כשהמחיר טוב יש סיכוי גבוה יותר לשינוי כלפי מעלה
למחיר יקר יותר,
כשהמחיר יקר יש סיכוי גבוה יותר לשינוי כלפי מטה, למחיר זול יותר,
הסתברות פשוטה, שינוי בד"כ יהיה לכיוון הממוצע האופייני למקום לעונה וכו'.
אפשר גם להתלות בסיבות "האח הגדול",
אם המחיר עלה, ורוב הסיכויים שזה קרה כשהמחיר המקורי היה זול מהממוצע, אז כנראה האתר "ראה" שאני מתעניין ולכן העלה לי את המחיר.
אם המחיל הוזל, ומרבית הסיכויים שהוזל אם המחיר הראשוני היה גבוה מהממוצע, אז כנראה האתר "הבין" שבמחיר כזה אני לא ארכוש ולכן כדי להציל את העסקה נתן לי הוזלה.