אלעל מתחילה להפנים את התחרות למזרח - כרטיסים ב- 499

  • פותח הנושא Nרב
  • פורסם בתאריך

Nרב

New member
אלעל מתחילה להפנים את התחרות למזרח - כרטיסים ב- 499

להודו כולל כבודה למיטב הבנתי

 

ANZ1

New member
זה לא ישאר הרבה זמן ככה, אלעל תעלה את המחירים

אלעל כבר היום לא מרויחה כסף,
אם היא תוריד את המחירים ב20-30 אחוז,
היא תפסיד כסף,
אותם הוצאות ופחות הכנסות.
כי המתחרים לא ישבו בשקט, הם יורידו לאותם מחירים.
אלעל צריכה לעשות רפורמה גדולה בתוכה,
עד שזה לא יקרה,
וכל עוד טייס אלעל מרויח פי 4 מטייס אמריקאי,
הדרך של אלעל למטה.
עוד כמה חודשים יראו שעברו להפסד ויעלו את המחירים
 

Nרב

New member
לא יודעת מה קורה באלעל אבל סביר שכ"א יקר לאט לאט יוחלף בזול

בכל מקרה מה אכפת לי בתור נוסעת, אני לגמרי מרויחה מהתחרות הזאת.
 

לאונידס

Active member
לאל על יש המון מקדמי חוסר יעילות ואינטרס לא להרוויח

אל על מסובסדת במאות מליונים בשנה ל"הוצאות ביטחון", אם היא תתחיל להרוויח יש סיכון שיקצצו בסובסידיות את הסכומים שהיא תרוויח.
במצב עניינים כזה אין לחברה שום סיבה להרוויח.
&nbsp
לחברה יש ניהול כושל (במקרה או בכוונה) שלהערכתי עולה לחברה הרבה יותר משכר הטייסים.
למשל אף חברה בעולם לא מרשה לעצמה להשבית את פעילותה לכמעט 30% מהזמן. אין מצב שאיזושהי חברת תעופה היתה שורדת השבתה כזו.
צורת ההשבתה דוחקת החוצה בעיקר את הנוסעים העסקיים שהם הנוסעים היותר רווחיים לחברות.
לחברה יש מצוות עובדים עצומה, המון עובדים למספר מטוסים. בהתחשב בכך שלא עובדים 365 ימים בשנה אז המספר בכלל עצום.
החברה לא השכילה ליצור בריתות טובות עם חברות אחרות, לא הצליחה להכנס בשותפויות עם מועדוני נוסעים מתמידים.
החברה מזגזגת במדיניות שלה. פעם יש סנדור ופעם אין, פעם יש חברת Up עכשיו תיכף אין, עכשיו המציאו low cost שהוא לא באמת low cost....גם הנהלת החברה יודעת שהמדיניות שלה כושלת.
החברה יוצרת לעצמה המון סנטימנט שלילי אצל הקהל הישראלי מכל מיני סיבות, חלקן בהחלט מוצדקות
ועוד....
&nbsp
בקיצור לדעתי הבעיה בהנהלה שמצליח בינתיים במשימה אחת, להפנות את האש ממנה למקומות אחרים. מקווה שיתעשתו
 

RonspotNL

New member
מה שאתה אומר הוא נכון

אבל הדבר הכי מעניין בכל העניין הוא שאם החברה היתה עובדת גם בשבתות למשל ואם היתה משפרת את השירות לנוסע במקביל אולי מצבה היום היה טיפה יותר טוב כל הענינים האחרים בכל מקרה בחברה הזו לא יציבים אבל אם היה שיפור בשתי הנקודות שציינתי אולי משהו היה משתפר בה
 

RonspotNL

New member
לא יודע אם מדובר ב30 אחוז

אבל כמעט יומיים שלמים כל שבוע בגלל אמונה של קבוצת אנשים החברה לא מפעילה טיסות מה שגורם להמון הפסדים בחברה הנ"ל
 

לאונידס

Active member
כמעט יומיים כל שבוע (תלוי ביעד) + חגים ומועדים

וכתבתיי כמעט 30%, לא 30%.

חברות כמו איזיג'ט התלוננו שבנתב"ג הזמן שמטוס נמצא על הקרקע ארוך מכל טרמינל אחר בעולם, מה שגורם להם הפסד כספי ואם אני זוכר נכון הם דיברו על תוספת של רבע שעה.
והנה יש חברה שאין לה בעיה להשבית את צי המטוסים לכמעט 30% מהזמן.

יכול להיות שההחלטה להשבית נכונה כלכלית, אני זוכר שפעם כשהחברה החליטה לא להשאיר נוסעים בארה"ב לסופשבוע אלא לנחות אחרי כניסת שבת (כמובן שרק הנוסעים שרצו להגיע, השאר קיבלו טיסה במוצ"ש) יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני אמר לאל על שאין בעיה לפגוע בהם כלכלית.
יכול להיות שלחברה כדאי להיות הפסדית ולקבל סובסידיה של מאות מליונים במקום לנסות להיות רווחית ולאבד לפחות חלק מהסובסידיה.
 

Nרב

New member
מאחר ואני גרה על נתיב ההמראות אני רואה מטוסי דגל כחול לבן

מעופפים גם בשבת (סאנדור מן הסתם) אז אני לא בטוחה שהצי הפיסי ממש מושבת והקביעה של כמעט 30% מדויקת.
בכל מקרה כמו שאתה אומר זה כנראה כן נכון להם כלכלית והחלטה מנוגדת תפגע בהם בקונסטלציה הפוליטית שקיימת כבר שנים רבות בה החרדים מחזיקים את כולנו ב
 

YosMan1

New member
המפלגות הדתייות הודיעו בזמנו לאל על ששקלה לטוס בשבת לאחר

שהחברה נמכרה לבורובוצים שאם הם יטוסו בשבת אז תועבר הודעה מכל הרבנים החשובים שאסור לטוס באל על בכלל בשום יום.
התיורץ היה שהם מעדיפים לטוס בחברה שבה מחללים שבת גוים ולא חברה שבה מחללים שבת יהודים.
זו הייתה הפגנת שרירים שעבדה ואל על החליטו שהם ממשיכים לא לטוס בשבת.
קומבינות סנדור ודומיהן נגמרו עכשיו, נראה מה יקרה בעתיד.
ההגיון של הדתיים שלטוס דרך נתבג בו כל עובדים מחללים שבת באופן קבוע זה בסדר, אבל לטוס בחברה שטסה בשבת זה לא בסדר עקום לגמרי, אבל הם יודעים בדיוק איפה הם יכולים להפעיל כוח ואיפה אין להם סכוי.
כל עוד אנחנו ניתן להם את הכוח להחליט בשבילנו אז הם יעשו את זה, כשאנחנו נחליט שאנחנו לא רוצים לתת להם יותר את הכוח הזה, אז זה יפסק.
&nbsp
 

ANZ1

New member
וזה שאתם נוסעים עוד רבע שעה בשביל להגיע לטרמינל

כי מדינת ישראל פחדה לקחת לכפר חבד שטח קטן לכביש,
מה שהיא עושה בכל מקום אחר כל יום,
זה בסדר ?
במקור היה צריך להיות מחלף לשדה התעופה להיות הרבה יותר מערבה ליד טרמינל 3.
או העובדה שאין רכבת או תחבורה ציבורית בשבתות וחגים לנמל התעופה, זה בסדר ?
 

לאונידס

Active member
תשובות לשלושתיכם

למירב: כבר מזמן אין סאנדור. תבדקי לוח המראות של נתב"ג.
אבל האחוז המדוייק לא משנה, איזה אחוז מהזמן לדעתך מושבת והאם משנה אם הוא מושבת 20% מהזמן או 30%?
לגבי הסבסוד: ברור שאל על יעדיפו לקבל כסף תמורת זה שלא יעבדו מאשר להרוויח כסף בתמורה לעבודה.
גם אני אשמח שיתחילו לשלם לי כדי שלא אעבוד.
זה ברמת הקואליציה והבחירות של האזרח לכנסת.
ברמת האזרח הפרטי - כל אזרח צריך להחליט לעצמו אם הוא רוצה לעודד את התופעה ע"י תמיכה בחברה.
&nbsp
ל YOS:
להערכתי האיום של החרמת אל על ע"י חרדים הוא איום ריק או יחסית מינורי
האיום של הכנסת והשרים לשלול מאל על סובסדיות ובלעדיות על קווים רווחיים במיוחד הוא האיום האמיתי, המאז'ורי.
בקיצור מאיימים על אל על עם כסף שעיקרו מגיע מחילונים, לא מדתיים.
&nbsp
לANZ1:
אנחנו לא יכולים לנסוע לנתב"ג ברכבת של חברה מתחרה.
מה שלא נכון לגבי חלק לא קטן מהקוים שאל על טסה אליהם, יש לאנשים בחירה והם יכולים לטוס בחברה שטסה בשבת - הם אפילו יכולים להחליט לטוס בשבת.
יכול להיות שהרבה נוסעים מממשים את אופציית הבחירה מה שאולי מסביר חלק לא קטן מההפסדים של החברה.
אני מכיר אנשי עסקים רבים (הנוסעים הרווחיים) שזהו שיקול מרכזי מבחינתם לאי בחירה באל על וכתוצאה מכך הם גם מוטים לטיסות בחברה זרה גם בנסיעות הפרטיות שלהם.
&nbsp
 

Nרב

New member
אז מה הם משווקים? אני באמת שואלת, אני לא בקיאה בכל רזי

מאחורי הקלעים כמוכם. האתר שלהם פעיל.
 

YosMan1

New member
להפתעתי כן, יש טיסות של סנדור (תחת קוד אלעל) ואפילו יש להם

פעם פעמיים בחודש טיסה אחת בודדת בשבת.
כל שאר הטיסות הם באמצע השבוע.
למשל LY5161
 
למעלה