בקשה להמלצות לעמק הריין והמוזל

דורני

New member
בקשה להמלצות לעמק הריין והמוזל

אנו זוג שמתכננים להגיע לעמק הריין לשבוע באוגוסט.
קוראת ונשארת די מבולבלת בנוגע למסלול ויותר מזה - היכן כדאי לחפש מקום לינה.
מישהו יעץ לי לשהות במקום אחד ומשם לעשות טיול כוכב.
אוהבים עיירות עתיקות, טבע, נופים, טירות ומוזיאונים מיוחדים.
אשמח לכל רעיון והמלצה.
תודה
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
הרעיון של טיול כוכב הוא טוב מאד בדרך כלל
הריין מתחיל בשוויץ ומגיע עד הולנד. השאלה באיזה חלק של הריין אתם רוצים לבקר?
לאן אתם טסים? לפרנקפורט? החלק מפרנקפורט עד קובלנץ יפה מאד יש הרבה מקומות
לעצור בהם ולבקר, בקובלנץ הריין והמוזל נפגשים ואפשר לרדת לאורך המוזל עד טרייר.
לכן יהיה קשה קצת לשהות במקום אחד ולטייל כי אלו לא אוטוסטרדות ואתם רוצים לראות משהו. אולי תחלקו את הלינה לכמה ימים לטייל לאורך הריין ופחות ימים להקדיש למוזל שהרבה יותר קצר מאשר הריין.
&nbsp
לגבי לינה אם את רוצה להזמין מראש אז תעשי קצת שיעורי בית. תסתכלי היכן בערך כדאי (לאור המסלול שתרצו לעשות) ללון לאורך הריין כך שלא תצטרכו לנסוע קילומטרים הלוך חזור וכנ"ל לגבי המוזל. השאלה מהיכן אתם חוזרים גם חשובה. האם השבוע הוא ברוטו או נטו? כלומר הכללת בשבוע את יום ההגעה ויום הטיסה חזרה?
 

דורני

New member
נחיתה והמראה מפרנקפורט.

נוחתים ב 14:00 וזאת גם שעת הטיסה חזרה.
חשבתי על:
מיינץ
וייסאבדן
קוכם
טריר
קובלנץ - Rhein in Flammen
Rhaunen
&nbsp
יש טעם להגיע לקלן?
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
טיול לאורך הריין
נחיתה ב-2 עד שתצאו ותקחו את הרכב יכול לקחת שעה שעה וחצי. אם אתם רוצים לראות את ויסבאדן ומיינץ והסביבה כמו רודסהיים קחו מלון במיינץ או ויסבאדן ללילה הראשון או אולי לשני לילות תבקרו בשתי הערים. יש נוף יפיפה מההרים ומנזר מקסים ליד ויסבאדן ואולי תעשו שייט קצר לרודסהיים עם סירה ותחזרו ללון ואז תסעו לקוכם ויש עוד מקומות למשל פסל הלורליי וכו'. קובלנץ שווה ביקור גם קלן, לא בטוחה שתספיקו אז למוזל. בשבוע לעשות הכל וגם להנות מהנסיעה, אז תחליטו מה בא לכם לראות ועל מה לוותר. אפשר לעשות את המוזל ביומיים אבל ביום שאתם טסים חזרה הביתה בפרט אצל הגרמנים כדאי שתהיו שלוש שעות לפני כן בפרנקפורט להחזיר את הרכב ולעבור בדיקות בטחון קפדניות. אולי תחשבו על לעשות ההיפך, לצאת מפרנקפורט על האוטובאן עד לקלן (אפשר ללון בדרך אם אתם עייפים או מחשיך) לבלות יום בקלן ואז להתחיל בטיול דרומה לאורך הריין לאט לעצור בקובלנץ ובעוד עיירות יפות בדרך, לראות כמה זמן יש לכם ואולי להספיק גיחה קצרה למוזל ולבלות את היום וחצי האחרונים במיינץ ובויסבאדן (ללון באחת משתיהן) ואז עוד חצי יום בבוקר לפני הטיסה באחת משתי הערים ואז לנסוע לשדה. חשוב ששתימו לכם בסלולרי מפות גוגל של הכבישים משדה התעופה לנקודה X ואל שדה התעופה מנקודה X הכבישים שם קצת מבלבלים (מנסיון). כלומר יש מבחר אפשרויות איך לטייל מהיכן להתחיל ואיפה לסיים.
 

oren1947

New member
ריינלנד פלאץ,כך נקרא חבל הארץ הזה..נהר המוזל

מתחיל ממפגש הנהרות המפורסם של הריין והמוזל.
האנדרטה המרשימה נמצאת שם בדיוק ונבנתה לרגל איחוד הגרמניות.
מכאן..נקרא המקום עמק היין של גרמניה ובעיירות תחלפו על פני יקבים קטנים בהם תוכלו לטעום ולרכוש יינות מצוינים,ממליץ על יינות לבנים!
יחסית לעמק הריין, הדרך לאורכו צרה יותר, עם פחות תנועה ובלי מסילת ברזל סמוכה. גדות המוזל התלולות מכוסות באחידות בכרמים. זוהי ארץ יין וכל כפר קטן, עם כרמים המתנשאים בטרסות תלולות מאחוריו, מעורב בייצור היין. הכפרים לעיתים קרובות כוללים לא יותר ממקבץ בתים ובכל זאת יש לכל אחד מהם סוג יין מפורסם משלו.ומאחר שהכרמים נטועים בטרסות תלולות,סיפרו בדיחה שלכורמים ישנה רגל אחת קצרה יותר.

בלו לילה אחד ליד המוזל - בבילסטיין אני מצאתי לינה ממש מול קו המים, ברנקסטל (Bernkastel), או הורברוך (Horbruch). אם תכללו את טרייר ואת לוקסמבורג בטיול שלכם, כדאי להשאר שני לילות ליד הנהר. כשתטיילו לידו, דעו שיש מספר מוגבל של הזדמנויות לחצות אותו. לימדו את המפה ושימו לב שיש יחסית מעט גשרים או נקודות מעבורת בדרך. המעבורות עצמן תכופות ולא יקרות. המסלול מתחיל בקובלנץ (Koblenz) ומסתיים בלוקסמבורג.

צאו מקובלנץ (Koblenz) דרום-מערבה על כביש 49 לאורך הנהר. עברו מתחת לכביש המהיר 61 וחצו את המוזל.

עברו את Niederfell ו- Lof ותגיעו ל- Hatzenport, שם תפנו ימינה אחר השלטים ל- Burg Eltz P&R (אחרי נסיעה קצרה השלטים הופכים ל- Burg Eltz) אל Münstermaifeld, בו תפנו שמאלה כדי להגיע לחנייה של טירת אלץ (Burg Eltz). הליכה של 1 ק''מ במורד הגבעה ועוד אחד בחזרה למכונית שווה בהחלט, היות וזו אולי הטירה היפה ביותר באירופה.
ביציאה מהטירה קחו את הפנייה הראשונה ימינה המסומנת ל- Mozelkurn, שמורידה אתכם חזרה אל הנהר ותוביל אתכם במהרה ל קוכם (Cochem), אחת העיירות היפות באזור. חנו את רכבכם וצאו לגלות את אזור הולכי הרגל של העיירה הקטנה הזו. תשתדלו להתעלם מחנויות המזכרות ובמקום זאת הרשו לעצמכם להתפתות לקפה ומאפים בבית הקפה הקרוב.
טירת קוכם (Reichsburg Cochem) יושבת על פסגת גבעה מעל העיירה. ההליכה שווה את זה כי עד כמה שהעמק יפה מלמטה, במבט מלמעלה הוא פשוט מדהים.


חצו את הנהר מזרחה וסעו על כביש L98 לבילסטיין (Beilstein), כפר קטן וציורי ה"מחבק" את גדת הנהר מתחת לכרמים וטירה קטנה שממנה נשקף נוף מרהיב של עמק המוזל.

המשיכו עם הנהר, עד שתגיעו לכפר צל (Zell), אחד הכפרים הבולטים והגדולים לאורך הנהר. הוא מפורסם בייצור יין בשם Schwartze Katz ("חתול שחור"). שימו לב לציורי קיר של חתולים שחורים בכל הכפר.
כשעת נסיעה לאורך פיתולי הנהר תביא אתכם אל טריר (Trier), אחת מהערים העתיקות בגרמניה, שהוקמה ע"י הקיסר הרומי אוגוסטוס בשנת 15 לפנה"ס. כאן תמצאו אתרים עתיקים וגם מסלולי הליכה בין הכרמים.

צאו מטרייר לאורך גשר Römerbrücke עם השלטים ללוקסמבורג (Luxembourg) ולכביש המהיר. כשתגיעו ללוקסמבורג העיר, חפשו את השלטים ל- Zentrum ולחנייה וצאו לטייל שם ברגל.

אם ברצונכם להמשיך לטייל בלוקסמבורג מומלץ שתעעלו על כביש 7 (E421) צפונה וסעו ל דיקירך (Diekirch).אני המשכתי מכאן לבלגיה ולהולנד..

*חלק ניכר מהכתוב נלקח מאתר מגלים
 

גילי ל

New member
כמה דברים

שימי לב שבקטע הכביש בין קובלנץ לימינך אין גשר. ניתן לחצות את הנהר במעבורת באמצע הדרך או (האפשרות העדיפה בעיני) לעשות כיוון אחד על הגדה המזרחית ואת השני על המערבית (כביש 42 וכביש 9).
יום אחד מספיק לכל גדה לטעמי, כולל טיול בעיירות קטנות ומקסימות.
ממליצה בחום להצפין לקלן. עיר יפהפיה, בערך שעה נהיגה מקובלנץ. שווה להקדיש לה חצי יום.
טיול כוכב זה עניין של טעם אישי. ישנם מקומות בהם זה מומלץ. באזור הספציפי הזה לא הייתי משתקעת באותו מקום למשך כל הלילות, אלא מפצלת אותם. אבל כאמור זה עניין אישי.
תהנו! האזור יפהפה.
 

דורני

New member
תודה לכולם על התשובות. עכשיו אתחיל להכין ש"ב

שומרת על הזכות לפנות אליכם בהמשך
 

dudi4321

Member
הריין גם תוחם בין גרמניה לצרפת

ביקור בחלק הצרפתי מעט שונה מהחלק בגרמניה - היער השחור. אבל מומלץ מבחינת עלות ללון בחלק הגרמני ולנסוע כוכב לשטרסבורג, קולמר והכפרים הנחמדים האחרים בנוסף לכוכב בחלק שביער השחור!!
 
למעלה