נאפולי - אמא ותינוקת

יפעת2004

New member
נאפולי - אמא ותינוקת

היי, מנסה להגשים חלום ולבקר בנאפולי. אמא וביתה התינוקת בת שנה וחצי שכבר הייתה ביוון וקפריסין. מס שאלות. תודה לעונים.

1. עד כמה ניתן לטייל בתחבורה ציבורית? לאמלפי קפרי סורנטו ראוולו פוזטני וכו כשנאפולי בסיס לטיולי כוכב.

2. האם שבעה ימים מספיקים לדעתכם?... :( פוחדת שלא אראה את מה שאני רוצה..

3. שאלה שלישית ואחרונה זו פעם שישית שלי מאיטליה, מעולם לא נתק:לתי במחירים כאלה גבוהים ללינה. :( אולי חוץ מאזור הצ'ינקווה טרה. האם למישהו יש המלצה למקום לינה סביר שמותאם לעגלת תינוק?

מודה לראש לכל תשובה או טיפ לטיול עם תינוקת בת שנה וחצי
 

אולגה007

New member
נאפולי לדעתי לא לטיול כוכב

לדעתי יש להפריד בין נאפולי לטיול בדרך אמלפי.
נאפולי עיר סואנת, פקקי תנועה אדירים (בעיקר במרכז העיר) ולכן לא ממליצה לצאת ממנה כל יום לטיול אחר (אולי מקסימום רכבת לפומפי/הרקוליון) וחזרה.
דרל נוספת, לטיול 7 ימים, היא לפצל 3 ימים לנאפולי ו-4 ימים לדרך אמלפי כאשר משכירים רכב (נסיעה לא פשוטה).
אולגה007
 
אם הייתי רוצה לטייל באמלפי

ואני לא בטוחה שאני רוצה לטייל במקום כה מתויר, הייתי לוקחת את המעבורת מסרלנו ולנה בפוזיטנו או באמלפי. כי אם כבר, אז. השייט נראה לי נפלא ואין לי שום עניין לנהוג בכביש כל כך עמוס ומסוכן. יכול להיות שהבת שלך תיהנה משייט כזה? הנה למשל הלו"ז בין סלרנו ופוזיטנו ואפשר לבחור לו"זים אחרים:
https://www.positano.com/en/ferry-schedule?from=salerno&to=positano#

לפי מה שקראתי, אין לי חשק לנסוע לקפרי - העומס לא יתואר - אלא אם כן הייתי לנה בה יומיים-שלושה לטיולים רגליים. אבל ליום אחד, לא. יש, אגב מעבורת ישירה, מנאפולי.

לראוולו תצטרכי לארגן איזושהי הסעה כי זה למעלה, מעל החוף. זה האתר היחיד שם שבאמת מושך אותי כי אני מבינה שהיופי עצום.

לא, 7 ימים לא יספיקו לכל זה. אני אומרת את זה לפני שהייתי. זו ריצה ובמיוחד, אני מניחה שאת רוצה לנסוע בחודשים היפים, כלומר עכשיו עוד אוקטובר. העומס כל כך גדול שייקח עוד יותר זמן.

על איזו עונה בשנה את מסתכלת, מעכשיו עד אוקטובר? אז זה שיא עונה ויכולהיות גם שאת נופלת במקרה על אירוע תיירותי, תרבותי או עסקי בתאריכים מסוימים, שמייקר את הלינה.
 
אז למה להתמקם בנאפולי ולא בסורנטו או אחד הכפרים בחצי האי?

עם כל הכבוד לגתה, אישית לא אהבתי את נאפולי ואני מרגיש שהייתי בהחלט יכול למות גם בלי לראות אותה. עיר מטונפת, צפופה, רועשת ומזוהמת, מלאה במהגרים וכייסים, ניסו כמה פעמים להונות ולרמות אותנו, לכייס אותנו, שני צעירים הטרידו מינית את בתי בת ה-17 בויה טולדו, ולמרות האוכל הנפלא, מחשיב כחופשה די מיותרת. התחבורה הציבורית על הפנים ובפעם היחידה כשהגענו לתחנת הרכבת כדי לקחת רכבת לארקולנו ופומפיי, ראינו תגרה בין 2 קבוצות של צוענים שהמדריכה שלנו בפומפיי אמרה שזה די שכיח, מלחמות על טריטוריות כייסות.

להבדיל 1,000 הבדלות, אמאלפי זה גן עדן. סיפור אחר לגמרי. יפה, נופים מהממים, רומנטית.
 

אספרסו2

New member
הטרידו מינית?

התלוננת במשטרה?
נראה לי שאתה מגזים,עיר תוססת ומלאת חיים ולא צריך לתאר אותה באור שלילי חד צדדי.
 

סתם מבקרת

Active member
ואני אהבתי לבקר בה ואשמח לשוב אליה. יש בה חן מיוחד, מקומות

מעניינים, אוכל טוב, תרבות, לא כוייסנו (זה קרה לנו בפריס לפני שנים רבות), לא הוטרדנו ובכל מקום היה יחס מסביר פנים.
מסתבר שכל אחד וטעמו.
 

RonspotNL

New member
לטעמי עיר מאוד מעניינת

אמנם גנבו לי מצלמה בזמנים שמצלמה היתה עוד צורך לא עשיתי מזה בלגן אפשר בהחלט לאכול בה להנות בה רציתי להגיע לכל המקומות שציינת אבל לא היה לי זמן אולי 10 ימים יהיו מספיקים ...איזה סוג של לינה את מחפשת?
 

אספרסו2

New member
גרתי בנאפולי

ולא ניסו לרמות אותי,לגנוב לי או לשדוד אותי.מה שכן חוויתי זה אנשים מעניינים,פתוחים ומסבירי פנים בצורה שלא קיימת במקומות אחרים.
ואגב, העיר שאתה גר בה בהולנד הרבה יותר מסוכנת.
 

סתם מבקרת

Active member
מסכימה עם מה שחווית כי זו היתה גם החוויה שלנו

 

אספרסו2

New member
נפלת פה לא טוב

כי אני מכיר את שתי הערים,גרתי בשתיהן,ההולנדים מרמים בסקרים ומכרו גם את אחיהם היהודים בעבור בצע כסף.
רוטרדאם שמה את נאפולי בכיס הקטן מבחינת הרגשת הבטחון האישי של תושביה.
ולא ענית לי על השאלה בקשר לתגובת המשטרה בנאפולי על הפשע שבוצע,כביכול,בביתך.
 
אתה לא אשתי ומפני שאני בעל החברה אתה גם לא הבוס שלי

לכן אני לא רואה חובה לענות לך. מה עוד שהתשובה די ברורה כפי שברור שמדובר בשאלה מתריסה שמיועדת להתחיל ויכוח מיותר לחלוטין. את רשמיי מהביקור בנאפולי כתבתי, ומעניין אותי כשלג דאשתקד מה דעתך על כך.
 

Faria

New member
אתה לא סופר נכון

אצל אספרסו, פשע שבוצע על ידי מוסלמי שווה פי 100 יותר מפשע שנעשה על ידי לא מוסלמי.
חוץ מזה, גם להיות מוסלמי זה פשע בפני עצמו.
 

גילי ל

New member
עניין של טעם אישי

הייתי באזור כמה וכמה פעמים. לבד ועם ילדים. בעיני נאפולי היא עיר מלוכלכת, פקוקה ומאוד לא נעימה להסתובבות. לא הייתי מקדישה לה יותר מחצי יום, וגם על זה הייתי מוותרת.
על פומפיי לעומת זאת לא הייתי מוותרת, גם עם ילדונת קטנה.
כביש אמלפי-פוזיטנו-סורנטו מהמם ביופיו, במיוחד אם עוצרים בכל מיני עיירות ציוריות בדרך שלא מופיעות בהמלצות השגרתיות, אבל לשם כך צריך רכב ואני לא בטוחה שפעוטה בת שנה וחצי תהנה מהסיבובים שעל הכביש בתחב"צ.
קפרי הוא אי יפהפה. לצערי מעולם לא הצלחתי לשוט לתוך המערה כי המים היו גבוהים/נמוכים/סוערים/שקטים ושלל תירוצים. לא בטוחה שהייתי טורחת להגיע אליו לו ידעתי מראש שהמערה תהיה סגורה.
המלצה שלי:
אם את ממש חייבת להיות בנאפולי - קחי שניים-שלושה לילות שם ובאחד הימים צאי בתחב"צ לפומפיי.
בשאר הלילות תלוני באחת העיירות שבין אמלפי לסורנטו. עוברים שם אוטובוסים, רק תבררי מראש מה הזמינות שלהם ומה המסלול. מניחה שאפשר למצוא לזה תשובה באתרי האינט' העיירות.
בגדול - האזור לא ממש מתאים לעגלת תינוק. העיירות בנויות על צלע הר ויש הרבה עליות וירידות, כמו גם כבישים צרים יחסית. אבל האיטלים אוהבים ילדים ואפשר להסתדר. כאמור הייתי שם גם עם ילדים בעגלה.
שבעה ימים הם די והותר לדעתי כדי להתרשם מהאזור ולהיות במקומות שציינת.
לגבי עלויות - מניחה שזה תלוי בעונה בה את מתכננת לנסוע. יולי-אוגוסט עמוס בתיירים והמחירים בהתאם. מניחה שבספט' המחירים יותר נוחים.
תהני! לו יכולתי הייתי מבלה שם לפחות חודש בשנה.
 
נאפולי והסביבה

היינו שם לפני כמה שנים אבל אני מניח שרוב הדברים עדיין נכונים.

1. אפשר להסתדר בתחבורה הציבורית, אנחנו התסדרנו, אבל נעים זה לא. בטח עם ילדה קטנה. כפי שאמרו לפניי, אפשר להפוך את נאפולי לבסיס הטיול אבל אני בספק אם זה כדאי וחכם. שוב, אני לא מחדש פה כלום, הכל כבר כתבו לפניי אבל העיר ממש מלוכלת, ברמות של עולם שלישי, לא של אירופה. כמובן מלא זרים שמתעלקים ודוחפים ממש בכוח כל מיני מקלות סלפי ושטויות אחרים. ואם רק שואלים כמה זה עולה, אין אפשרות להיפטר מהם. באזור של תחנת הרכבת המרכזית מאיפה שלוקחים רכבות לטיולי יום, מלא בטיפוסים מפוקפקים. אם תתמקמי במקום אחר ורק תבואי לנאפולי פעם או פעמיים יהיה גם יותר יפה ויותר נעים.

2. לדעתי שבוע יכול להספיק.. יומיים בנאפולי עצמה לראות את המוזיאונים (לא לפספס בשום אופן את מוזיאון הארכיאולוגיה) ולטייל קצת ברחובות, לאכול פיצה וגלידה ולשתות קפה משובח. לא לוותר על ביקור בפומפיי. אנחנו אהבנו מאד את העליה לראש הר וזוביוס אבל הקטע האחרון הוא ברגל ולא מעשי עם ילדה בת שנה וחצי. גם עגלה לא מעשי. יום אחד הפלגה לקאפרי, שלושה ימים (או ארבעה) בסורנטו, אמאלפי, רוולו (לא לוותר על רוולו!) ופוזיטנו. ימלאו די טוב שבוע.

3. המחירים הם פונקציה של עונה. בנאפולי היינו במלון Mergellina שהיה די זול אבל לא מציאה גדולה. באמאלפי היינו במלון שנקרא Albergo Antico, נחמד אבל לא ממש זול. אמאלפי די יקרה כי נופשים שם הרבה מיליונרים.
 
מסכימה עם מה שאמרו לך לא להיות בנפולי ככוכב

לכל אמאלפי.
לגבי נפולי עצמה אני מאוד נהניתי מהביקור בה והרגשתי בטוחה, הייתי לבד. אני חושבת שאם יש לך שבוע בהחלט מספיק להיות בה יומיים ואז להתמקם באחת העיירות היותר רגועות דרומית לה.
לגבי לינה, אני חושבת שכדאי לישון במרכז העתיק של נפולי, אז את הולכת ברגל ולא צריכה את התחבורה הציבורית אלא כדי להגיע (היה מאוד נוח להגיע באוטובוס משדה התעופה)
 
למעלה