משתפת אתכם בסיפור על סוכן נסיעות ובתהייה האם אני צודקת

תומלול

New member
משתפת אתכם בסיפור על סוכן נסיעות ובתהייה האם אני צודקת

בוקר טוב וחג עצמאות שמח לכולם,
אני רוצה לשתף אתכם במשהו שקרה לי ולשמוע דעתכם האם אני צודקת בכך שאני מרוגזת למדי.
אני טסה מחר עם הבנזוג שירוץ במרתון וינה. בניגוד להרגלנו, כשמדובר בטיסה בלבד ללא רכב וללא תסבוכות מיוחדות ובגלל שאנו טסים עם עוד חברים שרכשו את כרטיסי הטיסה דרך סוכנות מסויימת (לא משנה כרגע מי), גם אנו רכשנו שם את הכרטיסים.

ברוב הטיסות של אוסטריאן (שאיתם טסתי לוינה בדיוק לפני שנה) ניתן לעשות צ'ק אין 47 שעות לפני הטיסה, כפי שכתוב באתר שלהם.
בכל מקרה, ככל שידוע לי, כאשר מנסים לעשות צ'ק אין לפני שהמערכת נפתחה, מקבלים הודעה שהצ'ק אין עדיין לא אפשרי, אך נפתח במועד כך וכך.
אבל כאשר הכנסתי את הפרטים שלנו, קבלתי הודעה: פרטי הלקוח אינם נמצאים.

פניתי עם צילומי המסך הללו לסוכנות הנסיעות וכתבה לי הסוכנת: שככל שידוע להם הצ'ק אין נפתח 24 שעות לפני (שזו שטות וטעות שיכלו לבדוק בעצמם).
ואני שואלת: כאשר נוסע מכניס פרטים ומופיעה הודעה שפרטי הלקוח אינם נמצאים, זה לא אמור להדליק לסוכנת הנסיעות נורה אדומה?
לא הייתם מצפים שהיא תבדוק למה מתקבלת הודעה כזו?

מהון להון, הבוקר (אנחנו כבר פחות מ- 24 שעות לפני הטיסה, כששוב הופיעה לי ההודעה הזו) פתאום היתה לי תובנה!
למרות שהיה בידיהם צילום דרכון שלנו, הסוכנת שלחה לנו את הכרטיסים עם סיכול 2 אותיות. השם נשמע אותו דבר אבל הכתיבה שונה. כשפנינו לסוכנת, היא שלחה לנו את הכרטיסים עם השם המתוקן, אבל כנראה (ודי בטוח) התיקון הזה לא נעשה מול אוסטריאן.
אכן צדקתי וכשהכנסתי את שם המשפחה השגוי (אגב, גם סיכול של 2 אותיות יכול 1,000 פעם לעבור עד הפעם שלא יעבור, לא?) הצלחתי לעשות צ'ק אין.
במועד זה של הצ'ק אין, ראיתי שאנחנו יושבים בנפרד במקומות לא מוצלחים השונים המקומות שכורטסו לנו במקור. למרבה המזל זו טיסה קצרה ועדיין היו מקומות בודדים פנויים בסמיכות יחסית כך שהצלחנו לשנות את הישיבה שלנו.

בעיני ההתנהגות של הסוכנת היתה מאוד לא מקצועית.
 

yossialef

New member
לצערי את גם יכולה לכעוס על עצמך שלא בדקת מה שקיבלת

את נוסעת וותיקה. קצתת מפליא אותי שמקבלים כרטיס טיסה ולא בודקים את הפרטים המופיעים ע"ג הכרטיס. בראש ובראשונה איות השמות הזהה לדרכון ולאחר מכן: תאריכי הטיסה, שעות הטיסה, מספרי הטיסה והטרמינלים, מודפס מספר כרטיס אלקטרוני ברור. למי שקיבל מושב, שיבדוק שמתאים ומודפס מספר המושב הידוע לכם.

קיים תמיד סיכוי שהסוכנת טועה בהקלדת השמות במחשב
אבל את האחרונה שבודקת. טעויות שכאילו מתרחשות מדי פעם.

הסוכנת לא מצטיינת כאמור, אבל עשתה עבודתה במהירות לתיקון הקילקול.

חג שמח. עברנו 70 שנות עצמאות אז למה להתרגז כל כך, הרי הבעיה תוקנה.
 

תומלול

New member
דווקא כן בדקנו את השמות ועלינו מראש על הטעות, זה הקטע המוזר

ברגע ששלחו אלינו את הכרטיסים כבר לפני 10 ימים ראינו שיש טעות ופנינו אל הסוכנות לתקן את השמות.
זו טעות כביכול קטנה, קצת כמו לכתוב קהאן או קאהן, אבל יכולה להיות משמעותית אם נופלים על פקיד קפדן.
אגב, הסוכנת לא עשתה כלום, זה מה שהפריע לי. גם אחרי ששלחתי לה צילום מסך של הנסיון לעשות צ'ק אין, שם הופיעה הודעה: Passenger information not found, היא לא עשתה מאמץ לבדוק למה קבלנו הודעה כזו ואנחנו עלינו על סיבת הטעות.

בכל אופן, תודה על תגובתך ועל איחולי החג, אכן יש בכוונתנו להנות... חג שמח!
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
בוקר טוב - סוכני נסיעות
אם הייתי כותבת כאן את הפאשלות שעשו לי סוכני נסיעות (מדובר על לפני שנים רבות) זו היתה סאגה מעוררת בכי בלתי נשלט. החל מהזמנת טיסה לשדה תעופה בארה"ב שנסגר ב-11 בלילה (המטוס שלנו הופנה לשדה אחר, בני המשפחה שחיכו לנו לא הבינו מה קרה בקיצור לקחנו מונית שעלתה הון בחצות הלילה אבל הגענו לבסוף) וכלה בבתי מלון מדרגה ז שבקשתי שיהיו במרכז העיר והם היו בערך כמו שהייתי אומרת שקניון פתח תקוה הוא במרכז תל-אביב. לא שזה אמור להקל בהרגשה הרעה שלך על הפישול של סוכנות הנסיעות, אלא לומר לך פשוט לא לסמוך על סוכן נסיעות. כן, אני יודעת שיש סוכנים נהדרים, טובים, אחראים וכו', למען גילוי נאות, אני עברתי קורס סוכני נסיעות אבל החלטתי שהמקצוע הזה לא בשבילי זאת אחרי נסיון קצר. אבל לדעתי הנוסע/ת צריכים לבדוק הכל, את מיקום המלון, את פרטי הטיסה, בקיצור כל פרט ופרט. מדי פעם עולים בי הרהורים להעזר בסוכן נסיעות אבל אני למעשה סומכת רק על עצמי ואם אני מפשלת, זו הפאשלה שלי וזה קורה, ברור שזה קורה, ולומדים מכל טעות.

אני מבינה שלקיחת את סוכנות הנסיעות הזו היתה אילוץ של טיסה בקבוצה? בכל אופן אני מקוה שהכעס שלך יתפוגג. לבסוף הכל הסתדר. אולי לכתוב לסוכנות כמה מילים על אי שביעות רצונך? עלי זה מקל.

חג עצמאות שמח
 

תומלול

New member
גם עלי מקל בדרך כלל לכתוב. אעשה זאת כשאחזור.

אפילו לא היה אילוץ קבוצתי... זו האירוניה.
לקחנו כי חברים שלנו הזמינו דרכם את כל החבילה: טיסה, רישום למרתון ומלון.
אבל מלון לקחנו עצמאית כי המלונות שלהם לא היו מוצלחים ולמרתון נרשמנו בעצמנו, כך שזה באמת היה סתם. בדיעבד.
תודה, וחג שמח!
 
מי שבעל נסיון אמור לדעת איך להתנהל.

בנושא הטיסה מהארץ וחזרה, אני בודק אצל אגאין, בוחר את הטיסה המתאימה לי (רק טיסות ישירות), מדפיס, ועם זה מגיע לסוכן ומזמין את הטיסות, אלא אם יש לו הצעה טובה יותר .
הסוכן מדווח לי אם יש שינויים כל שהם
במידה של בעיה הסוכן יטפל עד להגעה למצב הטוב, זו לא רק אחריות מקצועית אלא גם חובה שבחוק.
לשם כך כמובן בוחרים סוכן עד שמוצאים אחד טוב ואמין.

בחו"ל בנושאי בתי מלון ורכב, למרות שאני מכיר מספר רב ביותר של בתי מלון, אני לא מזמין ישירות מול המלון אלא רק דרך הסוכן, כך שאם מתעוררת בעיה, הוא יפתור אותה.

בקשר לרכב אין בעיה כי זה רכב שלהם, והחוזה שלהם בלי תיחמונים, כולו על חצי עמוד והביטוח המלא כולל הכל פרט לתאונה שנגרמה בנהיגה בשיכרות, והם לא צריכים את כרטיס האשראי שלך כיוון שמדובר בביטוח מלא אמיתי.

ובלי כל יתר הפטנטים המכוערים של ביטוחים כאלו שרב בהם: "פרט ל..."
 

לאונידס

Active member
ממש עזרה לתומלול החובה שבחוק
, הסוכן הרי מצפצף


גם על החוק וגם עליה ואחריות מקצועית בכלל הצחקת אותו.
&nbsp
אני מניח שכבעלת ניסיון היא כבר תדע איך להתנהל, להערכתי היא תבין שבמקום לעשות עסקים עם עבריין לכאורה ואז כשעובר על החוק לשקול אם לגרור אותו לבית משפט היא מראש תחליט לא לעשות עסקים עם עבריינים.
 

תומלול

New member
ושאלה מסוקרנת בנושא מקומות הישיבה- בכרטיס היו רשומים מקומות

וישבנו ביחד על פי הרשום בכרטיס.
כשהצלחתי לעשות את הצ'ק אין, ראיתי שאנחנו יושבים בשורות שונות בהפרש של שתי שורות בינינו.
הצלחתי למצוא מעבר מול מעבר והכל הסתדר, אבל אני פשוט תוהה בעניין.
האם ברגע שעולה האופציה לצ'ק אין כל המקומות "משתחררים" כביכול?
ממש הופתעתי.
 

yossialef

New member
אין לי תשובה חד משמעית היות ומדובר במדיניות חברות התעופה

הסיפור של החלפת מקומות הישיבה שלכם בזמן הצ'ק אין, שלא תאם את הרשום
בכרטיסים שקיבלתם לא מתאים לאוסטריאן למיטב ידעתי
אבל... לצערי אצל
אל על התופעה הזו היא מחלה כרונית
לא מוסברת ומעצבנת
. מדובר אפילו במקומות ששילמת עליהם מראש וחברת אל על מחליטה על דעת עצמה, לפצל את מיקום המושבים ואו להחליפם בצרוף כל מיני נימוקים שקריים, חסרי הגיון הנוגדים תרבות צרכנית הוגנת וישרה.

בגדול ובדר"כ צדקת כאשר כתבת כי ברגע הצ'ק-אין בחברות מכובדות המקומות שלא בתשלום נפתחים כולם לבחירת הנוסעים.

לדעתי האישית בטיסות לטווח קצר אין משמעות מיוחדת וקריטית למיקום הישיבה
ובתנאי שהוא במקום סביר במטוס. לטיסות לטווח ארוך סוג ומיקום המושב חשוב יותר.

השנה המרתון בווינה ב- 22/4. כאשר יום לפני מרוץ הילדים והמסלול הקצר. כמו פסטיבל אכילת הפחממות לפני הריצה (Carbo Loading Party) .

"נפלתי" כבר פעמיים על מרוץ המרתון ברומא ופעם בווינה. איזה כיף להסתובב ברחובות רגלית בלי תחבורה ציבורית רועשת ומזהמת.
 

החתולית

New member
אני מסכימה איתך

ההתנהלות שאת מתארת אינה אחראית, אינה שירותית ואינה מקצועית.
 
באגאין אין אפשרות של טעות כיוון שלא סומכים על הקלדה

כשאתה רוצה להרשם לטיסה 48 שעות לפני הטיסה, אתה מכניס או את מספר ה-פ.נ.ר או את מספר הכרטיס, בשניהם אין מגע יד אדם ולכן גם אין טעויות.

המענין שבטיסה הלוך כבר בשעה הראשונה חצי המטוס כבר הזמין מקומות, בחזור, רק בודדים, וכך יוצא לי לשבת בשורה 2 (בשורה 1 רק אנשים בריאים שיכולים לסייע בשעת חירום).
 

Nרב

New member
באמת לא מבינה למה להזמין כרטיסי טיסה

דרך סוכן ולא ישירות בחברת התעופה
 

iris mom of two

New member
משתי סבות

1. סוכן טוב יגן עליך כשיש בעיות עם הטיסה
2. כשלא מוצאים את הטיסה הרצויה. לסוכן יש נגישות לתוכנות מוצלחות יותר.
&nbsp
לא עשיתי את זה הרבה, רוב הטיסות שלי הן פשוטות. אבל מדי פעם אני משתמשת בסוכן נסיעות.
&nbsp
תמיד תמיד אבדוק את הכרטוס, ולא אהיה מרוצה עד שאקבל את הפרטים הנכונים
 
אבל גם כשאת מזמינה באינטרנט יש למי להתקשר

סתם דוגמא - הזמנתי טיסה ומלון ושלושה ימים לפני החלטנו לקצר ביומיים (כי הילד היה חולה).
התקשרנו לאגודה שדרכם הזמנו את המלון והם דיברו עם המלון והשיגו החזר של 100% מהמחיר (שממש לא מובן מאליו, אבל זה היה תלוי במלון)
ודיברנו עם אקספידיה לגבי הטיסה וסידרו לנו טיסה מוקדמת יותר בעלות שנראתה לי ממש סבירה (אני אף פעם לא קונה ביטוח) - 600 דולר תוספת על השינוי לארבעה אנשים
&nbsp
ניסיתי בעבר להבין אם סוכן יכול להשיג לי טיסות יותר טובות או מחיר יותר טוב ולפחות הסוכנים שאני התקשרתי אליהם ממש לא הצליחו
 

iris mom of two

New member
אלו מקרים פשוטים

אני בדרך כלל עובדת מול חברת התעופה והנסיון שלי אתם מעולה. אפילו היה לי מקום על טיסה ממשכת במקרה שלא אגיע לטיסה. כן הגעתי.
&nbsp
אבל, שוב, דבר פשוט. זה מתחיל להסתבך כשיש טיסות מסובכות, או כששה תעופה שלם נסגר בגלל הפסקת חשמל וחברות התעופה לגמרי מוצפות. זה מתי שסוכן טוב יכול לעזור למצוא את האוטו האחרון.
&nbsp
בפעמים שכן השתמשתי בסוכן הוא עשה בשבילי שאני, עם כל היידע שלי, לא הצלחתי לעשות כי פשוט אין לי גישה לתוכנה שיש לו. ויש לי הרבה נסיון עם אקספידיה, הופר, טרוולוסיטי, הוטל, בוקינג אגודה...
&nbsp
האמת היא שלאחרונה אני אוספת נקודות ביונייטד, טסתי 3 פעמים ישראל ארהב בשנה האחרונה. ויש עוד טיסות בתוך ארהב. בנוסף, בעלי בעל מלא נקודות ברשת מלונות ובירת. שתזכור אוטו בשבילנו זה חינם וגם רוב השהיה במלונות. כך שבאמת באמת יש לי נסיון
 

Nרב

New member
הם בסה"כ רצו טיסה לוינה, אני לא רואה פה סיבוך...

 

המתמידים

Active member
סיבה שלישית היא מערכת ההזמנות שיש לסוכנים

קורה לי לא מעט שאני צריך קטעי טיסה מורכבים (לא נקודה לנקודה אלא משהו מורכב יותר שכולל מספר עצירות ביעדים שונים). מערכות ההזמנות של חברות התעופה לא מאפשרות כרטוס כזה וחייבים במקרה כזה להשתמש במערכות הזמנות שיש לסוכנים.
 

לאונידס

Active member
הסיבה הזו רלוונטית כמעט רק לנסיעות עסקיות, לא לתיירות

ובד"כ עסקים בגלל עניינים חשבונאיים מרכזים את ההזמנות דרך סוכן.
אגב גם בנסיעות עסקיות מורכבות אני כמעט תמיד עשיתי עבודה טובה יותר מהסוכן,
אישית לא יצא לי להתקל בשילובים שסוכן נסיעות יכול לעשות ואדם מהשורה לא יכול.
פשוט צריך קצת להכיר,
למשל לדעת שבאתר של לופטהנזה אפשר להזמין טיסה שמשלבת לופטהנזה ואוסטריאן ובאתר של אוסטריאן אי אפשר להזמין נסיעה משולבת של אוסטריאן עם לופטהנזה.
 
למעלה