נכנסים הבייתה עם נעליים (ולא בגלל שגדלו כך), בעצם מדובר בסוג של חרדה מלכלוך דימיוני, שלא שונה בעיניין הדימיון מאמונה בחבר דימיוני. יש אפילו שמקטלגים את זה כניורוזה שזה כבר סיווג שיותר קרוב ל"מחלה".

סה"כ צריך לקבל שכל אחד עם השטויות שלו, וכל עוד השטויות של האחר לא באים על חשבונך, לא נורא אם מתחשבים. אין שום סיבה סבירה למה לא להגיש למכר שומר כשרות אוכל כשר אם זה אפשרי.
 

RonspotNL

New member
בטוח שאכילת כשר זו בחירה אישית

זה שחונכו לא לחשוב בעצמם זו בעיה אחרת ביפן זה עניין תרבותי יותר לא ממש קשור לאמונה אבל אין שוב אין כל סיבה להתחשב בגלל אמונה טיפשית שאומרת שעלייך לאכול כשר בלבד או להתלבש אחרת או להתנהג אחרת או להתיישב במקום אחר בגלל אורח חיים ואמונות של אדם אחר
 

moco10

New member
לא מתחשבים באמונות טפשיות, מתחשבים בבני אדם כולל כל השגעונות

שלהם.
הרי אם כולם היו כמונו, עם אותם שגעונות, אמונות והרגלים, אז לא היה צורך להתחשב כי היינו מסתדרים בקלות ללא צורך בהתחשבות בהבדלים.
ולא מדובר על אלה שמנסים לכפות עלינו את רצונותיהם - על זה אף אחד פה לא התבטא אחרת. דיברנו על התחשבות באלה שמבקרים אצלך ובכל מקרה שמישהו לא מנסה בכוח לכפות עליך.

ואתה משלה את עצמך בעיניין הבחירה האישית בעיניין האמונה. בן אדם זה לא טבולה רסה שיום אחד בוחר לעצמו במה להאמין ובמה לא. אני בטוח ששמת לב לתופעה שרוב הדתיים נולדו להורים דתיים ורוב הלא דתיים להורים לא דתיים. הרי אם היה מדובר בבחירה אישית שלא נובעת מאיך הסביבה בה גדלת חינכה אותך, אז העובדנ הנ״ל לא הייתה קיימת. הרבה ״בחירות אישיות״ הם רק אשלייה של בחירה אישית, ולא רק בעינייני אמונה.
 

RonspotNL

New member
צר לי אבל להתחשבות צריך להיות הגיון

לבקש ממישהי לשבת במקום אחר במטוס כי מישהו חרמן מדיי ולא יודע בגלל הדת והאמונה שלו איך להתמודד עם נשים בכבוד זו בעיקר חוצפה אין פה כל סיבה להתחשב גם אין כל סיבה שבגלל אמונה של אדם אחר אדם או בת אדם תתנהג או יתנהג או יתלבש או תתלבש או יאכל או תאכל אחרת אדם בוגר צריך להיות עם מחשבה והגיון מינימלי מה שאין להרבה מהדתיים עם אמונה כזו או אחרת לצערי מה גם שהסביבה והחינוך שקיבלת זה דבר אחד ומחשבה והגיון זה דבר אחר ומחשבה והגיון אלה דברים שצריכים להיות לכל אדם בוגר ולמרות שזה לא המקום לדיון הזה זה מרתיח אותי שצריך כל פעם מחדש להתחשב באופן חד צדדי רק לכיוון הדתי והמאמין והנה רק ביום שישי בערב דיווחו שהיה מקרה נוסף בחברה האוטסרית זה נראה לך נורמלי? לי לא
 

moco10

New member
איבדת את נושא השיחה, ואולי לא במקרה

התת-שרשור פה החל מהשאלה שלך "ולמה שתכיני אוכל כשר" ולא דיברנו בכלל על הישיבה במטוסים שהרי שם כולנו (כל מי שכתב בשרשור) בדיעה אחת.
פתאום חזרת להגיד את הברור מאליו והמוסכם . הבנתי
 

iris mom of two

New member
מה שmoco

כמו שלא כל הלא דתיים הם מקשה אחת. כך לא כל הדתיים הם מקשה אחת.
&nbsp
אני לא אתחשב במי שקורה לי פרוצה, זה חלאה, ולא משנה אם הוא דתי או לא. אני לא אתחשב במי שלא רואה אותי ומתחשב בי. למה לי?
&nbsp
אבל יש לי משפחה וחברים שומרי מצוות. אנשים טובים, מתחשבים. ישבתי לא פעם ולא פעמיים ליד אנשים דתיים במטוס, היו לנו שיחות מעניינות, ולא רק על הדת. דברתי גם עם אברכים לובשי שחורים, שאינם מן הזן המגעיל.
&nbsp
בזה שאתה כורך כל חובש כיפה במקשה אחת עם חסרי בושה שמתנהגים כמו בהמות, אתה לא טוב מהם.
 

iris mom of two

New member
בדיוק!

אם מכבדים שגעון אחד, מותר לכבד שגעון אחר.
&nbsp
ודווקא עם להוריד נעליים בבית היו לי הרבה מלחמות עם מבקרים. ולהתחשב זה דבר מאד נעים לצבור, תמיד.
&nbsp
אגב, אני מנסה להמנע מלאכול חזיר, לא בגלל כשרות, אלא כי אני מכירה לא מעט שזה חית מחמד בשבילם, וממה שאני מבינה זו חיה מאד חכמה, אז קשה לי עם זה.
&nbsp
אולי בעולם אחר הייתי עוברת לדיאטה צמחונית. אבל במקום אני עושה פשרות אחרות.
 

לאונידס

Active member
חצי
, באזורים כמו מאה שערים הטריק של המכנסיים לא יעבוד

אישה במכנסיים היא פריצע, ולא משנה מהו אורכם, קיים סיכון ממשי שגם אישה מבוגרת שלובשת מכנס ארוך תותקף באזורים האלו - כולל תקיפה אלימה.
כדי לא להיות פריצע צריך חצאית או שמלה מתחת לברך, חולצה עם שרוול שמכסה לפחות את המרפק, אסור סנדלים עם כפות רגליים חשופות וכו'.
 

iris mom of two

New member
במקומות כאלו

אם כך אז אם כבר אז כבר.
&nbsp
אם יקראו לי פרוצה בכל מקרה, אין לי בעיה ללכת עם קצר, וכמה בריונים לעזרה
.
 

RonspotNL

New member
אני בעד טיסות

שמיועדות לבעלי חברים דמיוניים וחברים במועדון היוקרתי ששמו הוא המועדון הדתי שמוכרחים לשנוא את כל מה שלא הם אבל בכל זאת מעוניינים להשתמש במדע בשביל להגיע למקום אחר על כדור הארץ וכשהם לא שוכחים לחפש מקומות עם כשרות עלאק שזה מלח ומים בסך הכל למרות שהם לא מבינים שבחו"ל הרגלי האכילה אחרים מהארץ ואוכל הוא חלק מהחוויה שבטיול במקום אחר עדיף שיהיו מטוסים רק בשבילם ...
 

nisim asis

New member
זה נשמע טוב אבל זה בדיחה

לא ניתן לעשות דברים כאלה יש המון נפגעים במהלך כזה
 
מי שלא נוח לו לשבת עם בני אדם שונים שישכור לעצמו מטוס פרטי!!

אני עדיין בחלחלה מזה שאוסטריין הזיזו את הנשים בטיסה הזאת במקום להעיף משם את החשוכים הפרמיטיבים האלה, או לכל הפחות אותם (!!) להעביר מקום .. ואני גם בהלם מהנשים שהסכימו לזה .. פשוט בהלם.
מה שבטוח שאני עם אוסטריין לא נוסעת לשום מקום.
&nbsp
 
למעלה