טיול של שבוע קרואטיה סלובניה באפריל

טיול של שבוע קרואטיה סלובניה באפריל

טיול קרואטיה סלובניה אמצע אפריל 2018
טסנו עם טורקיש מישראל לטורקיה בלילה, קונקשיין כ-4 שעות באיסטנבול, ומשם לקרואטיה.
יום ראשון- נחתנו ב 8 בבוקר בזאגרב קרואטיה, ולקחנו את הרכב שהזמנו מראש דרך חברת Thrifty 230$ לטויוטא יאריס עבור שבעה ימים, ועוד 90 על החזרה במדינה אחרת, אותם שילמנו במקום.
משם נסענו למלון שלנו בזאגרב, מלון Fotic. מלון עם תודעת שירות טובה, נתנו לנו להיכנס איך שהגענו למרות שהיה מוקדם, עזרו לנו עם החניה שם שהיא נורא קטנה ועמוסת רכבים. המיקום מרכזי ומעולה. החסרון הגדול הוא שכשהגענו היה ריח של נקיון ובישום, כשחזרנו וריח הבישום כבר התפוגג, הבנו שיש ריח ביוב בשירותים וגם קצת בחדר כיוון שדלת השירותים לא אטומה. נשארנו שם רק לילה אחד, לא הייתי חוזרת למלון בגלל הריח כי אני רגישה לריחות. יצאנו לטייל רגלית בשוק ליד כיכר העיר שמאוד קרובה למלון, מוזיאון היחסים השבורים, רחוב קלצ'יצ'בה, סטון גייט, ובגדול בהרבה מקומות שמופיעים בסרטון הבא: https://www.youtube.com/watch?v=NUfw8q_a5iU
חזרנו למלון כדי לאכול צהריים בגלל הביקורת הטובה שמופיעה בסרטון. לצערינו האוכל לא היה טוב, היין חמוץ, לא מומלץ.
נסענו למקום לא במרכב העיר כדי לקנות טלפון נייד חדש (כי הקיים קרס), ויצאנו שוב מהמלון לא.ערב במסעדת סושי ממש מול המלון, טעים ומאוד זול.

יום שני- אכלנו ארוחת בוקר במלון ב 8, ויצאנו לכיוון שמורת הטבע Krka (נסיעה של מספר שעות). חשוב לציין שעדיף להיכנס לשם דרך lozovac שם לא צריך לשלם חנייה. לקחנו את השאטל לתחילת המסלול ומשם טיילנו בין המפלים. נוף מהמם ומרגיע מאוד מומלץ. טיול רגלי של שעתיים בערך. לקחנו שאטל חזרה לרכב בשעה 4, ומשם נסענו לעיר Split שם המלון הבא שלנו Unique Luxury Rooms, מלון זול שהציע לנו חניון ב 15 יורו עם נסיעה הלוך חזור אליו. שתי דקות הליכה לעיר העתיקה ולארמון. הגענו מאוחר אז לא הספקנו להסתובב בעיר הרבה, אבל אהבנו את מה שהספקנו לראות. ארוחת ערב אכלנו במסעדה של פירות ים בעיר העתיקה בשם Villa Spiza. מקום מאוד קטן עם מעט מקומות ישיבה. כיוון שאני לא אוהבת פירות ים הזמנתי סטייק. האוכל היה מעולה כמו גם ההמלצה של מלצר על היין. המלון סיפק לנו א.בוקר באחת המסעדות גם בעיר העתיקה ליד הארמון. היה נחמד.

יום שלישי- לאחר ארוחת הבוקר נסענו לכיוון זאדאר להסתובב שם בטיילת. הגענו, היה מיקוץ כלשהו שחסם חלק מהכבישים וגם לא היה לנו יותר מדי זמן לבלות שם. הסתובבנו בשוק, בטיילת, אכלנו שם צהריים והמשכנו לכיוון העיירה הבאה: רוביני. הגענו לדירה דרך בוקינג, המארחת גרה בעיירה והדירה היא בעיר בעתיקה. אין כניסה בעיר בעתיקה והמארחת מאפשרת לחנות אצלה בחניה, וללכת איתה ברגל כ 15 דקות לעיר העתיקה. רוביני עיירה מהממת, שנשלטה בעבר ע"י משטרים שונים, בינהם איטליה, ויש שרידי בונקרים מ WW2 של ציר הרשע. לאחר ההגעה לדירה טיילנו רגלית ברחבי בעיירה, אכלנו א.ערב ולמחרת כבר יצאנו לכיוון סלובניה.

יום רביעי- נסענו על הבוקר לכיוון מערת שקוציאן Škocjan Caves, בדרך עברנו בגבול קרואטיה סלובניה, וכמובן עצרנו בתחנת דלק הראשונה בסלובניה, לקנות מדבקה המתירה נסיעה בכבישים המהירים(בניגוד לקרואטיה שבה משלמים ביציאה מהכבישים המהירים על כל המקטע בו נסעת. הגענו ורכשנו כרטיסים לסיור(חשוב לשים לב לזמנים ולהגיע בשעה הנכונה לסיור). הנטיפים הם לא ההיילייט של המערה, אך הסיור עם הסיפור של החוקרים, והמסלול אותו הם עשו לפני שנים מעניין ביותר.
משם המשכנו למערה הבאה בסלובניה פוסטוינה Postojna Cave, אחרי המערה הקודמת לא התרשמנו. במערה זו יש כמות מאוד גדולה של נטיפים, נכנסים למסלול עם רכבת, יורדים ומתחילים לסייר ביחד עם מדריך ובערך 100 אנשים נוספים. כולם נוגעים בנטיפים ולאף אחד לא אכפת. פחות אהבנו את המערה הזו. משם נסענו לתחנה הבאה שלנו, בובץ'. בובץ' ממוקמת על יד האלפים הג'וליאנים והנוף לשם מדהים. העיירה קטנה מאוד והכל נסגר די מוקדם, חוץ ממסעדה "איטלקית" דיי עלובה.
יום חמישי- בבוקר גילינו שהרפאטינג שתיכננו לעשות לא תואם, לבסוף המקום תיאם לנו ראפטינג עם חברה אחרת שכמובן גבתה מחיר יקר יותר. בבובץ' יש כל מיני אטקציות (סקי, צניחה חופשית, ראפטינג, קייקים, סנפלינג ועוד) וכדאי להזמין ולתאם מקום מראש. אחרי ראפטינג חביב נסענו לכיוון העיר בלד. הנסיעה הייתה מהממת ביפייה שכן לקחנו דרך מעט ארוכה יותר שכללה נסיעה במעלה הר, עם עשרות סיבובים מסוכנים ושלג בפיסגה. הגענו לדירה בבלד, ויצאנו להסתובב ליד האגם. כמובן ששם אכלנו את עוגת הקרמשניט המפורסמת ב Park Restaurant and Café
יום שישי- עשינו סיבוב שלם של אגם בלד שכלל עלייה לטירת בלד המהממת. בירידה מהטירה עצרנו לאכול ב Grajska Plaza Restaurant והיה מאוד טעים. יותר מאוחר עשינו עצירה קטנה ב Lake Bohinj סתם לשבת על שפת האגם. משם המשכנו ללובליאנה.

יום אחרון- היה לנו חצי יום לפני הטיסה וכבר היינו דיי שבעים מלטייל ועייפים. טיילנו קצת רגלית בלובליאנה, בגשרים, בחנויות הקטנות. היינו במלון דירות דרך בוקינג ממש במרכז אבל חוץ מהמיקום שלו אני לא ממליצה ולכן לא אציין את שמו.
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
תודה על סיכום החופשה
קשה לי להעריך אז אשאל, האם היית ממליצה על טיול שכזה או לא?
 
מאוד נהנינו ואני מאוד ממליצה

בדר"כ אנחנו עושים חופשה בעיר אחת וסורקים אותה שבוע (חוץ מארה"ב שבה עשינו את החוף המערבי).
אמנם היינו בטיול הזה בכל יום במלון אחר, ולא היה מה להתפנק במלון, אבל אהבנו מאוד לנסוע בכבישים, לראות נופים, להגיע לכל מיני אטרקציות וערים מרוחקות אחת מהשניה.
אם הייתי יכולה לשנות משהו הוא להשקיע יותר זמן בתיכנון סוף הטיול ולעשות יותר אטרקציות בבובץ.
אני בד"כ לא מפרטת או מצלמת יותר מדי בטיולים שאני עושה.
הטיול היה באפריל ורציתי לכתוב בשביל הפורום, וגם בשביל חברה שסיפרתי לה על הטיול, כפי שאת רואה לקח לי זמן לעשות זאת.
 

Faria

New member
אני הייתי ממליץ על טיול כזה

טיילנו שם באפריל 2017, אמנם שבועיים אז יצא לנו יותר מקומות (הגענו עד דוברובניק, ויצא לנו להספיק 9 לילות בקרואטיה ו5 בסלובניה).
מוזר לי קצת שבין זאגרב לספליט לא היתה עצירה באגמי פליטוויצה, אמנם היעד הכי תיירותי ומוכר בקרואטיה, אבל בהחלט בצדק וראויה ושווה את המאמצים. שמורת קרקה גם נהדרת גם כן.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

Faria

New member
היינו בשניהם באותה תקופה כמוך

בשני המקומות לא היה עודף תיירים ברמה שמפריעה לטיול.
פרק קרקא נהדר בכל מקרה, דווקא בו היינו קצת פחות זמן ממה שרצינו כי הגענו די מאוחר, אבל עדיין הספקנו לעשות בו שני מסלולים, גם אחד הפחות מתויירים בחלק הצפוני של הפארק, וגם המרכזי (זה שחונים בלוזובאץ ולוקחים את השאטל) - בו לא הספקנו הכל בגלל שהגענו קרוב מדי לשעה בה יוצא השאטל האחרון חזרה לחניון.
 

Faria

New member
Villa Spiza (אמוג'י של לב, לא עובד לי מהעבודה)

איזו מסעדה חמודה. קטנטונת, 3 עובדים - שפית, מלצר ושוטפת כלים עם אוכל טעים במיוחד.
&nbsp
 
למעלה