דרכון ביומטרי

פוקסי99

New member
דרכון ביומטרי

יש לי דרכון רגיל בתוקף עד 2026.
השאלה : כדאי לעשות במקומו דרכון ביומטרי ומה זה נותן?
ומה עושים עם הויזה בדרכון הרגיל
 

YosMan1

New member
א.לא נותן כמעט כלום. ב. עולה כסף. ג.צריך להסחב עם שני הדרכונ

הדרכונים.
א. הדרכון הביומטרי מאפשר לעבור במכונות היעודיות בנתבג במקום לעמוד בתור של הדרכונים אבל אפשר לעשות זאת גם עם זהוי כף היד.
ב. החלפת דרכון עולה כסף...
ג. כשיש ויזה לארהב בדרכון ישן צריך לבקש שישאירו לך את הדרכון הישן ומגיעים לארהב עם שני הדרכונים (הם חותכים את הקצה של הדרכון הישן ושמים חותמת מבוטל)
 

yossialef

New member
סתם לידיעה - ישנן "מכונות" גם לדרכונים הרגילים

לכל נושא דרכון ישראלי רגיל (לא ביומטרי) הנכנס לישראל. חבל להסתער על הדלפקים של משטרת הגבולות. בסיום הירידה עם הפנים לדלפקים בצד שמאל בקיר, ישנן כמה מכונות לסריקת דרכונים רגילים. באם איני טועה ישנם 8 מכונות.
חצי מהן לדרכונים ביומטרים וחצי מהן לדרכונים רגילים.

בהצלחה.
 

YosMan1

New member
צודק, לא מצליח להבין על איזה עקרון זה עובד, איך מתבצע הזהוי?

הם רק מזהים את הדרכון בלי שמזהים את הבן אדם ובזה זה מסתיים?
 

yossialef

New member
ממה שאני יודע

הדרכון עובר סריקה במקביל לכך שאתה מצטלם. נעשת השוואה בין הצילום שבמצלמה לתמונה הסרוקה בדרכון. במקביל נעשת בדיקה עם מספר הזהות שלך מול מחשב משרד הפנים (כמו בדלפקים). באם הכל בסדר, מודפס אישור הכניסה לישראל.

רק לאחר זמן מסויים, מועברים פרטי הכניסה שלך למחשב משרד הפנים על מנת לרשום כניסה לישראל. לכן, מומלץ לשמור לפרק זמן את אישור הכניסה לישראל ולא לזרוק אות מיידית לפח.

נשאלת השאלה מה עושים בנתב"ג עם סריקת הדרכון שלך והצילום שעשית במכונה. אני פשוט לא יודע !!
ישנן חרושת של שמועות לא מבוססות.
מה שכן, הגיונית מאחר שמדובר בסביבה ממוחשב ומעבר לסביר שהנתונים הנ"ל נשמרים באיזשהו מקום/מאגר. לכמה זמן, האם מועברים הלאה ומי משתמש בהם !? ציינתי קודם לא יודע.


ט.ל.ח
 

לאונידס

Active member
מקנה לך את הזכות המפוקפקת להנות מהשירות במשרד הפנים

את הזכות המפוקפקת להפקיר עותק של טביעות אצבעותייך במאגר הביומטרי (תאריך יעד לדליפת המאגר לא פורסם) של משרד הפנים
את הזכות לנסוע עם שני דרכונים במקום אחד לארה"ב, הישן עם הויזה והחדש הביומטרי, אגב בפעם האחרונה בראיון לויזה עמדה איתי מישהי שבמשרד הפנים החתימו את דרכונה הישן ב"מבוטל" כולל על הויזה האמריקאית, כך שהיא הרוויחה גם את הזכות לעשות ויזה חדשה לארה"ב (כולל בלבול המוח והתשלום),
אולי את הזכות לשלם עוד פעם על דרכון, בעבר מי שעשה ביומטרי במקום דרכון רגיל עם תוקף ארוך לא היה צריך לשלם, לא יודע מה קורה היום,

אבל את אולי מרוויחההמנעות מהשחתת הדרכון ע"י הפקיד בביקורת הדרכונים, אני לא יודע אם באמת יש מדיניות של השחתת דרכונים אבל אני כן יודע שיש על כך המון עדויות ותלונות.

שורה תחתונה - אני במקומך (ובמקומי) הייתי ממתין
 

danitcohen

New member
לא יודעת לגבי ההשחתה

אבל אני כן יודעת שהרבה פעמים כשיש לחץ בנתב"ג אז בלי הודעה מוקדמת מאפשרים לך להרשם ולהזדהות עם הדרכון הישן במכונות לפי היד. פעם היה צריך אליהן כרטיס אבל היום כבר לא צריך.
 
למעלה