אמא ותינוקת בנאפולי ביוני/אמלפי

יפעת2004

New member
אמא ותינוקת בנאפולי ביוני/אמלפי

שלום לכולם, אני טיילנית מנוסה, אבל אמא חדשה :) (ביוני תהיה בת שנה וחצי) מחפשת יעד לקיץ. האם בטוח להסתובב בנאפולי , אמא וילדה, זכור לי ששמעתי שבלילה לא ידידותי. האם ניתן להתבסס בנאפולי ולעשות טיולי כוכב?...

ולחילופין אמלפי קפרי והסביבה. היכן נוחתים? יותר מומלץ מנאפולי?

זו תהיה הפעם השביעית שלי באיטליה אולם באזורים אלה טרם היייתי..

תודה וחג שמח !
 

אולגה007

New member
אז ככה...

הייתי בנאפולי בפברואר השנה. אחרי קריאה מרובה החלטתי להתמקד בעיר עצמה כי דרך אמאלפי, לדעתי, סיפור שונה ויש להשאירה לטיול נפרד ללא נאפולי (אסביר). ראשית נאפולי זה יעד יחסית חדש של איזיג'ט ולכן ניתן לרכוש כרטיסים בגרושים (לי עלה 90 יורו הלוך ושוב אבל הזמנתי חודשים מראש). מומלץ לקחת מלון במרכז ההיסטורי של העיר כדי שלא תצטרכי לנסוע יותר מידי. לא צריך להזמין הסעה מהשדה למרכז העיר כי בשדה עצמו יש תחנת מוניות שאת לוקחת (או חולקת עם נוסע אחר שטס איתך) - בכל מקרה נסיעה כזו עד 30 יורו והן מאוד מסודרות. העיר עצמה לא מרשימה, די מוזנחת עם מלא כתובות גראפיטי אבל יש לה קסם רב. מה יש לעשות: פשוט להסתובב ברגל במרכז ההיסטורי שם יש מלא ארמונות מוחבאים, מוזיאונים (למשל הארכיאולוגי המרשים, מלא דברים מפומפי והרקוליום), כיכרות, פסלים. לגבי אוכל את יכולה ללכת עם המלצות אבל, לדעתי חבל, לא נפלתי באף מקום ואכלתי ממש מעולה ויש לציין כי שהכל זול מאוד (פיצה משפחתי כ-4-6 יורו, ספגטי 4 יורו וכו'). ניתן גם לעשות קניות בעיקר ברחוב המרכזי "ויה טולדו" שבסופו יש את המקום היפה בעיר (כיכר המלכים עם האופרה ופסלי הסוסים) - דרך אגב קניות בכ-30-40% זול יותר מבארץ...). ניתן לצאת טיפ מהמרכז לכיוון טיילת החוף....
אם את רוצה לצאת מהעיר אז יש כמה אפשרויות: יום טיול להרקוליום שם מהווה את הבסיס לעליה להר הווזוב - אם הראות טובה אז מרשים אבל ממגרש החניה (מיניבוס מנוחד מהרקוליום, ממש תמחנת הרכבת) עולים בהליכה לא קלה (!) כ-40 דקות. ניתן גם לטייל בהריסות הרקוליום. נחמד - יש שם מסעדות טובות מאוד. העיר השניה שנהרסה מהתפרצות הווזוב היא כמובן פומפי (הידוע יותר) - היא גדולה בהרבה מהרקוליום אבל לא ניתן משם להגיע לפסגת הווזוב. דרך אגב ניתן ברכבת מנאפולי להגיע....
דרך אמאלפי זו דרך כ-90 ק"מ מנאפולי, דרך צרה בה נוסעים לאט - הלוך ושוב ולכן אני השארתי אותה לטיול אחר לגמרי. בטיול האחר לא אכנס לנאפולי מהסיבה שלהיכנס עם רכב מוזכר לנאפולי זו לא חוויה נחמדה - עד שלא הייתי שם לא ידעתי מה זה פקק תנועה. הפקקים באיילון זו בדיחה.... ראי הוזהרת!
מבחינת ביטחון - קראתי הרבה על הכייסות בעיר ומלא אזהרות לתיירים - כבר הרבה זמן לא הרגשתי כה בטוחה בעיר בחו"ל ! שימי את ארנק הכסף בכיס מכנסיים קדמי וזהו. בכלל במרכז העיר גם בסמטאות החשובות יש תמיד אנשים/תיירים מה עוד שאת עם תינוקת ובמובן הביטחון לא רואה כל בעיה אבל תמיד יש לשמור על עירנות.. טינול מהנה! אולגה007
 
זכרי שלאמלפי את יכולה להפליג, אני חושבת שמסלרנו

זה הכי טוב, אולי גם מנאפולי יש אפשרות אבל חשוב לדעת שהנהיגה אינה חובה. בין אם זה מתאים לתינוקת בין אם לאו, קראתי שזו חוויה יפה מאוד ואם פעם אסע לאמלפי, זו תהיה הדרך בא אגיע לשם. זכרי שבקיץ המחירים שם יקרים מאוד ואולי כבר מאוחר להזמין. וגם צפוף.
 
אם יצא לך, לעניין זה, נסי לקרוא את ספריה של אלנה פרנטה

כולם: אהבה מטרידה, יומן הנטישה, הבת האפלה ושלושת הרומנים הנאפוליטניים שתורגמו עד כה. אם זה יעשה חשק או לא? אני לא בטוחה, אולי. לי זה לא עשה חשק מיידי לנסוע אבל זה כן מעשיר מאוד, במיוחד האחרונים, בידע פוליטי ותרבותי.
 
אני קראתי במקרה את כל הספרים ברצף לפני שטסנו לצפון איטליה
איכשהו המוח שלי יצר נתק מוחלט בין הספרים לבין המציאות, ורק כשנחתנו באזור האגמים באוגוסט נפל לי האסימון שבכל הספרים היא מספרת שוב ושוב על איך כל הנפוליטניים נועלים את בתיהם באוגוסט ועולים צפונה עם כל משפחותיהם. וזה באמת נראה ככה!! כל האגמים מלאים במקומיים נופשים, על כל מטר חוף פנוי (חופי אבנים ברובם) מקימים אוהלים, הצפיפות והרעש מהממים, הפקקים עוד יותר, ובמשך כל הטיול שברתי את הראש איך זה יכול להיות שלא עשיתי את החיבור בין הספרים לחיים

&nbsp
אגב - לא קשור לפורום אבל קשור לפרנטה: מועדון הספרייה החדשה כבר מאפשר לחבריו להזמין את הספר האחרון בסדרה! הוא עוד לא יצא לחנויות ולמעשה עדיין לא מוכן, אבל העותק שלי כבר שמור
 
אלה לאו דווקא דרומיים, כלומר יכול להיות אבל באותה מידה,

הדרומיים מבלים בחופים שלהם. לא צריך את אמלפי בשביל זה. שמעת על צ'ילנטו? אני עדיין לא יודעת מתי אבל כשאהיה בדרום וזה יהיה לטבע, צ'ילנטו תהיה הכתובת שלי:
https://www.wanderingitaly.com/maps/cilento.html
אז לצפון באים ממילנו, מטורינו, מבולוניה אולי, מוורונה. כל אלה הן כבר בצפון אבל לא ליד ים. גם האדריאטי מלא בקיץ אבל סביר שבתושבים שיותר קרובים אליו, כלומר כל אלה שגרים בצפון מזרח.

לכן אוגוסט בים זה מחוץ לתחום מבחינתי. יולי יותר טוב אבל גם, אם וכאשר, רק בעיירות השקטות יותר של הריביירה, לא באלה שידועות בכל העולם. אבל אוגוסט לא. והחופשה שם מביה"ס נמשכת בדרך כלל עד אמצע ספטמבר אז עדיף אפילו לחכות עד אז. אוגוסט, כמו בצרפת הוא שיא החופש וגם כן כמו בצרפת, יש ספוטים קבועים שאליהם באות משפחות שוב ושוב מדי שנה.

הם יוציאו את הספר בוודאי לקראת יוני, שבוע הספר. בינתיים אני חושבת שאירשם לספריה כי הערימות בבית לא מאפשרות לקנות עוד ספרים.
 
טוב, החוויה כבר מאחורינו
בדיעבד ברור שאוגוסט זה לא הזמן
אם כי בסך הכול אי אפשר להגיד שסבלנו. כולנו הצלחנו להנות,ואפילו אני הפסקתי לקטר אחרי סוויצ' מחשבתי נדרש.
&nbsp
לא יודעת מתי יוציאו, אבל ספרים של פרנטה אני צריכה אצלי בבית.
 
ברור שיצאו ספרים של פרנטה. אבל לא הכרך הרביעי בסדרת
הרומנים הנפוליטניים. רק בימים אלו מסתיימת מלאכת התרגום.
הגבתי לאורלנדה שאמרה שהיא תחפש את הספר בספריה. לי יש את כל הספרים של פרנטה בבית, ואני מקווה שהכרך הרביעי יגיע אליי לפני סוף יוני, כדי שאוכל לקחת אותו איתי לטיסה.
 
את צודקת, יש לי ארבעה, חמישי ניתן כמתנה ואני מקווה שלא תהיה

התעקשות לקבלו חזרה...ולגבי השאר, נראה. הבית כאמור מתפקע והחוויה הרגשית שהם מספקים היא מאוד מאוד חזקה.

אוגוסט באגם גארדה לא אבל עדיין יש באיטליה מקומות פחות מתוירים. אולי יערות קזנטינו, יש בהם אפילו אגם, מלאכותי שאסור לשחות בו אבל כן אפשר לשייט.
https://www.parcoforestecasentinesi.it/en
זה מקום טוב מאוד להגיע אליו עם מכונית כי הוא יחסית נידח, לא סתם הוא אזור פראי עדיין. אני שומרת אותו כנראה לטיול של שבועיים שכבר ישלב פרובינציות וחוויות אחרות, אבל עם מכונית אפשר גם לבוא, נניח, לשבוע. בתנאי שיש טיסות סבירות לבולוניה, שזה נראה לי שדה התעופה הסביר ביותר ממנו אפשר להגיע אליהם.
 
למעלה